Aandeel Belgacom zwaar afgestraft

koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Het aandeel van Belgacom gaat momenteel 5 à 6 % lager.

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_telecom/Belgacom_verlaagt_vooruitzichten.9054635-3125.art

Aandeelhouders zien de toekomst van het bedrijf somber in. Een pak klanten verlaten Belgacom voor kwalitatief gelijkwaardige maar goedkopere alternatieven. Zoals Mobile Vikings voor mobiele telefonie/internet en voor internet @home zijn alternatieven als EDPnet en Dommel al jaren inzake prijs/kwaliteit beter.

Het staat zo goed als vast dat Belgacom ook het voetbalcontract van de Pro League voor de komende 3 jaar vaarwel zegt. Het was de strategie om zoveel mogelijk klanten aan zich te binden, maar éénmaal die er nu zijn is BC niet meer van plan om zo'n 250 miljoen euro voor het contract te betalen (contract + kosten broadcast). Ze zal het geld nu gebruiken in het wielrennen.

Het is ondertussen duidelijk dat dit staatsbedrijf en monopolist voor telefoonlijnen van haar pluimen begint te verliezen.
Laatst gewijzigd door koekie op 06 mei 2011, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Naar wat ik gehoord heb is Belgacom wel goed op weg... Ik denk dat dit zeer tijdelijk is, eenmaal hun plannen voorgeschoteld worden aan de aandeelhouders.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Verklaar je nader. Want iedereen kan zomaar zeggen van "het bedrijf is goed op weg" ... daar zijn we niet veel mee. Om tot die conclusie te komen zijn "argumenten" nodig.

Ik herinner mij de aanstelling van Obama. De crisis zou meteen voorbij zijn en de wereld één en al in vrede. De wereld is nog nooit zo in crisis geweest en nooit was er zoveel oorlog.

Met dat wishful thinking daar zijn we dus niets mee.
Laatst gewijzigd door koekie op 06 mei 2011, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Welke plannen?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik denk maar aan LTE, HSPA+, VDSL2 (50Mb)...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Allemaal goed en wel maar als ze het voetbal niet meer hebben dan vertrekken veel BGC TV klanten denk ik.
Ook hun mobiel internet is zeer duur vergeleken met de concurentie, daar kan het 3G netwerk niet veel aan verhelpen. (bv. 2GB bij MV 12€ bij BGC 34.99€ of bijna 3x zoveel).

Buiten deze negatieve punten heeft Belgacom ook veel dingen aangepast:

- 2 keer boost internet met onbeperkt optie (zo goed als echt onbeperkt)
- bij storing internet gratis 3G stick
- gratis TV bij pack
- onlive en ander diensten in de pijplijn

Ze zouden ook terug moeten komen met een goed VoIP product, hun vaste lijnen zijn duur (19€) en vaste lijnen worden veel opgezegt.

Eerste trimester resultaten zijn ook bekend gemaakt vandaag:
http://www.belgacom.com/group/6/2011050 ... -2011.html
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de pijnpunten van belgacom zijn de vaste en mobiele telefonie.

op vlak van tv & internet zie ik niet echt problemen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mobiel vind ik proximus, in combinatie met generation MTV en zo toch wel de nodige verschillende oplossingen hebben. Misshcien niet aan de laagste prijs.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Abusimbal schreef:Allemaal goed en wel maar als ze het voetbal niet meer hebben dan vertrekken veel BGC TV klanten denk ik.


Dat is zo en dat ziet er zo goed als zeker ook zo naar uit. Weet dat de VRT niet meer biedt op het voetbalcontract en dat ook altijd een trouwe partner van Belgacom is geweest.
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Dag Koekie,

de aangegeven oorzaak heeft niet zozeer met internet te maken, maar (vooral) met het verdwijnen van prepaid kaarten en de (te verwachten) afname van het aantal vaste lijnen: "De evolutie van de klantenbestanden illustreert vooral de aanhoudende zwakte in de vaste telefonie. Daar verdwenen 52.000 klanten. Analist Siddy Jobe van Bank Degroof had daar met een kleiner verlies van 32.000 klanten rekening gehouden. Het grote probleem is de onverwachte daling van het aantal mobiele klanten met 28.000, vooral te wijten aan het verdwijnen van prepaid-klanten. Jobe had daar gemikt op een toename met 12.000. De klantenbestanden voor digitale tv en breedbandinternet evolueerden wel in de lijn van de verwachtingen." - dit volgens het artikel Van de Tijd waar u hier zelf naar verwijst.

Ongeacht de daling van de huidige vooruitzichten / winstverwachtingen lijkt me Belgacom nog steeds een erg sterk aandeel te zijn op dit moment. Los van dat denk ik dat het inderdaad noodzakelijk is voor Belgacom (en elk ander groot bedrijf) om de markt kort op te volgen en regelmatig met nieuwe plannen en technologieën voor de pinnen te komen. Ik heb echter niet de indruk dat dit niet gebeurd (cfr. ook de post van Lord Utopia).

Dat Belgacom zich in de toekomst minder afhankelijk moet maken van vaste lijnen lijkt mij vrij duidelijk, de daling van het aantal vaste lijnen was ook te verwachten. De overstap van een groot aantal prepaid klanten ook, vermits het onderscheid in prijzenpolitiek. Hou er wel rekening mee dat zelfs met minder klanten Belgacom (en hogere prijzen) - BGC allicht het (op financiëel vlak) nog steeds een pak beter doet dan de alternatieven ... Misschien kan BGC echter gaan concurreren met diverse VOIP aanbieders. Ik zie geen enkele reden waarom BGC geen scherpere prijzenpolitiek zou kunnen voeren op dat vlak als ze dat zouden willen. Momenteel is het voor hen echter nog geen piste die voldoende interessant is.

W.b.t. het voetbal en TV hebben ook verschillende andere zenders tijdens een TV debat reeds duidelijk gemaakt dat ze niet echt meer bereid waren de grote sommen van het verleden uit te geven om de rechten op bepaalde voetbal uitzendingen exclusief te verkrijgen... Dat kan natuurlijk ook een tactiek zijn om mekaar zand in de ogen te strooien en niet te veel prijs te geven van eventuele werkelijke plannen. Ik denk niet dat het momenteel al 100% duidelijk is wie hier momenteel interesse heeft om dat voetbalcontract in de wacht te slepen... Het klopt allicht dat veel BGC TV klanten dit hebben genomen omwille van dat contract, maar of het verdwijnen van dat contract dé reden zal zijn om te verhuizen naar iemand anders is nog niet duidelijk ... Immers, wie dan wel deze uitzend-rechten zou bekomen staat nog niet vast. Wie weet wordt het uiteindelijk toch Belgacom of worden er andere afspraken gemaakt tussen meerdere partijen... Nu, ik zou persoonlijk nooit BGC TV nemen zoals het er nu voorstaat. Eerder TVV of toch nog Telenet.

Ik deel uw mening dat de tarieven voor telefonie en internet van Belgacom en Telenet eerder aan de hoge kant zijn als men vergelijkt met de ons omliggende landen en dat het huidige duopolie een probleem vormt, maar de manier waarop u dit hier verwoordt lijkt dit mij toch meer stemmingmakerij te zijn dan een grondig onderbouwde en gedegen analyse ...

Ik zou uit een enkele daling van de vooruitzichten niet meteen concluderen dat een bedrijf dat de afgelopen decennia ENORME winsten heeft gemaakt in ernstige problemen zit. Zover zijn ze bij Belgacom nog LANG niet ...

Just my 2 cents,

David
Afbeelding
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Verdwijnen van vaste lijnen had ik wel verwacht, immers goedkoopste abonnement is geschrapt en prijs verhoogt naar 19€ en meer en meer mensen schakelen over op GSM.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2006, 20:44
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Het staat zo goed als vast dat Belgacom ook het voetbalcontract van de Pro League voor de komende 3 jaar vaarwel zegt. Het was de strategie om zoveel mogelijk klanten aan zich te binden, maar éénmaal die er nu zijn is BC niet meer van plan om zo'n 250 miljoen euro voor het contract te betalen (contract + kosten broadcast). Ze zal het geld nu gebruiken in het wielrennen.


Zoveel klanten hebben die niet. 879.000 noem ik toch niet veel, voor heel Belgie.


het bedrijf is goed op weg


En hoeveel jaar horen we dat niet?
50Mb..voor een select clubje, terwijl concurrentie er al is met 100Mb...
Belgacom kan niet volgen, en de afstand met de concurrentie wordt groter en groter.
Gratis tv? Bestaat niet..
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zie naar Userbase-bericht van gisteren:
http://userbase.be/nieuws/telecom/635-b ... r-inzetten

Belgacom biedt toch ook veel meer aan dan Mobistar pakweg. Ik verwacht de nieuwe producten 23 mei. Waarom dan? Einde huidige promoties, er werd op voorstelling aangekondigd dat er nieuwe producten zullen komen. (Zoiets doen ze niet tenzij het heel weldra zit aan te komen.)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Belgacom kan wel volgen, maar ze willen niet omdat dan hun grote winstmarge weg valt. Als belgacom dezelfde politiek zou volgen als hun concurrentie zouden ze met hetzelfde klantenbestand niet meer aan 6 miljard euro winst geraken.

Belgacom mikt vooral op klanten die bereid zijn om meer te betalen voor een service en extra diensten. Die extra service en diensten kunnen bedrijven als dommel, edpnet en mobile vikings, om er een paar te noemen, niet geven aan hun klanten.

Het is nu eenmaal een keuze die ze maken als bedrijf, en daar moeten ze de gevolgen van dragen.

En dan mogen we niet vergeten dat als belgacon zijn prijs toch zou aanpassen naar die van de concurrentie, dat die dan weer gaan zagen dat ze hun marktpositie misbruiken om de concurrentie uit de markt te drukken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2006, 20:44
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Lord Utopia schreef: Einde huidige promoties, er werd op voorstelling aangekondigd dat er nieuwe producten zullen komen. (Zoiets doen ze niet tenzij het heel weldra zit aan te komen.)


Zoiets doen ze niet tenzij het heel weldra zit aan te komen...Is dat zo?

http://www.belgacom.com/group/6/20100910_bgctvinter/nl/Belgacom-biedt-nu-ook-tv-ervaring-op-gsm-en-computer.html

Aankondiging:
- Opname op afstand, stond voor December 2010. Pas mogelijk sinds vorige week.
- Opname op afstand via gsm, stond voor December 2010. Nog niet mogelijk
- eind 2010: TV op Tablet. Nog steeds niet mogelijk
- eind 2010: TV op GSM. Nog steeds niet mogelijk
- eind 2010: TV op PC/Laptop: is in 'test fase'. (omdat het gewoon niet goed werkt)

en ga zo maar verder..

Dus wie gelooft Belgacom nog?

Trojan schreef:En dan mogen we niet vergeten dat als belgacon zijn prijs toch zou aanpassen naar die van de concurrentie, dat die dan weer gaan zagen dat ze hun marktpositie misbruiken om de concurrentie uit de markt te drukken.


volledig akkoord met deze zin.

Mod edit: dubbele post samengevoegd
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

bschelst schreef:Aankondiging:
- Opname op afstand, stond voor December 2010. Pas mogelijk sinds vorige week.
- Opname op afstand via gsm, stond voor December 2010. Nog niet mogelijk
- eind 2010: TV op Tablet. Nog steeds niet mogelijk
- eind 2010: TV op GSM. Nog steeds niet mogelijk
- eind 2010: TV op PC/Laptop: is in 'test fase'. (omdat het gewoon niet goed werkt)

en ga zo maar verder..

Dus wie gelooft Belgacom nog?

Het is niet een kwestie van geloven, het moet nog mogelijk zijn ook. Ik denk dat ze zich daarbij wel serieus mispakt hebben.

Wat betreft tv op tablet/gsm/pc wil ik enkel maar kwijt dat belgacom niet werkt aan een halfbakken flash site met een domme stream van 800kbps maar een echte tv-stream zoals deze op de decoder toekomt.

Ze hebben gewoon hun doelstellingen te hoog en te optmistisch ingesteld.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

bschelst schreef:TV op PC/Laptop: is in 'test fase'. (omdat het gewoon niet goed werkt)


Dat wil ik toch nuanceren. Ik heb het hier geïnstalleerd: de installatieprocedure was niet erg duidelijk op gebied van foutmeldingen, volgens de posts hier werden aangekaartte problemen niet ondersteund door goed opgeleid personeel en je PC moest toch iets of wat power hebben.

Maar het werkt wel goed als je voorbij die punten kan laveren.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Stormlord schreef:Dat Belgacom zich in de toekomst minder afhankelijk moet maken van vaste lijnen lijkt mij vrij duidelijk, de daling van het aantal vaste lijnen was ook te verwachten.


Ze moesten de koperdraad nog veel duurder maken. Ik heb er m'n deugd in dat ze zo'n klappen krijgen op de markt van de vaste telefonie. Ze zouden ze voor mijn part allemaal moeten kwijt spelen. Te zot voor woorden om 18,50 euro te vragen voor een koperdraad netwerk dat al een eeuw afgeschreven is.

Stormlord schreef:Het klopt allicht dat veel BGC TV klanten dit hebben genomen omwille van dat contract, maar of het verdwijnen van dat contract dé reden zal zijn om te verhuizen naar iemand anders is nog niet duidelijk ...


Belgacom zal er van verschieten hoeveel klanten hun BGC TV zullen stop zetten.

Stormlord schreef:Ik zou uit een enkele daling van de vooruitzichten niet meteen concluderen dat een bedrijf dat de afgelopen decennia ENORME winsten heeft gemaakt in ernstige problemen zit. Zover zijn ze bij Belgacom nog LANG niet ...


Heb ik ook niet gezegd en het zou er nog maar aan ontbreken (want BGC is al jaren een soort van door de Overheid gelegaliseerde diefstal), maar op termijn zou het bedrijf wel eens problemen kunnen krijgen wegens geen klanten meer!
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Trojan schreef:Belgacom kan wel volgen, maar ze willen niet omdat dan hun grote winstmarge weg valt. Als belgacom dezelfde politiek zou volgen als hun concurrentie zouden ze met hetzelfde klantenbestand niet meer aan 6 miljard euro winst geraken.

Belgacom mikt vooral op klanten die bereid zijn om meer te betalen voor een service en extra diensten. Die extra service en diensten kunnen bedrijven als dommel, edpnet en mobile vikings, om er een paar te noemen, niet geven aan hun klanten.


Dat laatste slaat werkelijk nergens op. Toen ik Skynet stop zette, heb ik bij de alternatieve providers zoals EDPnet en Dommel nog nooit zoveel service gekregen (aan een veel mindere prijs en zelfde of zelfs meer kwaliteit). Mobile Vikings idem dito. Mijn ervaring over die "extra service" bij BGC is eerder het omgekeerde. Extra minder service.

Laten we ook niet vergeten dat er meer en meer via het mobiel internet met elkaar wordt gecommuniceerd. Via o.a. Skype. Of gewoon via de chat op Facebook. De ontslagen bij KPN liegen er niet om. De gouden tijden van de monopolisten Belgacom en Telenet zijn voorbij.

Gedaan met de schandalige miljoenen bonussen, het worden eerder meloenen bonussen. :P

Niemand is die miljoenen bonussen waard. Het heeft altijd te maken met louche praktijken. Ofwel de consument afzetten, ofwel bij banken grote risico's nemen waar de belastingbetaler uiteindelijk voor mag opdraaien.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Droom maar lekker voort.

Ik heb ook bij dommel gezeten en daar was van service geen spraken.

Hoeveel providers geven extra's zoals gratis muziek of fotoprints?
Hoeveel providers hebben genoeg gekwalificeerde techniekers om hun eigen installaties uit te voeren?

Als olo's eens hun eigen techniekers zouden opleiden bij belgacom zodat zij zelf de aansluitingen kunnen doen zou er geen gezeik meer zijn van "jamaja die van belgacom zijn niet langs geweest".

En denk je dat het kopernetwerk geen onderhoud meer nodig heeft? Of blijft koper eeuwig goed volgens u?

Het is allemaal een kwestie van geld willen investeren daar waar het nodig is, en niet daar waar ze willen.

edit: ze zijn van 25 euro naar 24 euro gegaan, denk je dat die dat niet teboven komen? Belgacom is al jaren een stabiel aandeel en zal dan nog enkele jaren zo blijven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

probleem voor belgacom, als dat er al is, is dat er geen kip met gouden eieren klaar staat alla proximus met mobiele toepassingen (internet,tel.).
ik zie niet direct hoe ze kunnen innoveren in een markt die volledig vast ligt.

Het nu zo lang mogelijk trekken met de huidige en toekomstige technieken op koperkabel is enige oplossing.

De "belgacom"(kan ni op de keten komen) telefoonwinkel die ze hebben gekocht zal wel bijdragen tot de omzet volgend jaar en zo zullen ze jaar na jaar wel iets doen om hun omzet te vergroten, maar de core-business zit bijna op zen max., zeker in vergelijking met de kabel waar veel meer rek op zit.

Alle extraatjes die ze aanbieden zijn mooi, maar enige dat telt is Down en up snelheid en de kost voor dat alles. (limieten buiten beschouwing gelaten)
en aangezien de kabel daar marktaandeel pakt tov de koperkabel zal er ofwel aan de up-down worden gesleuteld ofwel aan de prijs.
Beide brengen nadelen tov de winst met zich mee en daardoor halen ze de resultaten niet.

Ze moeten mss nog is met de mannen uit mechelen klappen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Heeft er iemand al eens uitgerekend hoeveel "winst" je gemaakt hebt met een Belgacom aandeel op laat ons zeggen 1j 5j 10j 15j 20j ?
En wat met Mobistar/Telenet enz....

Haja, voor ik het vergeet, weet je hoe den Didier de minder goede cijfers gaat oplossen ? Door koppelverkoop door uw smartphone te gaan subsidiëren !


Lang geleden dat ik zo gelachen heb, bij de volgende kwartaalcijfers gaan ze ze misschien ook verhuren ?

Enfin, laat het ons uitsplitsen

TV : geen voetbal meer ?
Internet : aan de max van de snelheid ?
Telefoon : geen klanten meer ?
GSM : Concurrentie op komst ?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Als je ziet hoeveel dividenden belgacom en co uitkeren elk jaar, ik denk dat je veel winst kan maken als het aandeel stabiel blijft.

Koppelverkoop zat er al langer aan te komen, in het buitenland doen ze het al jaren en daar is nog geen provider failliet van geworden. Dus ik zie het probleem niet echt.

Volgens mijn ben je gewoon smoesjes aan het zoeken om belgacom te bashen.

geen voetbal meer: Dat is hun eigen keuze, en als klanten hierdoor vertrekken is dat hun goed recht.

aan de max van snelheid: het koperpaar zit heus nog niet aan zijn maximum en heeft nog veel potentieel alvorens we moeten overstappen naar ftth. er zijn genoeg bedrijven die hier onderzoek naar doen en dsl providers zullen ze maar al te graag steunen.

geen telefoon klanten meer: tjah, binnen 10 jaar zal er iets anders zijn dat verouderd is en zullen ze daar ook zien dat klanten weggaan om over te stappen naar nieuwere technologie. Dat is nu eenmaal een logische evolutie, in dit geval van bekabeld naar draadloos, net als we de overstap gemaakt hebben van analoog naar digitaal.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, niks te bashen... Nu bekijk het puur op wat een aandeel opbrengt, een aandeel BGC koop je voor je leven, niet voor 14 dagen...
Zit er nog groei potentieel in BCG en wat schuift dat per jaar ? Dat heeft absoluut niks te maken met wat ik van hun diensten of service vind.

De meerwaarde in hun tv aanbod is duidelijk voetbal, gaat dat wegvallen ?
Op telefoon gebied hebben ze duidelijk geen meerwaarde, op internet ook niet,op Gsm gebied dan weer duidelijk wel (G3 dekking)
Om je te onderscheiden van je concurrenten moet je iets te bieden hebben, heeft BCG dat nog wel ?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Tja van zodra je niet meer verplicht was om een vaste lijn te hebben voor adsl/vdsl opzeggen die boel, waar 9,99/13/19 euro bespaard

[Afbeelding Post made via mobile device ]
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

malinwa001 schreef:Alle extraatjes die ze aanbieden zijn mooi, maar enige dat telt is Down en up snelheid en de kost voor dat alles

Ik vind van niet. Hoofd prioriteit is een constante en stabiele verbinding. Snelheid is meer marketing dan noodzaak.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Trojan schreef:Belgacom mikt vooral op klanten die bereid zijn om meer te betalen voor een service en extra diensten. Die extra service en diensten kunnen bedrijven als dommel, edpnet en mobile vikings, om er een paar te noemen, niet geven aan hun klanten.

Toch een kanttekening: ik ben zowel prive als professioneel klant bij Belgacom (fixed en mobile), Telenet en EDPnet.

Ik ervaar de technische kwaliteit van deze 3 als heel goed en ik ben waarschijnlijk een klant die iets meer wil betalen om een goede oplossing te hebben.

Maar, voor mij bestaat de service kant van de zaak uit hoe snel ik door de helpdesk geholpen word als er een probleem is (technisch, facturatie, ...) en dan ziet het plaatje er toch wel anders uit:
* Bij EDPnet word ik quasi meteen geholpen
* Bij Telenet moet ik 5 a 10 minuten wachten en word dan ook echt geholpen
* Bij Belgacom (inclusief Proximus) is mijn ervaring echt slecht: ik moet gemiddeld 1h wachten en word dan soms geholpen en soms gewoon verborken (zie bijvoorbeeld mijn saga op http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=77&t=27241)

Ik heb misschien gewoon steeds pech gehad, maar mij lijkt Belgacom technisch heel goed, maar kan voor mij qua service niet tippen aan EDPnet.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Dat zullen sommige fans van Belgacom en Telenet niet graag horen. Duimpjes omlaag dus.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Waarom duimpjes omlaag ?
Iemand die hier objectief, uit eigen ervaring en gefundeerd zijn mening zegt (zonder aan provider bashing te doen) verdient iedereens respect, ook deelt niet iedereen dezelfde mening. Dus duimpje omhoog zou ik zeggen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

De ervaring leert dat zelfs in zo'n situaties mensen negatieve duimpjes krijgen. Voor sommigen zijn Telenet en Belgacom nu eenmaal heilig. En oh wee als je daar negatieve kritiek over geeft door negatieve ervaringen te communiceren dan moet dat afgestraft worden. Of gewoon nieuws dat BC niet ophemelt zoals deze topic. Spreekt voor zich dat het meestal van de kant komt van mensen die werken voor BC of TN. Uit wiens hand men eet, diens woord men spreekt.

Dat er hier "stoottroepen" van die providers op het forum zitten, is niet minder dan logisch. Stamt in geval Belgacom nog voort uit de periode van de RTT. Als je niet lui was, kon je maar beter niet kiezen voor een job bij dat bedrijf, want dan zou je een buitenbeentje geweest zijn. Ook was je maar beter de helft van het jaar ziek, want iemand die niet ziek was, was eveneens een buitenbeentje. Toen zijn trouwens de grote putten van de staatsschuld gemaakt. Met zo'n mentaliteit kon dat ook niet anders. Intussen is er concurrentie en zijn dat soort van verhaaltjes quasi volkomen verleden tijd. Het profiteren van het monopolie is zo goed als afgelopen. En dat frustreert Belgacommers. Begrijpelijk.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Trojan schreef:Belgacom kan wel volgen, maar ze willen niet omdat dan hun grote winstmarge weg valt. Als belgacom dezelfde politiek zou volgen als hun concurrentie zouden ze met hetzelfde klantenbestand niet meer aan 6 miljard euro winst geraken.


Voor mij zijn de zaken duidelijk:

- persoonlijk heb ik al bedenkingen bij een winstmarge van 6 miljard euro

- deze week hebben bij mij op het werk 3 collega's de stap gezet van BGC naar TN met als reden: 1. downloadsnelheid en 2. TN zal naar de toekomst toe op vlak van internet en TV altijd performanter blijven 3. bij TN lijdt de downloadsnelheid niet onder TV gebruik.

In mijn omgeving wordt bij nieuwe aansluitingen ook altijd gekozen voor TN omwille van de downloadsnelheid. Nogmaals, dit blijkt nog altijd bij zeer veel gebruikers belangrijker te zijn dan ongelimiteerde download.

Als BGC m.i. niet snel investeert in technologie om hun netwerk op te krikken, dan denk ik dat die miljarden winst zeer snel zullen slinken.

En qua service, zijn beiden volgens mij even goed of slecht.

Ik heb nog altijd ook TN TV omdat ik hier bij het zappen naar BGC HD zenders nog altijd een 10- tal seconden moet wachten op synchro beeld en geluid bij BGC en 1 HD zender bekijken = internetsnelheid naar beneden. Ik wacht nog even af maar veel langer dan ongeveer een jaar zal het toch niet meer mogen duren ...
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

koenraaddeconinck schreef:- persoonlijk heb ik al bedenkingen bij een winstmarge van 6 miljard euro


Belgacom doet wel meer dan enkel telefonie, internet en tv leveren aan gewone consumenten. Op de zakelijke markt staan zij enorm sterk terwijl telenet daar niets in de pap te brokken heeft. Ze hebben BICS dat ook enorm winstgevend is, alsook telindus. En dan zijn er nog een hoop diensten waar ik zelfs niet van weet.

En als ik vergelijk met providers in het buitenland is de verhouding omzet <> winst niet zo heel abnormaal. Er zijn bedrijven in andere sectoren die meer omzet draaien en toch minder winst hebben.


- deze week hebben bij mij op het werk 3 collega's de stap gezet van BGC naar TN met als reden: 1. downloadsnelheid en 2. TN zal naar de toekomst toe op vlak van internet en TV altijd performanter blijven 3. bij TN lijdt de downloadsnelheid niet onder TV gebruik.

Maar telenet lijdt wel onder de downloadsnelheid van uw buren, en dat is wat veel mensen niet weten, en telenet ook niet in geuren en kleuren zegt tegen zijn klanten.

In mijn omgeving wordt bij nieuwe aansluitingen ook altijd gekozen voor TN omwille van de downloadsnelheid. Nogmaals, dit blijkt nog altijd bij zeer veel gebruikers belangrijker te zijn dan ongelimiteerde download.

Dat is natuurlijk vanwege de mooie marketingcampagne die telenet al jaren voert, zijn leggen de nadruk duidelijk op snelheid.

Als BGC m.i. niet snel investeert in technologie om hun netwerk op te krikken, dan denk ik dat die miljarden winst zeer snel zullen slinken.

Het zal denkik niet zo snel gaan, maar belgacom zal de komende jaren toch snel uit de hoek moeten komen met iets nieuws als ze telenet willen bij blijven.
Ze zouden beter hun winst een paar jaar op zijn zetten en gebruiken voor de aanleg van ftth.

En qua service, zijn beiden volgens mij even goed of slecht.

Belgacom zou mi beter die IVR afschaffen en een paar telefonisten persoonlijk de klanten ontvangen en doorschakelen naar de juiste dienst.
Het zou de klanten de indruk geven dat ze sneller geholpen kunnen worden en het komt persoonlijker over dan zo'n computerstem.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik ben eigenlijk zeer tevreden over de technische dienst bij BGC voor zakelijke gebruikers, wordt steeds erg snel geholpen (waarom ze paswoorden niet gewoon achterlaten bij klanten is wel vrij irritant). Meestal erg snel binnen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Mja, zakelijke klanten hebben een apart nummer om naar te bellen, en daar zit waarschijnlijk meer volk of die lijnen zjin niet zo overbelast.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Het verbaast mij niet dat het aantal vaste lijn klanten drastisch daalt. Een vaste lijn wordt over het algemeen minder gebruikt dan vroeger.

Ik heb nog graag een vaste lijn, maar het moet betaalbaar zijn.
€19/maand (excl. telefoonkosten) voor die lijn maar enkele keren te gebruiken is toch te duur.
Ik heb zelf nog wel een vaste lijn bij Scarlet omdat het maar €5/maand extra is. Als dat €10 of meer zou zijn, dan zou ik er ook eens over denken om die op te zeggen en over te stappen naar Weepee, 3starsnet, nomado, ... .
Tegenwoordig nemen er meer een duurder gsm-abonnement en zeggen hun vaste lijn op.

Ik kan koenraaddeconinck alleen maar bijtreden. Als ik in mijn omgeving zie, dan heeft het merendeel alles bij Telenet. De gemiddelde verbruiker heeft voldoende aan 100 Gb en de marketing van Telenet werkt goed. Maar Telenet heeft nog een tal van andere voordelen: onbeperkt (icm analoog) aantal tv's, snellere surfsnelheid, tv kijken beïnvloed surfen niet, ... Daarentegen staan ook enkele nadelen: surfen in de daluren gaat niet altijd even vlot, downloadvolume, support, ...
Maar het grootste argument blijft de reclame. Yelo lijkt revolutionair als je de reclame mag geloven, maar eigelijk trekt het op niets (closed platform, enkel Telenet-verbinding, volume wordt meegerekend). De gewone mens op de straat ligt daar niet wakker van.

PS: Mijn ervaring leert dat de support bij Belgacom (veel) beter is dan die bij Telenet.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Een vaste lijn heeft maar één nut en dat is voor alarmen. Voor de rest zijn het enkel ouw meekes die dat nog hebben omdat ze veel bellen met andere ouw meekes.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Het zijn maar aandelen, laten we niet vergeten dat dit niets te maken heeft met kwaliteit ofzo nee enkel met geld verdienen .
Mooiste voorbeeld is olie die gasten met hun pakske en daske hebben teveel zitten speculeren met olie plots zien ze dat ze wat overmoedig zijn geweest en dumpen nu met gevolg olieprijs gaat naar beneden (weliswaar niet in belgie maar dat heeft een andere reden :-D ).
Gewoon even afwachten en kijken op einde van de rit, dus eind dit jaar.
Tenslotte telt belgacom tv al 1029000 klanten en telenet 1229000
dus hebben ze al aardig wat klanten weggesnoept.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Trojan schreef:Dat is natuurlijk vanwege de mooie marketingcampagne die telenet al jaren voert, zijn leggen de nadruk duidelijk op snelheid.

Inderdaad de misleidende "internet tegen lichtsnelheid".
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Aandeel Belgacom geeft een netto (!) dividend rendement van 6%. Hoeveel krijg je (na inflatie) op een onnozele spaarrekening?
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Eens zien hoeveel jaren die 6% nog duurt. Het is nu pas dat de twin towers beginnen te kraken onder een alsmaar opener telecommarkt.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”