Beste draadloze router

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:
Provider

Hey all,

Volgende vraag stelt zich:

Ik heb momenteel een Sitecom routertje bij mijn thuis staan. Niet veel tralallaa, gewoon doet zijn ding. Alleen niet echt snel. Wireless haal ik 28Mbps met mijn Fibernet 40 lijntje, met de kabel rechtstreeks haal ik 38Mbps.

Toen de tech langskwam zei die dat je die snelheid enkel door rechtstreeks te verbinden kreeg OF door er een Apple AIRPORT aan te hangen als wireless router, die zou ook veel beter de hoge snelheden halen.

Nu, kameraad van mij heeft een Linksys E2000, ik was aan het kijken naar de E3000, kan je ook USB schijven draadloos laten connecten etc..
Die E2000 haalt op FN60 38Mbps met hem. Als ik deze nu zou kopen, zou ik dan met een FN40 ook 38Mbps halen (want de router kan het aan) of toch minder? Of is die AIRPORT direct de beste keuze!?

Let me know!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Moet je niet gewoon een deftig wireless signaal hebben, zonder al te veel andere wireless signalen in de buurt? Want wireless kan theoretisch op G tot 56 Mbps. Je kan ook een N-capable router kopen: die kan sneller en die zit op een minder frequent gebruikte bandbreedte. Het merk heeft daar absoluut niks mee te maken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Dan zou ik eerder voor de E3000 gaan. Deze kan voor je oudere toestellen een wireless-g netwerk opzetten, wat inderdaad een 38Mbps kan halen en in gunstige omstandigheden tot 54Mbps. Voor nieuwere toestellen (toestellen met Wireless-n ondersteuning) kan de snelheid tot 300Mbps oplopen (in gunstige omstandigheden, in minder gunstige is 70Mbps a 120Mbps wel redelijk normaal qua snelheid). Er hangt natuurlijk ook veel af van de bouw van je huis (veel metaal, isolatie, etc...). De E2000 kan ook wireless-n aan, trouwens, maar kan slechts 1 frequentie tegelijk gebruiken.
Hier een test van de verschillende routers (wel enkel op wireless-n): http://nl.hardware.info/reviews/1866/6/ ... ter-24-ghz
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Ik haal wireless dezelfde snelheden als wired (zie signature) met Telenet Business Fibernet L en een Netgear WNDR 3700 (met DD-WRT).
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Provider

Wij hebben er een airport extreme aangehangen die op 5 ghz staat en dit omdat die de beste dekking en snelheden geeft.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:
Provider

De WNDR3700 is algemeen getest als de beste Wifi-N router op de markt vandaag. Zelfs een FN60 kan je perfect aan volle snelheid draadloos gebruiken !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

De Linksys E4200 is nog beter getest dan de Netgear 3700.
http://nl.hardware.info/reviews/2018/8/ ... aten-5-ghz
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

5Ghz heeft niet noodzakelijk betere dekking, maar is minder bezet en op dat vlak heb je dan weer minder storing.
Je kan net zo goed Wide Band 2,4 Ghz nemen in een minder druk gebied, en dan haal je toch 150 Mbit hoor :wink:

http://www.smallnetbuilder.com/
Hier kan je vele routers vergelijken, nu hoef je niet per sé de allerbeste router te plaatsen, maar eentje te nemen waarvan de WAN-Lan doorvoersnelheid groter is dan die van je FN.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”