Hoi,
Ik zit momenteel bij Belgacom (Internet Favorite + Onbeperkt volume optie).
Dit komt op 53,46 euro / maand.
Eind dit jaar als mijn Belgacom abonnement erop zit, zou ik graag naar Scarlet overschakelen.
Scarlet biedt dezelfde voorwaarden aan slechts 35 euro / maand.
Dit komt neer op een verschil van 18,46 euro / maand.
Of 221,52 euro / jaar.
Nu mijn vraag:
Wie van jullie heeft er ervaring met om te schakelen van Belgacom VDSL naar Scarlet VDSL.
Loopt dit vlot (de heractivering in de centrale) ? Geen verdere (installatie) troubles ?
P.S. Ik zou graag de Belgacom BBOX2 modem behouden bij Scarlet (is vermoedelijk geen probleem)
Gent32m
Van Belgacom Favorite naar Scarlet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... niet helemaal hetzelfde, maar geeft toch een idee :
* omgeschakeld van Dommel Speedconnect + BGC Disco naar Scarlet One (no TV) : 0 downtime gehad, wel 1 maand laten overlappen met Dommel just-in-case. Technieker belde een half uur voor afgesproken uur met melding dat hij op weg was naar mijn huis : binnengelaten, TF2007 gezet, modem gezet, klaar. Telefoon/nummerportatie heeft een dag of 5 geduurd voordat deze werkte.
Feitelijk compleet probleemloos dus.
* omgeschakeld van Dommel Speedconnect + BGC Disco naar Scarlet One (no TV) : 0 downtime gehad, wel 1 maand laten overlappen met Dommel just-in-case. Technieker belde een half uur voor afgesproken uur met melding dat hij op weg was naar mijn huis : binnengelaten, TF2007 gezet, modem gezet, klaar. Telefoon/nummerportatie heeft een dag of 5 geduurd voordat deze werkte.
Feitelijk compleet probleemloos dus.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb hier toch al gelezen dat ze die komen inwisselen, dus je zal inderdaad een Sagem krijgen met de firmware van Scarlet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zoals Goz al schreef: je krijgt een Scarlet Sagem, maar volgens mij belet er niets om verder de BBox2 te blijven gebruiken (met je Scarlet logon).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Op VDSL2 geef je toch niet meer zelf je login in, maar wordt die gepusht? Zou er geen check zijn? Enfin, je kan het proberen .
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
misschien dat het bij scarlet zo niet is, maar bij belgacom is het een Zero touch configuration, de B box 2 gaat automatsich zijn login gegevens ophalen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
je kan het manueel ingeven, maar het is niet nodig. zo'n ZTC configuratie kan wel een 10 tal minuutjes duren en toestel kan paar keer heropstarten tijdens het proces. maar ik denk dat dit alleen werkt voor belgacom klanten. de draadloze verbinding van de bbox staat standaard aan en onbeveiligd meen ik, dus best toch eens naar de webinterface gaan om dat af te zetten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik ben ook aan het twijfelen om over te schakelen van Belgacom (Generation) naar Scarlet (Internet & TV).
Mag je de BBox van Belgacom nu behouden of niet en kan die dan daadwerkelijk ook gebruikt worden?
Mag je de BBox van Belgacom nu behouden of niet en kan die dan daadwerkelijk ook gebruikt worden?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
ben je al overgeschakeld?Gent32m schreef:Eind dit jaar als mijn Belgacom abonnement erop zit, zou ik graag naar Scarlet overschakelen.
Scarlet biedt dezelfde voorwaarden aan slechts 35 euro / maand.
Wat was je profiel bij BGC en wat is het nu bij Scarlet. Ik hoor dat sommige toch op max. profiel zitten van 30/6 ipv 25/3,5 die op de scarlet site staat.
Graag uw ervaringen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Het profiel is verschillend van de snelheid die je krijgt, wanneer uw profiel hoger is dan hetgeen wat Scarlet aanbiedt, zal je downloaden aan de "geadverteerde snelheid".
Het profiel dat je krijgt is afhankelijk van je lijnkwaliteit en heeft niets te maken met het abonnement (25 Mbps vs 30 Mbps-abonnement).
Het profiel dat je krijgt is afhankelijk van je lijnkwaliteit en heeft niets te maken met het abonnement (25 Mbps vs 30 Mbps-abonnement).