Geachte lurkers en posters,
Ik zou met deze post even willen een paar dingen mededelen en een paar dingen willen vragen.
Goed, 2 weken geleden had ik internet aangevraagd bij edpnet en kwam te weten, ik had voordien Dommel raw copper op dit adres, dat ik een raw copper installatie moest nemen. Verbaast vroeg ik om uitleg aan de helpdesk van edpnet via de chat en kreeg te horen dat de vorige technieker waarschijnlijk vergeten was te melden dat de kabels moeten gelabeld worden daar waar de kabel het gebouw binnenkomt en dat er een nieuw doosje moest geplaatst worden in mijn studio. De mensen van de klantedienst waren zeer behulpzaam en begreep wel dat deze niks aan het falen van Belgarommel konden doen.
Maargoed, mij erbij neergelegd heb ik rustig zitten wachten tot vandaag, had een dag verlof gepakt om de technieker op de verschillende plaatsen binnen te laten. Die man belt aan en ik vraag hem of hij bij de kast moet zijn waar de kabel binnenkomt. Nee zegt hij dat is in orde. Ik dacht in mijn binnenste, gast wat komt gij hier nu eigenlijk doen? Het is onmogelijk dat die persoon al bij die kast is geweest omdat ik in het bezit was van de sleutel. Maargoed, ik begeleid die man naar boven, die kijkt naar mijn aansluiting haalt even zijn fisherprice telefoon uit, steekt de connectoren in de 2 linkse aansluitingen en luistert even in dat ding. Ik vraag aan hem of die lijn nu werkt en en onbeduidend antwoord hij dat de rest door edpnet gedaan moet worden. Dan pakt hij zijn laptop, begint er vanalles in te vullen voor een 10 min en duwt mij een papier onder mijn neus om te tekenen. Ik begin het door te lezen en onderbreekt bij man mij grof dat het gewoon om een bewijs gaat dat hij hier geweest is. Ik teken dat papier omdat ik zo rap mogelijk van die onbeschofte hond wil afzijn, wijs hem de deur en begin mijn modem in te pluggen.
Vraag1:
Ik heb betaald voor een raw copper installatie en heb deze niet gehad, ben ik verplicht om deze installatie te betalen?
Na een 3 uur wachten en het na te hebben gezien op de MYEDPNET dat mijn lijn opgeleverd is, zie ik nog altijd het lampje flikkeren op die sagem modem. Geen connectivity met het netwerk.
k neem contact op met de edpnet klantendienst en deze zeggen mij dat ik op zijn minst moet wachten tot vanavond zodat Belgarommel mijn lijn activeert.. Alright, het is nu 17u en nog altijd heb ik geen connectiviteit met het netwerk.
Kan mij eens iemand vertellen waarom alles dat ook maar iets gemeen heeft met België faalt en blijft falen?
Vraag 2:
Als die lijn morgen niet geactiveerd is, kan ik ze de boel terug laten ophalen/De boel terugsturen?
Ik had speciaal een dag vrijaf genomen om die nest te laten installeren, eerst betaal ik voor iets wat ik niet krijg aka raw copper installatie en nu werkt mijn verbinding niet. Ik heb geen verlofdagen meer tot in september, dus nog eens een keer een dag thuisblijven voor die apen van Belganest is onmogelijk...
Belganest...
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Tuurlijk kun je uw bestelling annuleren.
Bij een raw-copper lijn is de procedure dat we op de lijn een testmodem hangen en controleren of dat de modem synct. (na activatie) De persoon die bij u geweest is, heeft dat niet gedaan blijkbaar en is daar in de fout gegaan.
Hij heeft wel met zijn citofoon getest of dat uw lijn binnenkwam. Heb je toen hij bezig was een toon gehoord ? (Met zijn Fisherprice model van bijna 500 euro )
Bij een raw-copper lijn is de procedure dat we op de lijn een testmodem hangen en controleren of dat de modem synct. (na activatie) De persoon die bij u geweest is, heeft dat niet gedaan blijkbaar en is daar in de fout gegaan.
Hij heeft wel met zijn citofoon getest of dat uw lijn binnenkwam. Heb je toen hij bezig was een toon gehoord ? (Met zijn Fisherprice model van bijna 500 euro )
Beste technieker,
Nou dat heeft die persoon niet gedaan, die heeft gewoon die stekker (platte rechthoekige) in de muur gestoken en heeft dan zitten op zijn laptop tokkelen, ik heb niks gehoord toen die persoon zijn fisherprice van 500 euro aan zijn oor had. Nou als hij dat express niet gedaan heeft omdat hij niks ontving met die fisherprice... Nu in mijn vorige post was ik nogal hard voor de techniekes van Belgacom, maar de frustratie moest er even uit. Mijn vorige technieker die dommel had geinstalleerd had prachtig werk geleverd.
Kan je me ook eens zeggen hoe het komt dat ik al een installatie op raw copper had van dommel, nog eentje moet krijgen voor edpnet? Wat zijn de technische specificaties tussen adsl en vdsl wat betreft bekabeling?
Nou dat heeft die persoon niet gedaan, die heeft gewoon die stekker (platte rechthoekige) in de muur gestoken en heeft dan zitten op zijn laptop tokkelen, ik heb niks gehoord toen die persoon zijn fisherprice van 500 euro aan zijn oor had. Nou als hij dat express niet gedaan heeft omdat hij niks ontving met die fisherprice... Nu in mijn vorige post was ik nogal hard voor de techniekes van Belgacom, maar de frustratie moest er even uit. Mijn vorige technieker die dommel had geinstalleerd had prachtig werk geleverd.
Kan je me ook eens zeggen hoe het komt dat ik al een installatie op raw copper had van dommel, nog eentje moet krijgen voor edpnet? Wat zijn de technische specificaties tussen adsl en vdsl wat betreft bekabeling?
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Waarschijnlijk stond uw dommel-lijn op het retourpaar en moest de technieker binnen zijn om de binneninstallatie op een ander paar te zetten. Vdsl mag alleen maar op het directe paar.
Kan natuurlijk zijn dat uw dommel-lijn al op het directe paar stond. Dan was er eigenlijk geen bezoek nodig. Maar dat kan ik natuurlijk niet zien vanop afstand. Als je wil, zet gerust uw Aansluitnr of CID nr eens in pm dan kijk ik wel effe naar de lijn en de history.
Kan natuurlijk zijn dat uw dommel-lijn al op het directe paar stond. Dan was er eigenlijk geen bezoek nodig. Maar dat kan ik natuurlijk niet zien vanop afstand. Als je wil, zet gerust uw Aansluitnr of CID nr eens in pm dan kijk ik wel effe naar de lijn en de history.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Paarwisseling, binnenbekabeling is van veel groter belang, filter moet juist geplaatst zijn enzo.
Normaal gezien moet de tech binnenkomen, met zijn citofoon checken of de lijn binnenkomt (vereenzelvigen met 1924), indien niet dan moet hij naar intro/kvd tot dit wel het geval is. En dan moet hij met een testmodem een synchro/fysieke leiding/carrier-data test doen.
Indien hij dit niet heeft gedaan, dan moet je bellen naar edpnet om een nieuwe technieker te laten langskomen.
Normaal gezien moet de tech binnenkomen, met zijn citofoon checken of de lijn binnenkomt (vereenzelvigen met 1924), indien niet dan moet hij naar intro/kvd tot dit wel het geval is. En dan moet hij met een testmodem een synchro/fysieke leiding/carrier-data test doen.
Indien hij dit niet heeft gedaan, dan moet je bellen naar edpnet om een nieuwe technieker te laten langskomen.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Bij een raw-copper is het de procedure dat we een testlijn in de centrale hangen en enkel testen of de kiestoon door komt. Aangezien wij niet kunnen meten op de poorten van de olo kunnen we geen e2e doen met adsl. Als we meten met onze eigen poorten is dat geen garantie dat het ook zal werken met die van de olo en zijn modem.technieker schreef:Bij een raw-copper lijn is de procedure dat we op de lijn een testmodem hangen en controleren of dat de modem synct. (na activatie) De persoon die bij u geweest is, heeft dat niet gedaan blijkbaar en is daar in de fout gegaan.
En als de klant vdsl2 afneemt van een olo spreken we niet meer van een raw-copper maar van een broba of bruo. En dan zijn we wel verplicht om te testen met onze eigen modem. En dan zijn we verplicht om een geldige biq te hebben met een broba meting, al dan niet met of zonder voice (w/v of wov).
Ken uw procedures.
edit: Niet vergeten uw broba-tic in te vullen zodat de olo op de hoogte is van uw aanwezigheid of de afwezigheid van de klant. En zeker niet vergeten om de biq-nummer in die broba-tic te plakken.
edit2: De vdsl2 lijn moet geactiveerd zijn als de technieker buiten stapt, anders kan hij geen meting doen met zijn modem. Als die van edpnet dan zeggen dat ge tot 'savonds moet wachten op de activatie van belgacom is dat dikke zever. Als het niet werkt na het vertrek van de technieker zal het nooit werken tot de technieker terug komt.
@Unixpowa: een iets minder arrogante toon mag wel als je geholpen wil worden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Zoals ik al geschreven heb, ken uw taal, heb ik al gezegd dat ik dit uit frustratie geschreven heb.
Nu, ik zie niet in hoe ik kan geholpen worden op dit forum. Ik wou gewoon even mijn gal spuien. Trouwens, ik heb buiten die eerste technieker nog geen goede ervaringen gehad met Belgarommel. Als die mensen een zouden zorgen dat ze waar maken wat ze beloven en de mensen tevreden houden, dan zullen er nooit zo een berichten geschreven worden zoals ik bovenaan geschreven heb en hoefde jij je nooit aangevallen te voelen, ik vraag alleen maar waar ik voor betaal,...
Nu ik ga morgen dat internet terug afzeggen en bezorg me wel internet van hier al bestaande wifi's...
Nu, ik zie niet in hoe ik kan geholpen worden op dit forum. Ik wou gewoon even mijn gal spuien. Trouwens, ik heb buiten die eerste technieker nog geen goede ervaringen gehad met Belgarommel. Als die mensen een zouden zorgen dat ze waar maken wat ze beloven en de mensen tevreden houden, dan zullen er nooit zo een berichten geschreven worden zoals ik bovenaan geschreven heb en hoefde jij je nooit aangevallen te voelen, ik vraag alleen maar waar ik voor betaal,...
Nu ik ga morgen dat internet terug afzeggen en bezorg me wel internet van hier al bestaande wifi's...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Op een raw copper, ik bedoel hier niet mee een "internet zonder vaste lijn", maar een echte raw copper test ik nooit met een modem om sync te krijgen. Alleen vereenzelvigen.
Je weet nooit of de poort van de dslam die in een colocatie ruimte staat, defect is. Je kan dit ook niet uitmeten.
Je weet nooit of de poort van de dslam die in een colocatie ruimte staat, defect is. Je kan dit ook niet uitmeten.
Dit is goed om te weten.Trojan schreef: En zeker niet vergeten om de biq-nummer in die broba-tic te plakken.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik sluit mij aan bij user Trojan.Trojan schreef: @Unixpowa: een iets minder arrogante toon mag wel als je geholpen wil worden.
Woorden als Belganest, Belgarommel, die apen van Belganest, onbeschofte hond, horen hier gewoon niet thuis.
Dat jij je speciaal aanmeldt als nieuwe user, alleen om "gewoon even jouw gal te spuien" is natuurlijk je volste recht, maar daar hebben andere gebruikers geen boodschap aan.
Maar als je op voorhand weet dat je op dit forum niet kan geholpen worden, dan blijf je hier beter weg ... dan verpruts je ook onze tijd niet meer ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik was eerst van plan om mij te excuseren voor de gebruikte woorden, maar nu is mijn goesting eerlijk gezegt vergaan, nadat ik volgende 2 zinnen gelezen heb. Wie ben jij om te oordelen over wat anderen interessant vinden? Er zijn altijd politiek correcte personen zoals jijzelf die vinden dat ze in stijl zich moeten in het zak laten zetten en er zijn mensen die graag van hun tak maken zoals ik... Kwestie van INTERPRETATIE.
Natuurlijk wel, ze moeten weten wat Belgacom voor een bedrijf is natuurlijkDat jij je speciaal aanmeldt als nieuwe user, alleen om "gewoon even jouw gal te spuien" is natuurlijk je volste recht, maar daar hebben andere gebruikers geen boodschap aan.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik ben al geholpen geweest. Dus nu kan ik niet meer geholpen worden.Maar als je op voorhand weet dat je op dit forum niet kan geholpen worden, dan blijf je hier beter weg ... dan verpruts je ook onze tijd niet meer ...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Van mij mogen kwade klanten hun gal hier spugen ('t is een gebruikersforum after all), zolang het zonder vuile woorden gebeurt. ^^
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Je eerste post is ook niet meer zichtbaar ... en dat heeft niets met philippe te maken maar wel met je mede-forummers.
Het zijn wij die jouw posts meermaals als ongewenst hebben aangemerkt, en vanaf 6 "ongewenst" meldingen, gaat het forum die posts automatisch verbergen voor ingelogde gebruikers.
Dus, zelf veroorzaakt door je taalgebruik, en de community kan het niet waarderen dat je je zo gedraagd.
Het zijn wij die jouw posts meermaals als ongewenst hebben aangemerkt, en vanaf 6 "ongewenst" meldingen, gaat het forum die posts automatisch verbergen voor ingelogde gebruikers.
Dus, zelf veroorzaakt door je taalgebruik, en de community kan het niet waarderen dat je je zo gedraagd.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.