Duimpjes

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Ben hier al een tijdje niet meer geweest en zag opeens 13 duimpjes naar omlaag staan.

Even opgezocht, waar dat negatieve gedoe dan wel vandaan kwam. O.a. van hier dus:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 8&start=20

Je zegt bijvoorbeeld "EDPNet zal per ongeluk websites geblokkeerd hebben" ... hetgeen ook naar alle waarschijnlijkheid achteraf het geval was en daarvoor krijg je 3 duimpjes naar omlaag. En had bovendien naar mijn mening een interessante topic opgestart.

Zelfs het overnemen van een krantenbericht krijgt een duimpje naar omlaag.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=23&t=29206

De duimpjes zijn dus een uiterst kinderachtig gegeven omdat ze gewoon misbruikt worden door een paar onnozelaars die van het jennen van personen hun levenswerk hebben gemaakt. Maar dat is ook een beetje typisch aan de IT. Je komt er heel vaak wereldvreemde, gefrustreerde, enggeestige, asociale, labiele, ... personen tegen.

Geen probleem, dan misbruik ik ook het systeem en maak de komende maanden wat accounts aan. Tenzij de mods kunnen zien wie die negatieve duimpjes gaf en al zo dit soort van onnozelaars die het systeem misbruiken er per direct uitgooien.

Beter zou zijn om de duimpjes per direct van deze site te halen. Dit slaat nergens op.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Toch wel, maar niet omwat jij betreurt.. DIe duimpjes zijn gewoon een heel handig middel om als gebruiker te modereren.
Niet akkoord met iets ? geen probleem, een duimpje naar omlaag en een berichtje met "-1" en de rest heeft ineens ook door dat ze dat duimpje ook moeten aanvinken.

"Misbruik" van duimpjes ben ik hier nog niet tegengekomen :-)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

koekie schreef:
Geen probleem, dan misbruik ik ook het systeem en maak de komende maanden wat accounts aan. Tenzij de mods kunnen zien wie die negatieve duimpjes gaf en al zo dit soort van onnozelaars die het systeem misbruiken er per direct uitgooien.
.
Je zal snel opvallen met alle interne controles die lopen , en daarmee doel ik op accounts gaan aanmaken juist om het karmasysteem te gaan misbruiken of andere doelen

Elke karma , goed of slecht , is en komt van een unieke gebruiker

Trolling bashing etc worden met dit systeem door de gebruikers zelf afgestraft

Wij , crew en moderatoren , kijken er enkel op toe dat het niet misbruikt word
The eternal and true pessimist :D
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Misbruikt wordT. En leestekens, daar heb je ook nog nooit van gehoord.

Als de moderatoren al niet eens de Nederlandse taal beheersen ...

Normaal reageer ik niet op dit soort zaken, maar als je dan toch beweert de waarheid in pacht te hebben, gedraag je er dan ook naar.

En nog ff lekker bang maken ook dat je er streng op kunt controleren.

Wat ga je doen? Alle nieuwe accounts blokkeren?

Ben jij stoer zeg, ben al bang hoor. Wil niet eens je leeftijd weten. Maar ga misschien toch maar wat op je gameboy spelen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Om het karma systeem te kunnen gebruiken moet je al gedurende een bepaalde tijd aanwezig zijn en een bepaald aantal bijdragen hebben gemaakt. Ook kunnen wij inderdaad perfect in admin panel een idee krijgen van eventuele misbruiken. Er bestaan allerhande statistieken. Het karma systeem is er om twee redenen:
* sommige gebruikers "belonen" om positief beoordeelde bijdragen, anderen zichzelf in vraag doen stellen wegens negatief beoordeelde bijdragen
* groepsmoderatie: bij voldoende aantal negatieve beoordelen zal een post worden verborgen (je kan hem wel nog bekijken als je echt wil, door op een link te klikken)

Tot nu toe lijkt dit goed te werken. Bij eventueel misbruik kunnen we deze - home made - modificatie ook nog aanpassen.

Ik geef toe dat er altijd misbruik zou kunnen bestaan, maar de voordelen wegen volgens mij op tegen eventuele nadelen (anders zou ik het niet gecodeerd hebben).

PS: Philippe is op pensioen, denk ik, dat geeft je een idee van zijn leeftijd! :D
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Userbase past hier gewoon de techniek van de schandpaal toe. Zie dat ook bij andere gebruikers. Die duimpjes brengen de site meer schade toe dan dat het iets positiefs oplevert.

En als A3ke op zijn pensioen is, is dat nog erger. Als je na al die jaren nog niet deftig de Nederlandse taal onder de knie hebt, zou ik me diep schamen. En zeker als moderator!

En voor de anderen, laat je maar eens goed gaan. Drukken maar op dat duimpje omlaag. Profiteer er van nu ik nog deze account gebruik. Niet dat ik hier veel kom, maar allez, kan goed doen om al die frustraties te ontladen. Omwille van een lelijke vrouw, een rotjob, feit dat mensen je in het echte leven voor loser aanzien, ....

Drukken maar met z'n allen!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Ik heb u gelijk ook maar 2 duimpjes gegeven :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Koekie: door dat soort reacties hebben we het duimpjes-klikken ingevoerd. Die arrogante, uit de hoogdoende, agressieve toon.
Goed... wie trollt en volhardt daarin, wordt afgestraft.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

koekie schreef:Niet dat ik hier veel kom, maar allez, kan goed doen om al die frustraties te ontladen. Omwille van een lelijke vrouw, een rotjob, feit dat mensen je in het echte leven voor loser aanzien, ....
Hopelijk leest uw vrouw niet mee, of weet ze het al?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Hoeveel posts moet men eigenlijk hebben om de 'duimpjes' te kunnen gebruiken? Bij mij lukt het in ieder geval nog niet. :-(
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Trouwens, die duimpjes onder je eigen nickname zijn nietszeggend... (zolang ze niet uiterst negatief zijn natuurlijk, maar die heb je dan aan jezelf te danken)
Om maar een voorbeeld te geven, ik lees liever de posts van Trojan die af en toe z'n ongezouten mening zegt (en waar het niet mee eens hoef te zijn) dan de berichten van Lord Utopia (die ik meestal bevooroordeeld vind) die nog geen enkel duimpje achter z'n naam heeft staan...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Alee, merci...
Waar ben ik precies bevooroordeeld?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

ALLEMAAL ÉÉN POT NAT
VRIENDJESPOLITIEK

Tis maar om te lachen he. :)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

@koekie ...

* over het karma systeem is er al voldoende gecommuniceerd geweest. Jouw reactie komt dan ook (a) rijkelijk te laat en (b) je bent de enige tot nu toe die hierover negatieve feedback geeft.
* de toon die jij gebruikt tegenover een mede-moderator is ten zeerste ongepast. a3ke tracht gewoon - in naam van de moderatoren - te antwoorden op jouw opmerkingen. Zijn antwoord was juist en to-the-point. En een taalfoutje maakt iedereen wel eens :cry: .
* jouw reactie verbaast me, en ontgoochelt ons ook. We kennen jouw arrogante toon van vroegere tijden, maar de laatste tijd gedroeg jij je als een redelijke Userbase gebruiker. Hervallen in oude gewoontes ??

Jij bent gekend als een kritische burger ... en goede, gefundeerde kritiek is altijd welkom. Maar jij kan blijkbaar geen kritiek van anderen verdragen? Als je een grote negatieve karma score hebt, komt dit niet door één of twee personen, maar komt omdat meerdere gebruikers niet akkoord gaan met wat je schreef (iedere persoon kan maar één keer een post negatief beoordelen). Op die manier wordt het Forum mee gemodereerd door de gebruikers.
Goztow schreef:PS: Philippe is op pensioen, denk ik, dat geeft je een idee van zijn leeftijd! :D
Hey, wat heeft mijn pensioen hiermee te maken ??
PS. En a3ke is nog lang niet op pensioen ... hij is in de "fleur van zijn leven" :lol:

Groeten,
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Oeps, ik dacht dat a3ke philippe was, mijn ogen waren niet goed open :$
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

philippe_d schreef:En een taalfoutje maakt iedereen wel eens :cry: .
Als ik het taalgebruik hier soms lees van gebruikers moet ik spontaan wenen. Hebben onze voorouders hier zo voor gevochten, om onze nederlandse taal te beschermen van de franse onderdrukking? Om dan te zien dat sommige mensen onze mooie taal zo te verkrachten.

En nee, ik heb het niet specifiek op moderatoren.

Als ik eens tijd heb zal ik eens een compilatie maken van het slechte taalgebruik op userbase.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nederlandse... Franse
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Hupsakee , Lord heeft het eerste voorbeeld al gevonden voor Trojan zijn compilatie. :angel:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

:(

Dat was niet echt mijn punt, maar kom.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik vind het wel een beetje jammer dat er een negatieve bias in zit omdat je op een forum niet echt de neiging hebt om goeie posts te upduimen. Iemand die toevallig eens een mindere post maakt, zit meteen op een -1 persoonlijke karma en dat geeft ongetwijfeld ook een slecht gevoel voor zo iemand.

Daarom zou ik de user-karma ook liever terug zien verdwijnen (EDIT :: of enkel tonen bij PM). En eventueel goeie posts een ander kleurtje of indicatie geven om het goeie meer te belonen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er zijn momenteel niet meer negatieve dan positieve duimpjes, heb ik de indruk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Trojan schreef:Hopelijk leest uw vrouw niet mee, of weet ze het al?
Mams?? :twisted:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Mij valt het op dat de duimpjes in sommige topics met vrij hevige discussies meer gebruikt worden om aan te geven dat de mening van de ander u niet aanstaat dan dat het om modereren gaat. Dan schiet het z'n doel natuurlijk voorbij...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Awel, dat heb ik ook al gedacht...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Suggesties zijn uiteraard altijd welkom in het betreffende topic.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Onmiddellijk na de invoering van de duimpjes zijn ze wel nogal lukraak gebruikt. Ondertussen loopt het wel beter denk ik.
Het zou beter geweest zijn mocht men pas na enkele weken 'inloop' de tellers gereset hebben.

Ook vind ik bovenstaande opmerking niet helemaal onterecht (negatieve geeft men al sneller dan positieve).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

philippe_d schreef:@koekie ...

* jouw reactie verbaast me, en ontgoochelt ons ook. We kennen jouw arrogante toon van vroegere tijden, maar de laatste tijd gedroeg jij je als een redelijke Userbase gebruiker. Hervallen in oude gewoontes ??

Ik geef de bewijzen dat ik negatieve duimpjes krijg terwijl daar geen enkele reden voor is. En dat die duimpjes dus misbruikt worden. = schandpaal techniek door mensen die gewoon gefrustreerd zijn (kan ik daar wat aan doen?). Jij haalt er irrelevante zaken bij.

Ik bewijs dat het systeem op niks trekt. Nu ja, doe met mijn advies wat jullie willen. 't Zal me worst wezen. Ik heb bij deze site geen enkel belang.

En dat mods en admins ook duimpjes hebben is nogal lachwekkend. Wie zal er nu negatieve duimpjes geven aan deze personen. :bang:

Weet je wat VL is? Een afgunst maatschappij. Kom je met je kop boven het maaiveld, dan hakken ze die er af. Ik geef de mensen die naar Monaco gaan wonen zijn (en ik ken er daarvan enkele ook persoonlijk) heel veel gelijk.

Zielige Vlaamse kleinburgerlijkheid.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Mods krijgen ook negatieve duimpjes hoor.
Ik zal zeker niet terugdeinzen om een mod een negatieve duim te geven als het terecht is.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Goztow schreef:Suggesties zijn uiteraard altijd welkom in het betreffende topic.
Het was niet als suggestie bedoeld, maar eerder een opmerking over het feit dat de duimpjes niet altijd gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn.

Ik heb zelf bijvoorbeeld al negatieve duimen gekregen omdat ik een opmerking gaf over Mobile Vikings. Dat wordt blijkbaar niet door iedereen geapprecieerd, ook al was ik totaal niet onbeleefd of tegen de forumregels bezig. Zie bijvoorbeeld naar http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p376605 ... Ik zeg niets verkeerd, maar geef gewoon een vergelijking tussen Proximus tarieven en de MV tarieven. Resultaat: een negatieve duim. Dat is dus niet waar die dingen voor in het leven geroepen zijn...

Ik begrijp dat je suggesties liever hebt dan gewoon de opmerking dat iets "niet altijd goed werkt", maar ik weet ook niet zo direct hoe het op te lossen valt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

koekie schreef: En dat mods en admins ook duimpjes hebben is nogal lachwekkend. Wie zal er nu negatieve duimpjes geven aan deze personen.
Jij bijvoorbeeld ? Ik heb gisteren mijn eerste negatieve duimpje verdiend :-( .
koekie schreef:Weet je wat VL is? Een afgunst maatschappij. Kom je met je kop boven het maaiveld, dan hakken ze die er af. Ik geef de mensen die naar Monaco gaan wonen zijn (en ik ken er daarvan enkele ook persoonlijk) heel veel gelijk.
Zielige Vlaamse kleinburgerlijkheid.
Zoals ik al zei: je vervalt in je oude gewoontes (en volledig off-topic) :oops: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Ik heb helemaal geen negatief duimpje gegeven. Nu wel, want je haalt ouwe koeien uit de gracht. En wie zegt dat jij de wijsheid in pacht hebt? Voor de één kan iets arrogant overkomen, voor de ander als "het positief opkomen voor je mening".
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De duimpjes zijn anoniem. Iedereen die een zekere mate van activiteit / aanwezigheid heeft, kan ze geven. Er is geen reden dat mods / crew minder negatieve duimpjes zouden krijgen dan anderen.

Dat het een heel subjectieve beoordeling is, dat is zeker zo. Zo moet je het ook interpreteren.

De implementatie zal zeker worden geavalueerd binnen enkele weken/maanden. Er zal dan ook zeker met deze opmerkingen worden rekening gehouden. Het systeem zal zichzelf normaal gezien ook afvlakken op termijn.

Zoals ik al zei: concrete suggesties zijn ook welkom. Zo hebben we het systeem van opening tot het systeem gewijzigd op vraag van een user die het beter vond om een combinatie van registratiedatum / posts te nemen, i.p.v. enkel op aantal posts.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ach ja, duimpjes.

Mijn inziens zijn deze er in eerste instantie gekomen voor figuren zoals RR (en zijn intussen om en bij de veertig andere persoonlijkheden dat we weten). Bij dit type figuren gaat het niet over een negatief duimpje meer of minder. Dit type figuren rijgen de negatieve duimpjes constant aan elkaar vast.

Net zoals gisteren in dit topic.
Het pas ingeschreven lid plaatste tot op heden 8 berichten en heeft in totaal al 35 negatieve duimpjes...
Dat is een "forumevaluatie" van meer dan 400% ... in de negatieve richting wel te verstaan.
Het moge duidelijk wezen wat de leden alhier op het forum over de desbetreffende persoon denken én ook duidelijk tot uitdrukking brengen.

Al de andere leden, en dus de overgrote meerderheid hier op het forum, speelt in het middenveld.
Wie gaat er nu aandacht schenken aan de "duimpjes score" van iemand die 1000 berichten heeft geplaatst waarvan 10 met een negatief duimpje?
Dat is slechts 0.1 % van de berichten die een negatieve "forumevaluatie" hebben gekregen. Te verwaarlozen dus.

In dat opzicht zou het misschien een idee zijn om een soort van "relatieve forum score" weer te geven in plaats van de absolute score. Zeker voor de negatieve duimpjes. Psychologisch werkt zulke "relatieve forum score" allicht anders ...

Anyhow, diegene die het echt bruin bakken zullen ook dan duidelijk boven komen drijven.
Mits ze niet teveel zinloze berichten zouden plaatsen om de negatieve te maskeren, uiteraard.
Doch indien zulks het geval is, zouden de moderatoren kunnen beslissen om voor de persoon in kwestie wel terug de absolute negatieve score weer te geven in plaats van de relatieve.

Betreffende de positieve duimpjes lijkt me een absolute score misschien wel meer aangewezen.
Het zou misschien motiverend kunnen werken.

Just my 2 cents.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 04 mei 2011, 13:54, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dank voor deze goed beargumenteerde suggestie, eternum! Positief duimpje voor jou! :D

PS: RR heeft onlangs de kaap van 50 aliassen bereikt!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Lijkt me inderdaad een goeie redenering!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Een zijvraagje bij de duimpjes.

Is er een mogelijkheid om te zien waar je je + en - duimpjes krijgt?

Reden van de vraag: ik post iets in deze thread op het ogen blik dat ik 1 + en 0 - duimpjes heb. Deze voormiddag sta ik ineens op 2+ en 9- maar zie maar 2- staan en wil nu graag weten waar de andere 7 ineens vandaan komen. Ik heb een sterk vermoeden maar zou graag weten in welke threads of op welke postings ze gegeven zijn, het lijkt alvast niet op de meest recente te zijn en is waarschijnlijk een reactie van 1 persoon (met mogelijk nog steeds meerdere aliassen :???: ).

Zoals eerder gepost 9 minduimpjes op 1195 berichten doet mij niet in paniek slaan :-)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Het lijkt er inderdaad op dat iemand doelbewust en retroactief negatieve duimpjes aan het uitdelen is.
Hetzelfde fenomeen is net bij Philippe gebeurd: van 1 negatief duimpje plots naar 11.
Allicht dient deze actie om dit "duimpjes systeem" te ontwrichten.

Het verworven stemrecht afnemen lijkt me in zulks geval de meest adequate oplossing.
Dan kan de persoon in kwestie terug van beneden aan de ladder beginnen om zijn verworven stemrecht terug te winnen.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik vind eternum's suggestie heel goed. Ik had 't er zelf ook moeilijk mee om stomweg de + en - -score te tonen, want dat kan demotiverend werken en het is eigenlijk moeilijk interpreteerbaar. Zomaar een formule verzinnen is niet eenvoudig, want mensen die reeds lang hier aanwezig zijn en veel posts hebben zullen dan minder zwaar wegen op dat cijfer. Karma is immers pas recent geïntroduceerd...
eternum schreef:Het lijkt er inderdaad op dat iemand doelbewust en retroactief negatieve duimpjes aan het uitdelen is.
Hetzelfde fenomeen is net bij Philippe gebeurd: van 1 negatief duimpje plots naar 11.
Allicht dient deze actie om dit "duimpjes systeem" te ontwrichten.
Ik kan dat via enkele slimme queries vast te weten komen wie of wat hier aan de hand is.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Het valt mij op dat vooral die spam van Astel wordt neergeduimd.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Eén en ander misverstand is misschien ook wel te wijten aan de 'tooltips' die bij de duimpjes staan...

'vind ik leuk' en 'vind ik niet leuk', is echt wel mis te verstaan.

Om aan te halen wat er hier al gezegd is, als ik MV-fan ben, en er schrijft iemand dat het netwerk 'misschien toch niet zo goed is' dan vind ik dat niet leuk => duim omlaag...

Ik probeer maar mee te denken hoe het anders kan. Ik heb bijna al mijn duimen in 1 topic verdiend door mijn mening te geven.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”