netwerk printen zonder drivers

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Wij hebben hier thuis 1 pc waar een printer (lexmark x85) op aangesloten is, deze draait op windows xp en is aangesloten op het netwerk. Nu wilde ik deze printer als netwerkprinter gebruiken voor de andere pc's hier in huis. Maar deze draaien allemaal windows 7/vista. Nu blijk dat er geen windows 7/vista drivers bestaan voor deze printer en daarom kan ik de printer niet als netwerkprinter instellen op deze andere pc's. Na wat googlen heb ik niet echt een oplossing gevonden dus kom ik mijn vraag hier maar stellen :). Zijn er mogelijkheden om toch via het netwerk te kunnen printen zonder dat de drivers op de windows 7 pc's geïnstalleerd zijn?

Alvast bedankt,

Mattias
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Wat gebeurt er als je deze printer rechtsrteeks aansluit op één van je Vista/7 PC's ?
Misschien wordt er dan naar een compatibele driver gezocht ?
Eens je de printer hebt kunnen installeren via USB kan je dan eenvoudig de poort wijzigen om er een netwerk printer van te maken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik had eerst geprobeerd de printer aan een windows 7 pc te koppelen, maar hij vond dus ook geen drivers met windows update.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Heb je het al effectief geprobeerd ? De printer shared zetten op XP en dan connecteren met de Vista's. Soms worden automatisch de nodige drivers gekopieerd v/d ene pc naar de andere.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste,

Ik zou proberen een compatibel model te selecteren, bijvoorbeeld een opvolger in dezelfde reeks (x85... MFP ?) of anders proberen om de drivers in compatability mode te installeren. Dus RMB op de .exe van de driverinstall, Windows XP compatability inschakelen en dan proberen te installeren, 9/10 werkt dit wel.

Grtz,
Sasuke

PS: Printertje uit 2003 ... tja :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

@MarkDM: Ja dat is het eerste wat ik geprobeerd heb :)

@Sasuke: Ik heb de compatability mode en drivers van een vergelijkbaar model getest, maar zonder resultaat.

Ik zal dan wel een netwerkmapje maken om alle te printen documenten in te zetten.

Merci voor de hulp iedereen :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”