elektriciteit wordt duurder....

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

ik heb momenteel ecopower voor elektriciteit....
ik betaalde 0.18 cent per kwh nu word dit 0.22 cent per kwh
deze verhoging gaat in vanaf 01/08/2011
ik heb een verbruik van 2000 kwh per jaar....prijs bij ecopower 440 euro/jaar

als ik nu surf naar http://www.vreg.be en ik doe de V test met 2000 kwh dan krijg ik volgende info:
ecopower zegt dat dze verhoging komt door de distributietarieven ...
maar hoe komt het dat Nuon 80 euro goedkoper kan zijn? of passen die op deze berkening de verhoogde distributietarieven nog niet aan? en als ik overstap naar nuon ga ik mss in het zak gezet zijn?

iemand enig idee?

Nuon
Nuon Budget 366,49 deels variabel 1 jaar

Nuon
Nuon Budget 3 jaar 386,29 deels variabel 3 jaar

Essent Belgium
Essent Eco 1 jaar 389,72 deels variabel 1 jaar

Essent Belgium
Essent Eco 3 jaar 395,21 deels variabel 3 jaar

EcoPower
EcoPower (2) 401,71 vast onbepaalde duur
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer
Provider

De prijzen van de Vreg zijn allemaal al aangepast en wordt de winst / graai premie voor de zonnepanelen reeds verrekend.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

Het verschil zit 'm voor een stuk in het variabele. Ecopower heeft nu een goede reden om de prijs aan te passen, de 'variabele' passen de prijs meermaals aan.

J.

PS @ Muziekbos, uw plaat blijft hangen.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer
Provider

dommelgebruiker schreef:als ik nu surf naar http://www.vreg.be en ik doe de V test met 2000 kwh dan krijg ik volgende info:
Welke parameters gebruik je ? Ik ben ook aan't uitkijken naar een nieuwe leverancier en Ecopower is telkens de goedkoopste (ook als ik bereken met 2000kwh).
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Joe de Mannen schreef:Het verschil zit 'm voor een stuk in het variabele. Ecopower heeft nu een goede reden om de prijs aan te passen, de 'variabele' passen de prijs meermaals aan.

J.

als ik de volgende parameters gebruik:

2000 kwh 1 inwoner postcode 2660...... dan komt ecopower er duurder uit....
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Ik kan eigenlijk aan die verdomde electrabel factuur totaal niet aan uit. Ik tracht uit te vissen wat wij hier thuis nu per jaar betalen aan elektriciteit maar het staat allemaal door elkaar. Bij Totaal elektriciteit (p6 van de factuur) staat 405,91 euro (3578kWh) (491,15 inc. btw), dat lijkt me "weinig", daar er niks goedkoper staat als ik de parameters ingeef op die V-Test (883kWh piek, 3105kWh dal). Zelfs EnergyPlus zelf staat op de V-Test hoger qua bedrag dan dat bedrag op onze factuur. Moet ik er soms nog bedragen bij tellen?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

Vaak ligt het in de bedoeling van energieleveranciers om erg onduidelijke telecom facturen te voorzien.
Gevolg: meeste klanten doen de moeite niet om die nog te overlopen en betalen om er vanaf te zijn...
Bij Nuon was dat vroeger ook het geval. Het verbaast mij geenszins dat deze Franse belastingontduiker daar ook aan zondigt. Overigens snap ik ook niet echt goed waarom je überhaupt nog bij Electrabel zou blijven (de laatste jaren en vooral maanden is er nochtans al genoeg heisa rond geweest). Er zijn online genoeg rekenmodules beschikbaar om op basis van uw huidig verbruik (al dan niet 2 voudig uurtarief) voor u de interessantste leverancier eruit te halen.

De telecom facturen met packs e.d. zijn trouwens ook wel soms een uitdaging om uit te vissen (met bedragen die eerst bijgeteld worden om erna terug afgetrokken te worden onder vorm van pack korting bvb...).
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer
Provider

Joe de Mannen schreef:Het verschil zit 'm voor een stuk in het variabele. Ecopower heeft nu een goede reden om de prijs aan te passen, de 'variabele' passen de prijs meermaals aan.
.
De prijs van Ecopower is van 0,18 naar 0,22 gegaan, Door de zonnepaneel belasting is hun prijs met 0,04 opgeslagen. Ze hebben ervoor gekozen om de maximale stijging voor iedereen door te voeren. En hebben geen gemiddelde genomen voor hun prijs stijging.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer
Provider

dommelgebruiker schreef: 2000 kwh 1 inwoner postcode 2660...... dan komt ecopower er duurder uit....
Dat geeft dus mooi de verschillen aan in Vlaanderen. Waarschijnlijk heb ik een duurdere netbeheerder en komt door de vaste prijs van Ecopower het bij jou duurder uit.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

dommelgebruiker schreef:

J.

als ik de volgende parameters gebruik:

2000 kwh 1 inwoner postcode 2660...... dan komt ecopower er duurder uit....
Dan zal ecopower in uw geval duurder zijn. Ik heb bvb de alg.voorwaarden van Essent (in uw geval goedkoper) een nagelezen, en er is geen garantie op groene energie, bij Ecopower is die er wel.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer
Provider

dommelgebruiker schreef:ik heb momenteel ecopower voor elektriciteit....
ik betaalde 0.18 cent per kwh nu word dit 0.22 cent per kwh
deze verhoging gaat in vanaf 01/08/2011
ik heb een verbruik van 2000 kwh per jaar....prijs bij ecopower 440 euro/jaar

als ik nu surf naar http://www.vreg.be en ik doe de V test met 2000 kwh dan krijg ik volgende info:
ecopower zegt dat dze verhoging komt door de distributietarieven ...
maar hoe komt het dat Nuon 80 euro goedkoper kan zijn? of passen die op deze berkening de verhoogde distributietarieven nog niet aan? en als ik overstap naar nuon ga ik mss in het zak gezet zijn?

iemand enig idee?

Nuon
Nuon Budget 366,49 deels variabel 1 jaar

Nuon

Nuon Budget 3 jaar 386,29 deels variabel 3 jaar

Essent Belgium
Essent Eco 1 jaar 389,72 deels variabel 1 jaar

Essent Belgium
Essent Eco 3 jaar 395,21 deels variabel 3 jaar

EcoPower
EcoPower (2) 401,71 vast onbepaalde duur
op korte termijn is men goedkoper dan ecopower.
op langere termijn ?
contract duur en opzegging nog zoiets.
eco vaste prijs , andere variable prijs .
ecopower vertelt al jaren dat het goedkoopst zijn niet hun hoofddoel is.
wat wel voor hun belangrijk groene energie en niet verbruikte ( bespaarde ) energie.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

TomG schreef: Overigens snap ik ook niet echt goed waarom je überhaupt nog bij Electrabel zou blijven (de laatste jaren en vooral maanden is er nochtans al genoeg heisa rond geweest). Er zijn online genoeg rekenmodules beschikbaar om op basis van uw huidig verbruik (al dan niet 2 voudig uurtarief) voor u de interessantste leverancier eruit te halen.
Geen idee, mijn ouders hebben daar ook geen goed antwoord op. Zolang ik niet met een deftig (lees: goedkoper) alternatief afkom zal het wel zo blijven ook waarschijnlijk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Ik ben zonet even aan het rekenen geweest, en volgens mij betaal ik bij Electrabel zo'n 19c/kWh piek en 10c/kWh dal (all in).

Toch niet zo slecht lijkt me dan (gemiddelde dus van ongeveer 14c daar m'n peik en dal niet echt veel uit elkaar lopen).

Prijzen zijn ex. BTW... dus gemiddeld kom ik aan zo'n 17 a 18 c/kWh... dezelfde prijzen dus als Ecopower.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 01 mei 2011, 20:04, in totaal 1 gewijzigd.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

Hallo,
In de topic staat wel een enorme blunder ..., wordt zal wel met dt zijn zeker ...

[Mod Edit] dt-fout in start post verbeterd.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer
Provider

Ik heb ook Ecopower gehad, maar ben vorig jaar overgestapt naar Lampiris (ook 100% groene energie) omdat ik 2/3 dalverbruik heb en maar 1/3 piekverbruik.
En dan is Ecopower aan de dure kant, omdat ze maar 1 tarief kennen.

Bij Lampiris heb ik dan gekozen voor een 3 jarig contract, met 3 jaar dezelfde tarieven, ervan uitgaande dat prijsstijgingen eerder voorkomen dan prijsdalingen...

Btw, ik vind Ecopower nog altijd een knap initiatief, en ben nog steeds aandeelhouder, maar voor mij persoonlijk niet het voordeligste
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

conehead schreef:Hallo,
In de topic staat wel een enorme blunder ..., wordt zal wel met dt zijn zeker ...

[Mod Edit] dt-fout in start post verbeterd.
om daar zo'n heisa over te maken :p deredactie.be en hln.be staan ook vol fouten en die mannen zouden het goed moeten kunnen, .. pas op ik vind het wel belangrijk, want als je het verkeerd ziet leer je het ook verkeerd. Waar ik me bv enorm aan stoor is mijn GPS die zegt: "het verkeerssituatie" !? ipv de verkeerssituatie, .. waarschijnlijk omdat het combinatie is van "het verkeer" en "de situatie", .. wat ik opmerk is tot hiertoe dat de of het afhangt van het laatste woord bij combinaties, of deze regel toepasbaar is weet ik niet, maar bij elk combinatie woord dat ik tot hiertoe heb aan gedacht te vergelijken klopt het.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”