digitale kijker meest tevreden over TV Vlaanderen

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

http://www.test-aankoop.be/tv/digitale- ... 715023.htm

aldus TA :

Aan de hand van een enquête bij een representatieve steekproef van 690 Belgen tussen 18 en 74 jaar hebben we de tevredenheid over de tv-operatoren gemeten. Daarbovenop ondervroegen we nog eens 2213 abonnees.

Andere markt in noorden en zuiden
Voor driekwart van de Belgen is televisie een belangrijk deel van het dagelijkse leven: zij kijken elke dag gemiddeld vier uur televisie. In België wedijvert een handvol operatoren over een markt die verdeeld is volgens de gewesten. In de nationale rangschikking is TV Vlaanderen/Telesat met een score van 75 op 100 de operator waarover klanten het meest tevreden zijn. Telenet, Voo en Belgacom TV scoren redelijk. Numericable daarentegen haalt dan weer een ondermaatse tevredenheid.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Wooohooo, Tv vlaanderen ruled :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ruled or rules? :wink:

A slip of the tongue keyboard ... probably. :angel:
Koyan
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Rules of rulet, maar zeker niet ruled.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

[off topic]

Rulet? :think:

Afbeelding
Bron: verb2verbe

PS Voor de liefhebbers van de Nederlandse vervoeging van Engelse werkwoorden (ja, ik hoor daar niet echt bij) : vervoeging van Engelse werkwoorden of wat andere voorbeelden Engelse werkwoorden in het Nederlands.

[/off topic]

Anyhow, TV Vlaanderen rocks! :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

Koyan schreef:Rules of rulet, maar zeker niet ruled.
duh duh duh........Rules of Ruled maar zeker niet rulet.

Kthx bye.

Ps : Lang leve Tv Vlaanderen dus :)
eternum schreef:Ruled or rules? :wink:
A slip of the tongue keyboard ... probably. :angel:
En ja hehe moest S ipv D zijn :)
Dikke vingers dan kan je soms er al eens een lettertje naast zitten.
Gelukkig pasten allebei :)

[Mod Edit] dubbele posts samengevoegd. zie Forum Rules ;).
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zeker wél 'rulet'. Want de manier waarop dit bijna altijd gebruikt wordt (nl in de spreektaal) is wel degelijk als een vernederlandsing van een Engels werkwoord. En de regels hiervan zijn hierboven al gepost door eternum. Ik ben overigens wél fan van die regels, want ze zijn gewoon heel consistent met de normale vervoegingsregels van werkwoorden.

Ik rule, jij rulet, TV Vlaanderen rulet, wij rulen :p.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Dan vraag ik me serieus af hoe veel hun klantendienst en hun facturatie doorwegen in deze test want dat is op z'n minst gezegd triest :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Zo'n tests kan je draaien en keren tot ze de juiste provider naar bovenhalen.
Tvvlaanderen heeft er het laatste jaar verschillende keren in primetime uitgelegen, ze hebben geen regionale zenders, geen interactie, geen filmzender enz.
Wat ze wel hebben is een goeie beeldkwaliteit een lage prijs en een vrije keuze van hardware, iets wat veel mensen dus blijkbaar héél erg aanspreekt. :beerchug:
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

hier nog een artikel uit biz. ivm dit onderzoek van testaankoop:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GM239LJAM

TV: leve de concurrentie
dinsdag 03 mei 2011

Voor heel wat mensen die overgestapt zijn op de flatscreen, neemt de televisie een almaar groter deel van de leefruimte in, en meteen ook van de vrijetijdsbesteding. Zo goed als alle gezinnen hebben ten minste één tv.

Uit een enquête die Test-Aankoop zopas publiceerde, blijkt dat meer dan één derde van de Belgen toegeeft de tv wel eens te laten aanstaan als ze er niet naar kijken, louter voor wat gezelschap. Drie kwart van de Belgen zegt dagelijks tv te kijken, gemiddeld meer dan vier uur per dag.

En toch lijkt men niet tevreden. De kosten bezorgen velen een koude douche. U en ik betalen voor zenders en functies die we zelden of nooit bekijken of gebruiken. Wie een tv-abonnement heeft en een decoder huurt, betaalt ongeveer 20 euro per maand. Wie ook nog eens geabonneerd is op een aantal betalende zenders, moet zo'n 30 euro per maand neertellen. En wie bovenop het tv-abonnement, de digitale decoder en enkele bijkomende betalende zenders ook nog eens bepaalde diensten bijneemt (bv. video on demand, pay per view), besteedt aan dat alles maandelijks gemiddeld zo'n 45 euro.

Nochtans blijkt dat wie tot 40 zenders kan ontvangen er maar 8 bekijkt, en wie er tot 120 ter beschikking heeft zich beperkt tot 13. Dus waarom betalen voor al dat extra? Waarom leveren ze bijvoorbeeld geen à la carte pakket of een goedkoper pakket met minder zenders, beter afgestemd op de vraag?

Toen vorige week de eerste berichten verschenen over prijsstijgingen tot 25 procent bij Telenet, haastte de aanbieder zich om te zeggen dat dit niet klopt. Het zou gaan om 50 cent per maand meer, en dus een stijging met 2,5 procent. Die 50 cent wordt door Telenet zelf vergeleken met 'amper vier pintjes op een jaar', en dat is een vergelijking die ik kan smaken. Toch is het vreemd dat tegenover die prijsstijging helemaal geen stijging staat van de dienstverlening. Er zijn geen zenders bijgekomen. Integendeel, er werden zenders geschrapt.

In die sector tonen de prijsverhogingen het gebrek aan concurrentie aan. In Vlaanderen is Telenet de onbetwiste leider, met meer dan drie kwart van de markt. In Wallonië verdelen Voo, ook via de kabel, en Belgacom TV de koek. Ondanks zijn kleine marktpositie blijkt TV Vlaanderen wel de hoogste cijfers voor algehele tevredenheid te krijgen.

De tv-markt moet worden vrijgemaakt. Zoals dat nu al is voor het DSL-net van Belgacom moeten ook de netwerken van de kabelmaatschappijen worden opengesteld. En dan hebben we het nog niet gehad over die dure, energieverslindende en onvoldoende betrouwbare decoders...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

In een ideale wereld betaal je voor een zenderpakket dat je zelf samenstelt. Keuze uit zenders van over de hele wereld en dan maar keuzes maken. Zo een digitale provider heeft mij meteen als klant (als de prijs meevalt natuurlijk :D). Mijn lijstje ligt alvast klaar: een, canvas, discovery channel (allemaal), natgeo tv (allemaal), tv oost, bbc (allemaal), nederland 1 - 3, History channel :-D en ik ben er :p tzijn de enige posten waar ik naar kijk, dus waarom betalen voor al die andere :roll:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

MClaeys, een combinatie zou ook moeten kunnen: ofwel een pakket, ofwel "on demand" maar met een hogere prijs "per station". net zoals je bij pizza hut ook een eigen pizza kan samenstellen startend van een marguerita.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Ik sluit mij hierbij aan - laat de gebruikers kiezen en maak pakketprijzen maar ook de mogelijkheid apart zenders toe te voegen
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Toe te voegen of te verwijderen. Reclame maken met meer dan 50 zenders waarvan je misschien naar 8 regelmatig eens kijkt is toch maar belachelijk :roll: meer zenders = beter is een stelling die bij tv niet echt op gaat. De kwaliteit van de programma's gaat ook altijd maar achteruit, er is altijd wel iets op tv, maar het is zelden interessant (nuja, smaken verschillen daarin natuurlijk)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

ja allemaal goed en wel.

klant a is alleen vlaamse
klant b is vlaamse en bbc
klant c vlaamse + animal
klant d vlaamse + geographic.
wie gaat dat zooitje opvolgen , laat staan per klant factureren.
dus verder dromen ......
vandaar die pakketjes.
laat staan elke klant apparte facturatie voor zijn zenders en dan af en toe switchen van dat wel dat niet.
er is nu bij Tvvl een basis en andere niks moet alles kan me dunkt. :P
en dan is er nog het creatief zijn.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn genoeg diensten die wel per klant een eigen factuur kunnen aanmaken, dus dat is de drempel niet. Het opvolgen gebeurt allemaal met de computer en met je digitale account online. Het zou dus perfect mogelijk zijn, maar inderdaad, blijven dromen want het zal er niet van komen :)
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”