Ik heb sinds kort een Linksys e2000 router gekocht om thuis een netwerk op te starten.
Modem (Motorola SVG6120e) => switch (D-Link xxx) => Digicorder en Router (Linksys e2000)
Ik kan perfect op internet maar het probleem bestaat erin dat ik geen connectie kan maken met de router, zowel niet met Cisco Connect als met de web interface via 192.168.1.1
Dus ik doe een ipconfig en blijkt dat ik rechtstreeks op mijn publiek ip adres zit te surfen. Nu vraag ik me af hoe dit mogelijk is, achter een router zitten maar toch surfen via een extern ip adres. Als ik mijn ip adres via de netwerk instellingen forceer naar een intern ip-adres, kan ik de router wel bereiken maar geraak ik niet meer op internet.
Nu heb ik wel een groot probleem daar mijn draadloos internet volfunctioneel is maar dat ik niet in staat ben om een paswoord in te stellen om mijn netwerk te beveiligen.
Ik heb alle apparaten al gereseted, ook stopcontacten uitgetrokken en terug ingestoken in de correcte volgorde modem - switch - router en telkens gewacht tot alle lampjes branden.
Im totally clueless, kan iemand me helpen?
Linksys e2000 probleem
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Je hebt toch zéker de WAN-poort verbonden met je switch?
Verder kan je bij gelijkaardige routers LAN1 veranderen naar WAN (moet dus uit staan), ik zou dit ook eens controleren.
Verder kan je bij gelijkaardige routers LAN1 veranderen naar WAN (moet dus uit staan), ik zou dit ook eens controleren.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 17 keer
Trek eens alles uit je Linksys behalve power, doe een reset (hou het knopje zeker 10 sec in om zeker te zijn), en maak dan, zonder iets in te pluggen op de netwerkpoorten, draadloos verbinding met je router (of met één pc op één van de 4 LAN-poorten, maar sluit zeker de modem/switch niet aan). Als je nu nog geen intern IP krijgt vanwaar je alles kan configureren is er toch echt iets mis met je hardware.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Ja een reset van je router.
Wat ik gedaan heb is gewoon herbegonnen. Cd erin en laten uitvoeren en dat moet weer lukken dan.
Ook kan je dan op een gegeven moment een sleutel maken op een USB stick. Op het exe bestand klikken of autorun laten draaien.
Dat doe je dan best wel. Dan kan je gewoon met die sleutel ieder ander toestel onmiddellijk met je router verbinden en zo met z'n allen op internet.
Heb ik ook gedaan na lang te zitten prutsen. 't Is doodmakkelijk, gaat vanzelf.
Worked for me !
Wat ik gedaan heb is gewoon herbegonnen. Cd erin en laten uitvoeren en dat moet weer lukken dan.
Ook kan je dan op een gegeven moment een sleutel maken op een USB stick. Op het exe bestand klikken of autorun laten draaien.
Dat doe je dan best wel. Dan kan je gewoon met die sleutel ieder ander toestel onmiddellijk met je router verbinden en zo met z'n allen op internet.
Heb ik ook gedaan na lang te zitten prutsen. 't Is doodmakkelijk, gaat vanzelf.
Worked for me !
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Regel nummer 1... gooi die CD's die bij routers zitten zover mogelijk weg.biep schreef:Cd erin en laten uitvoeren en dat moet weer lukken dan.
Het enige wat je moet doen is surfen naar de web interface, en dat staat in iedere manual netjes beschreven.