Philips TV opnemen in PC netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
adzijl
Starter
Starter

Mijn Philips 32PFL9613D televisie zou volgens de handleiding opgenomen kunnen worden in mijn PC netwerk. Ik heb een kabel aangesloten op mijn Bbox2 en via de TV menu's geprobeerd contact te maken met het netwerk. Maar helaas. Het lukt niet :-( . Vaste of dynamische IP, het maakt niet uit. Ik meen me te herinneren dat het met mijn vorige modem/router wel lukte. Dat was een Linksys, die ik inmiddels heb weggegeven. Ik vermoed dat er iets in de instellingen van de Bbox2 moet worden veranderd, maar ik weet niet wat of hoe.
Ik heb geen Belgacom TV. Daar gaat het niet om. Ik wil alleen op mijn TV de media bestanden van mijn PC kunnen zien. Volgens de handleiding van de PC kan dat. Uiteraard heb ik Windows Mediaplayer 11, en heb ik de instellingen daarvan zo gezet dat ik bestanden deel. Maar zover kom ik niet eens.
Wie kan me helpen?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

welke windows?
indien win7, vindt hij uw tv onder "netwerk"?

Alhoewel mijn TV van samsung wel gevonden werd via netwerk vond ik toch makkelijkste oplossing voor afspelen en dergelijke mgv serviio
http://www.serviio.org/
adzijl
Starter
Starter

Op deze PC draait Vista Ultimate 64 bits.
Het netwerk detecteert de TV niet.
bluezy
Member
Member
Bedankt: 7 keer

Je mag je tv niet aansluiten aan de LAN2 of LAN3 poorten (opzij, aangeduid door TV1 of TV2). Die zijn namelijk voorbehouden voor Belgacom TV, een heel begrijpelijke vergissing. Je kan wel LAN1 (vanachter) of LAN2 (opzij, met gele lijn eronder) gebruiken.

Als je LAN2 of LAN3 toch wil gebruiken, zodat je 4 LAN-poorten hebt, kan je dat doen op de configuratie pagina van je Bbox. Ga naar Advanced Settings -> Route -> Routing. Onderaan zie je 4 checkboxes.
adzijl
Starter
Starter

Bluezy, dankuwel voor uw reaktie. Maar ik heb de aansluiting niet op een TV poort gemaakt. De ethernet-kabel zit in de tweede PC aansluiting. Geen vergissing dus. Begrijp ik goed dat het toch mogelijk is om die 2 TV poorten om te zetten in 2 PC poorten door die vinkjes weg te halen? Als dat zo is kan ik mijn draadloze printer server ook weer aansluiten! :-D

Wat betreft het opnemen van mijn TV in het netwerk ben ik bang dat er andere instellingen in mijn Bbox2 aangepast moeten worden.
adzijl
Starter
Starter

Dit onderwerp kan wat mij betreft worden gesloten.
Het lag niet aan de instellingen van TV of modem/router, maar domweg aan een slechte verbinding tussen de ethernetkabel en de TV :oops: . Door met de aansluiting te bewegen heb ik zo af en toe verbinding. Maar ik kan die verbinding niet loslaten en voor de TV gaan zitten en mijn foto's bekijken want dan raak ik die verbinding weer kwijt :cry: . Misschien dat ik eens op zoek moet naar een andere kabel met een iets dikkere aansluiting?
Bedankt voor de reakties.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”