koperdraadje omvormen naar 3.5mm jack

Plaats reactie
flowiepowie
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2010, 16:04

Hallo iedereen

Laatst heb ik een Philips-tv gekocht van zo'n 400 euro die 108cm groot is om te gebruiken met mijn PS3 en eventueel een computer op aan te sluiten.

Nu zijn die ingebouwde luidsprekertjes(zoals ik verwacht had) niet fantastisch, 40 watt. Maar mijn zus heeft zojuist haar dure radioset die ze gekregen op zolder moeten zetten omdat ze niet genoeg plaats meer had op haar kamer vanwege al haar boel die maar opstapelt en ik zou graag die 2 luidsprekers gebruiken om aan te sluiten op mijn tv-tje. Maar is er een manier om dat standaard koperdraadje van de luidsprekers in iets te steken waardoor dat een 3.5mm jack zou kunnen worden die ik dan in mijn tv kan pluggen?

Alvast bedankt
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

je zal een versterker nodig hebben.
vermoedelijk zal je TV ook een iets betere uitgang hebben dan een 3,5 mm jack (hoofttelefoon)
flowiepowie
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2010, 16:04

Een versterker? Heeft een hoofdtelefoon niet ook gewoon een koperdraadje met een 3.5mm jack? Of is dat niet krachtig genoeg.

Ik heb gekeken in het boekje van mijn tv en er zijn 2 openingen(ik denk 3.5) om dan aan te sluiten op luidsprekers.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Een foto van de aansluitingen op je tv misschien?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Kan nooit zwaar genoeg izjn om luidsprekers aan te sturen

Zie dat je TV RCA uit ofzo heeft en dan naar versterker en dan naar die boxen
The eternal and true pessimist :D
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

een modelnummer van je TV zou ook handig zijn, kunnen we eens opzoeken welke aansluitingen deze heeft.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het vermogen van een hoofdtelefoon is maar een kwart watt ofzo, terwijl de "gemiddelde" luidspreker zo rond de 50 watt is schat ik.
Je moet nu toch wel inzien dat zo'n 200-voud een hele andere versterker vraagt :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Heeft die "dure radioset" geen (jack of rca) line in of aux? Dan sluit je de tv gewoon daar op aan, vanop de jack- (of rca-) aansluiting van je TV, (omvorm-)kabels zijn gewoon in de handel verkrijgbaar.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

flowiepowie schreef:Maar mijn zus heeft zojuist haar dure radioset die ze gekregen op zolder moeten zetten omdat ze niet genoeg plaats meer had op haar kamer vanwege al haar boel die maar opstapelt en ik zou graag die 2 luidsprekers gebruiken om aan te sluiten op mijn tv-tje.
Zoals hierboven al gezegd heb je een versterker nodig. Je bent echter wel vrij onduidelijk. Enerzijds spreek je over een 'dure radioset' wat toch wijst op een compleet systeem met receiver ( = radio + versterker ineen), maar daarna spreek je enkel over luidsprekers.
Als de set idd niet enkel luidsprekers is, maar ook een versterker/receiver heeft, dan heeft die bijna gegarandeerd een AUX ingang. Die ingang zal ofwel 2x cinch ofwel (mini)jack zijn.
Op je TV zoek je zelf ook beter naar een afzonderlijke audio-out (bijna altijd 2x cinch) ipv de 3.5mm koptelefoon-output te gebruiken. Zou an idd wel handig zijn om typenr van je tv te weten zodat we kunnen zien welke de aansluitmogelijkheden zijn.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Even vermelden dat indien je de hoofdtelefoonuitgang gebruikt, de kans heel groot is dat je geluid van je tv uitgaat.
De tv denkt immers dat je naar een hoofdtelefoon aan het luisteren bent en niet dat er een versterker aangesloten is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

honda4life schreef:Even vermelden dat indien je de hoofdtelefoonuitgang gebruikt, de kans heel groot is dat je geluid van je tv uitgaat.
De tv denkt immers dat je naar een hoofdtelefoon aan het luisteren bent en niet dat er een versterker aangesloten is.
Wat op zich geen probleem is, want als je het geluid van je TV op externe speakers wil, ben je sowieso niet meer geïnteresseerd in het blikken geluid van je TV.
Ook even vermelden dat je dan wel nog het uitgangsvolume via de TV kunt regelen. Als je dan niet oppast, zit je je versterker helemaal open te zetten, niet beseffende dat de uitgang gewoon heel stil is omdat de TV stil is afgesteld. Als je dan de versterker ook voor andere bronnen gebruikt kan dat voor nogal verschietachtige momenten zorgen :D. Daarom ook dat een afzonderlijke audio-out beter is, die is altijd op lijn-niveau ongeacht het ingestelde volume van je TV (die je normaal zelfs op Mute zet).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”