Hi
Familie van mij is van plan een nieuwe computer aan te schaffen, die ze dan in een netwerkje gaan zetten. Op hun oude computer, van een serieus aantal jaartjes, stond oorspronkelijk Win 95 op, deze is dan later overschreven door Win 98SE. Nu, op hun oude computer staat héél belangrijke software, voor hun bedrijfje. Ze zouden graag deze software mét hun instellingen, overzetten naar hun nieuwe computer, aangezien ze de originele cd's niet meer hebben. Weet er iemand de nodige software hiervoor??? Ik heb al ergens iets opgevangen van Norton Ghost, maar aangezien dit voor grote netwerken bestemd is, zal dit waarschijnlijk het aankopen niet waard zijn. Ook hadden we gedacht om een harde schijf in de nieuwe computer te stekken maar, ze hebben 2 HD (reg- en dll en andere bestanden zullen waarschenlijk ook op c schijf staan.
Heeft er hier iemand suggesties
Dank u
Software overzetten via netwerk??
Gij zijt bedankt bubbs voor je reactie
maar zoals ik al gezegd heb, ze hebben de originele cd's niet meer. En ze terug aankopen lijkt voor hen geen optie. Ze surfen touwens nog altijd via een telefoonlijn, downloaden is dus uit den boze. Toch bedankt voor je reactie.
maar zoals ik al gezegd heb, ze hebben de originele cd's niet meer. En ze terug aankopen lijkt voor hen geen optie. Ze surfen touwens nog altijd via een telefoonlijn, downloaden is dus uit den boze. Toch bedankt voor je reactie.
-
- Pro Member
Sommige (oudere?) software 'installeert' zichzelf niet op een systeem, maar loopt gewoon in een directory, waarin ook alle instellingen en relevante bestanden bewaard worden. In dit geval zou je gewoon die directory moeten kunnen kopiëren van de oude PC naar de nieuwe.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Alles hangt een beetje van de software af...
Indien het "eenvoudige" software is welke niets in de registry heeft geschreven, noch speciale DLLs gebruikt dan kan je het geluk hebben dat het werkt door gewoon de directory waarin het programma staat over te copieren.
Het lijkt me wel bizar dat als deze software "héél belangrijk" is, dat men niet beschikt over de originele CD, noch contact kan/wil opnemen met de makers ervan. Zo belangrijk kan het dan ook weer niet zijn.
Indien het "eenvoudige" software is welke niets in de registry heeft geschreven, noch speciale DLLs gebruikt dan kan je het geluk hebben dat het werkt door gewoon de directory waarin het programma staat over te copieren.
Het lijkt me wel bizar dat als deze software "héél belangrijk" is, dat men niet beschikt over de originele CD, noch contact kan/wil opnemen met de makers ervan. Zo belangrijk kan het dan ook weer niet zijn.
de software is inderdaad wel héél belangrijk voor hen maar, ze zijn een beetje gierig. Maar ja, elke mens heeft gebreken[/img][/list][/list][/code]
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
- Oude HD in nieuwe pc steken
- VMWare laten kopen en installeren
- Oude HD als nieuw platform zetten in VMWare
- en met wat geluk boot hij (probeer het eens met een VMWare demo versie)
Dit is eventueel een (complexe) oplossing indien een gewone copie van de directory niet zou volstaan. Zelf heb ik bovenstaande oplossing nog niet geprobeerd, maar ik DENK dat het wel moet lukken.
- VMWare laten kopen en installeren
- Oude HD als nieuw platform zetten in VMWare
- en met wat geluk boot hij (probeer het eens met een VMWare demo versie)
Dit is eventueel een (complexe) oplossing indien een gewone copie van de directory niet zou volstaan. Zelf heb ik bovenstaande oplossing nog niet geprobeerd, maar ik DENK dat het wel moet lukken.
NuKeM
nog een reactie...
Ik heb "True Image" van Acronis aangekocht (iets als 65 USD). Het is wate beter dan Ghost (werkt vanuit Windows of vanaf een bootable CD zodat je ook andere OS'en kunt overnemen naar een image). Je kunt een image over het netwerk naar een andere PC sturen. Veel opties, zeer betrouwbaar en gebruiksvriendelijk!
Probleem: de hardware van de nieuwe PC zal verschillen van de oude (zoals audio kaart, netwerk kaart, etc) dus je kunt problemen verwachten. Wel kun je bijvoorbeeld een 4 Gb disk als image bewaren (de omvang van image file wordt bepaald door gebruikte plaats op disk) en restoren op een 20 Gb disk. Er ontstaat dan een 4 Gb partitie en de rest kun je als een tweede partitie gebruiken.
Wat ik zou doen:
> zorg dat de huidige configuratie zo eenvoudig mogelijk is (geen specifieke hardware als audiokaart e.d.)
> maak een image met "True Image" (er is een trial beschikbaar doch ik weet niet wat de limieten (tijd of functioneel) zijn)
> restore op de nieuwe PC
Sterkte!
Ik heb "True Image" van Acronis aangekocht (iets als 65 USD). Het is wate beter dan Ghost (werkt vanuit Windows of vanaf een bootable CD zodat je ook andere OS'en kunt overnemen naar een image). Je kunt een image over het netwerk naar een andere PC sturen. Veel opties, zeer betrouwbaar en gebruiksvriendelijk!
Probleem: de hardware van de nieuwe PC zal verschillen van de oude (zoals audio kaart, netwerk kaart, etc) dus je kunt problemen verwachten. Wel kun je bijvoorbeeld een 4 Gb disk als image bewaren (de omvang van image file wordt bepaald door gebruikte plaats op disk) en restoren op een 20 Gb disk. Er ontstaat dan een 4 Gb partitie en de rest kun je als een tweede partitie gebruiken.
Wat ik zou doen:
> zorg dat de huidige configuratie zo eenvoudig mogelijk is (geen specifieke hardware als audiokaart e.d.)
> maak een image met "True Image" (er is een trial beschikbaar doch ik weet niet wat de limieten (tijd of functioneel) zijn)
> restore op de nieuwe PC
Sterkte!
Gewoon een backup maken zal niet lukken: hij heeft een volledige windows omgeving nodig om de "oude" software te laten werken. Met een backup worden niet alle instellingen (ReadOnly, System, etc) of alle bestanden meegenomen. Sommige bestanden moeten trouwens "op een bepaalde plaatst" staan.
Geen backup maar een image!
Geen backup maar een image!
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
probeer dit:
directory van de applicatie kopiëren, alle registersleutels van de applicatie exporteren, dit alles op de nieuwe pc zetten, (registersleutels importeren dus), rebooten en zien of het programma wil opstarten. Waarschijnlijk gaat ge foutmeldingen krijgen over ontbrekende .dll bestanden, .ocx bestanden enz... die kopiëert ge dan gewoon van de ouwe naar de nieuwe pc, waarschijnlijk uit windows/system32/ of uit één of andere common files map...
enz....
ik heb zo ooit KBC online eens naar een andere PC verhuisd, mét succes!
directory van de applicatie kopiëren, alle registersleutels van de applicatie exporteren, dit alles op de nieuwe pc zetten, (registersleutels importeren dus), rebooten en zien of het programma wil opstarten. Waarschijnlijk gaat ge foutmeldingen krijgen over ontbrekende .dll bestanden, .ocx bestanden enz... die kopiëert ge dan gewoon van de ouwe naar de nieuwe pc, waarschijnlijk uit windows/system32/ of uit één of andere common files map...
enz....
ik heb zo ooit KBC online eens naar een andere PC verhuisd, mét succes!
veel werk om slechts 1 map met 2 bestanden over te zetten
KBC on-line gebruikt slechts twee kleine bestandjes die je handmatig had kunnen overzetten. De eerste maal dat je on-line gaat moet je dan opnieuw een cookie aanvaarden en je bent weg!
KBC on-line gebruikt slechts twee kleine bestandjes die je handmatig had kunnen overzetten. De eerste maal dat je on-line gaat moet je dan opnieuw een cookie aanvaarden en je bent weg!