Probleem met Fibernet modem - Local access only

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Mickyavh
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2011, 14:20

Hallo,

We hebben sinds een paar weken een fibernet modem. Alles werkt prima behalve dat we regelmatig onze internetverbinding verliezen - in de system tray staat dan voor ons netwerk als status "Access: local only". Het enige dat dan helpt is de modem afzetten en opnieuw opstarten, en na een kwartiertje hebben we dan weer internetverbinding.
Ik heb hiervoor al contact opgenomen met de Telenet helpdesk, maar die zeiden dat er niets mis is met onze internetverbinding.
Ik vind dit zeer vervelend, ik kan moeilijk geloven dat het normaal is dat de internetverbinding regelmatig wegvalt (we hadden dit probleem niet met onze vroegere Express modem)...

Heeft er nog iemand dit probleem gehad?

Met vriendelijke groeten,
Anne
jeanke81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:02
Bedankt: 1 keer

Indien het probleem zich voordoet als je via WIFI bent verbonden, kan je proberen om het kanaal te wijzigen van het draadloos signaal.

inloggen op mijntelenet -> internet -> wireless modem -> instellingen
bij wifi-kanaal andere nummer kiezen

het kan zijn dat je huidige kanaal ook gebruikt word door andere toestellen in huis (of zelfs buren).
Mickyavh
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2011, 14:20

We werken inderdaad draadloos met onze laptops. Ik heb de instellingen bekeken, het Wifi kanaal stond op automatisch, ik heb nu kanaal 1 ingesteld.
Nog een opmerking: als het probleem van "local access only" zich voordoet, doet het zich niet alleen voor op onze laptops, maar ook met onze smartphones hebben we dan een probleem (we kunnen dan bvb niet inloggen op Skype).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als de internet verbinding weg valt, branden dan nog alle lichtjes op de modem ? Maar aangezien je draadloos werkt vermoed ik meer iets met de instellingen van het wireless gedeelte, best is een vast kanaal te kiezen en WPA encryptie als AES.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Flying Rabbit
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2011, 12:17

Heb hetzelfde probleem.
Om de één tot twee dagen valt toegang tot internet weg. Herinstellen van het kanaal lost het probleem tijdelijk op.
Is daar geen oplossing voor?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Met het programmaatje inSSIDer kan je de draadloze netwerken in je buurt visualiseren. Op die manier kan je een Wifi-kanaal kiezen dat in je buurt weinig of niet gebruikt wordt of niet overlapt met andere kanalen.
zie http://www.metageek.net/products/inssider/

Je kan ook UTP-kabel leggen vanaf de Telenet-modem/router naar de plaats waar je laptop of pc staat.

Je kan naar Telenet bellen en de modem/router laten vervangen door een modem-only en een eigen Wifi-router aanschaffen van een degelijk merk zoals Netgear, Linksys of D-Link.
Flying Rabbit
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2011, 12:17

Raf1,

Insside loopt hier al een tijdje, maar welk kanaal ik ook kies, na een paar dagen is de internetverbinding weer weg en dat terwijl de signaalsterkte wel goed is!
Het gaat hier wel over een laptop dus een UTP-kabel, dat is natuurlijk de bedoeling niet.
Zou dat uitvallen te maken hebben met automatisch veranderen van IP-adres?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Normaal veranderd uw ip adres niet om de paar dagen, dat kan maanden, een jaar dezelfde blijven.
PS: Heb je nog niet eens gebeld met telenet voor een lijmeting ? er kan iets mis zijn met de modem (bug)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Mickyavh
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2011, 14:20

Ik ga het programma inSSIDer ook eens installeren en dan een kanaal kiezen - bedankt voor deze tip!
UTP kabel leggen is geen optie in ons huis (daarom koos ik ook voor een laptop zodat we een wireless verbinding kunnen gebruiken...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mickyavh schreef:Ik ga het programma inSSIDer ook eens installeren en dan een kanaal kiezen - bedankt voor deze tip!
Besef dat er eigenlijk maar 3 kanalen zijn... 1, 6 en 11.

Nu als er twee zwakke signalen op 1 en 6 zitten, kan je gerust op 3 gaan zitten.

Nu is het zo dat andere WIFI's zeer zelden de oorzaak zijn dat jij je eigen verbinding kwijt geraakt, tenzij je eigen WIFI zo zwak is, en dat kan je meteen zien aan de "blokjes" in Windows. Beter is dus gewoon je eigen WIFI te optimaliseren (en vaak kan dat enkel door fysiek een andere plaats te kiezen).
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

De kans ik klein, maar toch even vermelden, wie weet helpt het.

Ik heb dat ooit ook eens gehad met de laptop van iemand hier thuis (geen Telenet), maar wel juist een nieuw accesspoint, met dezelfde draadloze instellingen, ook SSID.
Regelmatig werd dat ook "local access", maar ik heb op die laptop het netwerk (bij voorkeursnetwerken) verwijderd en terug opnieuw ingesteld en sindsdien probleem niet meer gehad.
Het lijkt mij eerder toeval, of Windows moet ergens op vastzitten.

Waarschijnlijk is dit hier iets anders, maar je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

de 2.4 band word niet alleen voor netwerken gebruiken. Ook je DEC telefoon en je bleutooth aparaten gebruiken deze vorm van communicatie. Ook een draadloze hoofdtelefoon en andere elektronica kunnen je signaal storen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mailracer schreef:Ook je DEC telefoon en je bleutooth aparaten gebruiken deze vorm van communicatie. Ook een draadloze hoofdtelefoon en andere elektronica kunnen je signaal storen.
DECT gebruikt 1.8 a 1.9 GHz, en draadloze hoofdtelefoons ook al zeker niet 2.4 GHz.

Blijft dus inderdaad Bluetooth over wat hel wat zwakker is en normaal geen enkel probleem geeft.
fastman
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:42

IK HEB DIT OOK ! Maar op beide: draadloos + draad

Natuurlijk zeggen ze bij Telenet dat er niks mis is (zelfs 2x moeten bellen).
Na 15 minuten (echt) werd er een technieker voorzien.

Toen ik vroeg of dit gratis was, "konden ze dat niet bevestigen, dit was afhankelijk van wat technieker zegt".

Anyway, Telenet is ofwel hun modems aan het updaten ofzo, of ze hebben er recentelijk verkeerde firmware opgezet.

Symptomen: Alle lampjes branden op de modem, maar je kan geen verbinding meer maken of gebruik maken van je internet. Dit zowel draadloos als met draad. Je IP adres van je pc wordt behouden, maar Windows 7 zegt dan wel dat er "Enkel lokaal toegang is".

Maar als je pingt naar je modem 192.168.0.1 dan krijg je een TIMEOUT. Op dat moment werkt mijn.telenet.be ook niet meer (gelukkig heb ik ook nog mobiel internet van Mobile Vikings)

Ben ik blij dat ik niet de enige ben :banana: en die dom dwaze idiote helpdesk gelooft je natuurlijk niet. :bang:
Mickyavh
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2011, 14:20

Beste fastman,

Is de technieker ondertussen al geweest? Ben wel eens benieuwd of die het kon oplossen!
Het probleem dat je beschrijft (o.a. met de ping en Timeout) is inderdaad hetzelfde wat wij hier hebben...

Groetjes,
Anne
flowiepowie
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 okt 2010, 16:04

@Fastman: hebben jullie die problemen enkel bij Windows 7 of ook bij andere computers? ik heb enkel dat probleem bij Windows 7, de tweede en daaropvolgende keren dat ik op internet probeer te gaan. Hij maakt dan telkens altijd een nieuw draadloos netwerk en dan kan ik niet meer op internet, terwijl ik met mijn Vista-laptop er wel nog op geraak.
Mickyavh
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2011, 14:20

Bij mij is het met onze beide Vista laptops, maar ook met onze smartphones (Android & iPhone)
fastman
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 feb 2010, 14:42

w7 vista en iphones

ik heb een miniprogrammaatje gemaakt om alles te monitoren zodat ik weet wanneer het precies voorvalt.
volgende keer het gebeurt maak ik een video! met alles er op en aan :)

het beue is dat het 'soms' gebeurt. die technieker kan langskomen en 2 uur geen probleem zien...

met mijn vorige router bij adsl heb ik "zoietske" ook eens gehad. het probleem was de firmware die een bug had en als je veel torrents of andere bepaalde zaken downloadde kon de router het soms niet aan en crashte.

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de laatste week de modem (en rest) uitgetrokken heb ivm donder. en de laatste week heb ik 120GB gedownload aan volle snelheid met max connecties. Dus 6 MegaByte per sec en zeer veel connecties tegelijk.
Maar soit, normaal mag dat toch geen probleem zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Mickyavh
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 apr 2011, 14:20

Onlangs was er hier een Telenet technieker (weliswaar voor tv) en die bevestigde dat er een probleem is met de fibernet modems... Blijkbaar zijn we dus niet de enigen die het probleem van verlies van internet-verbinding hebben. De technieker bevestigde dat de enige oplossing het af- en opzetten van de modem is. Maar volgens de helpdesk van Telenet is er geen probleem hoor :-D !
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”