dhcp pool , bbox2 + wifi problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
plekke
Starter
Starter

Beste ,

waar kan je de dhcp pool instellen van de bbox2?
nu deelt de server adressen uit vanaf 192.168.1.2 tot ....
ik wil dat graag terug vanaf x.x.x.50 tot 100 ofzo.

Wie weet waarom mijn pc ( packard bell) geen wifi connectie kan behouden als dit via beveiligd netwerk is.
Ik heb toevallig 2 dezelfde laptops , en beide vallen dagelijks uit als ik mijn wifi beveilig.
Als ik mijn wifi onbeveiligd zet , kan ik dan in dag uit , via wifi verbonden zijn.
Toen ik eens een 3 laptop op wifi had , met een beveiligde wifi , vielen plots beide packard bell , pc's uit.
De 3e pc had geen last.
Ik veronderstel dat het hardwarematig zal zijn , maar hoe kan dit opgelost worden?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ga naar advanced settings => network interfaces => Lan bridge => settings => Start IP Address en End IP Address aanpassen. Zo is het op de Scarlet box, behalve dat de BBox 2 firmware wat nieuwer is denk ik dat het op dezelfde plaats zal zitten.

Dat 2e geval heb ik ook al tegengekomen met 3 mogelijke oorzaken:
1) Windows niet goed geupdate + niet nieuwste drivers van wlan kaart waardoor ze niet (goed) met de beveiliging overweg kunnen (Vooral bij XP al vaak tegengekomen) => Windows + drivers updaten
2) Slecht draadloos signaal, dat nog zwakker word met de beveiliging => testen met de laptops dicht bij de router
3) De wlan modules kunnen slecht overweg met de beveiliging en worden niet meer geupdate => draadloze sticks kopen die wel de nodige beveiliging aankunnen
plekke
Starter
Starter

ik heb nog even mijn wifi module aangepast , dat energie beheer deze niet mag uitzetten om stroom te besparen ,
ik zal nog es testen dan.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”