Automatische herlaadbeurt Pay&Go niet gebeurd

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
laurensi1
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2011, 12:43

Hallo

Ik ben al meer dan een jaar gebruiker van Pay&Go Generation 15 met een automatische herlaadbeurt (contract). Jarenlang heb ik dus al 24/24 gratis ge-sms't door de herlaadbonus. Doordat ik geen 15€ opkrijg met bellen, spaar ik iedere maand wat krediet.
Tot mn verbazing zag ik dat er maar 2€ meer op mn kaart stond omdat door een storing in het systeem geen automatische herladingen gebeurd zijn.
Na 20 minuten aan de helpdesk-lijn wist de dame me te vertellen dat het effectief om een storing in het systeem ging en dat ik, wanneer de storing opgelost was, wel weer een bonus zou krijgen.
Ik vind het niet zo super-erg dat een herlaadbeurt wat later toekomt maar het gaat me om al dat belkrediet die ik opgespaard had en die nu verdwenen is door de betalende sms'en. Proximus stuurt per herlaadbeurt 2 of 3 berichten waarom kon het dan niet 1 simpel bericht sturen om te melden dat er een storing was?
Volgens haar kan ik niet uit het contract stappen zonder boete alhoewel Proximus hier toch wel in de fout ging.. Klopt dit?
TomVH
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 nov 2010, 18:30
Locatie: Zaffelare
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Je moet je contract eens lezen. Er zal daar wel ergens instaan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor bepaalde tijdelijke storingen ...
laurensi1
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2011, 12:43

Dat wist de helpdesk me ook te verkondigen. Het komt Proximus toch wel verdacht goed uit moet ik zeggen: Na zoveel maanden wel op tijd te zijn, in alle stilte en sluwheid de herlaadbonus afnemen door te laat te herladen. Proximus wist me ook nog te vertellen dat ik altijd nog manueel kon herladen maar 30€ voor een maand gratis sms'en vind ik er toch wat over dan.
Van het woord compensatie hebben ze ook nog nooit gehoord bij Proximus... :|
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

laurensi1 schreef:Proximus wist me ook nog te vertellen dat ik altijd nog manueel kon herladen maar 30€ voor een maand gratis sms'en vind ik er toch wat over dan.
Je hoeft geen 2 maal 15€ te storten om die gratis sms'jes te krijgen. Je stort eerst 5€, waardoor de teller op vandaag wordt gezet. Daarna stort je 15€ waarmee je voldoet aan de vereiste om min 15€ te storten vóór er een maand verlopen is sinds je vorige herlading .... :twisted:
Ik dit regelmatig op deze manier voor het laden van de P&G kaartjes van mijn dochters.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
laurensi1
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 jan 2011, 12:43

Die 31 dagen kloppen niet helemaal hebben vrienden van me al gemerkt. Het zijn er waarschijnlijk 33, maar je bonus blijft wel maar 31 dagen (2dagen zonder bonus dus bvb). Ik bedoelde met die 30 euro: nu 15€ herladen om mn bonus terug te krijgen, en dan wanneer de "storing" is opgelost nog eens 15€ betalen omdat het een automatische herlading is die ik volgens het contract moet betalen.
Maar goed, het grote Belgacom heeft weer van zn schoonste kant getoond qua klantvriendelijkheid. Zeer geniepige trukjes moet ik zeggen.

Offtopic: mijn moeder ging vandaag naar een Belgacom-winkel om iets te vragen (een doordeweekse maandag om 15u30u). Een volledig uur mag je daar staan wachten! Als je de wachttijden van de telefonische helpdesk (20 minuten) nog niet erg genoeg vindt, dan moet je maar eens naar de winkel zelf gaan om daar gemiddeld anderhalf keer zo lang in de rij te staan...
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Weet je dit wel zeker van die 33 dagen? Ik had herladen op dag 32 en ik kreeg geen gratis sms'en.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

laurensi1 schreef:Dat wist de helpdesk me ook te verkondigen. Het komt Proximus toch wel verdacht goed uit moet ik zeggen: Na zoveel maanden wel op tijd te zijn, in alle stilte en sluwheid de herlaadbonus afnemen door te laat te herladen. Proximus wist me ook nog te vertellen dat ik altijd nog manueel kon herladen maar 30€ voor een maand gratis sms'en vind ik er toch wat over dan.
Van het woord compensatie hebben ze ook nog nooit gehoord bij Proximus... :|
Een storing kan gebeuren, maar ze lossen het inderdaad niet erg netjes op. Als je genoeg gaat klagen denk ik wel dat er nog een compensatie uit de bus kan vallen. Ik heb eens een compensatie gekregen omdat er door een storing onterecht belkrediet van mijn kaart was gegaan, 2 euro was ik toen kwijt, compensatie 10 euro belkrediet :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”