MV alternatief

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Hallo iedereen, ik ben nu tevreden klant bij Mobile Vikings, maar... ik heb nu nog een 5de van de 1000 sms'en voor 3 weken. Ze gaan snel de deur uit de laatste tijd. Op internet zit ik af en toe. Daarom zoek ik bij Proximus een alternatief.

Het volgende heb ik gevonden:
+ Pay&Go Generation (prepaid): elke maand € 15 herladen, net zoals MV
- 5 000 sms'en & 10MB
- € 10 (promo) bovenop herlading voor 6 keer, dus € 25
- € 5 (online promo) bovenop herlading voor 5 keer, dus € 30
+ Internet On GSM Pay&Surf 25MB/200MB: respectievelijk € 3 en € 10, indien 10MB op

Dus moest ik deze combinatie gebruiken, dan wil dit zeggen dat ik (gezien na de 6 eerste herladingen) eigenlijk indien activatie 25MB of 200MB respectievelijk € 12 en € 5 beltegoed over heb.

Ik wou hier gewoon even komen toelichting vragen of dit wel het beste alternatief is voor MV.

Alvast bedankt zou ik zeggen! :angel:
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Als je echt zo weinig data gebruikt en zo veel sms'en dan ga je inderdaad wel beter naar een andere formule. Als Proximus dan een goede optie is, weet ik ook niet. Misschien is JIM Mobile wel beter voor je.

Welke telefoon heb je trouwens? Want 10 Mb is echt wel weinig op een smartphone.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb een iPhone 3G. Idd, 10MB is misschien wat weinig, daarom dat ik opteer voor het pakket 200MB voor € 10 (prepaid).

Bedankt voor de tip van JIM Mobile, zal dit eens bekijken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Edit:
JIM Mobile is niet echt een optie. Je krijgt wel 500MB voor € 5, maar dan ook nog maar 1 000 sms'jes als je twee keer de promo gebruikt (500 voor € 5).
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Dat is ook juist. Maar ik zelf stel me de vraag hoe je zoveel sms'en op krijgt. :eek: Ik kom zo rond de 200 uit en dat vind ik al veel.

Als je veel sms't naar mensen die een smartphone hebben, zijn programma's zoals WhatsApp misschien een oplossing voor je probleem. Hier stuur je onbeperkt berichtjes (geen SMS) over een datanetwerk.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

BASE Prepaid SMS is ook een optie.

Je herlaadt iedere maand voor €15 en krijgt hiervoor "onbeperkt" aantal sms naar alle netwerken.
Je kan van die €15 dan een databundel aanvragen
> €5 voor 50 MB
> €10 voor 500 MB
Je houdt dan nog €5 of €10 over om te telefoneren.

Tip: Vraag de eerste maand 500 MB aan, en vraag de volgende maanden (voordat de huidige bundel vervalt!!!!!) 50 MB aan. Normaal gezien verlies je je vorige bundel niet. Een truc die ik al meer dan een jaar toepas.

Meer info: http://www.base.be/nl/mobiel/herlaadkaarten/prepaid-sms


Misschien is Proximus/Pay & Go, zoals je zelf al aanhaalde, dan een betere optie. Ik ben niet goed thuis in het aanbod van Proximus.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Bij Base heb je een 'ongedocumenteerde' optie om 5000 sms'en te sturen voor 10 EUR:

viewtopic.php?f=80&t=28109

mobiel internet is 50 MB voor 5 EUR en 500 MB voor 10 EUR, maar als je binnen de maand verlengd, vervalt je resterende volume niet. Je kan dus 1 keer 500 MB nemen en dan een aantal keer 50 MB...
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 237
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Voor wie met 200 MB toekomt, is Proximus inderdaad het beste alternatief, vooral omdat je dan ook op een veel stabieler netwerk zit. Zelf ben ik ook terug overgestapt naar Proximus Pay&Go, omdat ik het beu was dat ik de helft van de tijd amper online kon. Buiten steeds goede ontvangst, maar vanaf ik ergens binnen was schoot er bijna niks meer van over. Resultaat: enorm traag internet en veel foutmeldingen omdat de verbinding weer eens uitviel.

Ik bel zelf zeer weinig, SMS'en ook niet echt veel, maar nu bij Proximus kan ik tenminste mijn belkrediet opgebruiken met data, terwijl ik bij MV precies een spaarpot aan het vullen was. Bij mijn laatste herlaadbeurt van 15 euro bij Pay&Go heb ik trouwens nog eens 15 euro extra gekregen, geen idee of dit een tijdelijke actie is of niet, maar in principe heb ik dus voor mijn 15 euro tot 600 MB aan data, wat ik toch niet slecht vind.
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

driesve schreef:BASE Prepaid SMS is ook een optie.

Je herlaadt iedere maand voor €15 en krijgt hiervoor "onbeperkt" aantal sms naar alle netwerken.
Je kan van die €15 dan een databundel aanvragen
> €5 voor 50 MB
> €10 voor 500 MB
Je houdt dan nog €5 of €10 over om te telefoneren.

Tip: Vraag de eerste maand 500 MB aan, en vraag de volgende maanden (voordat de huidige bundel vervalt!!!!!) 50 MB aan. Normaal gezien verlies je je vorige bundel niet. Een truc die ik al meer dan een jaar toepas.

Meer info: http://www.base.be/nl/mobiel/herlaadkaarten/prepaid-sms


Misschien is Proximus/Pay & Go, zoals je zelf al aanhaalde, dan een betere optie. Ik ben niet goed thuis in het aanbod van Proximus.



Deze optie is volgens mij een van de betere en vooral een van de goedkoopste opties die er zijn, MAAR één groot nadeel BASE heeft een "instabiel" 3G-netwerk maar wel een nationaal edge netwerk!
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

"instabiel" 3G-netwerk en "stabiel" EDGE-netwerk is verkeerd verwoord. Juiste verwoording is: landsdekkende EDGE en 3G in beperkte gebieden.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

@Electribe: idd, ik gebruik het hooguit om wat Youtube filmpjes, emails, websites te bekijken, dus kom ik zeker mee toe.

BASE heeft idd wel een onstabiel netwerk soms. Hier thuis heb ik meestal volle ontvangst, maar soms springt het op 1 - 2 streepjes. Op sommige plekken heb ik zelf enkel GPRS.

Dus mijn conclusie is dan Proximus?
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

Inderdaad misschien verkeerd verwoord. maar voor een gewone internetgebruiker, zonder al te veel filmpjes te zien is BASE een zeer goede optie.

Jim mobile werkt ook via het Base netwerk
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dean3009 schreef:BASE heeft idd wel een onstabiel netwerk soms. Hier thuis heb ik meestal volle ontvangst, maar soms springt het op 1 - 2 streepjes. Op sommige plekken heb ik zelf enkel GPRS.
Dus mijn conclusie is dan Proximus?

Ik zou dat niet durven zeggen. Op de trein tussen Gent en Harelbeke gezeten, en mijn vriend met Proximus had G op zijn GSM, en ik met Mobile Vikings 3G/E. Maar je zal wel op meer plaatsen 3G hebben bij Proximus wat inderdaad aangenamer is om op te surfen.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Misschien is Mobistar Tempo Text iets voor jou.

15 euro herladen = onbeperkt sms
data kost € 3 = 25 Mb, € 5 voor 50 Mb
Bellen € 0,30 per minuut.

(meer info, zie voorpagina)
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Heb gisteren Proximus Pay&Go besteld en vandaag past Mobistar hun aanbod aan :|

Tja
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Heb je dan al herladen? Je kan een maandje proberen op Proximus en desnoods, indien niet tevreden, weer overschakelen naar Mobistar.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Neen, aan 't wachten op de brief voor de nummeroverdracht. Met die nummeroverdracht steeds ligt het wat moeilijker, toch bedankt voor de tip.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Vandaag had ik plots geen ontvangst meer (Geen Service). Ik dacht eerst 't zal wel het netwerk ofzo zijn. Neen dus, het is hoogstwaarschijnlijk al afgesloten. Maar ik heb nog geen nieuwe simkaart ontvangen! Nu zit ik hier zonder gsm. Hoelang duurt dat ongeveer eer zo'n simkaart aankomt?

Edit:
Op de Proximus website kan ik al registreren met mijn nummer (wat voorheen niet kon), maar kan het enkel activeren met de code via sms ontvangen, wat dus niet gaat zonder simkaart. Morgen zal deze wel aankomen heb ik zo'n vermoeden.

Edit:
Simkaart aangekomen en meteen al € 15 extra krediet, dus € 30 :) Speedtest via 3G gaat tegen 2.3Mbps hier, dus best wel tevreden.
Bouver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 feb 2010, 19:52

Ik zit momenteel ook bij MV, heb al 92€ aan belkrediet.
Ik begin echt ontevreden te worden van hun netwerk, op erg veel plaatsen heb ik nauwelijks ontvangst.
Als ik dan ontvangst heb dan gaat het erg traag (ik werk met een iphone 3gs).
Sms'en doe ik niet zo heel veel (200-300) per maand +-. Bellen doe ik al helemaal bijna niet.
Eigenlijk surf ik het meeste op m'n gsm.
Is het voor mij dan geen betere optie om naar proximus te gaan? Hoeveel MB en sms'en zou ik dan hebben voor 15€/maand?

Mvg
Laatst gewijzigd door Bouver op 08 apr 2011, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Is het voor mij dan geen betere optie om naar proximus te gaan? Hoeveel MB en sms'en zou ik dan hebben voor 15€/maand?


pre paid 200mb = 10€ bovenop je herlaadbedrag
een of ander abbo: 250mb 10€ /750mb 20€ boven op je abbo
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hoezo, "10 euro bovenop je herlaadbedrag". Wie 10 euro voor 200 MB activeert, ziet dat geld afgetrokken worden van het aanwezige krediet. Dus, met Generation MTV (herlaadkaart) van Proximus heb je voor 15 euro: 5 euro belkrediet, 5000 smsjes atan, 210 MB.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ahja weet ik dan ook weer bij.
Op edge 200mb ok ,op 3g open je toch al rapper full site's mijn inziens
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Er is ook een promo nu als je automatische herlaadbeurt activeert, dat je elke maand gratis 100MB krijgt (bovenop de 10MB). Kan ook interessant zijn.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Bouver schreef:Is het voor mij dan geen betere optie om naar proximus te gaan? Hoeveel MB en sms'en zou ik dan hebben voor 15€/maand?

Voor €10/maand krijg je 250 MB bij Proximus. Weliswaar is die €10 dan ook opgebruikt en kan je die niet meer gebruiken voor bellen/smsen, zoals bij Mobile Vikings.

Internet On GSM: http://customer.proximus.be/nl/Surf_Mob ... Rates.html
sipjan
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mar 2011, 10:40
Bedankt: 1 keer

Prepaid simkaartjes kan je vergelijken op prepaids.be
Hoop dat je er wat aan hebt.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Net even gekeken naar die prepaids.be
Precies goed gesponsord door Simyo? Over Medion Mobile/Aldi Talk wordt bijvoorbeeld niet gesproken (en deze zouden in hun vergelijking toch op plaats 1 moeten komen denk ik).
Afbeelding
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Proximus is momenteel heel de infrastructuur aan het upgraden.
http://ict.belgacom.be/proximusnetworku ... dex_nl.asp
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”