Volt De Reclametest: Telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Hallo,
Vanavond in Volt, op één, doen ze de reclametest met Telenet.
Het snelste internet?
Het snelste internet met Telenet, zegt de reclame. Filmpjes of muziek downloaden in een mum van tijd. Steekt Telenet er werkelijk met kop en schouders bovenuit? Kobe organiseert bij wijze van reclametest een wedstrijdje downloaden.
Vanavond 06/04/2011 vanaf 20u45 op één!
Voorstukje: http://www.een.be/programmas/volt/deze-week
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik hoop op een eerlijke test, download/upload en op ieder tijdstip van de dag, alleen vrees ik daar een beetje voor. Benieuwd wat ze als resultaat hebben, het is blijkbaar wel de moeite om er aandacht aan te besteden. Als ze gewoon duidelijk de snelste waren en het downloaden extreem vlot ging, maakten ze misschien geen reportage.
Langs de andere kant zie je in het voorstukje dat ze met veel tegelijk gaan downloaden.
Vanavond in Volt, op één, doen ze de reclametest met Telenet.
Het snelste internet?
Het snelste internet met Telenet, zegt de reclame. Filmpjes of muziek downloaden in een mum van tijd. Steekt Telenet er werkelijk met kop en schouders bovenuit? Kobe organiseert bij wijze van reclametest een wedstrijdje downloaden.
Vanavond 06/04/2011 vanaf 20u45 op één!
Voorstukje: http://www.een.be/programmas/volt/deze-week
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik hoop op een eerlijke test, download/upload en op ieder tijdstip van de dag, alleen vrees ik daar een beetje voor. Benieuwd wat ze als resultaat hebben, het is blijkbaar wel de moeite om er aandacht aan te besteden. Als ze gewoon duidelijk de snelste waren en het downloaden extreem vlot ging, maakten ze misschien geen reportage.
Langs de andere kant zie je in het voorstukje dat ze met veel tegelijk gaan downloaden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Volt is imo toch een tikkeltje (tot soms héél erg) tendentieus.
Vorige week was er bvb een reportage over elektrische tandenborstels. Na een test met 4 (vier!) proefpersonen was de conclusie dat je een beter resultaat behaalt met een gewone tandenborstel. Nu wil ik geen afbreuk doen aan een manuele tandenborstel, noch een elektrische ophemelen, maar dat resultaat kwam er echter slechts nadat die proefpersonen hun tanden gepoetst hadden op de 'ideale manier', zoals uitgelegd door de professor tandheelkunde in het programma. Het lijkt me sterk dat het merendeel van de mensen hun tanden effectief op deze manier poetsen.
In elk geval is een 'onderzoek' met vier testpersonen, ongeacht het product dat getest wordt, een lachertje.
Vorige week was er bvb een reportage over elektrische tandenborstels. Na een test met 4 (vier!) proefpersonen was de conclusie dat je een beter resultaat behaalt met een gewone tandenborstel. Nu wil ik geen afbreuk doen aan een manuele tandenborstel, noch een elektrische ophemelen, maar dat resultaat kwam er echter slechts nadat die proefpersonen hun tanden gepoetst hadden op de 'ideale manier', zoals uitgelegd door de professor tandheelkunde in het programma. Het lijkt me sterk dat het merendeel van de mensen hun tanden effectief op deze manier poetsen.
In elk geval is een 'onderzoek' met vier testpersonen, ongeacht het product dat getest wordt, een lachertje.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Ga ook kijken.
Ik hoor niets meer over die klacht van internet tegen lichtsnelheid dat ik nog steeds zie in hun reclames.
Ik hoor niets meer over die klacht van internet tegen lichtsnelheid dat ik nog steeds zie in hun reclames.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Die reclametesten zijn NOOIT goed uitgevoerd in Volt, dat is ook de bedoeling niet van dat item. Het is eerder de bedoeling om met een grappig item de absurde reclame beloften van de fabrikant af te breken.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
kan dat filmke alleen maar schokkend bekijken, het is toch niet in HD?driesve schreef:Voorstukje: http://www.een.be/programmas/volt/deze-week
-
- Elite Poster
Raar, bij mij gaat dat voorstukje heel vlot, zonder haperingen.
De VRT (in het bijzonder deredactie.be en sporza.be) heeft wel bufferingsproblemen bij hun video's, maar ze zijn er van op de hoogte. Of dat hoop ik toch...
De VRT (in het bijzonder deredactie.be en sporza.be) heeft wel bufferingsproblemen bij hun video's, maar ze zijn er van op de hoogte. Of dat hoop ik toch...
- Kitt
- Elite Poster
- Twitter: kitt1977
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 45 keer
- Contacteer:
Ja ze zullen vast wel gewoon de downloadsnelheid testen
Ze zouden beter es de upload snelheid testen ... ( die 20x trager is bij fibernet 40 bijvoorbeeld )
Ze zouden beter es de upload snelheid testen ... ( die 20x trager is bij fibernet 40 bijvoorbeeld )
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kan iemand het opnemen? Helaas te laat voor het in te stellen en vanavond niet thuis :s
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik zal het opnemen en op youtube plaatsen, áls mijn DVB-T ontvanger het niet begeeft in het komende uur...
-
- Erelid
komt straks ook op een.be/volt denk ik.
-
- Elite Poster
Niet de moeite. Ze testen gewoon het downloaden van een bestand van 2.4 Gb.
1) Telenet Fibernet 60
2) Numericable
3) Belgacom Intense
4) Telenet Comfortnet
Dat kon mijn kleine teen ook al zeggen, meer werd er niet getest! Er wordt niet gezegd over het moment (cfr. vrij downloaden), uploaden, youtube, ...
Zielige test!
1) Telenet Fibernet 60
2) Numericable
3) Belgacom Intense
4) Telenet Comfortnet
Dat kon mijn kleine teen ook al zeggen, meer werd er niet getest! Er wordt niet gezegd over het moment (cfr. vrij downloaden), uploaden, youtube, ...
Zielige test!
-
- Erelid
-
- Erelid
Kijk naar de video: Belgacom Intense zegt ie.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Het is best knap om altijd en overal de snelste te zijn. Wat nog knapper is, is om tijdens een zwemwedstrijd het hele zwembad ff te verbouwen, inc. startblokken en al
Iemand het telefoonnummer van die gasten ?
Iemand het telefoonnummer van die gasten ?
-
- Erelid
-
- Moderator
- Contacteer:
Eigenlijk zouden we dit idd zelf eens moeten testen...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 6 keer
ik zou zeggen doen Ik ben kanidaat met vdsl2 :Pkrisken schreef:Eigenlijk zouden we dit idd zelf eens moeten testen...
BTW: Usenet(powermode) 2.1 GB = 11 min gemiddelde snelheid : 2.8 MB/S (wel getest van op afstand....)
-
- Moderator
- Contacteer:
Als ik een paar betrouwbare mensen vind die samen hetzelfde bestand willen downloaden op hetzelfde moment met elk een andere ISP lijkt mij dit wel doenbaar...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
raf1 schreef:Ik heb eens een "snelheidstest Honolulu" gedaan en volgens mij heeft Telenet ook niet de snelste verbinding met Honolulu.
Al moet ik wel zeggen dat het een zeer korte test is, ik heb de indruk dat ik bij een groter bestand sneller zou gaan, want hij steeg alleen maar en dan ineens was de test gedaan om een latere snelheid dan tussendoor. (Scarlet VDSL2 via Belgacom)
@krisken: als ik kan meedoen met een test, wil ik dat wel doen. Ik heb Scarlet One (Internet+Telefonie) aan 25/3.5 Mbps via VDSL2
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Haha met 4,6 Mbit mag ik ni mee doen zeker
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –