Ik begrijp niet waarom mensen perse manueel nieuwe Firmwares willen downloaden, en op die manier zelfs het risico lopen dat hun modem het niet meer doet (en dan maar gaan "bedelen" voor een nieuwe modem).
Ik beprijp Belgacom dus 100pct dat ze deze site niet meer publiek toegankelijk maken, maar alleen aan hun eigen techniekers.
De normale gebruiker moet gewoon wachten tot zijn modem automatisch de nodige updates krijgt, en hoeft zich daar in feite niets van aan te trekken.
bbox2: nieuwe runtime code version 60R109-60A040
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Idem met de HD decoder toch, Philippe? Ik heb het me niet geriskeerd truc toe te passen om nieuwe interface vroeger te krijgen.
Toch ook wel ergens bedenking of BGC op den duur klant niet zal laten betalen voor HD decoders, modems, etc. die naar de bliksem zijn owv. pogingen om vroeger aan updates allerhande te geraken ...
Toch ook wel ergens bedenking of BGC op den duur klant niet zal laten betalen voor HD decoders, modems, etc. die naar de bliksem zijn owv. pogingen om vroeger aan updates allerhande te geraken ...
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Ik begrijp best dat belgacom een zekere gefaseerde introductie van de nieuwe interface doet.Idem met de HD decoder toch, Philippe? Ik heb het me niet geriskeerd truc toe te passen om nieuwe interface vroeger te krijgen.
Als klanten echter bij vrienden/buren/familie een nieuwere/betere/snellere software zien draaien, wil men dit binnen afzienbare tijd zelf ook hebben natuurlijk.
Wanneer men dan ziet dat het nog bijna 3 maanden zou kunnen duren voor hun, is het voor mij niet meer dan logisch dat men gaat bricoleren eraan.
Als belgacom gewoon een introductieperiode van 2 a 3 weken had aangehouden had praktisch niemand de moeite gedaan de updates te pushen en waren er geen bricked decoders.
Conclusie: korte introductieperiodes, geen verbeteringen maanden op voorhand aankondigen.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
En wat met modems die *geen* automatische updates krijgen ?philippe_d schreef:Ik begrijp niet waarom mensen perse manueel nieuwe Firmwares willen downloaden, en op die manier zelfs het risico lopen dat hun modem het niet meer doet (en dan maar gaan "bedelen" voor een nieuwe modem).
Ik beprijp Belgacom dus 100pct dat ze deze site niet meer publiek toegankelijk maken, maar alleen aan hun eigen techniekers.
De normale gebruiker moet gewoon wachten tot zijn modem automatisch de nodige updates krijgt, en hoeft zich daar in feite niets van aan te trekken.
Zowel mijn bbox2 als men sagem zijn nooit automatisch geupdate bij edpnet, wellicht omdat ik ze in bridge gebruik.
Alles afschermen onder het mom "het is beter voor de mensen" is ook maar een halfbakken solution in mijn ogen hoor
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Als 'gij' er voor zorgt dat de updates niet meer toekomen op uw modem door de vlans uit te schakelen, dan is dat niet belgacom zijn schuld.
Achteraf dan komen blijten van "ahja, kwas vlan 20 vergeten terug aan te zetten" nadat ze van de daken liggen schreeuwen dat belgacom zijn beloftes niet nakomt is hypocriet en eigen aan een hoop leden hier.
Ge kunt onmogelijk uw best doen voor iedereen, maar geloof mij als ik zeg dat belgacom zijn best wel doet!
Achteraf dan komen blijten van "ahja, kwas vlan 20 vergeten terug aan te zetten" nadat ze van de daken liggen schreeuwen dat belgacom zijn beloftes niet nakomt is hypocriet en eigen aan een hoop leden hier.
Ge kunt onmogelijk uw best doen voor iedereen, maar geloof mij als ik zeg dat belgacom zijn best wel doet!
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik heb de indruk dat het niet enkel gebeurd wanneer VLAN20 disabled is. Hier in mijn buurt zijn er verschillende bbox'en die om een of andere reden niet automatisch updaten. Onlangs bij een kennis nog een handmatige update moeten doen omdat er in de firmware die hij draaide geen WPA2-support zat en WiFi constant voor disconnects zorgde.
En om de reacties voor te zijn: het was een originele belgacom bbox2, VLAN20 gewoon aan, op een Belgacom VDSL2 verbinding en zelfs na een paar resets en reboots (mét genoeg wachttijd ertussen) géén automatische update. Het is om die momenten verrekt handig als je handmatig een firmware-update kan doen zodat de persoon in kwestie verder kan. Het is overigens ook een zwaar overdreven reactie om er van uit te gaan dat iedereen in het geval van een mislukte firmware-update maar profiteert en gratis een nieuwe modem gaat halen. Niet één van de mensen die ik ken zouden dat doen en ik zou het zelf ook helemaal niet fair vinden t.o.v. de ISP (wat een streken de ISP in kwestie ook heeft uitgehaald, er blijft iets als moreel besef: bij mij zit er nog steeds een mentaliteit in dat als ik iets naar de knoppen heb geholpen ik daar zelf ook zal voor moeten opdraaien).
Concreet vind ik het dus nog steeds een rotstreek dat de handmatige update-server is dichtgegooid. Voor mij was het juist een positief punt waardoor anderen op mijn aanraden zijn overgestapt, jammer voor Belgacom dat er weer een puntje van de lijst met positieve punten moet worden geschrapt.
En om de reacties voor te zijn: het was een originele belgacom bbox2, VLAN20 gewoon aan, op een Belgacom VDSL2 verbinding en zelfs na een paar resets en reboots (mét genoeg wachttijd ertussen) géén automatische update. Het is om die momenten verrekt handig als je handmatig een firmware-update kan doen zodat de persoon in kwestie verder kan. Het is overigens ook een zwaar overdreven reactie om er van uit te gaan dat iedereen in het geval van een mislukte firmware-update maar profiteert en gratis een nieuwe modem gaat halen. Niet één van de mensen die ik ken zouden dat doen en ik zou het zelf ook helemaal niet fair vinden t.o.v. de ISP (wat een streken de ISP in kwestie ook heeft uitgehaald, er blijft iets als moreel besef: bij mij zit er nog steeds een mentaliteit in dat als ik iets naar de knoppen heb geholpen ik daar zelf ook zal voor moeten opdraaien).
Concreet vind ik het dus nog steeds een rotstreek dat de handmatige update-server is dichtgegooid. Voor mij was het juist een positief punt waardoor anderen op mijn aanraden zijn overgestapt, jammer voor Belgacom dat er weer een puntje van de lijst met positieve punten moet worden geschrapt.
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 04 apr 2011, 19:56, in totaal 3 gewijzigd.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
'k beweer niet dat ze hun best niet doen, laat dat duidelijk zijnTrojan schreef:Als 'gij' er voor zorgt dat de updates niet meer toekomen op uw modem door de vlans uit te schakelen, dan is dat niet belgacom zijn schuld.
Achteraf dan komen blijten van "ahja, kwas vlan 20 vergeten terug aan te zetten" nadat ze van de daken liggen schreeuwen dat belgacom zijn beloftes niet nakomt is hypocriet en eigen aan een hoop leden hier.
Ge kunt onmogelijk uw best doen voor iedereen, maar geloof mij als ik zeg dat belgacom zijn best wel doet!
Ze zouden imho wel op zen minst de laatste updates ook ter beschikking mogen stellen voor gewone download.
Het kan niet lastig zijn om een pagina te maintainen met 3 laatste fw's , bbox1, bbox2 en sagem...
Er is trouwens niets disabled, zowel vlan 10 als 20 zijn actief en 20 heeft een ip entoch werkt het niet
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik heb het niet specifiek op u FlashBlue, maar op gebruikers in het algemeen die door hun eigen onkunde dinges kapot maken en dan de schuld op hun provider steken.
LOOOOOOLPetervanakelyen schreef:Concreet vind ik het dus nog steeds een rotstreek dat de handmatige update-server is dichtgegooid. Voor mij was het juist een positief punt waardoor anderen op mijn aanraden zijn overgestapt, jammer voor Belgacom dat er weer een puntje van de lijst met positieve punten moet worden geschrapt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Nee, dat was eigenlijk redelijk serieus bedoeld. Nuja, het zegt meer over de technieker in kwestie dan over mij als je zo'n reactie geeft maar niet eens moeite doet om op de rest van mijn reactie te reageren...
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Euhm, er kan volgens mij geen sprake zijn van "dingen dichtgooien", als het in eerste instantie niet eens een oficiele dienst is geweest, en nooit voor publiek gebruik is gepubliceerd.
Dus om er nu zooooo een drama van te maken; dno
Dus om er nu zooooo een drama van te maken; dno
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Idd, het is nooit belgacom policy geweest op firmware te publiceren voor modems die TR-069 ondersteunen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Wil niet zeggen dat het niet ontzettend handig was in sommige gevallen en het jammer is dat het nu dicht staat.
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 19 apr 2011, 22:16, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Een hidden feature is een verworven recht voor advanced users
Gezien de mogelijke problemen met het manueel upgraden van de firmware (de backup firmware in de router kan problematisch zijn als die niet mee geüpdate werd, geloof ik?), vind ik het ook niet helemaal onlogisch dat ze die folder afsluiten. Maar ze mogen van mij toch ook wat vaker updates pushen als er eentje duidelijke verbeteringen geeft.
Gezien de mogelijke problemen met het manueel upgraden van de firmware (de backup firmware in de router kan problematisch zijn als die niet mee geüpdate werd, geloof ik?), vind ik het ook niet helemaal onlogisch dat ze die folder afsluiten. Maar ze mogen van mij toch ook wat vaker updates pushen als er eentje duidelijke verbeteringen geeft.