Overgang naar FN nog steeds niet opgelost

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
polram
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2009, 11:30

Op 17 jan gevraagd om over te stappen van TurboXL op FN60. Omdat ik de modem zelf wilde plaatsen om de 50€ die ze toen nog vroegen te ontlopen heeft iemand op de helpdesk blijkbaar een fout gemaakt. Dat ging binnen de TWEE uur opgelost zijn! Sindsdien zie ik op mijn telenet dat ik geen internet product meer heb en kan ik de telemeter niet meer zien. Ik heb nog steeds 30Mbt profiel. Na enkele keren reclameren (ze werken er erg hard aan!) vraag ik mij af of er nog mensen zijn in mijn geval? Dit kan toch niet meer! Ik vroeg om mij dan maar terug op TurboXL te zetten maar dat blijkt ook niet te lukken!
Meer als drie weken wachten en nog geen vooruitzichten?
Wat kan ik hieraan doen?

Paul.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

bellen naar klantendienst en zeggen dat ze NU naar BOSS moeten bellen om het op te lossen of opzegdienst vragen
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

Heb net hetzelfde probleem.
Onder het motto de eersten zullen de laatsten zijn ... om 17 jan om 8u aangevraagd en dan mijn modem afgehaald als deze binnen was


In het telenetcenter geraakten ze niet ingelogd, om de modemactivatie te starten. Geen probleem meneer ga maar naar huis en sluit die modem aan, 't zal wel werken. Die activatie is gewoon om onze stock te laten kloppen (ja, 't was echt een blondje)

thuisgekomen, niks dus, nopes, nada modemprovisioning lukte niet.

De eerste medewerker zei, reken maar op 2 weken, de 2de zei 3dagen, de 3de dacht 5 dagen en de 4de zei dat voor "morgen" zou zijn ... Maar ondertussen zijn hun 2 weken toch al ferm verlopen. Een geluk dat ik mijn oude modem niet ingeleverd heb.

Ik heb een nu online fibernet aangevraagd zonder me nog iets aan te trekken van het lopende dossier. De installateur komt volgende week.
Dat ik al een nieuwe modem liggen hebben die ze niet geactiveerd krijgen ga ik hem ferm niet zeggen of hij hangt er die terug aan en 't spelletje herbegint.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

k_dejonge schreef:Dat ik al een nieuwe modem liggen hebben die ze niet geactiveerd krijgen ga ik hem ferm niet zeggen of hij hangt er die terug aan en 't spelletje herbegint.
En enkele dagen nadien slaagt men er bij TN toch in je afgehaalde modem te activeren en werkt die van de technieker misschien niet meer :lol:
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

dan haal ik die andere modem van de zolder en we zijn weer vertrokken hé
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Denk wel dat ze gaan kunnen zien in het systeem dat je al een modem meegekregen hebt zenne! :cop:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Joopie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:15
Bedankt: 42 keer

k_dejonge schreef:dan haal ik die andere modem van de zolder en we zijn weer vertrokken hé
Dan zie ik jou de eerste maand niet meer internetten met die zolderse modem.
Laat het toch maar aan Telenet over.
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

Als ik zie hoe amaturistisch ze afgelopen maand (in mijn geval toch) te werk zijn gegaan zou ik denken dat ze geen systeem hebben, dat ze nog met een notitieboekje werken :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

k_dejonge schreef:dat ze nog met een notitieboekje werken :bang:
Hoe... wist je dat dan niet... trouwens ze verliezen dat boekje regelmatig (en dan kan je wederom alles gaan uitleggen).
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je weet toch dat telenetpersoneel continue op één plaats verzameld om te "werken" : het c@fe :D

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

onder het motto "met Telenet kan je meer .... vloeken".
siamsquare
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 12:41

Zit in hetzelfde geval:
Op 17 januari mijn account geswitched van Turbo XL naar Fiber 60, een router modem gaan halen maar die konden ze ook niet activeren!
Tot verleden week geen modem gehad in Mijn Telenet en toen hij er vrijdag in stond was het nog de verkeerde!
Maandag teruggebeld (voor de zoveelste keer) en bleek dat mijn dossier al gesloten was dus hebben ze hem maar weer geopend!
Vandaag teruggebeld en nog steeds niet in orde!

Wat spoken ze daar infeite uit?
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

EN 't wordt er alleen maar erger op...
Ik had vorige week een installatie ter plaatse laten inplannen. Normaal krijg je daar een bevestigingsmail van. Na 2 dagen nog niet gehad, dan maar even gebeld. "Ja geen probleem, de interventie staat hier ingepland, de technieker komt zeker langs". Na 2 dagen nog geen bevestigingsmail, ook bij mijntelenet was er geen afspraak te zien ... dus maar opnieuw gebeld. "Inverventie? Niet gepland meneer! Technieker ? Die kan bij u nietske komen doen, uw activatie is compleet fout gelopen en zit muurvast. Wanneer het opgelost zal zijn? Kan ik u echt niet vertellen ..." Enfin dat was dan toch de eerste die me de waarheid zei en niet een potje zat te liegen om van mij vanaf te zijn ...
Volgens hem was ik één de enige die nog problemen had. Bij deze, siamsquare, zijn we nu met 2 ...

Wordt vervolgd ... door een aangetekend schrijven. :bang:

en terug en ontgoocheling rijker ...
De technieker waarvan ik dacht dat het den eerste was die eens geen leugens zat vertellen om me te sussen had me beloofd het probleem te escaleren, een term om door te geven dat het stillekes aan dringend begint te worden om 't probleem toch eens te bekijken. Ik zou dan zeker de dag erna gecontacteerd worden. Dus gisteren opnieuw gebeld naar Telenet, terug iemand van de technische dienst gehad. Die stelt met voor om een technieker te sturen terwijl haar collega voor 't weekend zei dat het geen zin had om een technieker te sturen, kon niets komen doen. Ze stelde voor om het probleem te escaleren. Toen ik zei dat haar voorganger dat al gedaan had bleek daar niets van terug te vinden te zijn in mijn dossier. Vandaag zou ik zeker tussen 8u en 17u gebeld worden.
Alweer een stap dichter naar de concurrentie. Goe bezig Telenet.
Een jaar gratis fibernet winnen? 'k zal al blij zijn dat ik een jaar betalend fibernet gewonnen heb!

Gisteren nog maar eens gebeld. Same questions, same story.
Als ik dan uiteindelijk zeg dat er maar 2 mogelijkheden zijn, wachten tot het opgelost is of veranderen van provider, dan is het antwoord gewoon droog: "inderdaad dat zijn de 2 enige mogelijkheden ..."
Moest ik weten waar mijn analoge lijn ergens binnen komt, en ik geen 4 mailboxen hebben bij Telenet dan had ik al lang voor de 2 de oplossing gekozen.

Mod edit: dridubbele post samengevoegd
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

daar scheelt toch echt iets op de helpdesk. Na 1 maand aanvraag fibernet, 10-tallen telefoons, een aangetekend schrijven en een dossier dat ze 3 keer laten escaleren hebben, heb ik zelfs nog geen telefoontje gehad van Telenet. Als ik dan vraag wat er eigenlijk zo fout aan het lopen is, is het antwoord: "ik mag er niet meer over zeggen".
Hallo Telenet???
Iemand enig iedee over hoe ik nog aan fibernet kan geraken? 'k heb al gedacht om heel mijn boeltje op te zeggen en opnieuw aan te vragen, maar dan zal ik allicht in de problemen komen met mijn bestaande emailadressen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Probeer misschien eens een PB naar Charlotte te sturen, dat is de officiële helpdesk van Telenet op dit forum. Maar ik weet niet of ze heel actief is. Ik heb drie van je achtereenvolgende posts samengevoegd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jullie hebben allemaal veel geduld :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

Een must als je bij Telenet in de shit zit...
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

Eindelijk opgelost, 1 maand na aanvraag fibernet kan ik er eindelijk ook gebruik van maken.
Via helpdeskt kwaliteitszorg-dienst gevraagd. De eerste medewerker kon of wou die niet doorschakelen, de volgende medewerker wel ...
Daar heel mijn verhaal gedaan, technisch konden ze me niet helpen maar ze konden me toch vertellen waar het fout liep, waarom en dat de technische dienst hoopte om eind februari alle problemen van de baan te hebben.
De dag erna kreeg ik telefoon van Telenet met de melding dat mijn oude modem zou uitvallen en ik dan mijn nieuwe mocht inschakelen en alles zou moeten werken.
Zo gezegd zo gedaan, oude modem eraf, nieuwe modem er aan en je raadt het al, niets meer, geen internet, geen telefonie, alleen een modem die stond te knipperen.
Terug naar de helpdesk gebeld en die medewerker wist me al gauw te vertellen dat eerst mijn versterker nog moest vervangen worden. Hadden ze dat een maand eerder ook al niet kunnen zien???
Enfin, de dag erna een heel vriendelijke technieker gehad, de NUI vervangen, pctjes geconfigureerd e.d. en nu kunnen we eindelijk fiberen.
Ze hebben me toch 2 maand gratis gegeven als compensatie.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Alee blij dat het eindelijk in orde is gekomen, raar dat er van sommigen zoveel tijd/problemen/dagen zijn en dat sommige na een half uur geactiveerd zijn.
Welke Fiber heb je nu ? 40 - 60 - 100 ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

De Fibernet40 met Freephone toplijn.
Ik haal wired 38.5 / 1.9
Ik ging oorspronkelijk voor de modem-only gaan, maar gezien alle miserie had ik geen zin meer om de wireless modem die al geprovisioneerd was nog eens te laten vervangen.
Ik heb er nog 2 wireless routers achter staan in bridgemode en DHCP uitgeschakeld en met portforwarding op de Telentmodem blijkt het perfect te werken.
Juist 1 ding krijg ik niet aan de praat: vroeger kon ik van buitenuit op mijn router inloggen via poort 8080, om één of andere reden lukt dat niet, ook niet na forwarding 8080 naar ipadres router. Ook deze router in de DMZ steken lost dit probleem niet op.
Geen onoverkomelijk probleem, maar vroeger gebruikte ik dit soms om vanaf de router een wakeup on lan te sturen naar één van pc's als ik remote op mijn pc wou en deze niet aan stond.
Mijn hoofdpc staat eigenlijk toch altijd aan en kan ik bereiken via teamviewer of RDP en vandaar kan ik dan nog inloggen op de router om een wake on lan te sturen naar een andere pc in mijn netwerk.
starsailor
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2011, 00:01

Ik kan iedereen die een probleem heeft met telenet aanraden dit te posten op de twitter van telenet. Binnen het half uur wordt je opgebeld en wordt je probleem met voorrang opgelost.
roo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2005, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik had wat problemen met overschakelen van turbonet XL naar FN60, internet werkte maar tv en telefoon niet + tijd verloren met rondrijden voor een modem.
Vandaag een brief gekregen met excuses en 1 maand gratis....mooie geste :)
Rrel
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 maa 2011, 16:19

Hallo allen ,heb t'zelfde probleem denk ik !!Zit nu al twee maanden zonder internet ,ben het ook beu aan't worden .Heb nog maar eens vraag gesteld aan hun waarom en hoelang nog.Snelle respons binnen twee minuten dit gekregen,
''Uw vraag is belangrijk voor ons, we zullen ze met de nodige zorg behandelen.. Binnen vijf werkdagen krijgt u een antwoord van een van onze medewerkers.

Met vriendelijke groeten,

Telenet Klantendienst


Heel nieuwsgierig wat dat binnen vijf dagen gaat zijn(Geduld is een deugd zeggen ze weleens hé)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Op die mail zal je wsl geen deftig antwoord krijgen, neem je telefoon en bel hen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dat is standaardmeil die je krijgt !
Idereen krijgt dit !
Snelste manier om op te lossen is bellen 015 66 66 66 optie 1 en dan opzeggen.
Ze zullen u doorverbinden met kwaliteitsopvolging en het zal geen 5 werkdage n duren vooraleer het opgelost is !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”