Gezocht : tv reeks

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

ben op zoek naar de titel van een tv-reeks, ik vermoed eingde jaren 70.
even een kort woordje uitleg.

het gaat over een groepje hedendaagse jongeren die op een eiland terecht komen, als schipbreukelingen ofzo, en waar men nog leeft zoals in de middeleeuwen en waarvan de bevolking geleid wordt door tirannieke oude mannen met baarden en waarvan de leider een of ander heilige is die een monnikspij draagt en deze zijn gezicht is nooit te zien. goh, het zegt misschien niet veel, maar heeft iemand enig idee.
alvast bedankt.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Victory Not Vengeance
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

dat is het.
duizendmaal dank testertje.
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Graag gedaan.
Victory Not Vengeance
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

In plaats van een aparte thread te posten zal ik mijn te zoeken TV reeks hier maar bij zetten.

ik ben op zoek naar de naam van een (Australische?) TV reeks over een jongetje (plusminus 10 jaar) die in een coma zit en allerhande avonturen beleeft in zijn coma.

Dit moet ongeveer een 10 a 15tal jaar geleden op de vlaamse televiesie gewest zijn (geen idee welke zender)

wat mij vooral bijblijft in de intro is dat je hem ziet vallen met zijn hoofd op een steen (wat hem in de coma doet vallen)

Je zag in de reeks zowel beelden van in zijn droomwereld als in de buitenwereld waar zijn (alleenstaande ?) moeder van alles en nog wat probeerde om hem uit de coma te halen.

Indien je enig iedee hebt waarover ik het heb, alle info is welkom.
Bandit
Starter
Starter

Als ik me niet vergis:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Odyssey_(TV_show)

Is wel jaren negentig
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

man man man.
Da is het.

wel, ik zal waarschijnlijk allerlei datums door elkaar gezwengeld hebben. op dat moment was ik maar een klein manneke en dan ga je niet van elke reeks die je leuk vindt de details gaan opschrijven voor als je het jaren later nog eens wilt terugzien.

nu hopen dat het nog enigsinds appeal heeft, want vele series uit mijn jeugd zijn maar redelijk cheesy als ik ze nu bekijk (Knight Rider is er echt over bvb)

bedankt eh!
Bandit
Starter
Starter

No problemo. 'k heb laatst ook een aantal series uit de "goede" "oude" tijd herbekeken en ben tot de conclusie gekomen dat de manier dat ik ze herinnerde vaak beter was dan hoe ze echt waren. :-D
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”