Hallo,
Ik heb hier al enkele (2 om precies te zijn) malen gemerkt dat de Sagem VDSL2 modem tilt slaat als je tegen hoge snelheden gaat downloaden via P2P. Ook de installateur had hiervoor gewaarschuwd. Van wat ik verneem (informatie hier op het forum verspreid) flipt de modem omdat hij het hoge aantal connecties niet aan zou kunnen. Dit "flippen" is dat omdat hij het eenvoudigweg niet kan, of omdat hij oververhit? En zou het dus bvb nuttig zijn om de modem op een stenen venstertablet te zetten dat altijd quasi ijskoud is? Of zijn er andere oplossingen? Een router achter de modem hangen die een deel van het werk op zich neemt? Poorten openzetten? Andere modem kopen (als ultieme maatregel)? ...
Het aantal connecties toeknijpen zie ik persoonlijk niet echt als een oplossing maar een beperking. Ook flipt mijn modem telkens nà dat de downloads volledig zijn. De ene keer hielp herstarten, resetten, reconnecten etc allemaal niet. De andere keer herstelde hij vanzelf de connectie.
Iemand een idee?
Hoe zit het nu precies met torrents & uitvallende connectie?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Jah dit probleem is idd wel meer bekend.
Had ik toen met telefoon die uitviel..
Die man van Scarlet zei gewoon, downloaden via torrents is niet goed en daarom valt je telefonie regelmatig uit.
Hij zei gewoon dat ik dus niet meer moet downloaden.
Al is dit wel één van de redenen waarom ik naar Scarlet gegaan ben.
Ben nu een paar dagen niks aan het downloaden en idd telefonie/internet/tv werkt gewoon perfect..
Had ik toen met telefoon die uitviel..
Die man van Scarlet zei gewoon, downloaden via torrents is niet goed en daarom valt je telefonie regelmatig uit.
Hij zei gewoon dat ik dus niet meer moet downloaden.
Al is dit wel één van de redenen waarom ik naar Scarlet gegaan ben.
Ben nu een paar dagen niks aan het downloaden en idd telefonie/internet/tv werkt gewoon perfect..
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
Zeker dat het bij een "modem" configuratie wel 100% zal werken?rpr schreef:neem gewoon een andere router en gebruik de sagem als modem om in te bellen.
Ik heb hier een sitecom DC-227 (in brigde mode) en die is ook eens uitgevallen als ik hééél veel torrents tegelijk aan het downloaden was. Stekker uit en weer in en het was opgelost. Router na de sitecom DC-227 resetten hielp niet. (Hier wel ADSL config)
Tom
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 6 keer
Ja, maar slechts tegen 30 kb/s verdeelt over minder dan 10 peers.Goztow schreef:De download was compleet, maar stond je dan nog te uploaden?
Maar als ik er een router zou aan koppelen zou het volgens jullie wel moeten werken als ik eerst via die router passeer?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik heb onlangs nog eens getest met een wired connectie, en dan heeft de router geen probleem met downloaden aan volle snelheid + tv kijken. Als dat downloaden wireless gebeurt (torrent of ftp), dan valt de router volledig uit als je tegelijkertijd TV kijkt.
Beperk je de downloadsnelheid tot zo'n 2MB/s, dan lukt het wel, al kan het zappen en audio-sync'en wel ietsje trager gaan. TR98 proces uitschakelen hielp niet, actieve koeling helpt wel een beetje maar uiteindelijk valt de Sagem toch uit. Op sommige dagen zijn er hier ook nog random disconnects waarbij de router op 'Training' springt en TV dus tijdelijk ook uitvalt - vreemd genoeg is de zaterdagavond daar het gevoeligste voor.
Ik heb besloten om toch een utp kabel te trekken aangezien er wired (hopelijk) geen problemen zijn en ik dan ook geen last heb van wifi-lag bij het gamen. Ik overweeg nog om toch een vervangende router te vragen maar er zijn genoeg berichten over hoe kreupel de firmware is, dus een routerwissel heeft beperkte slaagkansen imo. Zelf de firmware updaten doe ik liever niet tenzij er 100% garantie op beterschap is.
Beperk je de downloadsnelheid tot zo'n 2MB/s, dan lukt het wel, al kan het zappen en audio-sync'en wel ietsje trager gaan. TR98 proces uitschakelen hielp niet, actieve koeling helpt wel een beetje maar uiteindelijk valt de Sagem toch uit. Op sommige dagen zijn er hier ook nog random disconnects waarbij de router op 'Training' springt en TV dus tijdelijk ook uitvalt - vreemd genoeg is de zaterdagavond daar het gevoeligste voor.
Ik heb besloten om toch een utp kabel te trekken aangezien er wired (hopelijk) geen problemen zijn en ik dan ook geen last heb van wifi-lag bij het gamen. Ik overweeg nog om toch een vervangende router te vragen maar er zijn genoeg berichten over hoe kreupel de firmware is, dus een routerwissel heeft beperkte slaagkansen imo. Zelf de firmware updaten doe ik liever niet tenzij er 100% garantie op beterschap is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik gebruik de Sagem al 5 maanden met Scarlet en heb nog geen enkele problemen gehad, nog geen moment uitgevallen.
Omdat hij in de kelder staat wordt de wifi bijna niet gebruikt, meestal kiezen de laptops het accesspoint op de eerste of tweede verdieping. (Accesspoints onderling met kabel verbonden)
De modem staat wel (toevallig) op een ijzeren staaf, waardoor er aan alle kanten luchtcirculatie is.
Verder probeer ik hem om de 2 maanden (van binnen) af te stoppen, met compresseerde lucht.
Hij staat "warm", maar nu niet extreem warm. Mijn laptop stond vroeger warmer.
Omdat hij in de kelder staat wordt de wifi bijna niet gebruikt, meestal kiezen de laptops het accesspoint op de eerste of tweede verdieping. (Accesspoints onderling met kabel verbonden)
De modem staat wel (toevallig) op een ijzeren staaf, waardoor er aan alle kanten luchtcirculatie is.
Verder probeer ik hem om de 2 maanden (van binnen) af te stoppen, met compresseerde lucht.
Hij staat "warm", maar nu niet extreem warm. Mijn laptop stond vroeger warmer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Heb ook voip (geen scarlet) met veel torrent gebruik.
Het aantal peer/seed limiteren in je torrentclient + de snelheid limiteren en ik heb nooit meer problemen gehad.
Ik zit op een 20/2 vdsl2 profiel en mijn torrentclient is gecapped op 14Mb/1.4Mb.
Het aantal peer/seed limiteren in je torrentclient + de snelheid limiteren en ik heb nooit meer problemen gehad.
Ik zit op een 20/2 vdsl2 profiel en mijn torrentclient is gecapped op 14Mb/1.4Mb.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
ik heb dit ook bij belgacom dus denk ik dat het een probleem is met bbox
op het moment dat hij max haalt van torrent kan ik veelal geen andere pagina niet meer openen.
Bij telenet heb ik dat probleem niet maar werkt dan ook 5 a 8 x trager
op het moment dat hij max haalt van torrent kan ik veelal geen andere pagina niet meer openen.
Bij telenet heb ik dat probleem niet maar werkt dan ook 5 a 8 x trager
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
Zou het dan logischerwijs sowieso niet moeten opgelost zijn met eender welke router? Van de modem naar de router IS immers toch wired. Of die connectie dan naar een router loopt of naar een pc, dat weet die modem dan toch niet? Die router verdeelt dan de connecties naar de pc's?cptKangaroo schreef:Ik heb onlangs nog eens getest met een wired connectie, en dan heeft de router geen probleem met downloaden aan volle snelheid + tv kijken. Als dat downloaden wireless gebeurt (torrent of ftp), dan valt de router volledig uit als je tegelijkertijd TV kijkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Een tweede router is inderdaad ook mogelijk maar dan draait er nog een extra bakske de ganse dag, en dan trek ik liever een kabelke
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Ik gebruik al een 2 jaar vdsl2. ik heb problemen gehad int begin omdat er zoweinig info was over die Bbox2. Sinds een jaar en een half heb ik er geen problemen meer mee. Ik gebruik hem(BBOX2) voor 5 pc(1) op internet te zetten en voor 2 spelconsoles op internet te zetten . Intern gebruik ik hem voor: bestanden over te zettenPC --) NAS . mijn nas stream naar laptop en PS3 (geen problemen mee) terwijl mijn pc donwload tegen 3.0MB/SEc.
Nooit problemen mee dus heb ik een super machine of heb ik gewoon geluk ?
(1) 2 PC en PS3 en NAS zijn met draaad. 3 laptoppen en wii zijn draadloos
Nooit problemen mee dus heb ik een super machine of heb ik gewoon geluk ?
(1) 2 PC en PS3 en NAS zijn met draaad. 3 laptoppen en wii zijn draadloos
-
- Plus Member
- Twitter: DirkRonsmans
- Bedankt: 5 keer
Heb hier blijkbaar ook problemen ermee ( vdsl2, 25/3.5 profiel )
Blijkt dat als ik iets teveel torrents open heb staan ( seeden ) dat ik van buitenaf geen connectie van buitenaf meer kan maken naar men NAS.
Rare is wel ik vanop men intern netwerk geen problemen heb.. ( lijken dus inkomende verbindingen die het opgeven )
Zou er iets meer info gegeven kunnen worden over waarom dit juist gebeurd/hoe te voorkomen?
Is het voldoende om de snelheid te cappen of moeten ook de peers gecapped worden ( en hoeveel is nog een acceptabel getal? )
Bedankt voor de info
Btw: sorry voor het resurecten van een oude topic
Blijkt dat als ik iets teveel torrents open heb staan ( seeden ) dat ik van buitenaf geen connectie van buitenaf meer kan maken naar men NAS.
Rare is wel ik vanop men intern netwerk geen problemen heb.. ( lijken dus inkomende verbindingen die het opgeven )
Zou er iets meer info gegeven kunnen worden over waarom dit juist gebeurd/hoe te voorkomen?
Is het voldoende om de snelheid te cappen of moeten ook de peers gecapped worden ( en hoeveel is nog een acceptabel getal? )
Bedankt voor de info
Btw: sorry voor het resurecten van een oude topic
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Het is logisch dat je intern geen problemen hebt.
je zit met de beperking van de NAT-table.
Om het eenvoudig te zeggen, het aantal verbindingen tussen je lokaal gebeuren en het internet (per torrentconnectie dus)
je zit met de beperking van de NAT-table.
Om het eenvoudig te zeggen, het aantal verbindingen tussen je lokaal gebeuren en het internet (per torrentconnectie dus)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
true, maar ik kan wel nog perfect aan internet indien ik vanop het interne netwerk verbind.
Mijn grote probleem is dat als ik van buitenaf naar de NAS connecteer ( die intern staat ) geeft dit problemen indien er teveel torrents openstaan..
Mijn grote probleem is dat als ik van buitenaf naar de NAS connecteer ( die intern staat ) geeft dit problemen indien er teveel torrents openstaan..
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
UPnP uitschakelen kan ook wonderen veroorzaken denk ik...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Plus Member
bezorg ik me dan geen problemen voor andere applicaties ( dat ik zelf alles ga moeten portfwden? )
Of heeft dit enkel impact op de inkomende verbindingen?
Of heeft dit enkel impact op de inkomende verbindingen?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Heb hier een netgear wndr3700 router achter scarlet-sagem staan. Aan mijn router hangt een kleine synology NAS. De voorbije dagen dagelijks zo'n dikke 100 Gig binnen gehaald via torrents. Ook via laptops trek ik dmv vuze/azureus bij momenten een stevige hoeveelheid binnen. Tot op heden merk ik niets van problemen. Men netgear router zorgt ook voor deftige Qos. Ik kan dus stevig aan het downloaden zijn maar ik merk dat eigenlijk niet als ik aan het surfen ben.
Vroeger heb ik nog internet en tel gehad via Tele2/Base. Tel was ook voip. Als ik toen stevig aan het downloaden was dan gebeurde het wel eens dat tel-verbinding verbroken werd.
Dus mijn advies ... koop een deftige router die je achter je sagem kan opstellen.
Vroeger heb ik nog internet en tel gehad via Tele2/Base. Tel was ook voip. Als ik toen stevig aan het downloaden was dan gebeurde het wel eens dat tel-verbinding verbroken werd.
Dus mijn advies ... koop een deftige router die je achter je sagem kan opstellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dat is een probleem dat ik +-jaar geleden hier heb gemeld: upload kan max +-2,5MB/s aan via wifi. Als je het volledig gebruikt kan je niks meer doen via internet (ook niet naar 192... gaan), noch via WIFI noch via ethernet.
Toen was het nauwelijks merkbaar omdat we met 20mbit snelheid zaten (ik had het opgemerkt toen ik bestanden begon te sharen, draadloos)
Ik vraag me af of dat nieuwe F/W het oplost (lager CPU gebruik), maar mijnrouter wil precies niet updaten
Toen was het nauwelijks merkbaar omdat we met 20mbit snelheid zaten (ik had het opgemerkt toen ik bestanden begon te sharen, draadloos)
Ik vraag me af of dat nieuwe F/W het oplost (lager CPU gebruik), maar mijnrouter wil precies niet updaten