Belgacom TV stottert bij full download speed

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Hoi even een vraagje of hier mensen nog ervaringen mee hebben en hoe ik dit kan oplossen.

Als ik naar belgacom TV zit te kijken op een HD zender terwijl mijn pc even een bestand aan het afhalen is tegen volle snelheid dan schokt het beeld af en toe.

De PC download tegen de 3 MB/s, als ik dan limiteer op 900 KB/s dan heb ik geen last meer van de korte schokjes
Heeft iemand een idee of ik dit kan aanpassen dmv de VLAN's in de scarletbox ?

grts

solid

Mod edit: dt-fout weggehaald uit titel
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Zelfde probleem hier!
En dit nadat ik de nieuwe Belgacom interface heb ingesteld (zou het wel vreemd vinden mocht het hier aanliggen...)
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

nu je het zegt ja dat is ook sinds de nieuwe interface dat ik er last van heb.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dit is mij nog nooit overkomen, maar ik bezig nog steeds de oude interface
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb vandaaag ook last van stotteringen, zonder download.
Ik heb eveneens het nieuwe profiel, zou het kunnen een grotere storing zijn?
Just enjoy life and don't whine about it.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb het met de nieuwe interface ook al een keertje gehad.
Zou de nieuwe software misschien minder bufferen om sneller te kunnen zappen?
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik heb er voorlopig geen last van;nog steeds de oude interface
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb uiteindelijk gisteren de support gebeld.
Uiteindelijk is het opgelost geraakt door een full reset van de decoder te doen. (Ter info, het nieuwe profiel heb ik niet zelf geforced, maar is met de reguliere updates eropgekomen.)

De supportmedewerker deelde me mee dat storingen aan decoders zich soms na een week beginnen te manifesteren. Indien het probleem zich de volgende weken blijft herhalen, mag ik mijn decoder omwisselen voor een nieuwe (wel altijd eerst nog eens support contacteren).
Just enjoy life and don't whine about it.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

full reset, hoe doe je dat nu weer ? ik zit hier wel nog met een V3 decoder van Scarlet.
Ik zal het ook nog eens vragen bij scarlet zelf als het probleem blijft aanhouden.


blijkbaar is het gedaan, net nog eens getest en nu geen problemen meer
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”