hallo,
ik zoek het volgende: graag zou ik thuis op mijn pc een bepaalde map beschikbaar zetten zodat ik vanop mijn werk op het internet die map kan bladeren en kan uit downloaden...
nu is mijn vraag:
ik heb scarlet vdsl - gaat dit met scarlet vdsl?
welke software best gebruiken? bestaat er een gratis software voor?
welke poorten moet ik op mijn scarlet sagem open zetten? en hoe stel ik dit juist allemaal goed in?
bedankt voor alle info
groetjes,
server opzetten
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
Het makkelijkst lijkt het mij dat je een soort NAS systeem gebruikt. Een soort netwerk hardeschijf die je aan je router hangt. dit heb je tegenwoordig voor zo'n 100 euro als ik het goed heb.
Het grote voordeel hiervan is dat je je computer niet moet laten aanstaan om aan je bestanden te geraken. Bestanden die je dus wil delen zet je op deze harddisk, en je kan er 24/24 aan, altijd en overal...
Het grote voordeel hiervan is dat je je computer niet moet laten aanstaan om aan je bestanden te geraken. Bestanden die je dus wil delen zet je op deze harddisk, en je kan er 24/24 aan, altijd en overal...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
op zich heeft jim gelijk, maar daarmee is je probleem van het beschikbaar stellen over het internet nog niet opgelost.
voor files te sharen kan je een FTP server opzetten (zoals bvb filezilla server) je kan ook werken met een centraal punt online waarnaar je de te delen bestanden zet (bvb dropbox)
voor files te sharen kan je een FTP server opzetten (zoals bvb filezilla server) je kan ook werken met een centraal punt online waarnaar je de te delen bestanden zet (bvb dropbox)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Moet je een grote hoeveel ter beschikking plaatsen online? Zoniet kijk eens of een dropbox of iets dergelijks geen oplossing is. Gaat het om veel data, dan vraag ik me af of jouw verbinding wel snel genoeg is (upload)... hangt dus af wat je wilt delen.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Laten we beginnen met een belangrijke vraag.
Zoek je een beveiligde verbinding of niet?
Ik kan me voorstellen dat een ftp-paswoord als plain-text verzenden niet zo fijn is
Zoek je een beveiligde verbinding of niet?
Ik kan me voorstellen dat een ftp-paswoord als plain-text verzenden niet zo fijn is
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Laat ons eerst eens beginnen over hoeveel data het gaat en hoe vaak hij deze vanop het werk moet kunnen benaderen.
Als je beveiliging wil pak je SFTP ipv FTP. Elke moderne ftp server ondersteunt dit.
Als je beveiliging wil pak je SFTP ipv FTP. Elke moderne ftp server ondersteunt dit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
SFTP is FTP over een SSH tunnel. Daarvoor heb je geen FTP server nodig (enkel OpenSSH enzo).
Er is ook nog FTPS (gewoon FTP over SSL) en FTPES (explicit SSL, dat draait wel op niet standaard poorten als ik me niet vergis).
Ik zou in elk geval voor optie 1 of 2 gaan.
Er is ook nog FTPS (gewoon FTP over SSL) en FTPES (explicit SSL, dat draait wel op niet standaard poorten als ik me niet vergis).
Ik zou in elk geval voor optie 1 of 2 gaan.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De meeste bedrijven met een correcte security policy blokkeren zo goed als alles.dommelgebruiker schreef:zodat ik vanop mijn werk
In dat opzicht kijk je best naar een oplossing die werkt over HTTPS.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Op het werk...
In princype kan je netwerk administrator dan ook je username en password opvangen indien geen beveiligde verbinding dusja
In princype kan je netwerk administrator dan ook je username en password opvangen indien geen beveiligde verbinding dusja
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
^what he said.Tim.Bracquez schreef:Moet je een grote hoeveel ter beschikking plaatsen online? Zoniet kijk eens of een dropbox of iets dergelijks geen oplossing is. Gaat het om veel data, dan vraag ik me af of jouw verbinding wel snel genoeg is (upload)... hangt dus af wat je wilt delen.
Het hele gedoe met opzetten van servers en/of fileshares voor een paar documenten is tegenwoordig wel heel uitdated geworden en kan in de meeste gevallen perfect worden opgevangen met dropbox en consoorten.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
Als je met minder dan 2GB aan bestanden tevreden bent is dropbox een prima en gratis oplossing.
Indien meer dan 2GB heb je keuze uit tal van NAS oplossingen. Kijk eens naar Synology of QNAP.
Dan heb je ook meteen een efficiënte servertje, zonder je PC te hoeven laten opstaan 24/24.
Indien meer dan 2GB heb je keuze uit tal van NAS oplossingen. Kijk eens naar Synology of QNAP.
Dan heb je ook meteen een efficiënte servertje, zonder je PC te hoeven laten opstaan 24/24.