Hallo,
Sinds enkele weken heb ik problemen met een VPN verbinding via dommel met Siemens router.
Ik kan wel inloggen bij m'n bedrijf, maar vanaf daar geraak ik nergens meer op (geen intranet, geen mail). Het rare is dat mijn broer, die bij een ander bedrijf werkt een een andere vpn gebruikt identiek hetzelfde probleem heeft.
De router is al terug ingesteld naar z'n basisinstellingen, maar dit verhelpt het probleem niet.
Ik gebruik vpn via een AT&T connectie, mijn broer gewoon de Windows VPN connectie.
Iemand enig idee ?
Tnx !
vpn problemen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Ik weet niet of dit het probleem is maar als je een adsl verbinding hebt en de lijn is in "overgebruik" dan kan dit problemen geven en het eerste waarbij je dit gaat zien zijn vpn verbindingen.
Post je syncwaardes eens, vooral de sync rate en de maximum attainable sync rate.
Post je syncwaardes eens, vooral de sync rate en de maximum attainable sync rate.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Als je kan inloggen met de VPN, maar de rest werkt niet is dat 9/10 een routing of firewall issue. Misschien dat de IP range van je thuisnetwerk hetzelfde is als de range van het bedrijfsnetwerk ? Of heb je een software firewall of nieuwe antivirus software met firewall ?
Indien geen bovenstaande het geval is, zou ik toch maar eens praten met de netwerkbeheerders van je bedrijf.
Mvg,
Sasuke
Indien geen bovenstaande het geval is, zou ik toch maar eens praten met de netwerkbeheerders van je bedrijf.
Mvg,
Sasuke
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Sasuke schreef:Als je kan inloggen met de VPN, maar de rest werkt niet is dat 9/10 een routing of firewall issue. Misschien dat de IP range van je thuisnetwerk hetzelfde is als de range van het bedrijfsnetwerk ? Of heb je een software firewall of nieuwe antivirus software met firewall ?
Mvg,
Sasuke
Volgens mij is het iets op de Siemens router, aangezien zowel mijn broer als ikzelf dit probleem hebben. Mijn broer z'n vpn werkt perfect bij hem thuis (belgacom) ... het heeft ook vroeger gewerkt, dus ik snap niet goed wat er aan veranderd is ...
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Wat voor zever is dat nu ? Poorten 5800 en 5900 worden volgens mij voor geen elk VPN protocol by default gebruikt ? En poorten routeren of mappen is voor een VPN niet nodig, daar dient de functie "Enable VPN Passthrough" voor. @TS, kijk eens of die functie nog aanstaat he.
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Toch verdient het de nodige aandacht om eens je beide DSL lijnen te controleren. Als er bvb. sprake is van enige "cell loss" of "dropped cells" of enige andere vorm van basis connectiviteit die niet 100 % is, vormt dit geen enkel probleem voor een normale internetverbinding, er zullen uiteraard wel de nodige retransmits aan te pas komen.redman schreef:Bij het nalezen van het topic zul je inderdaad gelijk hebben, ik had niet gelezen dat je kon inloggen.
Echter, indien je met een VPN tunnel werkt, en er is sprake van vernoemde symptomen, dan kan ik je garanderen dat je van alles kunt meemaken. En het feit dat je ingelogd raakt doet verder geen afbreuk aan deze theorie, lees: praktijkervaring".
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Die poorten zijn voor vnc, niet voor vpn.rmag schreef:je moet bijde poorten 5800 en 5900 routen
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- quistnix
- Erelid
Met welk toestel heb je dit gedaan ? Is het met die Siemens router van Dommel ?jollito schreef:'k heb het vandaag getest op een Belgacom en Telenet connectie en daar werkt het perfect ... moet dus toch ergens iets op de router zijn
-
- Pro Member
jepquistnix schreef:Met welk toestel heb je dit gedaan ? Is het met die Siemens router van Dommel ?jollito schreef:'k heb het vandaag getest op een Belgacom en Telenet connectie en daar werkt het perfect ... moet dus toch ergens iets op de router zijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Gebruik je de AT&T Global Network Client?
Daar zijn namelijk de laatste tijd nogal wat problemen mee.
Ik had gelijkaardige problemen, heb de vorige versie geinstalleerd en alles werkt terug.
Ik had gelijkaardige problemen, heb de vorige versie geinstalleerd en alles werkt terug.
-
- Pro Member
Er is niks mis met de VPN verbindingen zelf, alles werkt via Belgacom en Telenet.Astralon schreef:Gebruik je de AT&T Global Network Client?
Enkel als ik via de dommel Siemens router probeer te connecteren lukt het niet ...
- quistnix
- Erelid
Maar dan kan je dus toch niet meer stellen dat het aan je Siemens router ligt ? Als je die testen doet via Belgacom en Telenet, mag ik dan veronderstellen dat je ergens anders gaat, bvb. bij de buren, om dit eens te testen ? En bij jou thuis heb je een Dommel verbindig, correct ?jollito schreef:Er is niks mis met de VPN verbindingen zelf, alles werkt via Belgacom en Telenet.
Enkel als ik via de dommel Siemens router probeer te connecteren lukt het niet ...
Indien dit zo is, verdenk ik de Dommelverbinding waarop waarschijnlijk drops en losses gebeuren waardoor gewoon internet perfect kan werken, maar een VPN tunnel is daar zéér gevoelig voor, en daardoor werkt het niet.
-
- Pro Member
ik probeer het bij mijn broers, die telenet en belgacom hebben. 't Rare is dat het vroeger perfect werkte.quistnix schreef:Maar dan kan je dus toch niet meer stellen dat het aan je Siemens router ligt ? Als je die testen doet via Belgacom en Telenet, mag ik dan veronderstellen dat je ergens anders gaat, bvb. bij de buren, om dit eens te testen ? En bij jou thuis heb je een Dommel verbindig, correct ?jollito schreef:Er is niks mis met de VPN verbindingen zelf, alles werkt via Belgacom en Telenet.
Indien dit zo is, verdenk ik de Dommelverbinding waarop waarschijnlijk drops en losses gebeuren waardoor gewoon internet perfect kan werken, maar een VPN tunnel is daar zéér gevoelig voor, en daardoor werkt het niet.
- quistnix
- Erelid
Probleem is gelokaliseerd: het is jouw Dommel verbinding. Die werkte vroeger perfect, maar nu heeft je lijn last van dropped cells of iets anders, in ieder geval kan Dommel zien dat je connectiviteit niet 100 % is en moeten zij het probleem oplossen.
-
- Pro Member
en hoe heb jij dat gelokaliseerd misschien ?quistnix schreef:Probleem is gelokaliseerd: het is jouw Dommel verbinding. Die werkte vroeger perfect, maar nu heeft je lijn last van dropped cells of iets anders, in ieder geval kan Dommel zien dat je connectiviteit niet 100 % is en moeten zij het probleem oplossen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
en jollito, is het opgelost bij jou ?
Ik heb precies ook zoiets voor.
Ik maak een VPN verbinding naar men werk en na een tijdje werkt er niets meer. Ik heb een continu ping naar een server op het werk en zie dan dak ik replies begin te missen.
Mijn VPN blijft actief, maar ik kan niets meer doen.
Nu als ik m'n VPN verbreek en maak ze terug aan werkt het terug.
Soms komt het niet voor en soms is het heel frequent.
blijkbaar best eens een call bij Dommel loggen.
Ik heb precies ook zoiets voor.
Ik maak een VPN verbinding naar men werk en na een tijdje werkt er niets meer. Ik heb een continu ping naar een server op het werk en zie dan dak ik replies begin te missen.
Mijn VPN blijft actief, maar ik kan niets meer doen.
Nu als ik m'n VPN verbreek en maak ze terug aan werkt het terug.
Soms komt het niet voor en soms is het heel frequent.
blijkbaar best eens een call bij Dommel loggen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
even een update want mijn probleem van timeouts is opgelost!
Nadat Dommel mijn lijn controleerde en er niets mis mee was begon ik te denken dat het mss wel eens aan mijn router zou kunnen liggen (linksys WRT320N met DDWRT)
een upgrade naar een nieuwere versie van DDWRT bracht geen oplossing
na wat opzoekwerk kwam ik bij TomatoUSB uit http://tomatousb.org/ en ja hoor na mijn router met deze firmware te flashen heb ik geen timeouts meer als ik een vpn verbinding opzet.
deze firmware is zeker een aanrader voor mensen met een linksys router!
meer info http://www.linksysinfo.org/forums/forum ... .php?f=160
Nadat Dommel mijn lijn controleerde en er niets mis mee was begon ik te denken dat het mss wel eens aan mijn router zou kunnen liggen (linksys WRT320N met DDWRT)
een upgrade naar een nieuwere versie van DDWRT bracht geen oplossing
na wat opzoekwerk kwam ik bij TomatoUSB uit http://tomatousb.org/ en ja hoor na mijn router met deze firmware te flashen heb ik geen timeouts meer als ik een vpn verbinding opzet.
deze firmware is zeker een aanrader voor mensen met een linksys router!
meer info http://www.linksysinfo.org/forums/forum ... .php?f=160