Hallo,
Ik ben aan het zoeken achter een alternatief voor de vaste telefoonlijn van Belgacom die toch nog een vrije keuze laat van ADSL provider.
Momenteel heb ik ADSL via Dommel en een shake (digtv en inet) van Telenet.
De telefonie rekening is in verhouding abonnement/bel-tijd veel te duur en de helpdesk van Belgcaom is niet dat.
Een 2de punt is dat het gebruik van de gewone telefonie in gebruik hetzelfde moet blijft. Dus zeker het behoud van nummer.
Overschakel naar bare copper en telefonie bij Telenet is geen alternatief.
Het belangrijkste is een opstelling die ook nog gaat werken als de stroom afstaat in de woning (bv zekering gesprongen)
MvG
LanWalker
alternatief voor vaste telefonie die toch ADSL toelaat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Als het nog moet werken zonder elektriciteit, dan zijn er twee opties waar ik direct aan denk
> Analoge telefonie bij Belgacom (heb je nu al)
> VOIP oplossingen, maar een noodbatterij voorzien. Ik vermoed dat de installatie iets kostelijker zal zijn.
VOIP Providers met Belgisch nummer
> Weepee
> 3starsnet
> nomado
> ...
Is er een reden waarom het ook moet werken zonder elektriciteit? Als je alarmcentrale hebt, dan is Belgacom de beste optie of werken met een gsm-module met een ingebouwde noodbatterij. (eerst gsm-ontvangst controleren)
PS: Bij Telenet moet je ook elektriciteit hebben om te bellen.
> Analoge telefonie bij Belgacom (heb je nu al)
> VOIP oplossingen, maar een noodbatterij voorzien. Ik vermoed dat de installatie iets kostelijker zal zijn.
VOIP Providers met Belgisch nummer
> Weepee
> 3starsnet
> nomado
> ...
Is er een reden waarom het ook moet werken zonder elektriciteit? Als je alarmcentrale hebt, dan is Belgacom de beste optie of werken met een gsm-module met een ingebouwde noodbatterij. (eerst gsm-ontvangst controleren)
PS: Bij Telenet moet je ook elektriciteit hebben om te bellen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb je dan al ooit in je leven de helpdesk nodig gehad voor telefonie ?LanWalker schreef:de helpdesk van Belgcaom is niet dat.
Nu ja, maakt niet uit... prijs voor telefonie tussen BGC en TN zal vermoedelijk niet echt veel verschillen.
De helldesk was nodig omdat er iets mis was gelopen met de rekening.
De VOIP gaat stroom nodig hebben op de kabel/adsl modem + eventueel de interfacebox (IP naar gewone telefoon)/iptelefoon. Idem voor via Telenet telefoon te hebben.
Zonder stroom was vooral met het oog op de mogelijke renovatie werken, zijn de plannen nog aan het opstellen (of we meterkast mogen verplaatsen of niet etc, de huidige locatie is niet ideaal om de moderne zekeringskast kwijt te kunnen geraken).
De VOIP gaat stroom nodig hebben op de kabel/adsl modem + eventueel de interfacebox (IP naar gewone telefoon)/iptelefoon. Idem voor via Telenet telefoon te hebben.
Zonder stroom was vooral met het oog op de mogelijke renovatie werken, zijn de plannen nog aan het opstellen (of we meterkast mogen verplaatsen of niet etc, de huidige locatie is niet ideaal om de moderne zekeringskast kwijt te kunnen geraken).
"Borg? Sounds Swedish..." - Lily Sloane, to Picard
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones