Suround systeem, wat kiezen ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
cherifo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2011, 13:11

Beste mensen,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een draadloos surround systeem om dit op mijn plasma PS50A551‏ aan te sluiten.

IK lees hier ook regelmatig dat Bose heel duur is voor de kwaliteit het zelf heeft..maar qua draadloos systeem heb ik ze nergens anders kunnen terugvinden dan bij Bose zelf..maar ik vindt ze verschrikkelijk duur.
Ik denk dat het laatste type van Bose Home cinema-systemen met 2 luidsprekers ‏link: Home cinema-systemen met 2 luidsprekers - Bose
Of het type : Home cinema-systemen met 5 luidsprekers - LIFESTYLE-systemen - Bose

Ik zoek eigenlijk een goedkoper alternatief.

Alvast bedankt voor al jullie input.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Wegblijven van draadloos en wegblijven bij Bose.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

ditCh schreef:Wegblijven van draadloos en wegblijven bij Bose.


+1
cherifo
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2011, 13:11

Bedankt voor jullie reacties,
In dit geval raden jullie dus geen draadloos systeem aan.
Maar weet er iemand wel type ik het best zou nemen in mijn geval...mijn budget is 500/600euro

Alvast bedankt
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 774
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer

Budget 500 €.
en surround een paar deftige speakers kosten al meer.
spreek dan nog maar van 2 achter speakers.
of goedkope setjes surround is , ja voor alles zijn kopers.
reken deftige surround reciever maar vanaf 600 €
een deftige bass 500 €
center speaker ook al 400 €
voor speakers 800 € voor 2
achter speakers ook al min 500 €.
en ja binnen 20 jaar doet zo een setje het nog.
500 € en surround is spielerei.
jeanke81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:02
Bedankt: 1 keer

Ga eens kijken in de plaatselijke MediaMarkt / Saturn / Makro en vraag info naar jouw specifieke wensen.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik ben al heel veel jaren content van mijn Logitech z5500 setje.

En de opvolger is eindelijk uit, de Z906. Iets meer dan €300 op tweakers pricewatch.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Op Ibood.com zijn er meestal surround systemen te vinden aan een goede prijs, meestal één keer per maand.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Bose ++ :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

iemand die bose aanraad heeft nog nooit een deftig systeem gehoord...
Ga een speciaalkzaak binnen, zeg je budget en beluisteren een aantal demo opstellingen.
maak je keuze
koop
en zijt gelukkig! :beerchug:
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Bose geeft wel 'kwaliteit' als het over discrete speakers moet gaan (geen inbouw)
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

redman schreef:Op Ibood.com zijn er meestal surround systemen te vinden aan een goede prijs, meestal één keer per maand.

+1

Zeker als het over Onkyo gaat, IMHO redelijk onklopbaar wat betreft prijs/kwaliteit (zeker voor wat de receivers zelf betreft, over de luidsprekers wil ik me niet uitspreken).
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

@cloink
En je kan gelijk de verwarming een paar graden lager zetten... die Onkyo's geven me teveel warmte ;-)

Het hangt natuurlijk allemaal af van je budget, je persoonlijke smaak en hoeveel plaats je hebt om al die boxen te plaatsen.

Bose zijn helemaal geen slechte speakers, alleen zijn ze hun geld niet waard... Je kan Bose best vergelijken met Apple, ze hebben een heel andere verkoopstrategie dan andere merken.
Beiden werken ze met instore shops of met exclusieve verdelers, je maakt dus x aantal meters plaats in je eigen winkel om hun product optimaal te presenteren....
Véél show, voor véél geld dus ;-) die kwalitaitef betere Onkyo,Sony of Pioneer staat in een hoekje bij de koffiezetters te verstoffen terwijl de Bose in een perfecte omgeving beluisterd kan worden.

Persoonlijk wou ik geen dozenwinkel in m'n living en ben ik voor deze gegaan : http://www.kef.com/en/surroundsound/kht/3005sew samen met een goeie Pioneer versterker ben ik daar al een paar jaar zeer tevreden van en ga ik dat ook nog vele jaren blijven.
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Ik ben heel tevreden van mijn Samsung home theather set (HT-C5900), kost ongeveer €500 en je hebt er ineens een goede
bluray speler bij (met 3D support).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik ben er zelfs niet mee eens dat Bose goee speakers zijn, er mankeert al 15 jaar een heel stuk middentonen. Maar dat kan ook niet anders als je een subwoofer met 5cm tweeters combineert. 't Is technisch gewoon niet mogelijk.

Maar als je het wil betalen, ga uw gang, ik hou u niet tegen.
De beste tip is gegeven: ga een speciaalzaak met luisterruimte binnen en ga kritisch luisteren.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Als je niet specifiek al die perfecte tonen moet horen dan ben je met een 400€ al goed gesteld.
Ik heb vroeger (7jaar geleden) een pioneer homecinema gekocht voor een dikke 300€ bij vandenborre en die doet het nog altijd perfect buiten de dvd die kapot gegaan is. Die echte scherpe tonen krijg je ook alleen maar als je naar bvb blueray kijkt, en niet naar de tvt ofzo.
CeeSsss
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 aug 2010, 05:24
Bedankt: 15 keer

Bose is inderdaad zoals Apple in de elektronicasector. Voor echte speakers van hoge kwaliteit kijk je beter naar bv. Bowers en Wilkins. Maar daar is de TS niet naar op zoek.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik ben al jaren tevreden met een logitech Z-5500 setje. Een HTPC, een ps3 en een digicorder zijn hierop aangesloten.
Ben zelf ook aan het uitkijken naar zijn opvolger, zodat ik hier ook mijn squeezebox player op kan aansluiten.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hier ook een Z5500 die al jaren meegaat en nog altijd top is !
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

iceke schreef:Persoonlijk wou ik geen dozenwinkel in m'n living en ben ik voor deze gegaan : http://www.kef.com/en/surroundsound/kht/3005sew samen met een goeie Pioneer versterker ben ik daar al een paar jaar zeer tevreden van en ga ik dat ook nog vele jaren blijven.


Hier hangt dezelfde set tegen de muur, doch niet de wireless versie (http://yckf.me/hPo4sp) samen met een Denon AVR-2310 receiver.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

iceke schreef:Persoonlijk wou ik geen dozenwinkel in m'n living en ben ik voor deze gegaan :


Er zijn wel meerdere merken die bescheiden speakers leveren met een uitstekende kwaliteit.

Zelf heb ik al 10 jaar de Sony Pascal 835speakers staat... doen het nog steeds uitstekend.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”