Mobistar instellingen voor MMS

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

Hallo,

Ik ben aan het eind van mijn Latijn. 'k Heb sinds vorige week een nieuwe gsm, een Samsung Galaxy Mini S5570.

Ik heb alles aan de praat gekregen, behalve MMS - die kan ik noch sturen noch ontvangen. M'n dochter stuurde mij er eentje als test ; ik kreeg wel een bericht en een knopje "downloaden" maar het downloaden lukt niet. Als ik er zelf 'eentje wil sturen, blijft het op "verzenden" hangen.

Dus heb ik eerst de site van Mobistar afgeschuimd. De automatische instelling werkt niet vanwege dat het toestel nog niet in de lijst staat.
Via het nr 1910 kreeg ik wel de nodige gegevens maar automatisch instellen ging niet. Dus alles met de hand gedaan. Maar ook dan werkt niet.

Dan maar het internet afschuimd, niks gevonden dat me kon helpen.

Vandaag ben ik naar het Mobistar Center gestapt... na een half uur gaf de dame in kwestie het op, ze vond het ook niet. Ze zei dat het waarschijnlijk niet werkt omdat het toestel nog niet in de database opgenomen is. Euh... vind ik persoonlijk een vreemde uitleg. Klopt dit ? Of wilde ze er maar gewoon vanaf zijn ? En indien het niet klopt, is er iemand die me op de goede weg kan zetten ?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Had je voordien al MMS actief op de SIMkaart?
Afbeelding
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

Met m'n vorige gsm verstuurde ik wel 'ns foto's, niet zo vaak, maar toch. Dus zou hij 't nu ook moeten doen toch. Of misschien toch beter de kaart laten controleren ?

Hier even een overzicht van alle instellingen :

Naam : Orange World
APN : mworld.be
Proxy : 212.065.063.143
Poort : 8080

Gebruikersnaam : niet ingesteld (geen idee of het ingesteld dient te worden of niet - op het net tegenstrijdige info gevonden en ik weet niet wat het zou moeten zijn)
Wachtwoord : niet ingesteld (dito als gebruikersnaam)

Server : niet ingesteld (welke server ?)

MMSC : mmsc.mobistar.be
MMS proxy : 212.065.063.143
MMS poort : 8080

MCC : 206
MNC : 10
Verificatietype : geen
APN type : internet + mms + dun

Ik heb daarnet nog naar de helpdesk gebeld, maar daar sturen ze me met een kluitje in 't riet. Als dat toestel er niet bij staat, kunnen ze me niks opsturen. En voor de rest lijken de dames er niks van te snappen. De instellingen zijn toch a priori voor iedereen dezelfde, dus kunnen ze me die net zo goed mondeling geven. Dit soort dingen geeft me echt zin om over te stappen naar elders *zucht*
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

APN: mms.be
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Username: mobistar
Password: mobistar
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mobistar.be
MMS proxy: 212.065.063.143
MMS port: 8080
MCC: 206
MNC: 10
APN type: mms

OPGELET ZEER BELANGRIJK: "Data Roaming" moet ingeschakeld zijn anders werkt MMS niet.
Dus als je nu mobistar bij username & password invult denk ik dat alles zou moeten werken.

edit: geen idee of de APN juist is. best even proberen met beide.
Afbeelding
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Voor MMS moeten de instellingen als volgt zijn:

APN: mms.be
Username: leeg
Password: leeg
MMSC: http://mmsc.mobistar.be
MMS Proxy: 212.65.63.143:8080

Dan zou het moeten werken.
Afbeelding
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

Bedankt, maar ik zie dat de twee berichten elkaar tegenspreken.

De gegevens die ik hoger vermelde staan allemaal onder één en hetzelfde toegangspunt Orange World (APN mworld.be). Naast dat toegangspunt "brandt" een groen lichtje.

Ik heb geprobeerd om een toegangspunt te maken enkel voor MMS, maar dat werkt ook niet.

Ik wou dat die gasten van Mobistar die gegevens gewoon ergens in de klantenzone zouden neerpoten :bang:
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Rusaika, ik heb de instellingen uit mijn iPhone overgenomen :) En daarop werkt MMS perfect :)
Afbeelding
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

Voor iPhone is er een aparte sectie, zag ik vanmiddag op de site van Mobistar. Ik vrees dat de vlieger voor mijn simpel toestelletje niet opgaat.

Kreeg net een test mms van m'n dochter, ja mooi, berichtje staat er, en een knopje om te downloaden. Maar dan steeds de foutmelding dat het niet gedownload wordt.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Kheb vroeger ook een probleem gehad om MMS werkende te krijgen, niet op een samsung maar op een Nokia en toen had ik ergens gelezen dat je eerst een mms moest ontvangen voor je er ene kon verzenden .. of was het nu omgekeerd? ... toen was alles in orde.

Edit: http://support.mobistar.be/mobipedia/cu ... esidential

Code: Selecteer alles

Provider Name Mobistar
Provider APN : mms.be
Account: mobistar
Password: mobistar
WAP Gateway: http://212.65.63.143:8080
MMSC: http://mmsc.mobistar.be
http://www.activexperts.com/xmstoolkit/mmsclist/

Greets
Laatst gewijzigd door Patje 30 maa 2011, 22:09, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

Eureka... kan ontvangen en verzenden.

Ik heb eerst uit het bestaande toegangspunt de APN vervangen door mms.be en dat werkte. Voor versturen en ontvangen. Maar toen had ik geen internet meer.

Daarna een nieuw toegangspunt gemaakt voor de internetinstellingen. Nu werken ze allebei. Vreemd dat toen ik gewoon een nieuw toegangspunt maakte voor mms dat eerst niet wilde functioneren, nochtans stond alles aan (roaming etc). Mijn rekening zal wel een paar euro's hoger liggen na al dat geëxperimenteer, maar 't werkt nu tenminste.
Bedankt voor het reageren en de info :) Zou ik nu mijn kandidatuur kunnen stellen bij de helpdesk van MS ? ;)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Veel bel en MMS plezier :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Rusalka
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jan 2011, 17:01

@patje

Sorry, zag je reactie pas nadat ik m'n laatste bericht schreef.

De info op die Mobistar pagina klopt niet meer. Op de helpdesk stuurden ze me ook naar optie twee van het menu, maar tegenworodig dient dat om een mms bundel te bestellen als ik het goed begrepen heb. En een pincode heb ik nergens gezien. De sms zegt : use code 1. En verder in het Engels dat je een smsje met de instellingen zal ontvangen en de instructies moet volgen. Met code 1 kon ik niet veel aanvangen, er wordt nl naar een pincode gevraagd die ik niet ontving. Dat vonden ze op de helpdesk trouwens ook raar.

Of dat van ontvangen en verzenden klopt, kan ik niet zeggen. M'n dochter stuurde me er eentje zodat ik het downloaden zou kunnen testen.

A propos download. Gaat dat via het "internet" dwz nog een extra kost erbovenop ? En zo ja, kun je dan wifi gebruiken ipv GPRS/E/3G ?

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”