Dommel verhuis loopt fout

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Aangetekend schrijven voor opzegging abb net verstuurd via mycertipost.be
Jaren zeer tevreden klant van Dommel! Nu klant bij een te dure ISP : Telenet

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fieus
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2010, 13:21

Ik wacht al meer dan 3 weken op een verhuis. Geen info van de hd en zeer onvriendelijke helpdesk.
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

nog eens een update over mijn verhuis van dommel:

18/03:
Deletion warning van dommel voor een onbetaalde factuur van 0,57€ (tja had geen internet om die te betalen toen :lol: )

vandaag 29/03:
nog steeds geen reactie van
-Dommel (verhuis aangevraagd 21/12/2010)
-Ombudsdienst (21/02/2011 hebben die mijn klacht doorgegeven aan dommel. Die kregen op hun beurt dan weer een maand de tijd om te reageren)

Heb ondertussen wel internet (telenet Fibernet)!

Mijn account van dommel is nog steeds niet gedelete :???: na de deletion warning op 18/03.

Ik kan ook nog aanloggen op crm en daar staan volgende dingen op:
-address : unavailable (ze zullen het niet vinden denk k)
-expected activation date : to be determined
-status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested

Denken die bij Dommel daar nu echt dat ik nog op hen wacht? Naief!!!!!
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Vandaag terug telefoon ontvangen van die Belgacom technieker.
Het zit dus zo:

-Belgacom krijgt opdracht van dommel om mij aan te sluiten.
-Belgacom weigert dit in mijn geval omdat Dommel betaald heeft om op een bestaande Belgacom-lijn aan te sluiten.
-Belgacom wil me wel aansluiten als er ook een lijn van hun ligt of als Dommel voor deze lijn betaald.

Feit is wel dat Belgacom pas 2 weken geleden deze opdracht voor de eerste keer binnenkreeg!
Die van Belgacom ging zelf eens bellen met helpdesk dommel om hen da ne keer uit te leggen.
Ik heb hem hier alvast VEEL succes mee gewenst!

Lezen kan men bij dommel blijkbaar ook niet want in mijn aangetekend schrijven staat:
Geen aansluiting tegen 21/03 => geen klant meer!

DOMMEL = bende idioten die nie weten hoe ze zaken moeten doen!
JimmyNeuron
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2010, 16:04

Ik heb ook een update: mijn verhuis van de ADSL-lijn is eindelijk gelukt. Het heeft 1 maand en 3 weken plus een hoop telefoontjes en grijze haren gekost, zonder de verhuisfactuur van 99 euro + 2 maanden abonnementsgeld à 25 euro voor geen internet erbij te tellen.
Nu zegt Dommel mij dat het vanaf de ingreep door Belgacom op 11 februari had moeten werken. Ja, dat vond ik ook, maar dat was niet het geval. Ik kan in ieder geval fluiten naar mijn 2 maanden abonnementsgeld voor geen internet :-(
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Daar zou ik het dan toch niet bij laten als ik u was....
Kom eens langs op http://www.facebook.com/home.php?sk=gro ... 99594&ap=1 zou ik zeggen. :lol:
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Net naar die pipo's gebeld omdat ik nog steeds proforma's krijg.. Ik zou een boete moeten betalen omdat ik vroegtijdig mijn contract heb opgezegd.. Dit zou naar de ombiedsdienst gestuurd zijn (NOOIT NIETS ONTVANGEN MEER VAN HUN). Waarom boete betalen op iets wat ik nog nooit heb gebruikt... ? Morgen moet ik terug bellen en naar Ronald vragen die de klachten behandeld. Ben benieuwd, anders zou er eens een gepeperde brief van mijne advocaat naar hun worden gestuurd... Zien als ze dan nog blaffen. PS. Er werkt blijkbaar iemand nieuw (een dame), anders kreeg ik telkens dezelfde pipo aan de lijn, maar vandaaf niet.. Ocharme als die daar net begonnen is... die krijgt alleen maar klachten binnen, zal wel direct haar ontslag geven
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Ik kreeg een reactie van de ombudsdienst:
Standpunt van Schedom - Dommel:
We bezorgden de heer xxx een afpsraak mbt zijn verhuis. Jammer genoeg gaf de heer xxx de technieker te kennen dat hij de installatie weigerde.
Momenteel staat de account van de heer xxx terminated. Na de installatie zouden we de facturatie uiteraard aangepast hebben. Momenteel zijn er geen openstaande facturen, er kan van terugstorting echter geen sprake zijn aangezien de heer xxx de geplande installatie weigerde.

Toch tof dat Dommel zomaar liegt! Ik heb nooit een afspraak gekregen om mij te laten aansluiten!
Toen ik de reactie binnenkreeg heb ik even nr de helpdesk gebeld en hun de kans gegeven om mij tot vandaag te contacteren om de zaak onderling te regelen. Doen ze dit niet stap ik naar een advocaat.

Ze hebben nog een aantal uren om met te bellen.

Of ze betalen me nu alle kosten terug dat ik reeds betaald heb of ze hebben een rechtzaak aan hun been en ik eis er nog een dikke schadevergoeding bij!
User_Rudy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

orkidea,

In een eerdere post zeg je zelf :
"Geloof het of niet, ik kreeg vandaag een technieker van Belgacom aan de lijn.
Heb dan gezegd dat hij zijn inschatting niet hoefde te doen want dat ik geen koper in mijn huis moest als het niet vandaag aangesloten werd."

Dus geen leugen van Dommel. Weigering zal bevestigd worden door Belgacom.
Kans op succes bij een rechtzaak is nul.
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

aansluiten mocht die technieker tot 21/03
Dit heb ik in een aangetekend schrijven gestuurd naar dommel waarin dit duidelijk staat!
Die technieker die belde me niet om mij aan te sluiten, die belde om een inschatting te maken van de infrastructuurwerken.
Diezelfde technieker belde me op 28/03 zelfs nog een 2e keer (hij had niet direct door dat hij me nog al eens gebeld had)
die technieker zei toen zelf dat hij me niet ging aansluiten als er nog geen lijn van belgacom in ons huis lag omdat DOMMEL HIER NIET VOOR BETAALD HAD.

Waarom zou ik mijn abonnementgeld niet terug krijgen dat reeds tot half mei betaald was en de verhuiskosten van een verhuis die nooit is doorgegaan!?

Ik ga zelfs mijn aansluitingskosten bij Telenet zelfs terugeisen van Dommel! :lol:

Ik hou jullie op de hoogte, mijn klacht is binnen!!!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Tja, zonder inschatting van de kosten zal Belgacom nooit aansluiten ...
Ik begrijp de frustratie, maar ik vrees dat door de Belgacom technieker niet toe te laten je zaak verloren is ...
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Vandaag is via certipost 2de aangetekend schrijven verstuurd naar Dommel. Ze hebben tot 1 mei 2011 om mijn activatiekost terug te betalen anders verdere juridische stappen (kost mij meer aan advocaat maar het is het princiepe wat telt) + aangetekend schrijven gedaan naar Ombudsdienst omdat Dommel ALTIJD beweren en zeggen dat alle communicatie via de ombudsdienst doen. wachtend op antwoord... indien ze toch positief antwoorden, zal ik mijn aangetekende brieven hier posten.
kamperzoid
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2011, 14:52

Hoe is het nu bij jullie afgelopen?

Ik zit op de moment ook met het probleem van een verhuis en totaal nog geen datum weten wanneer dit gaat gebeuren maar ondertussen weet ik wel van andere die aanvragen voor dommel al wel een datum hebben. Een week na ik mijn verhuis in gang heb gezet heeft die persoon dat betaald en nu heeft die dus al een datum van installatie en ik ben geen stap verder. Het is nog niet zo lang bij mij van af 6 mei hebben ze mijn betaling ontvangen maar dit is echt wel niet leuk :evil:
Igorok
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 aug 2008, 00:34

Het is gewoon OMG en WTF!
Ik moet ook binnenkort verhuizen en ja ik keek de posts na en nu vrees ik dat na verhuis zal ik zeker paar maanden zonder internet zitten. Het is gewoon ongelooflijk, dus ben ik nu van plan om gewoon de dommel opzeggen en een andere provider gaan zoeken.

De service is een van de belangrijkste dingen dat telt, en ja als dommel levert geen goeie services wil ik liever toch een andere provider kans geven.

BTW iemand een raad van een provider met ongelimiteerd traffic en goedkoop internationaal bellen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Edpnet, bijvoorbeeld. Maar als je het niet erg vindt om niet alles bij één provider te hebben, kan je gewoon een voip zoals weepee, nomado of betamax clones nemen op eender welke Internetverbinding. Belgacom geeft nu trouwens ook onbeperkt (500 GB + erna gratis volumepacks van 20 GB) in zijn Internet intense.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gino
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2012, 13:44

Ik ben nu sinds 21 april 2012 al aan het proberen om slechts 1 verdieping omhoog te verhuizen heb nog steeds internet door middel van lange telefoonkabel door heel de gang natuurlijk is dit geen oplossing voor mijn nieuwe onderburen want die hebben hun internet ingang zelf ook nodig.
heb verscheidenen emails gestuurd.

"Ik verhuis een verdiep dus het adres waar het op staat is nog het zelfde maar de uitgang is een verdiep hoger.?Dus ik verwacht wel dat er enkele wijzegingen moeten gebeuren.alvast bedankt voor u tijd. En hopelijk tot gauw.

Mvg Gino Stiernet"

Waarop geantwoord word.

"Moet er enkel een aanpassing in het admin adres of

moet het installatie adres ook gewijzigd worden.

Alvast bedankt."
Ik snap niet goed wat er onduidelijk was aan mijn email maar heb het dan maar opnieuw gestuurd
maar iets uitgebreider
Dus..
Waarop ik terug heb op gereageerd
Geachte Dommel medewerker

Ik zou graag een verhuis aangeven.
Ik verhuis 1 verdiep hoger en zou dus ook mijn internet mee willen.
enkel weet ik niet zo goed wat jullie nodig hebben van informatie
Ik verhuis van Chrysantenstraat 136 bus 1
naar Chrysantenstraat 136 bus 2
Dus als ik hier wat hulp over krijg zodat ik snel en zonder al te veel internet loze dage kan komen te zitten zou ik een tevreden klant zijn.
alvast bedankt Vriendelijke groeten Gino

waarop de reply volgt van dommel

"Geachte,

U vindt de verhuisprocedure terug via www.dommel.com >> ? / help >> veel gestelde vragen >> verhuizen:

Indien u een raw-copper, netline of cityline verbinding heeft bij dommel.com dient u
1 maand voor uw verhuis, een aanvraag te versturen naar [email protected].
Vermeld het volledige aansluitingsadres.
Na ontvangst van de betaling van de kosten verbonden aan een verhuis,
starten we de verhuisprocedure op en krijgt u een activatiedatum van het nieuw adres.

De verhuiskost is 99 euro, gelieve hier ook een bevestiging van te sturen.

Indien dit niet duidelijk is, gelieve ons in reply uw situatie tot in detail te schetsen, zodat we u hiermee op de best mogelijk manier kunnen verderhelpen.
Dank u."
Blijkbaar waren mijn eerste 2 email's niet gedetailleerd genoeg.

Maar dus stuur ik hen vol goede moed opnieuw

"Beste Dommel medewerker,

Ik zou een verhuis willen aangeven.
Van:Chrysantenstraat 136
bus 1
2610 Wilrijk

Naar:Chrysantenstraat 136
Bus 2
2610 Wilrijk

Ik ben op de hoogte van de 99 euro kost die er aan is verbonden.
Dus zou graag alles zo snel en vlot mogelijk in orde willen krijgen.
Dus als er nog iets is dat in orde moet worden gebracht gelieve dit zo snel mogelijk te melden.

Alvast bedankt"

Mvg Gino Stiernet.

Ondertussen 24 mei 8 dagen sinds mijn laatste email
ik heb verder geen informatie meer ontvangen geen aanrekening voor de verhuis.
nog contact niets
mijn huisbaas zit te hijgen in mijn nek om de internetdraad dat door heel de gang hangt.
En ik begrijp ook zijn frustratie.
Nu als iemand weet hoe ik de verhuis procedures in gang kan trekken gelieve me dan dit te melden wat ik moet doen en wat ik moet door geven want ik
graak ten einde raad en wil niet naar rechter stappen zonder alles geprobeert te hebben.

Alvast bedankt om na mij te luisteren
en alvast bedankt voor de potentiele hulp.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Nieuw abonnement nemen, promotie meenemen en dommel opzeggen ?

Ik gok dat dat sneller gaat zijn.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

orkidea: stand van zaken? :-D
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”