TIP: ontdek nu al de nieuwe interface van Belgacom TV!

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Gebruikersavatar
ikhlaske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 6 keer

ik heb na vele malen proberen en proberen vaak mislukt! maar nadat ik die drie knopjes had ingedrukt, bleef ik op het blauwe scherm staan!

mijn oplossing --> alle draden van de decoder losmaken
--> terug insteken en nogmaals proberen --> ook nodig is als alles ontkoppelt is, stekker van modem uitzetten
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
  • Intel NUC - 16GB Ram
  • Intel NUC - 4GB Ram
  • Mac Mini - M1
hurracane
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 maa 2011, 20:49

Update is niet gelukt. Het blauwe 'software update' scherm komt er wel, maar ik heb nog steeds de oude interface.

EDIT: Update is wel gelukt.

Achterlijke ik had natuurlijk de toetsencombinatie van de V4-decoder ingedrukt, met de veronderstelling dat de 'back' knop gewoonweg de pijl naar links zou zijn. Dit was niet zo. Op het boekje dat bij de decoder kwam stond op de voorpagina in een hoek 'versie 3', dit vertelde me dat ik een V3 decoder had, terwijl die niets op alle andere v3-decoder afbeeldingen lijkt die op het internet rondgaan. Mijn decoder lijkt zelfs verdacht hard op alle 'V4'- afbeeldingen. Ik zou ze zelfs identiek durven noemen. Als iemand hetzelfde probleem ondervind, kijk eens op het boekje.

In elk geval, de update is vlekkeloos gelukt. :-D
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Scarlet One ... update geprobeerd op V3 recorder ...

Nu enkel nog blauw scherm ...

Merde dju :cry:

UPDATE: Na enkele pogingen gaat hij voorbij het lege bluw scherm ... krijg nu al zo'n 20 minuten boodschap 'Pagina is aan het laden, even geduld aub.

UPDATE2: 't Zal een nieuwe decoder worden ...
Laatst gewijzigd door blondie2001 26 maa 2011, 00:08, in totaal 1 gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

@ hurracane:

Uiterlijk verschilt de V3b slechts op een paar punten van de V4 -- hier kan je de modellen vergelijken: Nieuwe HD-decoder Belgacom TV gelanceerd - Userbase Nieuws.

De V4 is wel straffer qua processor e.d. -- meer daarover in dit topic: BelgacomTV decoder:
quistnix schreef:(De v4) is een doorontwikkeling van Cisco met de know-how van Scientific Atlanta die ze overgekocht hebben. Het LED scherm is wel prachtig. En van binnen heeft zowat alles een boost gekregen (CPU, geheugen, HDD, ...).
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

ik hou de 3 knoppen soms langer dan 20 seconden in.. op het blauw scherm, op het "software update" scherm, op het Welkom BGC TV scerm.. Noppes.

maandag pas techniekers die laskomen.. week zonder TV.....
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Mag je dan die decoder niet omruilen in het BGC-center?
Victory Not Vengeance
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Het is gelukt. :banana:

Mooi menu hoor :) Lekker snel.

Het is me gelukt door een andere netwerkkabel te gebruiken, en wat te prutsen.. Nuja een echte oplossing kan ik er niet op plakken. Ben wel blij dat het gelukt is, normaal krijg ik ook een korting 25€.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

schalkse schreef:Het kan dus blijkbaar ook zonder die melding van FACr, enkel dus de 3 knoppen inhouden tot je ziet dat hij begint te downloaden.
En wat zie je dan exact? Want ik krijg 2-3 verschillende meldingen op m'n beeldscherm. Eerste is "Software update" 2de nog eens maar dan een andere lay-out. 3de opstartscherm. Maar steeds de oude firmware :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Hier ferm mislukt :bang:
Doet de update netjes na factory reset (op V3) en nadat nieuwe BGC TV Welkom verschijnt, gedurende zo'n 20sec. FHdd op decoder display, nadien Display en ledjes gaan uit en TV beeld op blauw scherm (identiek zoals ondertussen al een pak endere BGC TV users hebben ondervonden)
Al minstens 5x opnieuw geprobeerd, al uren laten aanstaan, decoder stroomloos gezet, router reboot, kabel in/uit, kabels verwisseld, etc., niks helpt. Zal de DVB-T voor op de laptop maar bovenhalen
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Ik had dit probleem ook. Factory reset en nadien blauw scherm. Ik heb dan verschillende keren de decoder opnieuw opgestart en opnieuw factory reset uitgevoerd maar zelfde probleem.

Uiteindelijk heb ik de decoder opnieuw aan de praat gekregen door de decoder op blauw scherm te laten staan (dus niet heropstarten) en dan de 3 knoppen gelijktijd ingedrukt tot er facr op display verscheen. Was wel een V4 decoder.
schalkse
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2006, 19:07

Ken schreef:
schalkse schreef:Het kan dus blijkbaar ook zonder die melding van FACr, enkel dus de 3 knoppen inhouden tot je ziet dat hij begint te downloaden.
En wat zie je dan exact? Want ik krijg 2-3 verschillende meldingen op m'n beeldscherm. Eerste is "Software update" 2de nog eens maar dan een andere lay-out. 3de opstartscherm. Maar steeds de oude firmware :p
Wat je exact ziet weet ik niet meer. Je moet alleen maar naar de display van je decoder kijken en niet wat er op je tv komt.
Dacht dat er in het begin P100, dan P200 opkwam en enkele tellen later merkte ik dat hij aan het downloaden was. Er komt dan iets op de display in de trend van dn00 en dat telt dan op. Ik heb de drie knoppen ingehouden tot ik zag dat hij aan het downloaden was.
Omdat ik dacht dat het fout ging heb ik de stekker eruit getrokken, toen ik dit de eerste keer deed, omdat ik Facr niet gezien had. Opnieuw 10 sec. gewacht en de procedure opnieuw gedaan. Was toen hetzelfde, geen Facr op de display.
Maar heb de decoder dan gewoon zijn ding laten doen en toen stond de nieuwe software erop.
[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

heeft er al iemand de nieuwe inteterface voor 8500
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Hier regio 8400 al gelukt via deze methode.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

proximusboyke schreef:heeft er al iemand de nieuwe inteterface voor 8500
Ja, met scarlet.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Scarlet technieker langsgeweest, heeft gezegd dat de decoder gewoon defect was, en dat ik dus gwn met geluk op 1 of andere manier het heb kunnen fixen.

DAAROM dat de LED lichtjes (van zender,... op de decoder) het nooit deden en ik nooit FACr etc zag.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hier perfect gelukt
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 24 sep 2005, 13:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

shahab schreef:Scarlet technieker langsgeweest, heeft gezegd dat de decoder gewoon defect was, en dat ik dus gwn met geluk op 1 of andere manier het heb kunnen fixen.

DAAROM dat de LED lichtjes (van zender,... op de decoder) het nooit deden en ik nooit FACr etc zag.
Is de decoder alsnog vervangen? Zo ja door V3a, V3b of V4? En indien vervangen kreeg je dan nog steeds de nieuwe interface? Scarlet technieker komt hier later op de week op bezoek ... Ik hoop dat ik dan geen nieuwe V3a krijg ...
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

blondie2001 schreef:Ik hoop dat ik dan geen nieuwe V3a krijg
ik ben zeker van niet
je zal een 'oude' V3 krijgen, als 2e rangs BCG TV gebruiker
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

blondie2001 schreef:
shahab schreef:Scarlet technieker langsgeweest, heeft gezegd dat de decoder gewoon defect was, en dat ik dus gwn met geluk op 1 of andere manier het heb kunnen fixen.

DAAROM dat de LED lichtjes (van zender,... op de decoder) het nooit deden en ik nooit FACr etc zag.
Is de decoder alsnog vervangen? Zo ja door V3a, V3b of V4? En indien vervangen kreeg je dan nog steeds de nieuwe interface? Scarlet technieker komt hier later op de week op bezoek ... Ik hoop dat ik dan geen nieuwe V3a krijg ...
yep hij is vervangen, gewoon de v3A die je normaal had, had raar genoeg hier de nieuwe interface, ondanks dat de technieker niets speciaals heeft gedaan buiten de decorer opstarten
Laatst gewijzigd door LaserJet 29 maa 2011, 16:37, in totaal 1 gewijzigd.
beejee
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 okt 2010, 07:37

Deze nacht de update gekregen op mijn decoder v4.
Dit was snel duidelijk aangezien er een extra lampje brande en het scherm anders was alvorens je de decoder aanzet("Druk op ... om BC op te starten").
Toen ik de decoder opstarte zag ik echter niks, ik kreeg enkel het geluid van de zender.
Ik kon wel van zender veranderen, waarbij de display op de decoder de zender voluit toonde.
Zou het kunnen dat de decoder nog maar net geupdatet was en hij dus nog delen moest configureren enzo?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

DIBO schreef:Hier ferm mislukt
dat was 26/03, nadien nog een keer of tien factory reset en nog zowat alles uitgeprobeerd, maar eindigde altijd met 'FHdd' waarbij na 20" alles stil viel en decoder 'dood' was (=niks reageren, enkel blauw scherm op TV)
[niet verder vertellen]
Zelfs disk in een Linux pc gestoken in poging om inhoud van naderbij te onderzoeken
[/niet verder vertellen]
Niks dat lukte en gisteravond nog eens Factory reset en plots verliep die volledig anders (bvb. de download teller in stappen van 1 ipv. stappen van 10) en nam veel meer tijd in beslag dan tevoren....EN, :beerchug: nieuwe interface !! (ScarletOne - regio Z-O Antwerpen)
dpi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2011, 17:27

Als Scarlet One gebruiker kreeg ik na ca 1,5 jaar wachten ook de beschikking over digitale Belgacom TV. In de woonkamer kijk ik via Indi en in de slaapkamer via Belgacom. Toevalligerwijze kreeg ik via een vriend een Belgacom TV decoder ter beszchikking die als 2 druppels water op die door Scarlet geleverde v3 decoder geleek.

Mijn Indi, juist twee jaar oud en dus zeker buiten de garantieperiode gaf de geest en dit bracht me er toe de 2de Belgacom decoder in de woonkamer aan te sluiten. Aangezien mijn tv toestel slechts over 2 hdmi ingangen beschikt en ik de ondertussen herstelde Indi digicorder (5 Euro aan defecte elco's vervangen !) terug aangesloten had en ik verder in de tweede hdmi ingang een mediaplayer heb aangesloten, besloot ik de Belgacom decoder via scart aan te sluiten.

Dit ging allemaal vrij probleemloos echter na wat gesukkel om de TV signalen via de PLC stopcontacten (Devolo) op te lossen.

Blijkbaar had ik ook de update verkregen want mijn menu was inderdaad anders dan dat van de decoder in de slaapkamer (die ik wel wat moderner vond, maar over smaken valt nu eenmaal niet te discussiëren). Ondertussen was et me ook duidelijk geworden dat er een belangrijk verschil bleek te zijn tussen de 2 decoders, de ene vermeldde HD en de andere niet en in de woonkamer kon ik dus geen HD uitzendingen hiermee ontvangen.

Ik dacht, hoe dom, waarom nog blijven betalen voor telenet want als m'n indi nogmaals defect gaat en dit niet meer te herstellen valt, gaat me dit een aardige duit kosten en komt daarbij dat ze nog me een installatie via hun netwerk zullen aansmeren want ze hebben daar liever niet dat de oude indi gebruikers verder gaan via de coax (hoewel ik daar héél tevreden over was). Afgelopen vrijdag, passeerde ik de Belgacom winkel in de Van den Hautelei te Deurne en ben me onmiddellijk een nieuwe HD decoder gaan aanschaffen voor 199 Euro. De verkoper was niet alleen vriendelijk maar bleek eveneens over kennis te beschikken en was zeker niet (wat ik haat) betuttelend. :-D

De daaropvolgende zaterdagochtend heb ik deze fonkelnieuwe aankoop onmiddellijk aangesloten ... wat geduld en daar verscheen een boodschap op het scherm 'Error 5' met de vermelding dat de software niet geïnstalleerd kon worden. Daarbij de melding, sluit de stroom af en dan terug aan en druk vervolgens simultaan op de power, OK en Menu knop voor 10 seconden. Aangezien ik over kleine handen beschik niet zo evident maar kom, toch gedaan, niet één aar ...tig maal zelfs, steeds met hetzelfde eindresultaat.

Uiteindelijk de decoder terug ingepakt en naar het Belgacom Center terug op de Van den Hautelei ... helaas bleek dit zaterdags gesloten te zijn ... wat nu ? :? Ik reed vervolgens verder naar de Bredabaan te Merksem en ben daar de Belgacom winkel binnen gestapt. De dame aldaar heeft zonder al te veel problemen mijn decoder ingeruild voor een andere (de laatste in voorraad). Toen ik terug thuis was opnieuw alles geïnstalleerd en ja hoor ... weer hetzelfde resultaat !!

Wat me trouwens opviel was dat in de laatste verpakking de afstandsbediening van het oude type was wat ik wel spijtig vond maar ach kom er zijn ergere zaken dan dat, bvb. hoe kreeg ik die v4 decoder aan de praat. Telefoneren naar het op error 5 scherm vertoonde 0800 nummer bracht me niet verder dan een faxlijn ?? De nummer zoals vermeld op de decoder zelf, bracht me bij een automatische centrale die me via de voice menu's niet bij mijn gewenste consult bracht. Uiteindelijk Scarlet geraadpleegd, hopeloos via de telefoon :-(

Uiteindelijk tussen de hulpmenu's van Scarlet en het doorploegen van allerlei Internet fora de nieuwe chatfunctie ontdekt van Scarlet :angel: en ik moet zeggen dat werkt héél goed !

Heel het probleem uit de doeken gedaan, enkele tips verkregen en uitgeprobeerd echter steeds zonder resultaat (reset van de plc stopcontacten, reset van de modem, rechtstreeks aansluiten via kabel, enz...) tot er nog maar 1 advies overbleef ... terug naar de Belgacom winkel en het toestel daar laten installeren ... Helaas ben ik een werkende mens wat betekent dat ik de ganse week geen tijd heb om de winkel van Belgacom te bezoeken en deze week zit verlof nemen er echt niet in :bang: het vervolg volgt later ... ik denk dat dit relaas ondertussen al uitgebreid genoeg is :eek:
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Welk type decoder heb je juist? Versie 4 met display en harde schijf van 320GB?

Wat je eens kan proberen:
1) sluit ethernetkabel aan op LAN3 of LAN4 van uw Sagem modem. (liefst in de LAN poort waar nu de decoder slaapkamer is aangesloten zodat je zeker bent dat de LAN poort correct werkt)
2) stroomkabel decoder uittrekken
3) 20 seconden wachten
4) stroomkabel insteken
5) onmiddellijk de 3 knoppen back + ok + menu samen ingedrukt houden tot volgende op display verschijnt 'start DRA'
6) knoppen loslaten

Moest dit lukken en de decoder nadien op een blauw scherm vasthangen:
1) decoder gewoon laten aanstaan op blauw scherm
2) de 3 knoppen back + ok + menu samen ingedrukt houden tot volgende op display verschijnt 'FACR'
3) knoppen loslaten
4) decoder verder laten booten (max 30 minuten ongeveer)
dpi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2011, 17:27

@ Digital_007

Vooreerst dank voor je aandacht en duidelijk antwoord. :beerchug:

Het gaat hier inderdaad om de laatste Belgacom decoder v4 met 320 Gb harddisk.
Wat je eens kan proberen:
1) sluit ethernetkabel aan op LAN3 of LAN4 van uw Sagem modem. (liefst in de LAN poort waar nu de decoder slaapkamer is aangesloten zodat je zeker bent dat de LAN poort correct werkt) [gedaan]
2) stroomkabel decoder uittrekken [gedaan]
3) 20 seconden wachten [gedaan]
4) stroomkabel insteken [gedaan]
5) onmiddellijk de 3 knoppen back + ok + menu samen ingedrukt houden tot volgende op display verschijnt 'start DRA' [gedaan]
6) knoppen loslaten [gedaan]

Moest dit lukken en de decoder nadien op een blauw scherm vasthangen: [dit heb ik niet gehad, dit 'blauw' scherm, waarbij ik vermoed dat het hier gaat om een 'screen of dead']
1) decoder gewoon laten aanstaan op blauw scherm
2) de 3 knoppen back + ok + menu samen ingedrukt houden tot volgende op display verschijnt 'FACR'
3) knoppen loslaten
4) decoder verder laten booten (max 30 minuten ongeveer)
Ook de door jou vermelde procedures heb ik allemaal uitgevoerd, doch steeds zonder resultaat, zowel via de PLC als rechtstreeks aangesloten op de Sagem modem op TV lijn 1 en 2 :-(

Niets aan te doen ... straks enkele uren vroeger stoppen om toch nog tijdig de Belgacom winkel te kunnen bereiken en daar vragen om de decoder te installeren ... het eindigt altijd met de error 5 dat de software niet geïnstalleerd kan worden, deze error zou volgens sommigen betekenen dat er een probleem is met het RAM geheugen van de decoder, het toeval wil dan dat ik dat met twee verschillende toestellen (het eerst aangeschafte en het omgeruilde) ervaar :evil:

Alleszins ... dit wordt vervolgd :?
dpi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2011, 17:27


And the story goes on ...

Na allerlei rondzwervingen tussen gesloten Belgacom vestigingen ben ik uiteindelijk vandaag terug in de vestiging in de Van den Hautelei in Deurne geraakt. De jonge gast daar luisterde aandachtig naar mijn verhaal en heeft onmiddellijk m'n digicorder aangesloten en ja daar installeerde de software wel :twisted:

Terug thuis en inderdaad na wat verder installatie ... Belgacom via de nieuwe digicorder :beerchug:

Het probleem ... het blijft (helaas) een raadsel :?

Echter is het nog niet gedaan ... Na enige tijd vertoonde het beeld ernstige storingen, zo erg dat er regelmatig geen beeld was en dat ik uiteindelijk overschakelde op de indi decoder om ongestoord te kunnen genieten van mijn televisie uitzending (VT4).

Dit was me gisteren ook al overkomen met de oude BG decoder maar verdween later op de avond ... op een gegeven moment kon ik zelfs de BG decoder niet meer bedienen en bleef deze bevroren ... ik dacht een tijdelijke storing maar nu met deze nieuw aangesloten decoder wordt mijn vrees groter en begin ik erg te twijfen om telenet reeds overboord te gooien.

Heb ik nu weer een ander probleem of is dit slechts een (zeer) tijdelijk fenomeen ?? Ik blijf benieuwd en hoopvol en kijk naar eventuele tips via dit forum uit. Om toch nog on topic te blijven ... ook de nieuwe BG decoder had het nieuwe menu en deze in de slaapkamer nog steeds de oude menu, wat volgens de BG medewerker niet abnormaal was. Deze upgrades gaan dus zeker niet regionaal :nono:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Hoe is die decoder verbonden met de modem?
dpi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2011, 17:27

De v4 is aangesloten via pcl (stopcontact). Vanavond is het echter nog erger want ik kan niet opnemen en naar een ander kanaal kijken ? en ook de 2de decoder vertoont nu kuren. Hij is de software aan het updaten en blijft dan ook hangen. Ik begin er eerlijk gezegd genoeg van te krijgen. Als dit het moderne TV kijken is volgens Belgacom dan vrees ik het ergste !

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Probeer eens met een kabel, die plc's zijn zeer vaak de oorzaak van zo'n problemen.
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

Inderdaad zoals er hierboven aangehaald wordt zorgen de PLC's dikwijls voor bijkomende problemen en ik kan er van meespreken want ik heb weken aan een stuk ook allerlei problemen gehad ( met oude software op de decoder V3 ) . Tot dat ik de devolo's vervangen had met een utp kabel en alle probleemn waren opgelost.
Je kan het zo zien er zijn altijd bit errors (fouten) die kunnen dikwijls gecorrigeerd worden in de decoder maar met die devolo's er tussen mag je het vergeten dus eigenlijjk wordt als het ware de error rate groter of op een andere manier gezegd worden ze geaccentueerd.
dpi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2011, 17:27

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn om de PLC's te vervangen, ware het niet dat ik geen mogelijkheid heb om kabel te gebruiken, waardoor ik oorspronkelijk ook voor de PLC opteerde.

Met de v3 decoder (SD) gaf dit geen enkel probleem maar sedert ik die v4 decoder gebruik is het een echte ramp :evil:

Een ander alternatief (Wifi - Ruckus) is helaas ook geen optie en dit geeft in het algemeen nog veel meer verbindingsproblemen.

Goede raad is welkom :beerchug: ... maar vervanging van de PLC is helaas geen optie :-(
ricy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2008, 11:36

Ok ik begrijp dat de devolo's elimineren geen optie is maar kan je ze tijdelijk niet vervangen door een utp kabel om zo met 100% te kunnen vaststellen dat het al dan niet de devolo's zijn die werkelijk voor je problemen zorgen.
traversierj
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2011, 18:33

Is het wel zeker dat scarlet compatible is met de V4?
Want ik heb ook een V4 die ik gekocht hebt die niet werkt.

Ik krijg error 5 tijdens het laden van de update.
Mijn belgacom tv decoder V4 (320GB met display) is aangesloten op mijn Sagem modem poort TV1 (rechtstreekse UTP)

Iemand enig idee?

Mvg,

Joerie
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb onlangs in een andere topic hier gelezen dat die inderdaad (nog?) niet compatibel zou zijn. Ik zou eens bellen naar de helpdesk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dpi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2011, 17:27

Ik ben er terug met naar de Belgacom winkel gegaan en heb de v4 daar laten installeren ... zie voorgaande berichten.

Dan thuis kon ik gewoon registreren en werkte de v4 gewoon ... in die zin toen ik hem aansloot via de kabel want via de PLC is het beeld gewoonweg niet te doen vanwege de storingen ... een gemiddelde van één storing per 20 seconden :evil:

Bijgevolg, werd de oude v3 (ondertussen na de update vervangen door andere decoder, eveneens v3) via de PLC geïnstalleerd en ik heb geen enkel probleem via de PLC desondanks dit eveneens een HD digicorder is ... begrijpe wie kan??? :eek:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

da's inderdaad raar. en ik hoor dat er de laatste tijd heel veel problemen zijn met plc. ikzelf gebruik plc in combinatie met een v3 decoder zonder problemen. hmm misschien zijn die plc problemen wel gelinkt aan de v4.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
dpi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2011, 17:27

xenne schreef:da's inderdaad raar. en ik hoor dat er de laatste tijd heel veel problemen zijn met plc. ikzelf gebruik plc in combinatie met een v3 decoder zonder problemen. hmm misschien zijn die plc problemen wel gelinkt aan de v4.
Zonder twijfel is dat gelinkt de v4 en de PLC maar zoals steeds de gewoonte, gaat men dit op de nek van de klant schuiven, te oude elektriciteitsinstallatie of een ander stompzinnig antwoord :-(

Of men beweert dat de toevoer van de v4 hoger is waardoor de PLC dit niet langer kan slikken, wat m.i. nog een stompzinniger antwoord is want het signaal blijft identiek voor de v3 HD en de v4 HD. Waarschijnlijk zal het een intern probleem zijn van deze v4 decoder en dient deze (softwarematig) aangepast te worden. Natuurlijk wanneer men zoals ik een toestel aangekocht heeft en daarbij nog eens klant is bij Scarlet, heb je grote problemen. Omruilen gaat niet, want het toestel werkt perfect in de Belgacom winkel, dus het probleem ligt bij de klant!

Dan zegt men iets van ambtenaren, maar de service die men je in de strot duwt bij de telefoon en TV providers grenst aan het ongelooflijke en iedereen blijkt in hetzelfde bedje ziek te zijn. Belgacom is op gebied van service dan nog één van de beteren, bij telenet is het gewoonweg ongelooflijk wat die de mensen durven wijs te maken (en uit hun zakken te kloppen).

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Consumenten aller landen, verenigt U !!!!
drnokia
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2011, 15:20

@ dpi :

Dus u bent klant bij scarlet en heeft een werkende decoder v4 ?
Mezelf lukt het ook niet om de v4 decoder te installeren .
Op de decoder : unable to upgrade software
Op de tv : error 5 , reset , blablabla .
Na een paar chat-sessie's bij scarlet ( werkt inderdaad goed ) geen oplossing .

Denk dat ik een bezoekje ga brengen aan een belgacom winkel om ze daar vriendelijk te verzoeken de decoder te installeren .

Mvg Luc
dpi
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 apr 2011, 17:27

dpi schreef:Denk dat ik een bezoekje ga brengen aan een belgacom winkel om ze daar vriendelijk te verzoeken de decoder te installeren .
Luc,

mocht je uit het Antwerpse zijn, zou ik je de Belgacom winkel adviseren te Deurne, op de hoek van de Dascottalei en de Vandenhautelei. Daar vraag je info aan de (jongste) verkoper, een opvallend bekwame Belgacom medewerker, zo eentje die veel meer moest verdienen ! :-o

In een groot aantal Belgacom winkels weigert men dit te doen, veelal volgens mijn bescheiden mening, wegens onkunde van de verkopers/verkoopsters. Maar dit is nu eenmaal eigen aan de hedendaagse verkoopsfilosofie, competentie is echt niet vereist, alleen de verkoop telt, dus beschouw dit niet als een aanval op Belgacom want dit geldt (helaas) voor heel veel winkels/winkelketens. :evil:

Het laatste deel van de installatie, invoeren van de lijnnummer van je Belgacom telefoon dien je thuis te doen!!

Veel succes :beerchug:
drnokia
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2011, 15:20

Ik ben woonachtig te Gent .
Ik zal hier eerst een poging doen , maar een ritje naar Antwerpen heb ik er wel voor over .
Ondertussen een terrasje doen :beerchug: , Antwerpen is ook een mooie stad hé.

Alvast bedankt voor de goede tip !
traversierj
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2011, 18:33

Ikzelf ben ook bij scarlet en ik kon mijn V4 ook niet updaten.

Ik heb daarom naar mijn ouders geweest, daar hebben ze belgacom en kon ik hem ook updaten.
Daarna terug getest bij mij thuis met Scarlet en het werkte.

Blijkbaar toch een issue bij Scarlet als je het mij vraagt.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”