Digitale TV verliest interactiviteit?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hello all,

Zijn er nog mensen die tijdens het weekend en 's avonds hun interactiviteit verliezen op Digitale TV? Als ik ga kijken zie ik dat ik geen IP meer kan krijgen, zowel op mijn box op eerste verdieping als gelijkvloers. Reset van de modem en switch lost niets op. Dit weekend ook weer van datte, en deze morgen om 6u30 kijk ik even en ja hoor direct mogelijk voor interactiviteit.

Ik begin zo te denken dat Telenet hun IP Pool voor hun digiboxen een beetje te beperkt is geworden...
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik zal het volgend weekend eens testen. De modem zit hier nooit in het stopcontact, dus ik gebruik de interactiviteit niet.
Volgend weekend eens testen of ik een ip-adres krijg als ik de modem in het stopcontact steek.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Thanks, in het weekend is het vanaf late namiddag tot een uur of 2 's nachts (allé, wanneer ik het merk dus)
Afbeelding
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Bij ons hebben we over de laatste paar weken eens meldingen gehad van netwerkkabel niet aangesloten.
Router, modem en box uitgetrokken.
Sindsdien niet meer aan de hand gehad.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Zonet eventjes de modem in het stopcontact gestoken en de digibox ook en ik krijg een ip-adres en de interactiviteit werkt.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Thanks, ik heb inmiddels bericht gekregen van iemand van Telenet hier op het forum die ging nakijken (enkele dagen geleden). Intussen heb ik geen problemen meer ondervonden, maar heb nog geen bericht gekregen dat men wat gevonden heeft. Ik wacht nog ff af vooraleer victorie te kraaien :P

In ieder geval wil ik de persoon in kwestie alvast bedanken om dit op te willen nemen, much appreciated en ik kijk uit naar je reactie op mijn PB :) (heb de naam niet gezet teneinde de persoon niet te laten overladen met aanvragen van iedereen ;) )
Afbeelding
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Zelfde hier. Gisteren nog meldingen dat ik de kabel niet tegoei had ingestoken (wat dus wel zo was), vandaag werkt alles plots terug perfect!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Lap, tis weer eens weekend en lap weer op alle twee de digiboxen verlies van beeldkwaliteit. Mijn HD zenders staan op 99% maar verliezen constant packets en zelfs de gewone zenders. Gedurende de ochtend of tijdens de week tijdens de normale daguren, never an issue. Zodra het televisietijd word in de meeste huishoudens heb ik het vlaggen.

Denk je dat ik uberhaupt nog iets gehoord heb na de primaire vraag via PM? Nope, niks nada noppes. Waarom beloven dat je iets laat weten via een community zoals deze als dit niet gebeurd?

Ik begin het stilaan beu te worden, ik betaal per maand meer dan 100 Euro voor beide digiboxen aan huur/kabelabonnement en extra abonnementen en kan de helft van de tijd niet eens genieten ervan omdat zelfs de bestelde films buffer vertonen.

En neen Telenet, het ligt NIET aan mijn binnenbekabeling. Twee digiboxen vertonen exact hetzelfde, op twee verschillende locaties in huis. Modem word regelmatig gereset en de digiboxen ook.

Dit is de eerste keer dat ik zo in mijn pen kruip op dit forum, maar ben het KOTSBEU. Ik ben nog opgevoed met de ingesteldheid dat als ik wat beloof ik dit nakom, duidelijk is dit niet meer de courante regel tegenwoordig. Charlotte (of hoe u heet momenteel), ik ben heel erg teleurgesteld in Telenet en de helpdesk. Ik werk zelf al enkele jaren in de Telecom wereld en heb zelf helpdesk werk gedaan, toen werden beloftes nog gehouden.

Tot zover mijn rant.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik ken momenteel 3 gezinnen die hetzelfde hebben. Exact dezelfde opstelling en symptomen. Telenet is daar al een paar keer komen kijken en kan niks bijzonders vinden. Het idee dat de IP pool voor digitv misschien te nauw genomen is/op is, kan dus een mogelijkheid zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Niet alleen de pool, ik vrees dat de kwaliteitsproblemen te maken hebben met capaciteit die te beperkt is voor 2 boxen in hetzelfde huis ...
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

D3bian (28 maart) schreef:Hello all,
Zijn er nog mensen die tijdens het weekend en 's avonds hun interactiviteit verliezen op Digitale TV? Als ik ga kijken zie ik dat ik geen IP meer kan krijgen, zowel op mijn box op eerste verdieping als gelijkvloers. Dit weekend ook weer van datte, en deze morgen om 6u30 kijk ik even en ja hoor direct mogelijk voor interactiviteit.
D3bian (29 mei) schreef:Lap, tis weer eens weekend en lap weer op alle twee de digiboxen verlies van beeldkwaliteit. Mijn HD zenders staan op 99% maar verliezen constant packets en zelfs de gewone zenders. Gedurende de ochtend of tijdens de week tijdens de normale daguren, never an issue. .
Dit zijn natuurlijk 2 totaal verschillende fenomenen, die (naar mijns insziens) niet direct met mekaar te maken hebben:
- het niet verkrijgen van een IP adres.
- kwaliteitsproblemen in het beeld.
Hoewel niet toevallig; beide problemen doen zich voor tijdens weekend of s' avonds ... hebben dus wel te maken met de drukte op het netwerk.

- Gezien het fenomeen zich aléén voordoet tijdens drukke Televisie uren, kan dit inderdaad niet te wijten aan je interne bekabeling.
- Dit heeft volgens mij ook niets te maken met het aantal digiboxen in uw huis. Zelfs met 10 digiboxen op jouw coax zou je nog op alle kanalen perfect digitale TV moeten hebben (mits de nodige versterkers).

De enige verklaring is een capaciteitsprobleem op het netwerk van Telenet (in jouw streek).
Je zegt het zelf: HD zender geeft 99% kwaliteit. De digitale ontvangst tussen de node en jouw digibox is dus perfect .... maar de capaciteit naar de node toe laat het afweten ?

De enige oplossing is dus voor Telenet om meer te investeren in de verdere uitbouw van hun netwerk (verfijning van de mazen, verhoging van het aantal nodes ...). Jouw probleem zal dus niet eerstdaags verholpen worden :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13592
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De makkelijkste oplossing ken je natuurlijk wel al. :troosten:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Huilen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13592
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Overstappen :) of geen TV meer kijken.

Sorry, niet echt constructief.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

D3bian schreef:Niet alleen de pool, ik vrees dat de kwaliteitsproblemen te maken hebben met capaciteit die te beperkt is voor 2 boxen in hetzelfde huis ...
Telenet werkt met een broadcast concept, maw. ALLE zenders zijn simultaan en constant aanwezig op de coax... of je dus kijkt met één of 37 decoders maakt niet uit. Er is dus geen specifieke bandbreedte vereist per decoder, met uitzondering van VOD.

Wat de andere opmerkingen betreft over de DHCP pool voor de decoders... bij de meeste mensen staan de decoders constant aan (echt aan of in standby maakt niet veel verschil) en behouden ze dus ook hun IP-adres. Trouwens TN gebruikt de 10.x.x.x range voor z'n decoders, dus in essentie is daar ruimte zat (al heb ik nog niet gekeken hoe ze precies subnetten).
philippe_d schreef:De digitale ontvangst tussen de node en jouw digibox is dus perfect .... maar de capaciteit naar de node toe laat het afweten ?
Nogmaals, DTV (en analoge) werken beide op broadcast model... dit heeft dus niets met capaciteit te maken (niet op, van of naar de node). Het probleem is wel dat 99% kwaliteit op zich niet genoeg zegt... wat zijn de andere parameters (en trouwens storigen kunnen evenzeer komen van andere toestellen in de buurt - kijk dus vooral je bekabling en vooral connectors zeer goed na !).
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

r2504, connectors op twee verschillende plaatsen die problemen vertonen?

Mijn devices staan ook constant aan, dus daarom dat ik ook niet snap hoe ik in godsnaam mijn IP verlies (dat is de laatste tijd niet meer aan de orde geweest, maar ik ga zwijgen want anders ist weer van datte :P)

Wat betreft storingsapparaten, jah, op de hoogste verdieping zou dat nog een rol kunnen spelen (gezien daar een Airco staat) maar op gelijkvloers staat er enkel een TV, dvd speler en digibox.

Zowieso heb ik beide kabels volledig afgeknipt en opnieuw opgebouwd om te vermijden dat er slecht contact is (ook nieuwe connectors), but no use.

Het is niet dat ik niet bereid ben te betalen als het aan mij ligt, verre van. Maar wat mij stoort is dat een telenet werknemer via een account hier op het forum meld dat ze dit gaan nakijken en dat ik dan 2 maand nadien nog niets verder heb gehoord ervan (heb enkele keren via PB geport) en dat inmiddels het probleem even verdwenen is en dan terug komt.

Dit laatste doet mij ook denken dat het probleem niet bij mij ligt, gezien het gewoon verdwijnt en op 'piek' momenten terug komt.

Mijn bedoeling van de rant was vooral Telenet even wakker te schudden omtrent het feit dat men hier een aanwezigheid op het forum vertoont maar geen enkele opvolging doet hierrond. Ik vind dit spijtig. Zelf heb ik al meerdere users geholpen in het verleden door mijn contacten binnen de firma's waar ik voor werkte, heb altijd feedback gegeven.

Ben vooral teleurgesteld in waar we tegenwoordig naar evolueren in regards to nakomen van beloftes.

btw, momenteel werkt alles weer perfect zelfs met airco vollen bak.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

D3bian schreef:r2504, connectors op twee verschillende plaatsen die problemen vertonen?
Of die ene aan je NIU... kijk het gewoon eens grondig na (kost je nites), zo voorkom je verassingen achteraf.
D3bian schreef:Wat betreft storingsapparaten, jah, op de hoogste verdieping zou dat nog een rol kunnen spelen (gezien daar een Airco staat) maar op gelijkvloers staat er enkel een TV, dvd speler en digibox.
Daarom niet noodzakelijk bij jou... kan best iemand in de straat zijn die onbewust "rommel" op het signaal zet door een slecht werkend toestel. Ga daarom ook eens informeren bij je buren of zij gelijkaardige problemen hebben.
D3bian schreef:Maar wat mij stoort is dat een telenet werknemer via een account hier op het forum meld dat ze dit gaan nakijken en dat ik dan 2 maand nadien nog niets verder heb gehoord ervan. Ben vooral teleurgesteld in waar we tegenwoordig naar evolueren in regards to nakomen van beloftes.
Tja, de persoon is dan ook maar een soort "public relations"... da's goed voor eenvoudige probleempjes, maar als je het forum erop nakijkt zal je merken dat "moeilijke" problemen gemeden worden als de pest. Telenet is trouwens ziek in de typische monopolie positie... eens iemand klant is lig je er niet meer wakker van.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

r2504, die connectors zal ik nog eens van source to destination nachecken en eens met mijn meetapparatuur alle bekabeling nalopen in huis op storingsfactoren (tja, ne mens probeert dat tot op het laatste te houden hé)

Bij de buren gehoord, hun internet via Telenet is knudde en hebben ook al storingen gemerkt. Heb hun gevraagd om de komende tijd in het oog te houden wanneer.

Wat betreft de PR, ik vind het spijtig gewoon, al hadden ze PB gestuurd om te zeggen 'Sorry, daar kan ik u niet bij helpen, ik heb uw klacht bij de storingsdienst neergelegd' of whatever.

In ieder geval, thx voor je feedback, much appreciated :)

Word zeker vervolgd vrees ik :s
Afbeelding
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Vanmorgen nieuw PB gekregen van Charlotte met belofte dat dit vandaag nog bekeken ging worden.

Zonet telefoontje gehad van de helpdesk en afgesproken binnen enkele weken (moment dat ik nog eens verlof kan nemen).

Ik houd jullie zeker op de hoogte (ook of het aldanniet aan mezelf lag, zo eerlijk ben ik wel ;) )
Afbeelding
R3ap4r
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Gelijkaardig probleem hier.

Sinds een week geen interactiviteit meer op m'n digibox.
Ik ben overgeschakeld naar Fibernet 40 (wat ik toch van plan was) en stilletjes hopen dat mijn interactiveit
terug tevoorschijn komt,nada, noppes, zilch...
Er werd een nieuwe modem geinstalleerd en die kerel (in onderaanneming van TN) heeft de switch die er vroeger was,
gewoon er tussenuit gehaald (is dit normaal?).

M'n kabel van m'n digibox is nu rechtstreeks aangesloten op die nieuwe modem.

Ik bel naar de klantendienst en de desbetreffende persoon heeft mij meer dan een uur proberen te helpen.
Hij checkt alles, interactiviteit is geactiveerd langs hun kant, kan modem resetten, etc...
Hij merkte op dat het IP van m'n box moet veranderen dus wij beginnen er dan maar aan.
Alles uitzetten, effe wachten, terug opzetten, box doet wat ie moet doen (software update enzo...)
Terug naar het instellingsmenu, en nog blijft m'n IP hetzelfde.
Of hun IP pool is beperkt, of m'n box haat me voor mijn flaporen, whatever.

Teneinde raad heeft hij dan maar een afspraak gemaakt om een TN technieker te laten komen die hopelijk alles in orde kan brengen.


Wordt dus ook vervolgd....
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

R3ap4r schreef:Er werd een nieuwe modem geinstalleerd en die kerel (in onderaanneming van TN) heeft de switch die er vroeger was, gewoon er tussenuit gehaald (is dit normaal?).
Ja, dit is normaal... de nieuwe combi modems bevatten een ingebouwde switch (en geven aan je decoder een 10.x.x.x adres indien het MAC adres tenminste juist is geregistreerd bij TN).
R3ap4r schreef:Ik bel naar de klantendienst en de desbetreffende persoon heeft mij meer dan een uur proberen te helpen.
Hij checkt alles
Man toch... meer dan enkele minuutjes heb je hiervoor niet nodig... trouwens vroeg hij je MAC adres van je decoder (als hij dat niet vraagt gaat hij ervan uit dat wat in hun database staat juist is, en daar zou ik niet op betrouwen). Een andere controle is of je netwerk verbinding in orde is (lampjes die knipperen op de ethernet poort van je modem en decoder).
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 08 jun 2011, 21:26, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

r2504 schreef:Ja, dit is normaal... de nieuwe combi modems bevatten een ingebouwde switch (en geven aan je decoder een 10.x.x.x adres indien het MAC adres tenminste juist is geregistreerd bij TN).
... en het MAC adres correct is toegevoegd in de "MAC pass-trough" lijst van de nieuwe router (dit had de technieker moeten doen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:... en het MAC adres correct is toegevoegd in de "MAC pass-trough" lijst van de nieuwe router (dit had de technieker moeten doen).
Is dat een taak van de technieker... bedoel daarmee echt een aparte taak, of gewoon een logisch gevolg van de registratie van de decoder bij TN ? (mij lijkt het absurd moesten dit twee individuele taken zijn).

Probleem is dat R3ap4r wel niet heeft aangegeven welk IP-adres z'n decoder krijgt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dit zijn inderdaad 2 verschillende zaken (volgens mij):
* De registratie van de decoder bij TN zorgt ervoor dat deze decoder een 10.x.x.x adres toegewezen krijgt. Deze registratie moet altijd gebeuren, ongeacht het type modem of router.
* De registratie van het MAC-adres in de router, zorgt ervoor dat Telenet jouw decoder kan "zien", zelfs als deze achter de router zit.
Dit zijn 2 verschillende functies ...

Als je bijvoorbeeld je abbo upgraded naar FiberNet, en een nieuwe router ontvangt, is je decoder al geregistreerd bij TN (stond vroeger achter een switch), maar nog niet toegevoegd in je router. Dat doet de technieker die bij jou thuis FiberNet installeert. Dus wel degelijk een aparte taak.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
R3ap4r
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jun 2011, 16:22
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 15 keer

Technieker is zojuist vertrokken, alles is in orde nu.

Het was wel degelijk het MAC-adres dat niet doorgegeven/gelinkt was aan de nieuwe modem.
Enkele minuutjes "werk" en that's it, kon die andere knuppel dat ook niet doen? maar goed, tevreden telenet hier.

@r2504 & Philippe_d, bedankt voor de nuttige info.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Dit zijn inderdaad 2 verschillende zaken (volgens mij):
Technisch zijn het twee aparte dingen, maar we leven toch in 2011... we hebben toch computers voor zoiets dat een technieker zich daarmee niet moet bezighouden :bang:
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Goede morgen allen.

Telenet tech is zonet hier geweest.

Het verdict:

Bekabeling in huis is nagekeken en is in orde, hij kon geen slecht signaal detecteren. De tuners van de decoders ook OK. De modem was goed en ook de connectoren ervan waren in goede staat. Bekabeling in huis was niks mis mee.

Op mijn vraag heeft hij in de verdeeldoos buiten ook eens een kijkje genomen en daar heeft hij vastgesteld dat daar nog een zeer oude connector in gebruik was, deze heeft hij vervangen.

Nu is het dus afwachten.

De tech was vriendelijk en gaf mooi uitleg van wat hij juist aan het uitmeten was en welke waardes van belang waren en waarom ze goed waren.

Nu hopen dat het probleem van de baan is.

Momenteel is verdict dat het buiten in de verdeeldoos lag, eindverdict zal volgen na enkele weken in het oog te houden.

Ik wens toch Charlotte (tis te zeggen, de persoon(en) achter deze username) te bedanken en ook het Telenet helpdesk team, want eens het contact tot stand is gekomen werd ik regelmatig gebeld om mijn afspraak te kunnen instellen op de datum die voor mij het beste paste. Als het goed is mag het volgens mij ook gezegd worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Tot dusver geen kwaliteitsproblemen meer. I'm keeping an eye on it.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”