Censuur op USERBASE

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Gast

Het is nu wel duidelijk dat na de geposte satirische "adsl2*shit" site vanmorgen, Userbase GEEN grondige en satirische kritiek op ADSL2FIT dult ...

Broothaerts is watching you ...

Als alle misnoegde gebruikers van adsl2fit eens hun mening zeggen zal dit forum vol locked posts staan.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

of een nickname... Weten we tenminste met wie we babbelen.

Soit, als je je ongenoegen wenst te uiten, kun je dat ook op een andere manier.
Enneh, satire wordt nu éénmaal niet door iedereen geappreciëerd :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

En dan nog ...

Satire is 1 ding ... het ongevraagd misbruiken van een logo én het anonieme posten van zulks zonder dat er echt een "grappige" nooit bijkomt.. Mja, dat noem ik geen "satire" meer.

Soit, dat er ongenoegen is onder de gebruikers is duidelijk genoeg (bij mij ook trouwens) maar om dit nu zo te uiten ? Wat denk je daar eigenlijk mee uit te halen ? Wat was de bedoeling ervan ?

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die post is niet verwijderd, hij is enkel verborgen voor verder beraad, aangezien we een klacht hebben binnen gekregen. Afhankelijk van hoe dat verder uitdraait zal de post verwijderd worden of teruggezet.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De ene noemt het censuur, de andere de boel wat netjes houden...
Geloof me, het is beter dat we dit zo snel mogelijk weghaalden.
We hadden trouwens gezegd dat we in dit forum onderdeel de regels erg strikt zouden gaan toepassen.

"Het is nu wel duidelijk dat na de geposte satirische "adsl2*shit" site vanmorgen, Userbase GEEN grondige en satirische kritiek op ADSL2FIT dult ..."
Dat doen wij wel (dit forumonderdeel bestaat bv. bijna alleen maar uit grondige kritiek). Maar als je weet dat inter al aangepakt werd omwille van een signature, dan kan je toch wel denken dat ze die satirische site ook ernstig nemen (want met zoiets lachen ze niet bij webvisie). Door het weghalen van die post hebben we eigenlijk de poster (en onszelf) beschermd!
NuKeM
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

mijn mening hierover is kort en krachtig
Er kan gediscussieerd worden maar dat moet gebeuren op een volwassen manier.
De firma staan verwijten voor alles wat schoon en lelijk is, helpt je geen meter vooruit in tegendeel.

Ja, er zijn problemen.
Wanneer komt de oplossing?
Wacht af, maar zit zo niet zo over te ouwehoeren.

Ik ben blij dat dit soort post verwijdert worden want anders wordt Userbase de uitvalsbasis voor de flaming tegen A2F.

Mvg Snakehit
Gast

definitie van satire volgens Van Dale :

voorstelling van zaken waarin op spottende wijze iets aan de kaak wordt gesteld => hekeldicht

Satire hield hier op waar de aanpassing van logo's is begonnen.

Ik kan me best voorstellen dat hier effectief juridische sancties op genomen worden. Trouwens de toon van de post hier helemaal boven wijst helemaal niet op satire, eerder op "lasterlijke praktijken". Neem nota dat de wet naar de "geest" moet worden geïnterpreteerd en niet naar de letter... and reflect!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

NuKeM schreef:De ene noemt het censuur, de andere de boel wat netjes houden...We hadden trouwens gezegd dat we in dit forum onderdeel de regels erg strikt zouden gaan toepassen.

Bij deze wou ik enige van de regels hier plakken, welke relevant zijn in hierboven vermelde quote. Als je dan al kritiek zou hebben probeer het dan deftig te verwoorden.

Post geen berichten om een persoon aan te vallen.

Post geen onzinnige antwoorden.

Post geen kritiek zonder reden op te geven. (Kritiek wordt zeker aanvaard wanneer er argumentatie voor is)

Geen postflooding (het opzettelijk posten van zinloze berichten met als doel het forum te overbelasten)

URLs in signatures die verwijzen naar sites die in strijd zijn met de forumregels en UB disclaimer zijn niet toegelaten.

Het PM systeem mag niet gebruikt worden voor commerciële, illegale of lasterlijke doeleinden.

Opmerkingen in rood worden gebruikt om de gebruiker ergens op te wijzen dat niet in orde is. Gebruik dus deze kleur niet en gedraag je dus niet als moderator.

Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.


Trouwens de ?regels vind je heel bovenaan links op deze pagina.

Als iedereen zich daar naar richt komen er geen reclamaties en ontstaan er geen lastige discuties.

Grtz, :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky op 10 mei 2004, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

als de mensen vinden dat er hier teveel censuur is waarom beginnen ze zelf geen forum? ge moogt toch ne server hosten op u verbinding?
en de moderators (in 1e plaats de admins) bepalen de regels, als het u niet aan staat,begin dan zelf een forum, zijn wij ook in een keer verlost van al dat geneut, kben al blij dat ze sommigen "locken", hoeveel threads ge ook maar begint over dat uw snelheid veel te traag is, dat de ping zo hoog is, dat helpt nix uit, vat alles samen in 1 gebonden thread per karakteristiek probleem maar ga niet heel het forum onderspammen, dit is niet alleen lastig voor de moderators, maar ook voor de leden zoals ik, met deze post wil ik niet het modje spelen, alhoewel ik dat geweest was, maar niet hier, maar aub verziek dit forum niet met al dat geklaag, het help nix, je kan het vergelijken met betogingen: 1 grote betoging haalt veel meer uit dan hier en daar over het hele land enkele 100 man. Dus blijf in de vaste threads.
Als ik nog 1 ding mag zeggen , hou aub op met zinloze posts!

Groeten,
G33KJ3, proud userbase member
!!Kage Bunshin No Jutsu!!
de pispaal <<
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

En hierbij is alles gezegd geloof ik,
zo hoor je het ook eens van een ander en leuk als de users ons zo steunen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Userbase
You'll never walk alone :-D
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

mischien beste om heel deze topic te verwijderen?
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

Niet doen hoor, das censuur :roll: :lol:

Greetz
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Tièn, er bestaan zo 1000den logo's van Microsoft, waarom dienen die geen klacht in? ... Ah ja, die hebben zich met betere dingen bezig te houden dan klanten lastig te vallen, die zich gewoon uiten.

Ik versta ten volle dat userbase dit wist, om zichzelf en zijn gebruikers te beschermen. Daarin steun ik de mods dus ook volledig(ja zelfs ik :)). Alleen heb ik bedenkingen bij de acties van Webvisie (weeral), maar ja, wie ben ik, buiten een ontevreden Webvisie klant.

<summary>

Userbase mods: Ge doet uw taak goed ;);
Webvisie: Wreed slecht bezig kerels :(;

</summary>
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
C-Phest
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 08 dec 2003, 17:40
Locatie: Leuven

Ik heb de betreffende site/post niet gezien, maar ik wil even vermelden dat als er iemand het gezicht van Bill Gates verandert in 'Gates of Borg' à la Star Trek niemand iets zal zeggen.

Als iemand een joke mail krijgt waarin het opstartscherm (incl copyright logo) van Windows 2000 belachelijk gemaakt wordt is er zo goed als niemand die dit niet grappig zal vinden.

Ik wil maar zeggen: even in eigen boezem kijken als je mensen afbreekt die zoiets maken.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

censuur, mja ik noem het eerder grote kuis, fully supportive mods :wink: , webvisie doe iets aan jullie problemen, ik begin het gemekker van veel adsl2fitters echt wel beu te raken :lol:
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

Idd, de grote kuis was echt wel nodig. Gelukkig hebben de mods een tijdje geleden een apart A2F forum gemaakt en aan iedereen duidelijk gemaakt dat de regels moesten toegepast worden (thumbs up daarvoor). De laatste tijd heel wat minder "gemekker", praise the lord!

Greetz
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Ik sluit mij daar bij aan. Wat ik over dat A2F-gemekker heb te vertellen is reeds een publiek geheim... Dat de mods eindelijk in actie zijn geschoten tegen de wildgroei kan ik dus enkel toejuichen. Goe bezig, mannen (Mods)!

A2F-kankeraars, zeur in uw aparte zone en laat de rest met rust. We kennen ondertussen allemaal het liedje en het staat met stip genoteerd op -1145 in de hitparade der Userbasers.

Toch wens ik te vermelden dat die problemen eindelijk opgelost moeten worden.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”