Provider AT&T legt zijn dsl-klanten vanaf 2 mei maandelijkse datalimieten van 150GB op. AT&T's U-Verse-gebruikers moeten het vanaf die datum met 250GB per maand doen. De maatregelen zijn gericht tegen 'herhaald excessief gebruik'.
Het Amerikaanse bedrijf gaat vanaf 18 maart zijn klanten inlichten, zo schrijft DSLReports.com. Het bedrijf zegt zich alleen op 'consistent zware gebruikers' te richten. AT&T's Seth Bloom geeft bijvoorbeeld aan dat gebruikers pas moeten betalen voor hun extra gebruik als zij hun datalimiet drie keer in een abonnementsperiode hebben overschreden. Vervolgens moeten zijn dan 10 dollar per extra 50GB betalen.
Volgens AT&T gebruikt de gemiddelde dsl-klant 18GB per maand en zullen de maatregelen ongeveer 2 procent van de klanten treffen. Gebruikers worden tijdig op de hoogte gesteld van hun maandelijkse gebruik, bij 65, 90 en 100 procent van de limiet. Het bedrijf zegt ook software te leveren waarmee klanten hun dataverkeer kunnen analyseren.
De Amerikaanse provider testte het gebruik van datalimieten al in Reno, Nevada en Beaumont in 2008, waarbij het ging om limieten van 20 tot 150GB. Voor gebruik buiten dat pakket werd 1 dollar per gigabyte gerekend. Begin 2010 stopte het bedrijf met deze test, die gericht was op alle gebruikers.
In Canada werken providers ook aan datalimieten. Eind januari leek het erop dat Canadese internetproviders nog strakkere datalimieten gingen hanteren. Hiervoor had de Canadese telecomwaakhond CRTC toestemming gegeven. Begin januari kwam echter naar voren dat de CRTC deze toestemming overweegde terug te draaien, na druk van de Canadese overheid.
[mod=Als je een bericht overneemt is het wel zo netjes om aan bronvermelding te doen, nietwaar?
Tweakers: http://twk.rs/nhTK <][/mod]
AT&T legt dsl-klanten datalimieten op tot 250GB
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Een omgekeerde evolutie. Bij ons gaan ze juist richting limietloos internet en daar waar ze dat al hadden gaan ze terug limieten opleggen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
America: The land of freedom or opportunity ... 

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Nu is 150 GB voldoende, binnen 2 jaar niet meer. Wie elke dag zijn mails checkt zal inderdaad niet boven de 2 GB uitkomen, maar eens ge youtubet, films en muziek downloadt (legaal ook, zeker met diensten als Yelo maar dan van betere kwaliteit, àls ze ooit gelanceerd geraken in BE), en ik weet niet wat nog intensieve dingen, dan is 150 GB de 12 GB van vroeger.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
250GB per maand valt mee, er zullen ook wel abonnementen zijn voor groot gebruikers, die betalen dan gewoon maar meer. Dit is tenminste duidelijk wat kan, het woordje FUP of onbeperkt is beetje duister...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
250 Gb met hulu etc lol250GB per maand valt mee, er zullen ook wel abonnementen zijn voor groot gebruikers, die betalen dan gewoon maar meer. Dit is tenminste duidelijk wat kan, het woordje FUP of onbeperkt is beetje duister...
en ik denk dat grootverbruikers gewoon overstappen naar een andere provider a la comcast (kabel)ofzo. Daar weet ik dat er geen limiet is (althans in FL)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
@q-tec: Dat weten ze vermoedelijk zelf wel, en zullen daarvoor het verbruikersprofiel in het oog gehouden hebben
PS: quoten van erboven mag niet volgens de regels
PS: quoten van erboven mag niet volgens de regels
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ik neem aan dat ze dat getal wel zullen "indexeren": als 150 GB binnen 2 jaar niet voldoende is voor de meerderheid van hun klanten zullen ze het wel tijdig verhogen.Lord Utopia schreef:Nu is 150 GB voldoende, binnen 2 jaar niet meer.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Of ze kunnen zeggen dat ze voor meer maar bij moeten betalen, en blijven refereren naar de gemiddelde klant die een paar gigabytes gebruikt, ook over twee jaar (wat dan geindexeerd is naar 25 GB).
Als iedereen nu eens verkast naar een andere provider, dan zou dit snel gedaan zijn.
Indien Belgacom terug een limiet invoert op mijn internet verbinding, ben ik weg, zonder pardon. de doorslaggevende reden dat ik naar Belgacom ben gekomen, is dat er geen limiet meer is.
Indien Belgacom terug een limiet invoert op mijn internet verbinding, ben ik weg, zonder pardon. de doorslaggevende reden dat ik naar Belgacom ben gekomen, is dat er geen limiet meer is.