NAS met B box

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
[email protected]
Starter
Starter

Hallo beste forumgangers hier,

Heb me hier geregistreed omdat ik na heel veel zoeken op google de beste tips van jullie forum heb kunnen halen.
Ben er helaas nog niet uit dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Het probleem:

Ik heb recent een synology ds211j gekocht (voor mijn mediaspeler en foto's en zo) en deze werkt prima. Nu had ik graag de photostation functie (waarmee je je foto's ook online kan bekijken vanaf de nas) geactiveerd doch dit blijkt maar niet te lukken. Heb alle nodige poorten geforward op de
B-box, heb de nas een statisch ip adres gegeven (192.168.1.8 ) en deze als DMZ in de b-box gezet, firewall van de b-box afgezet, via e-services de geblokkeerde poorten opengezet en opnieuw geprobeerd, niets hielp. In het router config menu van de NAS kan je de verbinding van photostation met het internet testen maar daar komt steeds "mislukt" op gelijk wat ik ook doe. Ik weet dat dit moet lukken daarom dat ik blijf proberen maar zal ongetwijfeld iets fout doen. Heb al gezocht en er zijn soortgelijke posts, maar toch lukt het me niet en via de handleiding van de nas kom ik er ook niet uit.
Kan er mischien iemand alle stappen die ik moet doen eens uitgebreid posten? Want er zal ergens eens stap bij zijn die ik fout doe.

Nog even de setup hier: B-box naar switch van D-link en vandaar alles in de switch (2 pc's en de NAS)

Alvast erg bedankt!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Kan je lokaal aan je photostation?
De DMZ van BBox is helaas niet zo gebruiksvriendelijk. Ik heb een router achter de bbox staan die zelf een PPPoE verbinding opbouwt. Mijn netwerk zit dan op deze router.

Ik begrijp ook je setup nog niet volledig. Staat de NAS aangesloten op de bbox of op de switch? Wie deelt de interne adressen uit? is dat de switch of de bbox?

Ik gebruik de photostation ook, zelfs semi-professioneel als fotograaf om klanten hun foto's op een beveiligde manier te laten downloaden, en vind het een prima applicatie.
[email protected]
Starter
Starter

Ja dat is geen enkel probleem hoor, intern werkt alles prima. Ik kan het alleen niet via internet. Het hoeft niet meer dan photo station te zijn dat is het belangrijkste.
De Nas hangt samen met mijn 2 pc's aan een switch. Deze switch hangt op zijn beurt aan de b-box.
Ik heb nog een redelijk recente adsl router liggen nl dezehttp://www.usr-emea.com/products/p-broa ... 8&loc=unkg.
Als ik dan de B-box op bridged zet (heb deze link gebruikt http://carroarmato0.wordpress.com/2010/ ... com-bbox2/) en dan de router instel voor ppoe verbinding zou dit dan werken? Of komt er dannog iets bij kijken?
In verband met de interne adressen denk ik dat dat de switch moet zijn. ik dacht dat zo'n switch gewoon plug en play was?

alvast merci
[email protected]
Starter
Starter

kleine update,

Heb de router aan de B-box2 gekoppeld, maar nog steeds niets. wat ik gedaan heb is het volgende:

-bij advanced setting-->Network Interfaces de wan pppoe disabled en bij underlying settings op LAN bridge gezet
-eveneens ook wireless gedisabled op de B-box en firewall afgezet (just in case)
-de router aangesloten op LAN1 van de b-box
-de USR router een ander IP gegeven (was t zelfde als van de B box nl. 192.168.1.1 dus veranderd naar 192.168.2.1)
-geprobeerd om via een nieuwe pppoe verbinding te verbinden met het internet maar niks dus.

Wat gaat er fout? ik heb er geen idee van. Heb al een hele week gegoogled en verschillende oplossingen gevonden maar daar helpt er geen een van.
Om de NAS internet acces te geven moet er blijkbaar een mirakel gebeuren.
Kan het zijn dat mijn pppoe settings op de usr router niet goed zijn?
vpi: 8 vci: 35 op llc en uiteraard mijn log en pw.
Weet er iemand eventueel een oplossing?
greetz
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Als je dan toch de USR router wil gebruiken als main router in plaats van de BBox2 (wat mij een goed idee lijkt) dan zou ik het volgende doen
a) op de BBox2 niets wijzigen (eventueel de bbox2 resetten om alles terug naar factory default te brengen). Je hebt waarschijnlijk al zoveel gewijzigd op de bbox2 dat je het zelf niet meer weet, vandaar is een reset altijd een goed idee.
b) de USR router als hoofdrouter gebruiken, maar deze eerst een ander IP adres (en subnet) geven dan de Bbox2: voorbeeld 192.168.2.1, zodat de PC's + NAS aangesloten op de router, een IP krijgen van de USR router.
c) de WAN poort van de USR verbinden met de LAN1 of LAN2 poort van de BBox2
d) Op de USR router, internet instellen op PPPoE met je Belgacom login.

Nu krijgt de router een publiek IP adres, en kan je alle nodige portforwardings / UPnP instellen op de USR.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
[email protected]
Starter
Starter

bedankt, alles werkt nu. Heb het getest met een pc buiten mijn netwerk en kan verbinden.
Nu heb ik echter nog een ander probleem nl. dat ik mijn DDNS niet kan gebruiken.
Je krijgt een setup wizard en dan kan je een domein aanmaken via no-ip.
Heb dit gedaan, ook op de website ingelogd en gechecked of hij bij in de lijst staat en dat is wel degelijk het geval.
Nu kan ik helaas niet verbinden met mijn no-ip account via de NAS. Ben er zeker van dat alles ok is ingesteld maar hij blijft zeggen: verificatie mislukt.
precies of ik zou mijn login en paswoord niet juist hebben ingegeven maar dat kan niet.
Toevallig iemand een idee?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Met no-ip heb ik no-experience, maar ik kan je wel helpen met de DDNS-service van dyndns.

Je scherm in de synology ziet er dan zo uit zoals in de bijlage.
De zaken die je moet veranderen zijn:
xxxx: de naam van je host die je bij dyndns aangemaakt hebt.
yyyy: de username van je account waarmee je bij dyndns geregistreerd bent.
en natuurlijk het paswoord :)

Als je router ook ddns ondersteunt, kan je daar die gegevens ook ingeven. Als je ip-adres dan verandert, zullen zowel je router als je nas de ddns updaten. Als het dan eens mislukt met eentje (wat wel eens gebeurt), dan lukt de andere meestal wel. Ik kan me alvast niet herinneren dat ze allebei tegelijk mislukten.
[email protected]
Starter
Starter

Allemaal bedankt het werkt eindelijk!
Heb echter nog 1 vraagje over photostation. Is het normaal dat je ineens alle mappen met foto's kunt bekijken zonder dat je
moet inloggen? Nu staan er bij mij geen spectaculaire foto's op maar t zou toch leuker zijn moesten ze eerst inloggen voor ze de foto's bekijken.
Had al een extra login aangemaakt in photostation maar dat schijnt niet te helpen.

Nogmaals merci voor de goeie tips! Achteraf bekeken valt het eigenlijk heel goed mee qua config maar als je zo aant zoeken bent naar een oplossing verander je soms te veel.

grtz!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je kan inderdaad je foto's afschermen van het 'grote publiek'.
Dit is gebaseerd op 2 instellingen:
- in het controlpanel van DSM (dus niet in photostation zelf, maar in NAS:5000): bij de photostation kan je daar 'set new albums as public' uitvinken.
- in photostation zelf kan je bij ieder album (hoogste niveau is genoeg) klikken op bewerken en dan 'instellen als openbaar' uitvinken.

Als je gebruikers definieert in photostation, kan je per gebruiker aangeven welke albums hij kan bekijken.

Via Personal Photo Station kan je iedere gebruiker op je NAS (dus in DSM) toelaten om admin te spelen voor zijn eigen photostation. Die foto's moeten dan wel in de home-directory van de gebruiker staan.

Het enige nadeel aan de photostation is op dit gebied dat als je een foto op facebook wil tonen, dit enkel kan met publieke foto's. Het zou handiger zijn dat het zou werken zoals Google Docs, namelijk dat je met een specifieke url toch privé-foto's zou kunnen zijn.
[email protected]
Starter
Starter

Zalig!

Heel hard bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”