Ik krijg deze melding sinds ik mijn NAS Synology 207+ vervangen heb door een Synology 411+
Dit gebeurt wanneer ik een transfer doe van W7-PC naar NAS: het kopiëren start maar na zo'n 100 MB stopt de transfer en krijg ik deze melding.
Na enkele minuten kan ik weer verder werken en doet hij weer een hele tijd.
Mijn opstelling met W7 x64:
- Sagem Fast 3464 VDSL-modem-router
- D-Link DGS-1005D Gigabit switch Green Ethernet met daaraan:
- NAS Synology 411+ (DSM 3.1)
- Mediaplayer PCH C-200 (100Mbit ingesteld)
- Desktop PC ASUS mb P7P55D (laatste bios), mem 8 GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz CL9 2x2GB 2x, Intel Core i7 CPU i7-860 Quad Processor Lynnfeld, ATI_Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5 PCIE; SSD_OCZ Vertex 2_120GB
Support van Synology meldt (op basis van debug bestand): in de NAS is alles in orde.
Voor de PC NIC Realtek PCI Express GBE Family Controller, heb ik het laatste stuurprogramma geinstalleerd voor Win7_7040_02212011 en ik heb ook het Realtek diagnostisch program DiagnosticAllin1 (2.0.1.5) _20100614 uitgevoerd: geen fouten.
Wat misschien belangrijk is: omdat ik down maar max. 15 MB/s haalde, ben ik verplicht met jumbo frames te werken met 9k MTU om zo tussen de 50 en 60 MB/s te bekomen. Ik heb de frames op NAS en switch gelijk ingesteld.
(Ik had vooraf geprobeerd met NAS rechtstreeks aan PC: geen baat).
Nog enkele gegevens:
- De schijven in mijn NAS zijn WD20EARS (4x in Raid5).
Ik heb met WDIDLE3.EXE van WD de LCC timer (head idle timer) ingesteld zoals aangeraden op 300 seconden.
- De afmeldtimer van mijn NAS staat op 180'
Ik heb het ook eens geprobeerd met de laptop van mijn vrouw (HP HDX 18 met Intel [email protected]) die draadloos communiceert met de Sagem en daar haalde ik bij de transfer van een 800 MB bestand geen 3 MB/s.
Weet iemand hoe ik mijn probleem kan oplossen?
Aanvulling: ik heb bij het optreden van de fout even ping -t uitgevoerd:
alle packets werden ontvangen en de timings: minimum 0ms, maximum 1ms average 0 ms
Moet ik nu toch het probleem meer bij de (beschikbaarheid ) schijven in de NAS zoeken?
Ik denk toch weer niet omdat error 64 ook optreedt bij het kopiëren van een bestand van pc naar NAS
dat ik net voordien van NAS naar PC had gekopieerd (ook als ik er de switch van tussen haal,
dus rechtstreeks pc - NAS).
Zou ik misschien een netwerkadapter op PCIe moeten kopen (bv. Intel EXPI9301CT)?
Ik weet het eigenlijk helemaal niet meer.