'k wist niet waar ik dit moest vragen, dus ..
ik zoek een goedkope colo of dedi (freebsd) met meerdere IP alles gelijk aan en groter dan /29 en liefst unmetered plan vanaf 1mbit, weet iemand soms een provider ?
voor colo BE, NL, .. DE als het bij de grens is
Dedi binnen EU
dedi/colo
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Moest je colocation nodig hebben in NL (nedzone) of BE (Oostkamp) neem gerust even contact op per mail of PM!
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Datacenter Dongen is niet te ver en niet te duur en ik ben tevreden van de service.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Dedicated zeker ook eens kijken bij hetzner.de, niemand kan die prijzen evenaren en ben er nu toch al een paar jaar klant met grote tevredenheid. Ze bieden 5Tb traffiek aan op alle dedicated servers, als je daarboven gaat is het 10Mbit unmetered of 6,9EUR/maand per Tb extra boven de 5Tb.
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Datacenter oostkamp als je colo wilt ZIt er ook met 3 units en toch wel tevreden van.
Let wel op bij OVH en hetzner als je meer dan een /29 (6 ip's, 4 bruikbaar : http://en.wikipedia.org/wiki/Subnetwork) : ze doen daar soms wel eens moeilijk over (lees : voldoen aan de ripe regels ofwel bijdokken).
Voor dedi zou ik eerst wat meer info posten over wat je juist wilt qua processor, ram, hdd, ...
Let wel op bij OVH en hetzner als je meer dan een /29 (6 ip's, 4 bruikbaar : http://en.wikipedia.org/wiki/Subnetwork) : ze doen daar soms wel eens moeilijk over (lees : voldoen aan de ripe regels ofwel bijdokken).
Voor dedi zou ik eerst wat meer info posten over wat je juist wilt qua processor, ram, hdd, ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
En qua ram/hdd? Daar enige vereisten?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Bij OVH moet je gewoon een Professional Use abonnement nemen aan €15 per maand en een eenmalige setup fee afhankelijk van het subnet. Voor de rest kan je daarmee doen wat je wil.krisken schreef:Let wel op bij OVH en hetzner als je meer dan een /29 (6 ip's, 4 bruikbaar : http://en.wikipedia.org/wiki/Subnetwork) : ze doen daar soms wel eens moeilijk over (lees : voldoen aan de ripe regels ofwel bijdokken).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
site? hoeft niet perse dedi te zijn colo is ook al goed, .. belangrijkste is trafiek en IP, .. /29 is voldoende, .. en toch min 1TB of 1mbit unmetered, ik kom niet graag voor verrassingen te staan snap je, .. kwa volume. liefst geen limieten.krisken schreef:Datacenter oostkamp als je colo wilt ZIt er ook met 3 units en toch wel tevreden van.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Euh /29... is 3 host bits... 2^3 = 8 - 2 = 6 bruikbaar niet ?krisken schreef:een /29 (6 ip's, 4 bruikbaar : http://en.wikipedia.org/wiki/Subnetwork)
-
- Elite Poster
Tot als een user een joomla site er op heeft staan die gehackt is, gaat je server op zwart en mag je een clean install doen ! zonder waarschuwing. Dergelijke providers vinden het niet erg dat 1 server van de 80 000+ servers down is of dat die klant weg loopt.Trojan schreef:OVH > *
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
normaal enkel eerste en laatste niet.r2504 schreef:Euh /29... is 3 host bits... 2^3 = 8 - 2 = 6 bruikbaar niet ?krisken schreef:een /29 (6 ip's, 4 bruikbaar : http://en.wikipedia.org/wiki/Subnetwork)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Klopt niet helemaal. De server wordt idd offline gehaald, maar je kan er nog aan om je data te recupereren via een rescue user. Dit word je trouwens meteen gemeld via mail en/of het control panel.Tim.Bracquez schreef:Tot als een user een joomla site er op heeft staan die gehackt is, gaat je server op zwart en mag je een clean install doen ! zonder waarschuwing. Dergelijke providers vinden het niet erg dat 1 server van de 80 000+ servers down is of dat die klant weg loopt.Trojan schreef:OVH > *
Je moet ook geen clean install doen, enkel het probleem oplossen en je server weer laten controleren door OVH. Als het probleem opgelost is zal hij weer online gezet worden. Naar mijn mening is dit een vrij correcte handelswijze...
ps: bovenstaande heb ik trouwens uit first-hand ervaring van nog geen jaar geleden
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Goede ervaring met leaseweb. Als ze een contractuele snelheid overeenkomen krijg je die gewoonlijk ook daadwerkelijk en ze hebben een enorme peeringcapaciteit. Er zijn ook heel wat mogelijkheden qua private racks, managed hosting met serviceplans etc... Je kan alles tot in detail met hen afspreken en ook offerte op maat onderhandelen met de verkopers. Unlimited is mogelijk, maar met 1Mbit je nog steeds erg begrenst in de hoeveelheid trafiek die je kan verzetten. Ik zou toch eerder adviseren voor een connectie met meer bandwith te kiezen, dat is werkbaarder (10 mbit flat bijvoorbeeld). Vaak is het interessanter om 100Mbit connectie te nemen met max. trafiek voor je overtraffic gaat betalen (pas wel op: dat kan snel oplopen als je er over gaat, want dat is fors duurder). Ze zal je gebruikers ervaring een stuk beter zijn en kan je toch nog pieken naar hogere bandwith, zolang je je totaal verbruik maar geregeld in de gaten houdt. Er is ook mogelijkheid om een formule te nemen op basis van percentile. Administratie wel goed opvolgen, want hier durven ze wel eens in de mist gaan - maar dat geldt ook voor menig andere...
Met Hetzner echter ZEER slechte ervaring: ik vind dat die mensen pure bedriegers zijn, je krijgt allesbehalve de snelheden die ze adverteren op de dedicated servers en na een bepaald aantal TB zetten ze je op een smalband die gewoon onbruikbaar is (10Mbit my ass - 10Mbit die dan nog eens shared is op een ganse switch van 48 poorten ofzo - met wat geluk krijg je dan max een paar honderd kilobit effectieve snelheid...) , je kan er niet eens mail op een betrouwbare manier mee ophalen omdat de mail nog niet binnen geraakt binnen een normale timeout interval voor het ophalen van een mail (en ik heb het niet over mails die megabytes groot zijn)!!! Op piekmomenten geraakte vorig jaar ook hun netwerkbackbone naar het internet overbelast. Zij beweerden van niet, maar het was duidelijk merkbaar. Heel belangrijk om weten: eens je over de 2TB (dacht ik me te herinneren) gaat, zetten ze je op smalband - en daar kom je niet meer af zolang je geen fee betaald om je terug op volle snelheid te laten zetten! Zelfs niet in een nieuwe billingmaand!
Met Hetzner echter ZEER slechte ervaring: ik vind dat die mensen pure bedriegers zijn, je krijgt allesbehalve de snelheden die ze adverteren op de dedicated servers en na een bepaald aantal TB zetten ze je op een smalband die gewoon onbruikbaar is (10Mbit my ass - 10Mbit die dan nog eens shared is op een ganse switch van 48 poorten ofzo - met wat geluk krijg je dan max een paar honderd kilobit effectieve snelheid...) , je kan er niet eens mail op een betrouwbare manier mee ophalen omdat de mail nog niet binnen geraakt binnen een normale timeout interval voor het ophalen van een mail (en ik heb het niet over mails die megabytes groot zijn)!!! Op piekmomenten geraakte vorig jaar ook hun netwerkbackbone naar het internet overbelast. Zij beweerden van niet, maar het was duidelijk merkbaar. Heel belangrijk om weten: eens je over de 2TB (dacht ik me te herinneren) gaat, zetten ze je op smalband - en daar kom je niet meer af zolang je geen fee betaald om je terug op volle snelheid te laten zetten! Zelfs niet in een nieuwe billingmaand!
-
- Elite Poster
Klant die het vorige week voor heeft gehad, joomla site met hack. Site offline, je kan data recoveren via FTP maar reboot is niet meer mogelijk enkel herinstallatie.NickG schreef: Klopt niet helemaal. De server wordt idd offline gehaald, maar je kan er nog aan om je data te recupereren via een rescue user. Dit word je trouwens meteen gemeld via mail en/of het control panel.
Je moet ook geen clean install doen, enkel het probleem oplossen en je server weer laten controleren door OVH. Als het probleem opgelost is zal hij weer online gezet worden. Naar mijn mening is dit een vrij correcte handelswijze...
ps: bovenstaande heb ik trouwens uit first-hand ervaring van nog geen jaar geleden
Ze zijn daar strenger geworden. Ook blokkeren ze de poort om mail te sturen bij nieuwe klanten ook bij verschillende server reeksen, om deze te unblocken betaal je ook een éénmalige fee.
Hoe dan ook, is er wat met je server, dergelijke partijen gooien je server offline, 's nachts heb je geen response dus minimaal ben je een halve dag offline bij problemen.
Hetzner is ook zo'n gangster in die zaken. Leaseweb is een partij die luistert en veel manuele handelingen verricht. Een voorval van 2 weken geleden. Server crash (goedkope server, ondertussen al 3 jaar bij leaseweb) zijn disks gaan stuk. replacen ze de server met ééntje dat 3x zo goed is, zelfs met een hardware raid en ze stoppen de oude schijf er nog eens extra bij (als 3de disk) voor data recovery. Dit midden in de nacht zonder enige factuur.
Hoe je het ook draait of keert, bij OVH, Hetzner of enige andere super grote partij zet je enkel speel servers of backup doeleinden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Hmm, dan zijn ze de laatste 6 maand idd strenger geworden. En ja, je hebt idd geen 24/7 support, maar aan de prijs die ik betaal voor mijn dedi's verwacht ik dit ook niet. Tot nu toe altijd correcte reactie gehad op vragen/mails/problemen binnen de volgende werkdag. Alleen vervelend dat ze me blijven contacteren in het Frans, hoewel ik altijd in 't Engels communiceer... Van zodra je BE als locatie opgeeft lijkt het me onmogelijk om iets anders dan de Franse taal te gebruiken
-
- Elite Poster
Zoals je weet spreken fransen geen engels (iets met geschiedenis). Maar OVH is nu toch ook in Nederland? Waarom mail je niet naar hun?
-
- Elite Poster
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb hier een aantal servers (1 dedicated + 1 colo in Parijs) in beheer, bij OVH met de nodige SLA's. En nog nooit geen problemen gehad.
Het is volledig normaal dat men je server in rescue zet (dedicated of virtuele servers) als er een security breach is... Wie zou zelf willen dat z'n server gebruikt word door spammers of hackers???
Het is volledig normaal dat men je server in rescue zet (dedicated of virtuele servers) als er een security breach is... Wie zou zelf willen dat z'n server gebruikt word door spammers of hackers???
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
Niet voor een paypal phising page... gebeurd niet éénmaal, maar regelmatig... zoek maar even op de ovh forum's... Ooit voor een klant een probleem moeten oplossen, bleek gewoon dat die in rescue stond en dat een nieuwe installatie gewoon moest gebeuren. En was niet de eerste die hulp kwam vragen...
Ik denk dat je anders zult reageren als je dit al voor gehad hebt het laatste half jaar... Het blijven Fransen waarmee je zaken doet, en die hebben eenmaal een bepaalde mentaliteit (goed of slecht laat ik tussenbeide) maar je zult wel nog eens vloeken (hopelijk nooit)
Ik denk dat je anders zult reageren als je dit al voor gehad hebt het laatste half jaar... Het blijven Fransen waarmee je zaken doet, en die hebben eenmaal een bepaalde mentaliteit (goed of slecht laat ik tussenbeide) maar je zult wel nog eens vloeken (hopelijk nooit)