Wireless modem instellingen doen niets

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
RUYSD
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 maa 2011, 20:10

Hallo,

Na overstap naar Fibernet 60, geen problemen gehad.

Wou echter onlangs wat extra poorten forwarden en, alhoewel de instellingen netjes zichtbaar zijn, werkt dit gewoon niet. Zelfs als ik de poorten die nu open staan op inactief zet, blijft alles werken. Iemand enig idee?

Configuratie Motorola CH6541E (van Telenet) met daarachter een Belkin router. Dezelfde poorten zijn geforward op de Motorola als op de Belkin. Heb de Belkin ook al eens als DMZ ingesteld, maar dit brengt niets op. Het is alsof alle instellingen in Wireless modem - Geavanceerd geen enkel effect hebben?!

Thx
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6132
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Je weet vast wel dat alle poorten <1024 geblokkeerd zijn bij TN :wink:
En eehm, waarom wil je (inkomende?) poorten forwarden, wat is de toepassing?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Probeer je modem eens te herstarten? Een goede 10 seconden de stekker eruit. Ik denk dat hij dan de instellingen terug van de server van Telenet plukt!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
RUYSD
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 maa 2011, 20:10

honda4life schreef:Je weet vast wel dat alle poorten <1024 geblokkeerd zijn bij TN :wink:
En eehm, waarom wil je (inkomende?) poorten forwarden, wat is de toepassing?
Alle poorten boven 1024 en de poorten zijn voor Home Automation
RUYSD
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 maa 2011, 20:10

Ambroos schreef:Probeer je modem eens te herstarten? Een goede 10 seconden de stekker eruit. Ik denk dat hij dan de instellingen terug van de server van Telenet plukt!
Modem herstarten heb ik ook al geprobeerd. 't Is net of de instellingen van de oude router bewaard zijn gebleven, ze werken ook, maar veranderen kan ik ze niet ..
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Je hebt dus bij de switch naar Fibernet een nieuwe draadloze modem gekregen, en je had daarvoor ook al een draadloze modem?
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
RUYSD
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 maa 2011, 20:10

Je hebt dus bij de switch naar Fibernet een nieuwe draadloze modem gekregen, en je had daarvoor ook al een draadloze modem?
Correct!

Ik merk trouwens als ik de poorten scan (via ShieldsUp van www.grc.com) dat de poorten die ik bij de vorige router openhad, effectief open blijven en alles wat ik wijzig in Wireless Modem - Instellingen heeft geen effect.

Heb daarnet de Telenet router al eens gereset (via Wireless modem - Reset) en alle instellingen terug ingevuld .. geen effect.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer

Lijkt mij een probleem met mijn.telenet.be
Best eens bellen: 015666666
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Waarschijnlijk is 't probleem dat er iets vreemd is met de activatie van je nieuwe modem. Probeer eens via activeer.telenet.be alle stappen te volgen, als 't dan nog niet werkt is er een probleem bij Telenet. 015 66 66 66 of 070 69 69 69 (015 is algemener en dus meestal meer werk).
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
RUYSD
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 maa 2011, 20:10

Ondertussen de modem terug geactiveerd .. geen verbetering.
En gebeld naar 070/696969 .. maar volgens de man in kwestie is er niets aan de hand en werkt alles normaal.
SamuelDebruyn
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 08 dec 2010, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 38 keer

Mss eens opnieuw bellen :p andere medewerker kan andere mening hebben
ik verkies altijd die 015666666 omdat die gratis is en de 070 niet
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nog eens naar Telenet bellen en een modem-only vragen.
jeanke81
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 feb 2011, 19:02
Bedankt: 1 keer

Nog eens naar Telenet bellen en een modem-only vragen.
Zou sterk zijn als hij er zo eentje kan bemachtigen. Het is praktisch onmogelijk om een modem-only te krijgen als je geen business-abo hebt bij Telenet.

Bij mij werkt portforwarding trouwens perfect op de Motorola, dus ik denk eerder een activatiefout of foute instellingen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jeanke81 schreef:Zou sterk zijn als hij er zo eentje kan bemachtigen. Het is praktisch onmogelijk om een modem-only te krijgen als je geen business-abo hebt bij Telenet.
Nochtans krijgt 99% die zonder problemen bij een gefundeerde vraag bij de overschakeling (of het nog zo eenvoudig gaat als je hem reeds hebt staan weet ik niet, al dacht ik daar ook al positieve reacties rond gelezen te hebben). Geen idee dus waar je statement vandaan komt ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”