Hallo,
Na overstap naar Fibernet 60, geen problemen gehad.
Wou echter onlangs wat extra poorten forwarden en, alhoewel de instellingen netjes zichtbaar zijn, werkt dit gewoon niet. Zelfs als ik de poorten die nu open staan op inactief zet, blijft alles werken. Iemand enig idee?
Configuratie Motorola CH6541E (van Telenet) met daarachter een Belkin router. Dezelfde poorten zijn geforward op de Motorola als op de Belkin. Heb de Belkin ook al eens als DMZ ingesteld, maar dit brengt niets op. Het is alsof alle instellingen in Wireless modem - Geavanceerd geen enkel effect hebben?!
Thx
Wireless modem instellingen doen niets
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Je weet vast wel dat alle poorten <1024 geblokkeerd zijn bij TN
En eehm, waarom wil je (inkomende?) poorten forwarden, wat is de toepassing?

En eehm, waarom wil je (inkomende?) poorten forwarden, wat is de toepassing?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 17 keer
Probeer je modem eens te herstarten? Een goede 10 seconden de stekker eruit. Ik denk dat hij dan de instellingen terug van de server van Telenet plukt!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Modem herstarten heb ik ook al geprobeerd. 't Is net of de instellingen van de oude router bewaard zijn gebleven, ze werken ook, maar veranderen kan ik ze niet ..Ambroos schreef:Probeer je modem eens te herstarten? Een goede 10 seconden de stekker eruit. Ik denk dat hij dan de instellingen terug van de server van Telenet plukt!
Correct!Je hebt dus bij de switch naar Fibernet een nieuwe draadloze modem gekregen, en je had daarvoor ook al een draadloze modem?
Ik merk trouwens als ik de poorten scan (via ShieldsUp van www.grc.com) dat de poorten die ik bij de vorige router openhad, effectief open blijven en alles wat ik wijzig in Wireless Modem - Instellingen heeft geen effect.
Heb daarnet de Telenet router al eens gereset (via Wireless modem - Reset) en alle instellingen terug ingevuld .. geen effect.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
Lijkt mij een probleem met mijn.telenet.be
Best eens bellen: 015666666
Best eens bellen: 015666666
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 17 keer
Waarschijnlijk is 't probleem dat er iets vreemd is met de activatie van je nieuwe modem. Probeer eens via activeer.telenet.be alle stappen te volgen, als 't dan nog niet werkt is er een probleem bij Telenet. 015 66 66 66 of 070 69 69 69 (015 is algemener en dus meestal meer werk).
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 38 keer
Mss eens opnieuw bellen
andere medewerker kan andere mening hebben
ik verkies altijd die 015666666 omdat die gratis is en de 070 niet

ik verkies altijd die 015666666 omdat die gratis is en de 070 niet
Zou sterk zijn als hij er zo eentje kan bemachtigen. Het is praktisch onmogelijk om een modem-only te krijgen als je geen business-abo hebt bij Telenet.Nog eens naar Telenet bellen en een modem-only vragen.
Bij mij werkt portforwarding trouwens perfect op de Motorola, dus ik denk eerder een activatiefout of foute instellingen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nochtans krijgt 99% die zonder problemen bij een gefundeerde vraag bij de overschakeling (of het nog zo eenvoudig gaat als je hem reeds hebt staan weet ik niet, al dacht ik daar ook al positieve reacties rond gelezen te hebben). Geen idee dus waar je statement vandaan komt ?jeanke81 schreef:Zou sterk zijn als hij er zo eentje kan bemachtigen. Het is praktisch onmogelijk om een modem-only te krijgen als je geen business-abo hebt bij Telenet.