Scarlet Decoder TV

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Dommeluser
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sinds enige tijd problemen met Scarlet decoder Digitale TV.
Er was een langzame en of geen reactie op afstandbediening.
Na overleg met Scarlet helpdesk decoder volledig gereset. (= Power- + menu- + ok knop indrukken bij verbinden op stroomnet)
Decoder start nu niet meer op. Toestel start procedure software update en na enige minuten gaan alle led's van toestel uit. Er is geen foutmelding op decoder display en beeld op TV is volledig blauw. Bij het drukken op afstandbediening licht power knop op maar er gebeurt niets.

Er kan pas volgende week woensdag een technici van Scarlet langs komen.
Iemand raad?
Ex Dommel User
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Valt niet veel aan te doen, wachten op vervanging. :-(
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Onze decoder gaf deze zomer ook de geest na een poging tot firmware reset - ik heb de indruk dat dit bij Belgacom klanten lukt maar bij Scarlet/OLO klanten niet. Na een halve week wachten op de technieker kon die alleen maar het vastlopen bevestigen en is het beestje als DOA afgevoerd. We kregen toen wel een nieuwere versie van de decoder (v3b) dus misschien krijg je nu de nieuwe v4 als compensatie voor het ongemak?

EDIT :: Belgacom klanten hoeven trouwens enkel de helpdesk om een ruilcode te vragen en dan kunnen ze meteen de decoder wisselen in een Belgacom winkel. Ik vind het een serieuze tekortkoming dat OLO klanten op een technieker moeten wachten maar daar zullen wel service centjes mee gemoeid zijn.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Zo'n interventie is niet betalend hoor, dit zou eigelijk beter via Kiala gaan oid zoals vroeger met de Copperjets.
Dommeluser
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Toestel kwam gisterenavond om 20h30 plots terug tot leven. Powerknop en signaal led lichten op en toestel deed een firmware update. Na x-aantal minuten verscheen op display het cijfer 1. We konden terug TV kijken. Wel is software versie in decoder niet meer zoals voorheen. Er is een nieuwere versie software geladen. Tijdens het TV kijken merken we op dat beelden haperen. Met oudere software versie hadden we dit probleem niet.
Ex Dommel User
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ah sorry voor de verwarring in mijn vorige post: de interventie door technieker was inderdaad gratis. Ik bedoelde dat het voor OLOs waarschijnlijk te duur is om een ruilscenario te voorzien zoals bij Belgacom.

Die haperingen met nieuwe software zijn hier eerder al eens vermeld, geloof ik, maar ik ben het niet 100% zeker.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”