Scarlet ADSL valt uit als ik wil online gamen.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gast

Hoi guys ,

ik heb het volgende probleem ;
ik heb Scarlet ADSL en ben een fanatiek online gamer , Battlefield Vietnam en Battlefield 1942.
Ik kan probleemloos surfen en chatten voor uuuuurreeeeeenn ... maar vanaf ik wil online gamen dan valt mijn verbinding uit.
ik heb al allerlei tweaks gedaan aan mijn pc en DSL router/modem (D-Link DSL 504 gen II router/modem)
Maar hij geeft soms diverse foutmeldingen :
* Physical line error
*cannot reach PPPoE server
* keep-alive error

Soms kan ik weken/dagen surfen en gamen zonder problemen , maar dan plots kan ik niet meer op het net gamen maar wel surfen ,zonder dat er iets aan het spel (bvb : nieuwe patch) of aan mijn pc is verandert.

Vermits ik geen ander games speel kan ik niet testen of ie met andere games dit probleem ook heeft

PC specs :
P4 2.0GHz @ 2.2 GHz Win XP pro SP1
1GB Ram PC2700
MSI GF fx5600 @ fx 5700
onboard lan
Audigy 2 ZS 7.1
ethernet modem/router = D-Link DSL 504 generation II
PSU = 350 W
enkel nog een printer en scanner op usb
2 * 19" medion schermen
MD3500 mobo = MSI 6513 mobo

heb al divers malen met de Scarlet helpdesk gebeld/gemaild , ze hebben ginds mijn lijn al ies getest en die blijkt OK , ze hebben mij lijn ies gepinged en gescanned en ze geraakten toen niet boven 1460 MTU , via TCPoptimizer heb ik ook al mijn MTU getweaked naar 1500 ipv 1492 , en nu staat ie op 1480 en dat helpt ook niet

Is er iemand hier die mij kan helpen

*bengie out*
jbdancer
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mei 2004, 19:26
Locatie: Handzame
Contacteer:

Anonymous schreef:Hoi guys ,

ik heb het volgende probleem ;
ik heb Scarlet ADSL en ben een fanatiek online gamer , Battlefield Vietnam en Battlefield 1942.
Ik kan probleemloos surfen en chatten voor uuuuurreeeeeenn ... maar vanaf ik wil online gamen dan valt mijn verbinding uit.
ik heb al allerlei tweaks gedaan aan mijn pc en DSL router/modem (D-Link DSL 504 gen II router/modem)
Maar hij geeft soms diverse foutmeldingen :
* Physical line error
*cannot reach PPPoE server
* keep-alive error

Soms kan ik weken/dagen surfen en gamen zonder problemen , maar dan plots kan ik niet meer op het net gamen maar wel surfen ,zonder dat er iets aan het spel (bvb : nieuwe patch) of aan mijn pc is verandert.

Vermits ik geen ander games speel kan ik niet testen of ie met andere games dit probleem ook heeft

PC specs :
P4 2.0GHz @ 2.2 GHz Win XP pro SP1
1GB Ram PC2700
MSI GF fx5600 @ fx 5700
onboard lan
Audigy 2 ZS 7.1
ethernet modem/router = D-Link DSL 504 generation II
PSU = 350 W
enkel nog een printer en scanner op usb
2 * 19" medion schermen
MD3500 mobo = MSI 6513 mobo

heb al divers malen met de Scarlet helpdesk gebeld/gemaild , ze hebben ginds mijn lijn al ies getest en die blijkt OK , ze hebben mij lijn ies gepinged en gescanned en ze geraakten toen niet boven 1460 MTU , via TCPoptimizer heb ik ook al mijn MTU getweaked naar 1500 ipv 1492 , en nu staat ie op 1480 en dat helpt ook niet

Is er iemand hier die mij kan helpen

*bengie out*


Hoi , bel eens naar 080023451 en vraag of ze uw lijn eens willen uittesten om te zien of daar geen problemen op zijn
Spice up YoUr LiFe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Probeer eens zonder je router... er zijn er namelijk een aantal met slechte firmware welke zich verslikt bij intens verkeer zoals gamen.
Gast

Neem eens contact op met D-link via hun website
Zij zullen u wel gepaste uitleg geven moest er iets verkeert staan in de configuratie
bengie
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2004, 09:39

dit was dus eigenlijk mijn post, maar had mij account nog niet geactiveerd :oops:

router kan ik er niet van tussen halen omdat het een combine is van modem IN de router

firmware : het is de laatste nieuwe

diverse helpdesks al gecontacteerd (zowel Scarlet als D-Link ; best hulpzame en vriendelijke mensen daar) maar het rare is dat dit fenomeen zich slechts af en toe voor doet.

ik zal nog wat uitgebreid testen maar als er nog iemand dat probleem moest hebben en er een oplossing voor kent mag ie altijd gerust antwoorden

ty voor de snelle replies
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bengie schreef:firmware : het is de laatste nieuwe


Da's vaak het probleem... TE nieuw.
bengie
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2004, 09:39

tis de firmware die er standaard op zit en er is geen nieuwere , en downgraden gaat ni denk ik

maar ik ben nu een experiment aan het doen met EndItAll , een proggie om in taskmngr divers achtergrondproggies te sluiten die miss een conflict kunnen veroorzaken


Had iets gelezen dat Audigy-proggies conflicten kunnen geven met dit spel (Battlefield Vietnam en punkbuster)

I'll keep you posted

neways, ik heb vanvond met dit experiment al kunnen warren zonder probs
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

tjah, waar moet je drivers halen
ik heb Topcom moet je eens drivers voor zoekn
HOPELOOS 8) 8)
bengie
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2004, 09:39

na een week zorgeloos gamen en surfen , zit ik weer in hetzelfde straatje...

Weer valt lijn weg als ik wil gamen ..

weer vanalles geprobeert :
*firmware update gedaan van D-Link DSL 504 gen II router/modem : blijkbaar was er toch nog nieuwere FW te vinne

* diverse (inter-)nationale fora bezocht en google zwaar misbruikt : heb dan ook wa extra info en tweaks gevonden : allemol geprobeert = resultaat NOPPES

* scarlet helpdesk gebeld : die gingen lijn ies testen en desnoods technieker sturen : gisteren telefoon van gehad = ik moet mijn router/modem in garage zetten (bij eerste contact dat in huis komt) en via een netwerkkabel van 20m naar mijn pc gaan , en kijken of mijn connectie nog wegvalt.

OK tot hiertoe kan ik volgen MAAR ik heb juist ADSL gepakt omda ik dan ni met die miserie van kabels door gans mijn huis moet liggen trekken (wel het geval bij Telenet) en gewoon in de telefoonstekker kan steken en surfen.

Als dit de oplossing blijkt ; dan ben ik toch serieus aan het twijfelen om toch mor nor Telenet te gaan zenne.

* op de LINE condition pagina van mijn router/modem zie ik redelijk veel line errors op mijn downstream ADSL layer en ATM layer : is da normaal

BTW ;
weet er iemand of een coax-kabel (TV kabel) EN een netwerkkabel samen in één pvc buis geraken die al in de grond ligt , maw samen door één buis trekken met een kabeltrekker (afstand = +-12m) , desnoods trek ik de huidige coaxkabel eruit en gebruik die dan als kabeltrekker voor mijn twee nieuwe draden. Miss moet ik ies zoeken naar dunne coax en netwerkkabel zodat ze er in passen

*bengie out*

EDIT
vanmorgen ff bij de pc-boer een utp kabel gekocht van 15m en dan de router/modem in de garage gezet (eerste punt waar telefoon binnenkomt) en aangesloten met 0.5 m RJ11 (tss tel-contact en router) en 15m RJ45 naar pc

en het spel werkt , JIEPIE
blijkbaar was mijn binnenhuis telefoonbekabeling nie zo goed.
heb het weliswaar nog maar één keer getest, moest gaan werken ,maar morgen nog wa meer testen en desnoods ff nor den Hubo (die zijn open op ne feestdag) en wa kabel kopen en een tang en zelf UTP-kabeltjes maken en in de bestaande buizen trekken.

Zal maar bij scarlet blijven zekers :roll: , anders nog kosten maken en da zie ik ni zitten

/EDIT

EDIT2
jep ,het werkt nog altijd MAAR heb een nief probleem.
De elektriekers in mijn huis hebben van die geribblede flexibuizen met kabels in gebruikt en GEEN pvc buizen met gevolg dat er geen CAT5 kabel meer bijkan en op de koop toe hebben ze die buizen niet goed met elkaar verbonden zodoende er "chape" in mijn buizen is gelopen ,en mijn buizen dus vol zitten.
dus router in de garage en netwerkkabel door de leidingen is ook geen oplossing.
Heb nu getest op eerste telefooncontact in huis dat NA dat van de garage komt , en daar werkt hhet ook goed op ALS ik de lijn die verder gaat de andere contacten afkoppel.
Dus wss een impedantie probleem op de lijn zorgde voor een instabiele verbinding waarbij ik niet over de volle kracht van mijn lijn kan beschikken die wel nodig is bij gamen.
Moet ik enkel nog mijn kabels mooi wegwerken op de muur, en ik ben weer vertrokken.
En NEE ,ik ga geen wireless router/modem kopen want ik heb al genoeg kosten gedaan voor da inet, dus t zal zo verder moeten

grtz
bengie

/EDIT2
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”