Hallo,
Heb de overstap van Dommel Cityconnect plus naar Telenet Fiber 60 gemaakt. De 17de maart 2011 komen ze het installeren in de ochtend.
Ik had eerst een Wi-Fi/modem gevraagt ; maar na enkele problemen gelezen te hebben over dit ding ; heb ik gebeld naar de helpdesk (2 maal) ; dat ze me een
"Modem Only" moeten geven.
Ik werk nl. met VOIP-buster om te bellen (skype ook) en heb een Web Based Netwerk.
Ik dacht op die modem only een Linksys-Cisco router van het type E 4200 te hangen en vandaar een gigabyte switch 10/100/1000 (5-ports) te zetten.
Ik downloade bij Dommel zo'n 250 GB per maand (soms meer ; soms minder).
Is dit een probleem met FUP bij Telenet ? (= gemiddeld gebruik van telenetters in de buurt ???)
Schroeft de technieker de modem zelf in de muur ; of moet ik achter mijne TV een houten plank voorzien ? (woon nl. op een appartement ; en de kabelaansluiting is onder de TV).
Hopelijk heeft die mens de modem only bij ; want ik hoor dat ze die niet graag geven.
Eventuele tips zijn welkom.
Groetjes.
Nieuwe Klant Fiber 60
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Normaal gaat de technieker Telenet nog eens moeten bellen als je om de modem only vraagt. Mits jouw motivatie zou dat in orde moeten komen maar je moet voet bij stuk houden.
250 GB lijkt me geen probleem met de Telenet FUP.
250 GB lijkt me geen probleem met de Telenet FUP.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- crosserke
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 5 keer
De modem kan geschroefd of gewoon rechtgezet worden.
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Vrijdag 25/2 is de Telenet technieker langs geweest om een upgrade van comfortnet xl naar Fibernet 40 uit te voeren. Activatie lukte niet onmiddelijk, maar zou binnen het uur in orde komen (dixit technieker). OK dan maar. Alhoewel 4 uur later, nog geen internet/tel. Dus eventjes gebeld naar Telenet, en daar meldt men mij dood leuk dat het 5 dagen kan duren voor de activatie in orde komt... Gisteren telefoon gehad dat het waarschijnlijk deze week zal gebeuren. Voorlopig nog steeds niets. Kort samengevat: upgrade van 5 minuten, is na 5 dagen nog niet OK, en zitten we hier zonder internet/tel/digtv uplink. Gelukkig is er nog leven buiten Telenet
Hey,
Zo heb al 4x telefonisch contact gehad met Telenet ; in hun programma c@fé staat duidelijk dat de klant een "Modem-Only" wil.
We zullen zien als de technieker morgen (17/03/'11) komt.
Een van de verkopers helpdesk zei me wel dat het zou kunnen dat de modem-only's waren uitgeput (ik hoop van niet!!!).
Die draadloze rommel kun je niet meer mee Voip'n of eventueel poorten openen (Web based netwerk ; dyndns ; no_ip ; enz...).
Als die modem niet kan geplaatst worden zie ik af van hun installatie en ben ik terug genoodzaakt met hangende pootjes via ADSL2+ verder te surfen.
Heeft nog iemand tips wat ik kan zeggen tegen de technieker ?
Groetjes Frank.
p.s. ik hou jullie op de hoogte...
Zo heb al 4x telefonisch contact gehad met Telenet ; in hun programma c@fé staat duidelijk dat de klant een "Modem-Only" wil.
We zullen zien als de technieker morgen (17/03/'11) komt.
Een van de verkopers helpdesk zei me wel dat het zou kunnen dat de modem-only's waren uitgeput (ik hoop van niet!!!).
Die draadloze rommel kun je niet meer mee Voip'n of eventueel poorten openen (Web based netwerk ; dyndns ; no_ip ; enz...).
Als die modem niet kan geplaatst worden zie ik af van hun installatie en ben ik terug genoodzaakt met hangende pootjes via ADSL2+ verder te surfen.
Heeft nog iemand tips wat ik kan zeggen tegen de technieker ?
Groetjes Frank.
p.s. ik hou jullie op de hoogte...