nieuwe klant bij dommel en al 2 maand geen internet !
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 feb 2011, 14:53
Sinds 17 december zijn wij klant bij dommel , we hebben het contract getekend , het voorschot bedrag voor de 1ste maand internet en de modem betaald , maar tot op heden hebben wij nog geen 1 seconde internet ontvangen !
2 maanden , 23 telefoontjes en 1 aangetekende brief later krijgen we niks anders te horen dan dat we moeten wachten op belgacom ?!
Wij zijn het wachten beu en willen afstand doen van ons contract , wat blijkt nu : volgens dommel moeten wij de rest van het jaar (!) doorbetalen en kunnen niet naar een andere provider gaan want dommel heeft ons op een (zwarte?) lijst gezet !
Denk goed na vooraleer je het contract ondertekend beste mensen , want dit zijn MAFFIA praktijken die dommel toepast !
Conclusie , teken het contract , betaal voor internet maar ontvang niks , wil je afstand doen , jammer , want je zit vast voor een jaar !
Maar goed dat de ombudsdienst voor telecommunicatie inziet dat dit allemaal niet kan , en ons te hulp schiet , u ben gewaarschuwd.
katia smets.
2 maanden , 23 telefoontjes en 1 aangetekende brief later krijgen we niks anders te horen dan dat we moeten wachten op belgacom ?!
Wij zijn het wachten beu en willen afstand doen van ons contract , wat blijkt nu : volgens dommel moeten wij de rest van het jaar (!) doorbetalen en kunnen niet naar een andere provider gaan want dommel heeft ons op een (zwarte?) lijst gezet !
Denk goed na vooraleer je het contract ondertekend beste mensen , want dit zijn MAFFIA praktijken die dommel toepast !
Conclusie , teken het contract , betaal voor internet maar ontvang niks , wil je afstand doen , jammer , want je zit vast voor een jaar !
Maar goed dat de ombudsdienst voor telecommunicatie inziet dat dit allemaal niet kan , en ons te hulp schiet , u ben gewaarschuwd.
katia smets.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
1 ik denk niet dat dommel iemand op een zwarte lijst kan zetten.
2 Als ze geen diensten leveren leven zij van hun kant het contract niet na dus ben je vrij om weg te gaan en een andere provider te nemen.
2 Als ze geen diensten leveren leven zij van hun kant het contract niet na dus ben je vrij om weg te gaan en een andere provider te nemen.
- guntherstassen
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- Contacteer:
En dan zeggen ze in de e-mail dat het tot 10 WERKDAGEN kan duren (lees WERKDAGEN)
10 werkdagen bij dommel = 3 maanden
[ Post made via mobile device ]
10 werkdagen bij dommel = 3 maanden
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 feb 2011, 14:53
We hebben Raw Copper besteld bij dommel (dwz dat dommel een belgacom telefoonlijn huurt bij belgacom?) en voor die activering zijn we dus aan het wachten , om nog vollediger te zijn voeg ik erbij , dat belgacom op 10 januari is langsgeweest maar hebben ons niet op voorhand gebeld en hebben ofwel niet op de bel geduwd ofwel op de verkeerde , maar we vonden wel het afwezigheids papiertje in onze bus (dit terwijl ik nog vrij heb genomen op die dag).
Dus voor de nieuwe afspraak zijn we nog steeds op aan het wachten.
@Q-tec : Ik heb vandaag gebeld naar telenet om over te stappen en ze hebben een lijst van alle providers waar wanbetalers opstaan en mensen met nog een openstaande saldo bij andere providers , en deze mensen(ik dus) mogen ze niet meer klant maken voor een nieuw product , dus ik neem aan dat dat een zwarte lijst is !
Natuurlijk heb ik een openstaande saldo , ik betaal niet voor de 2 de maal een maandbedrag voor de tweede maand dat ik geen internet heb ontvangen.
Katia Smets.
Dus voor de nieuwe afspraak zijn we nog steeds op aan het wachten.
@Q-tec : Ik heb vandaag gebeld naar telenet om over te stappen en ze hebben een lijst van alle providers waar wanbetalers opstaan en mensen met nog een openstaande saldo bij andere providers , en deze mensen(ik dus) mogen ze niet meer klant maken voor een nieuw product , dus ik neem aan dat dat een zwarte lijst is !
Natuurlijk heb ik een openstaande saldo , ik betaal niet voor de 2 de maal een maandbedrag voor de tweede maand dat ik geen internet heb ontvangen.
Katia Smets.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 feb 2011, 14:53
Is ook al gebeurd
ze wijzen ons af omdat we geen klant zijn bij hun , het moet via dommel.
we zitten met de handen in het haar , want de 1 geeft de ander de fout , en wij zitten hier maar zonder internet, terwijl mijn vriend invalide is en heel zijn hobbies en studies allemaal via het internet doet
katia smets.
ze wijzen ons af omdat we geen klant zijn bij hun , het moet via dommel.
we zitten met de handen in het haar , want de 1 geeft de ander de fout , en wij zitten hier maar zonder internet, terwijl mijn vriend invalide is en heel zijn hobbies en studies allemaal via het internet doet
katia smets.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Katia,
Die zwarte lijst is al lang afgeschaft hoor. Ga gewoon naar een andere partij (edpnet, belgacom) : daar kan je jouw aangekochte modem ook gebruiken. Ook telenet behoort tot de mogelijkheden, dan kan je je modem gewoon op ebay zetten.
Die zwarte lijst is al lang afgeschaft hoor. Ga gewoon naar een andere partij (edpnet, belgacom) : daar kan je jouw aangekochte modem ook gebruiken. Ook telenet behoort tot de mogelijkheden, dan kan je je modem gewoon op ebay zetten.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Hier hetzelfde, op 21/12 een verhuis aangevraagd bij Dommel en vandaag nog steeds geen nieuws wanneer men onze lijn komt aansluiten! Dit kan toch niet?!
Klacht is binnen bij ombudsdienst maar ons centen die zullen we wel kwijt zijn zeker? En dan krijg je een antwoord van de ombudsdienst dat dommel dient te reageren binnen de maand. Nu ja nog een maand.
Ik heb het echt gehad met Dommel!
Klacht is binnen bij ombudsdienst maar ons centen die zullen we wel kwijt zijn zeker? En dan krijg je een antwoord van de ombudsdienst dat dommel dient te reageren binnen de maand. Nu ja nog een maand.
Ik heb het echt gehad met Dommel!
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
q-tec : kan je iets laten weten over jaarrekening?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Dat is al eens besproken geweest. 2010 zal er nog niet op staan. O.b.v. 2009 zag het er niet zo heel rooskleurig uit, maar goed. Het is moeilijk om een bedrijf te beoordelen enkel op basis van één jaarrekening. Er is de evolutie in de tijd, vergelijking met anderen uit de sector, ...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 feb 2011, 14:53
Tja we hebben belgacom gebeld toen ze afwezigheidsbriefje hadden gepost in onze bus , maar dat is een lang verhaal
eerst beweerde ze dat iemand van ons naar de belgacom winkel is gegaan en alles hebben geanuleerd (!?) niemand van ons heeft dit gedaan.
Daarna zeiden ze dat onze telefoon nummer (wat op het briefje stond) niet bestond en niet kon aangemaakt worden.
Vanaf daarna zeiden ze dat wij niet meer konden bellen voor info omdat wij geen klant zijn , maar dommel moest hun contacteren.
Toch nog eens gebeld naar beiden providers en belgacom zei dat ze niks afweten van een nieuwe afspraak op mijn adres en dommel zei dat ze een aanvraag hadden gevraagd voor nieuwe afspraak maar dat belgacom niks laat weten , kom daar maar es aan uit !
Over die lijst , afgeschaft of niet , telenet en dommel gebruiken ze , want het is tegen mij gebruikt .
Katia smets.
eerst beweerde ze dat iemand van ons naar de belgacom winkel is gegaan en alles hebben geanuleerd (!?) niemand van ons heeft dit gedaan.
Daarna zeiden ze dat onze telefoon nummer (wat op het briefje stond) niet bestond en niet kon aangemaakt worden.
Vanaf daarna zeiden ze dat wij niet meer konden bellen voor info omdat wij geen klant zijn , maar dommel moest hun contacteren.
Toch nog eens gebeld naar beiden providers en belgacom zei dat ze niks afweten van een nieuwe afspraak op mijn adres en dommel zei dat ze een aanvraag hadden gevraagd voor nieuwe afspraak maar dat belgacom niks laat weten , kom daar maar es aan uit !
Over die lijst , afgeschaft of niet , telenet en dommel gebruiken ze , want het is tegen mij gebruikt .
Katia smets.
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Bij mijn activatie heb ik ook lang moeten wachten op belgacom. De gemaakte afspraak (dewelke belgacom technieker zelf op mijn voicemail insprak) werd tot 2 maal toe niet nagekomen. Nieuwe afspraak maken bij belgacom klantendienst of vragen waarom technieker niet opdaagde ging niet omdat ik er geen klant was (waarna ik vanalle produkten van bgc aangesmeerd kreeg). Via dommel helpdesk 2 keer nieuwe afspraak moeten maken en zo is het dan de derde keer wel in orde gekomen.
Mij is het overduidelijk dat belgacom misbruik maakt van hun macht . De lijnen moeten dringend in een autonoom (overheids)bedrijf gestoken worden! Maar de politiek wil die melkkoe natuurlijk niet kwijt.
Mij is het overduidelijk dat belgacom misbruik maakt van hun macht . De lijnen moeten dringend in een autonoom (overheids)bedrijf gestoken worden! Maar de politiek wil die melkkoe natuurlijk niet kwijt.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Ja, ik moet al instemmen met dit verhaal
1 ste tel bij helpdesk zeiden ze niet langer dan 14 dagen tevoren aansl vragen en betalen.
Alles gestart (betaald ) half jan 2011, uiteindelijk een afspraak vorige vrijdag voor technieker. Noppes, geen bezoek, geen bericht (noch GSM noch nota in de bus). Helpdesk bij Dommel weten ze van niets, ze onderzoeken het (luid het). Ondertussen blijven ze wel facturen voorleggen, die je zou moeten betalen, tot wanneer het actief is, en nadien wordt het gereguleerd(zou moeten).
Heb nu zelf een datum voorgesteld waar zij op moeten reageren, en vermeld dat ik dus nu met extrakosten zit>> hogere GSMrekening ( geen vaste lijn nog niet), eerste facturen betaald. Mijn mededeling was dus: als alles werkt deze maand, pas facturen ter betaling te willen ontvangen vanaf augustus. Na 3 dagen nog geen antwoord hierop.
Als ze je een datum opleggen, wanneer de technieker komt, moet je thuis zijn van 09.00 t/m 18.00.anders 49 euro boete!!! Heb dit nu aan hun voorgelegd, een dag voor niets speciaal thuisgebleven.
Hopelijk reageren ze toch nog deze week, met een nieuwe datum of dat ze nog niets weten, van de technieker die geweest zou zijn.
Benieuwd hoe het verhaal verder verloopt. ook voor jullie
1 ste tel bij helpdesk zeiden ze niet langer dan 14 dagen tevoren aansl vragen en betalen.
Alles gestart (betaald ) half jan 2011, uiteindelijk een afspraak vorige vrijdag voor technieker. Noppes, geen bezoek, geen bericht (noch GSM noch nota in de bus). Helpdesk bij Dommel weten ze van niets, ze onderzoeken het (luid het). Ondertussen blijven ze wel facturen voorleggen, die je zou moeten betalen, tot wanneer het actief is, en nadien wordt het gereguleerd(zou moeten).
Heb nu zelf een datum voorgesteld waar zij op moeten reageren, en vermeld dat ik dus nu met extrakosten zit>> hogere GSMrekening ( geen vaste lijn nog niet), eerste facturen betaald. Mijn mededeling was dus: als alles werkt deze maand, pas facturen ter betaling te willen ontvangen vanaf augustus. Na 3 dagen nog geen antwoord hierop.
Als ze je een datum opleggen, wanneer de technieker komt, moet je thuis zijn van 09.00 t/m 18.00.anders 49 euro boete!!! Heb dit nu aan hun voorgelegd, een dag voor niets speciaal thuisgebleven.
Hopelijk reageren ze toch nog deze week, met een nieuwe datum of dat ze nog niets weten, van de technieker die geweest zou zijn.
Benieuwd hoe het verhaal verder verloopt. ook voor jullie
na volgende mail, kreeg ... ongelooflijk maar waar, een telefoon van Dommel. Was zelf telaat, hebben niets ingesproken, tsjaaa.
Belde dan maar zelf op>>> had hun reeds voorgesteld volgende maandag te regelen voor een technieker. Dit zouden ze doorgegeven hebben, en wachten op bevestiging, alsook nog steeds de reden waarom het vorige maal niet doorging.
Ze hebben eindelijk ook huidige facturen geannulleerd.
zie mail die uiteindelijk "iets' teweegbracht=
Zoals reeds enkele male gemeld. Is er nog geen bestaand account. Betalingen hiervoor zijn reeds ontvangen, bij jullie.
Logischer wijze kan u niets annuleren wat nog niet werkt.
Liever, dan dit type bedreigingen te ontvangen, hadden we graag geweten wanneer de installateur langskomt en uiteindelijk onze connectie werkt.
Gelieve dus bestaande cases eerst te behandelen, vooraleer u verdere stappen onderneemt.
Als u er voor kiest mij niet als klant aan te nemen. Gelieve alle reeds betaalde facturen terug te betalen, alsook modem en tegoedmoetkoming, voor de last, tijd- en energieverlies door jullie aangebracht.
Zoals jullie zeker weten, telt electronisch verkeer evenzo als aangetekende zendingen.
>> tot daar<<
hoe wat drastisch en dreigender klinken toch lijkt te helpen
tot binnekort met meer nieuws
Belde dan maar zelf op>>> had hun reeds voorgesteld volgende maandag te regelen voor een technieker. Dit zouden ze doorgegeven hebben, en wachten op bevestiging, alsook nog steeds de reden waarom het vorige maal niet doorging.
Ze hebben eindelijk ook huidige facturen geannulleerd.
zie mail die uiteindelijk "iets' teweegbracht=
Zoals reeds enkele male gemeld. Is er nog geen bestaand account. Betalingen hiervoor zijn reeds ontvangen, bij jullie.
Logischer wijze kan u niets annuleren wat nog niet werkt.
Liever, dan dit type bedreigingen te ontvangen, hadden we graag geweten wanneer de installateur langskomt en uiteindelijk onze connectie werkt.
Gelieve dus bestaande cases eerst te behandelen, vooraleer u verdere stappen onderneemt.
Als u er voor kiest mij niet als klant aan te nemen. Gelieve alle reeds betaalde facturen terug te betalen, alsook modem en tegoedmoetkoming, voor de last, tijd- en energieverlies door jullie aangebracht.
Zoals jullie zeker weten, telt electronisch verkeer evenzo als aangetekende zendingen.
>> tot daar<<
hoe wat drastisch en dreigender klinken toch lijkt te helpen
tot binnekort met meer nieuws
- guntherstassen
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
- Contacteer:
Net Dommel eens gebeld voor een informatieve vraag :
Hoelang duurt het voor een upgrade van een lijn?
Dommel antwoord : na betaling ongeveer 10 werkdagen.
Ik zeg er op : 10 werkdagen zei u ?
Dommel : Jaja, ongeveer 10 werkdagen
Ik zeg er op : Waarom duurt het dan bij mij al sinds eind december 2010 ? dat zijn toch al meer dan 10 werkdagen. Mijn Telefoonlijn doorgegeven
Dommel : Ik ga daar niet op antwoorden omdat er een klacht is.
Ik : Kent u Userbase? Daar regent het klachten over jullie
Dommel : Nee, ken ik niet. Daag (einde gesprek)
Daarna nogmaals mail gestuurd naar ombudsdienst... En maar wachten, wachten, wachten
Hoelang duurt het voor een upgrade van een lijn?
Dommel antwoord : na betaling ongeveer 10 werkdagen.
Ik zeg er op : 10 werkdagen zei u ?
Dommel : Jaja, ongeveer 10 werkdagen
Ik zeg er op : Waarom duurt het dan bij mij al sinds eind december 2010 ? dat zijn toch al meer dan 10 werkdagen. Mijn Telefoonlijn doorgegeven
Dommel : Ik ga daar niet op antwoorden omdat er een klacht is.
Ik : Kent u Userbase? Daar regent het klachten over jullie
Dommel : Nee, ken ik niet. Daag (einde gesprek)
Daarna nogmaals mail gestuurd naar ombudsdienst... En maar wachten, wachten, wachten
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Wees maar zeker dat ze userbase kennen.Ik : Kent u Userbase? Daar regent het klachten over jullie
Dommel : Nee, ken ik niet. Daag (einde gesprek)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Plus Member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Bij mij min of meer hetzelfde probleem.
De 27e januari heb ik mijn contract getekend en direct geld overgeschreven. Intussen zijn we 16 MAART en nog steeds geen internet gezien, nog steeds geen datum ontvangen.
Willen die nog wel klanten????
Best dat ik mijn Telenet lijn nog niet opgezegd had, ik kan het mij niet voorstellen om 2maand zonder internet te zitten...
Of het nu aan Dommel of aan belgacom ligt laat ik in het midden, maar één ding weet ik, dat ik nooit nog bij 1vd 2 internet wil. (veel blijft er dan wel niet meer over van keuze...)
De 27e januari heb ik mijn contract getekend en direct geld overgeschreven. Intussen zijn we 16 MAART en nog steeds geen internet gezien, nog steeds geen datum ontvangen.
Willen die nog wel klanten????
Best dat ik mijn Telenet lijn nog niet opgezegd had, ik kan het mij niet voorstellen om 2maand zonder internet te zitten...
Of het nu aan Dommel of aan belgacom ligt laat ik in het midden, maar één ding weet ik, dat ik nooit nog bij 1vd 2 internet wil. (veel blijft er dan wel niet meer over van keuze...)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
betaal niet meer aan dommel en zeg op omdat zij van hun kant het contract niet nakomen simpel!! (hetgeen je tot nu al betaald hebt ben je kwijt...)Of het nu aan Dommel of aan belgacom ligt laat ik in het midden, maar één ding weet ik, dat ik nooit nog bij 1vd 2 internet wil. (veel blijft er dan wel niet meer over van keuze...)
Bel naar belgacom voor een nieuwe aansluiting en binnen de week heb je internet van hun (tenzij je geen tellijn in je huis zou hebben en ze die nog moeten lassen)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
brief door advocaat laten sturen want het gaat niet om 50€ denk ik eerder 500....alsook blijven bellenbeont schreef:Dat gaan nogal moeilijk aangezien ik voor een jaar betaald heb (voordeel: boostpack, geen limiet ed.)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Hier hetzelfde; betaald voor een jaar, nog steeds geen aansluiting na 3 maand.
Elke keer ik bel is het iets van "we wachten op bevestiging van belgacom'
Een advocaat; wat gaat die dan aanrekenen ?
Waarschijnlijk ben je dan evenveel of meer kwijt als je het bedrag (435 euro) zou kunnen terug winnen...
Elke keer ik bel is het iets van "we wachten op bevestiging van belgacom'
Een advocaat; wat gaat die dan aanrekenen ?
Waarschijnlijk ben je dan evenveel of meer kwijt als je het bedrag (435 euro) zou kunnen terug winnen...
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Ik denk (en vrees een beetje) dat Dommel zijn liedje ver uitgezongen is.
Heb uit goed bron vernomen, dat Dommel niet meer betaalt aan Belgacom.
Wat kan verklaren, waarom veel Dommelaars hier niet meer aangesloten geraken.
Ik heb zelf nog een case bij Dommel lopen (heb 100 euro extra moeten ophoesten, toen ik daar wegging). Via TestAankoop kreeg ik toen (ongeveer twee maand geleden) te horen dat Dommel in heel slechte papieren zat...
Veel signalen wijzen alvast op problemen (sinds de uitrol van VDSL2)
- Hun abonnementsprijzen voor VDSL2 zijn bij de hoogste op de markt (vroeger was Dommel met ADSL nog prijsbreker)
- Beloofde investeringen (zoals SpeedLine = VDSL2 + VOIP) blijven uit.
- Systeem van jaarlijkse betalingen (met korting) kunnen wijzen op een cash flow gebrek
- Nieuwe aansluitingen + verhuis geraken maar niet geregeld (vermoedelijk doordat Belgacom niet meer aansluit)
Ik weet niet hoeveel klanten Dommel (nog) telt. Ze hebben alvast een goed product met hun cityline abbo's (mits je op die ADSL2+ centrales aansluitbaar bent). Maar veel VDSL2 gebruikers zullen ze toch niet meer tellen. Hiervoor zijn hun prijzen te hoog en hun voorwaarden te slecht (zeker in het begin: geen promo's op activatie, installatie, modem, etc voor bestaande klanten). Voor VDSL2 is Dommel verdomd duur geworden. En laat dat nu net de toekomst zijn...
P.S. Wat mijn case betreft. Hoop ik dat Dommel tot een minnelijke schikking wilt komen en een stuk van mijn geld terugstort. Anders kan ik Dommel enkel nog maar afraden. Een bedrijf dat zijn klanten niet correct behandeld, is mijn aandacht niet meer waard! (de uitspraak van mijn case volgt binnen een paar weken)
My 5 cents.
Gent32m
Heb uit goed bron vernomen, dat Dommel niet meer betaalt aan Belgacom.
Wat kan verklaren, waarom veel Dommelaars hier niet meer aangesloten geraken.
Ik heb zelf nog een case bij Dommel lopen (heb 100 euro extra moeten ophoesten, toen ik daar wegging). Via TestAankoop kreeg ik toen (ongeveer twee maand geleden) te horen dat Dommel in heel slechte papieren zat...
Veel signalen wijzen alvast op problemen (sinds de uitrol van VDSL2)
- Hun abonnementsprijzen voor VDSL2 zijn bij de hoogste op de markt (vroeger was Dommel met ADSL nog prijsbreker)
- Beloofde investeringen (zoals SpeedLine = VDSL2 + VOIP) blijven uit.
- Systeem van jaarlijkse betalingen (met korting) kunnen wijzen op een cash flow gebrek
- Nieuwe aansluitingen + verhuis geraken maar niet geregeld (vermoedelijk doordat Belgacom niet meer aansluit)
Ik weet niet hoeveel klanten Dommel (nog) telt. Ze hebben alvast een goed product met hun cityline abbo's (mits je op die ADSL2+ centrales aansluitbaar bent). Maar veel VDSL2 gebruikers zullen ze toch niet meer tellen. Hiervoor zijn hun prijzen te hoog en hun voorwaarden te slecht (zeker in het begin: geen promo's op activatie, installatie, modem, etc voor bestaande klanten). Voor VDSL2 is Dommel verdomd duur geworden. En laat dat nu net de toekomst zijn...
P.S. Wat mijn case betreft. Hoop ik dat Dommel tot een minnelijke schikking wilt komen en een stuk van mijn geld terugstort. Anders kan ik Dommel enkel nog maar afraden. Een bedrijf dat zijn klanten niet correct behandeld, is mijn aandacht niet meer waard! (de uitspraak van mijn case volgt binnen een paar weken)
My 5 cents.
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Amai, dat moet volgens mij pijn gedaan hebben om dat hier neer te pennen.
Dommel was voor mij al sinds het begin firma (of in de vorm van Dhr. Dom) persona non grata omwille van eerdere ervaringen. Ik vind het zeer spijtig dat dit nu (weeral) zo moet aflopen met een kleine speler op de markt.
Wat schiet er nu eigenlijk nog over buiten Belgacom, Telenet en EDPNET ?
Grtz,
Sasuke
Dommel was voor mij al sinds het begin firma (of in de vorm van Dhr. Dom) persona non grata omwille van eerdere ervaringen. Ik vind het zeer spijtig dat dit nu (weeral) zo moet aflopen met een kleine speler op de markt.
Wat schiet er nu eigenlijk nog over buiten Belgacom, Telenet en EDPNET ?
Grtz,
Sasuke
- Zorba
- Elite Poster
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Ik zou het alleszins jammer vinden moest Dommel verdwijnen. Wat zal er gebeuren met bestaande klanten indien dommel failliet gaat? Zou nogal erg zijn als je juist voor een jaar betaald hebt, om dan afgesloten te worden na x weken/maanden
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
ze gaan geen paar 1000 mensen weken zonder internet zetten hé, migreren naar hun eigen netwerk lijkt me de meest logische.Ik zou het alleszins jammer vinden moest Dommel verdwijnen. Wat zal er gebeuren met bestaande klanten indien dommel failliet gaat? Zou nogal erg zijn als je juist voor een jaar betaald hebt, om dan afgesloten te worden na x weken/maanden
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Tja, toen sommigen onder ons een aantal maanden geleden de vinger legden op de redelijk negatieve jaarrekening, werden we nog met de vinger gewezen als doemdenkers en paniekzaaiers. Er is nu wel niks officieel, dus zullen we nog maar een beetje afwachten. Tot nu toe is het heel zelden geweest dat een failliete ISP lange tijd zonder overnemer bleef zitten.
Uiteindelijk is Dommel zijn voordelen kwijtgespeeld toen BGC en TNT hun beperkt volume overboord gooiden.
Uiteindelijk is Dommel zijn voordelen kwijtgespeeld toen BGC en TNT hun beperkt volume overboord gooiden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Nee?q-tec schreef:ze gaan geen paar 1000 mensen weken zonder internet zetten hé, migreren naar hun eigen netwerk lijkt me de meest logische.Ik zou het alleszins jammer vinden moest Dommel verdwijnen. Wat zal er gebeuren met bestaande klanten indien dommel failliet gaat? Zou nogal erg zijn als je juist voor een jaar betaald hebt, om dan afgesloten te worden na x weken/maanden
Als ik mij niet vergis heeft belgacom ook de stekker er uit getrokken toen het leuvense (?) e-leven zijn facturen niet meer betaalde.
Belgacom mag trouwens niet rechtstreeks de klanten aanspreken om ze tot zich te winnen. De klanten moeten op eigen houtje belgacom aanspreken om bij hun klant te worden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
We zijn hier ook een aantal jaar Dommel klant geweest, tot er een wijziging van het abonnement gevraagd werd. We hebben ervoor 30 euro betaald, maar de wijziging werd NOOIT uitgevoerd, ondanks veel aandringen. Uiteindelijk hebben we Dommel, een jaar geleden, buitengegooid. Het geld hebben we nooit teruggezien. Ik kan alleen maar besluiten dat Dommel een bende oplichters zijn, we hebben er dus ook geen minuut medelijden mee.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik ben er jullie nog altijd dankbaar voor waardoor ik een jaarlijkse betaling nog gecanceld hebGoztow schreef:Tja, toen sommigen onder ons een aantal maanden geleden de vinger legden op de redelijk negatieve jaarrekening, werden we nog met de vinger gewezen als doemdenkers en paniekzaaiers. Er is nu wel niks officieel, dus zullen we nog maar een beetje afwachten.
(Mss wordt het tijd om EPNet of belgacom eens te overwegen, kwestie van promo's hmm)
Een overname zoals bij UPC..behoort dat niet tot mogelijkheden, allee als het zover zou komen ?
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Gezien de uitrol van vdsl2 van belgacom kan telenet nog weinig doen met de legacy adsl2+ brol van edpnet. Het zou alvast niet in hun strategie passen van "de snelste zijn".
Dommel is gewoon gedoemd om te verdwijnen naast alle andere kleine operatoren.
En als ge dan toch gaat overstappen naar een andere xDSL provider, kies dan voor edpnet.
Dommel is gewoon gedoemd om te verdwijnen naast alle andere kleine operatoren.
En als ge dan toch gaat overstappen naar een andere xDSL provider, kies dan voor edpnet.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Toch wel erg ze nu zijn er maar een 4tal prividers meer over: bgc, telenet,edpnet en scarlet(bgc)
Mobistar en base maarja adsl we zitten wel in 2011 hé.
En zo kan ik proximus mobile ook meerekenen snelheden kunnen hoger zijn dan adsl zeker de upload! enkle een 2Gb limiet
Mobistar en base maarja adsl we zitten wel in 2011 hé.
En zo kan ik proximus mobile ook meerekenen snelheden kunnen hoger zijn dan adsl zeker de upload! enkle een 2Gb limiet
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Dit is nu weer een reden waarom ik VOOR creditcard betalingen ben.
Als je de goederen/diensten niet ontvangen hebt kan je altijd een dispute formulier invullen en je geld terug krijgen.
Probeer dat maar eens met een overschrijving...
Als je de goederen/diensten niet ontvangen hebt kan je altijd een dispute formulier invullen en je geld terug krijgen.
Probeer dat maar eens met een overschrijving...
-
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 06 nov 2010, 17:54
Dag beste UB'ers,
Voor ik mijn verhaal doe wil ik al direct to the point komen: Ik stel voor dat -aangezien we met al een redelijk aantal mensen zijn- samenwerken om de schuldige hiervoor te laten boeten en ons geld zien terug te krijgen. Een advocaat is heel duur maar als we met 100 zijn die 1 advocaat inhuren zal dat wel betaalbaar zijn en voor sommigen zal er dan op het einde van de rit nog wat over blijven om te innen. Dit vooral voor de nieuwe klanten die modem, activering en enkele maanden betaling kwijt zijn zonder nog maar een seconde internet te hebben ontvangen. Ik gok dat iedereen die boos, teleurgesteld, whatever is dit geen slecht idee zal vinden maar hier zijn we natuurlijk nog niet met 100. Dus hoe denken jullie dat we het best aanpakken. Maken we groep/pagina op facebook. Of maken we een groep op isociety? Of een 3e optie. Er zijn 351 fans van dommel.com op facebook, ik wil gerust op mij nemen om die allemaal te contacteren om te kijken of er nog mensen ontevreden zijn en te waarschuwen voor die jaarlijkse betaling (die ik mijn ouders nog maar even geleden aangeraden heb, verdomme) Samen sta je altijd sterker dan alleen, sammen kunnen we naar test aankoop, alle mogelijke ombudsdiensten en instanties stappen en eventueel naar de rechtbank.
Ik onder vind hetzelfde probleem en heb er ook stil aan genoeg van. Om niet te zeggen dat dat punt al voorbij is. Ik ben blij dat hier toch het 1 en ander te lezen valt, ik dacht echt dat ik de enige was want in mijn ouderlijk huis ben ik altijd zeer tevreden geweest over dommel. Het is die nieuwe aansluiting die nu een giga probleem blijkt. Na het lezen van dit topic zet ik mijn domiciliëring onmiddellijk stop bij deze provider. Ongelofelijk, dan is er eindelijk eens een bedrijf die mijn vertrouwen heeft gewonnen zodat ik domiciliëring accepteer. Iets wat ik normaal NOOIT doe. Toen ik klant werd bij hun intussen bijna een jaar geleden in mijn ouderlijk huis was ik in de wolken. Toen kon je een mail sturen naar hen en verwachten dat je ze zouden terug bellen. Het is me meermaals overkomen. Op en top service. Nu heb ik -met een eenzame uitzondering- steeds dezelfde helpdesk medewerker aan de lijn (technisch of administratieve vraag doet er niet toe) die onbekwaam, ongeïnteresseerd en dergelijke overkomt.
Tot zover korte schets van mijn verhaal. Ik neem nu contact op met elke ontevreden gebruiker in dit topic om het voorstel voor een groep/pagina te beginnen aan te brengen bij hen.
Groeten,
the1philosophist
Voor ik mijn verhaal doe wil ik al direct to the point komen: Ik stel voor dat -aangezien we met al een redelijk aantal mensen zijn- samenwerken om de schuldige hiervoor te laten boeten en ons geld zien terug te krijgen. Een advocaat is heel duur maar als we met 100 zijn die 1 advocaat inhuren zal dat wel betaalbaar zijn en voor sommigen zal er dan op het einde van de rit nog wat over blijven om te innen. Dit vooral voor de nieuwe klanten die modem, activering en enkele maanden betaling kwijt zijn zonder nog maar een seconde internet te hebben ontvangen. Ik gok dat iedereen die boos, teleurgesteld, whatever is dit geen slecht idee zal vinden maar hier zijn we natuurlijk nog niet met 100. Dus hoe denken jullie dat we het best aanpakken. Maken we groep/pagina op facebook. Of maken we een groep op isociety? Of een 3e optie. Er zijn 351 fans van dommel.com op facebook, ik wil gerust op mij nemen om die allemaal te contacteren om te kijken of er nog mensen ontevreden zijn en te waarschuwen voor die jaarlijkse betaling (die ik mijn ouders nog maar even geleden aangeraden heb, verdomme) Samen sta je altijd sterker dan alleen, sammen kunnen we naar test aankoop, alle mogelijke ombudsdiensten en instanties stappen en eventueel naar de rechtbank.
Ik onder vind hetzelfde probleem en heb er ook stil aan genoeg van. Om niet te zeggen dat dat punt al voorbij is. Ik ben blij dat hier toch het 1 en ander te lezen valt, ik dacht echt dat ik de enige was want in mijn ouderlijk huis ben ik altijd zeer tevreden geweest over dommel. Het is die nieuwe aansluiting die nu een giga probleem blijkt. Na het lezen van dit topic zet ik mijn domiciliëring onmiddellijk stop bij deze provider. Ongelofelijk, dan is er eindelijk eens een bedrijf die mijn vertrouwen heeft gewonnen zodat ik domiciliëring accepteer. Iets wat ik normaal NOOIT doe. Toen ik klant werd bij hun intussen bijna een jaar geleden in mijn ouderlijk huis was ik in de wolken. Toen kon je een mail sturen naar hen en verwachten dat je ze zouden terug bellen. Het is me meermaals overkomen. Op en top service. Nu heb ik -met een eenzame uitzondering- steeds dezelfde helpdesk medewerker aan de lijn (technisch of administratieve vraag doet er niet toe) die onbekwaam, ongeïnteresseerd en dergelijke overkomt.
Tot zover korte schets van mijn verhaal. Ik neem nu contact op met elke ontevreden gebruiker in dit topic om het voorstel voor een groep/pagina te beginnen aan te brengen bij hen.
Groeten,
the1philosophist