Hallo,
Ik heb nu een 2-tal maand Internet Favorite met Volume Pack Unlimited.
Nu merk ik dat mijn downloadsnelheden tussen ongeveer 10u en 0.00 verschrikkelijk laag liggen, tussen de 50 en 100kb/s
HTTP, FTP, scp connecties hebben hier allemaal last van, geen enkele single connectie heeft een deftige snelheid.
Mijn modem synct perfect aan 30/6 en 's nachts heb ik geen enkel probleem (downloads halen dan ongeveer max lijnsnelheid van 2.8 tot 2.9mb/s)
Blijkbaar capt belgacom elke single connectie, als ik 10 ftp clients open haal ik bij alle 10 een snelheid van rond de 50k overdag. Als ik om 23u een grote download start, dan blijft de snelheid rond de 50kb hangen en zo goed als klokslag 0.00 schiet de snelheid omhoog naar 2+mb/s (en ik zit niet op smallband)
Iemand enig idee aan wat dit ligt? Ze hebben al een tech gestuurd en we zitten alleen op een poort en de modem hebben ze ook al eens vervangen zonder resultaat.
Het zou wel tof zijn als ik overdag en 's avonds ook deftig kan surfen/downloaden.
Snelheidslimieten bij Internet Favorite
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Heb je al eens geprobeerd via je computer een PPPoE-sessie te starten.
Dan gebruik je je router enkel als modem, en kan je toch die rommel uitsluiten.
Heb je al eens geprobeerd op een niet-standaard poort? beveiligde verbinding?
Dan gebruik je je router enkel als modem, en kan je toch die rommel uitsluiten.
Heb je al eens geprobeerd op een niet-standaard poort? beveiligde verbinding?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kan je eens op regelmatige tijdstippen speedtests doen van bvb speedtest.net, alsook files downloaden van proof.ovh.net en de resultaten hier eens zetten?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Probleem ligt bij ip range van datacenter waar mijn webserver staat.
Alle verkeer overdag gaat supertraag van server tot mijn pc en 's nachts gaat het wel plots zonder problemen.
Als ik een simpele http download doe van mijn server haal ik 50k gemiddeld en als ik dan een file van proof.ovh.net opzet max ik meteen mijn lijn op 2.8mb/s
Aan server ligt het niet, aangezien andere mensen met andere isp wel degelijke snelheden halen.
Alle verkeer overdag gaat supertraag van server tot mijn pc en 's nachts gaat het wel plots zonder problemen.
Als ik een simpele http download doe van mijn server haal ik 50k gemiddeld en als ik dan een file van proof.ovh.net opzet max ik meteen mijn lijn op 2.8mb/s
Aan server ligt het niet, aangezien andere mensen met andere isp wel degelijke snelheden halen.
Al mijn verkeer van hetzner naar mijn pc vertoont deze snelheid overdag, 's nachts totaal niet (zal straks pic erbij voegen van snelheid na 0.00)
Dit is puur aan de kant van Belgacom dat er een cap op de snelheid wordt gezet overdag.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Belnet ook volle snelheid (wireless dicht trekken dus in dit geval )
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –