Overschakelen naar Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Hey allemaal,

Ik heb net men VDSL2 aangevraagd bij Scarlet.
Momenteel ben ik nog bij Dommel en had enkele vraagjes over het overstappen..

- Kan ik mijn Dommel al opzeggen voor Scarlet voltooid is ( of geeft dit problemen met vrijgeven van de lijn oid )
- Ik heb momenteel een Discovery Line van belgacom voor ADSL ( hangt geen telefoon aan, puur voor internet genomen )
Kan ik deze ook al opzeggen ( of moet dit behouden worden ) ? Bij de bestelprocedure van Scarlet vond ik nergens een optie om geen belgacom lijn te nemen

Thanks voor de info :)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Ik kom van hetzelfde verhaal:
- Discovery line puur voor het adsl signaal van Dommel over te laten komen
- Dommel als internet provider

rond 23 december online bestelling gedaan van Scarlet one. Op dit moment nog altijd geen aansluiting bij Scarlet (normaal komende donderdag zou alles moeten in orde zijn...). Ik zou u aanraden om niets op te zeggen zolang je nog geen Scarlet hebt !

We zijn dus inmiddels al bijna 2 maand aan het sukkelen om bij Scarlet te geraken. Iedere dag telefoontjes naar Scarlet om het goed te krijgen, ik kan u al een 10 tal medewerkers bij Scarlet doorgeven :)
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Argon schreef:Ik zou u aanraden om niets op te zeggen zolang je nog geen Scarlet hebt !)
Inderdaad, het abonnement waarin uw telefoon nummer zit (het nummer dat je wenst te behouden) mag u absoluut niet opzeggen tot dat dit telefoon nummer actief is bij scarlet!
Het maakt niet uit of dit in een abonnement zit samen met internet (zoals cityline/netline), niet opzeggen!!
opzeggen = grote kans dat je je nummer nooit meer terug ziet!!

Uw discovery lijn mag je wel opzeggen als ik me niet vergis, indien het telefoon nummer van deze lijn niet wenst te behouden.
Maak wel duidelijk aan Scarlet dat je op die lijn waar je nu 'discovery abonnement" hebt, je Scarlet abonnement op wil (indien dit zo is) zodat ze geen tweede lijn lassen == kost (veel?) geld!

Aangezien het hier nog al raar in elkaar zit, overdragen van nummer maar naar een lijn waarop een ander telefoon nummer zit (wat je dus niet gebruikt). Zeker vermelden, zodat ze niet plot uw oprit opensmijten en u hiervoor aanrekenen!!
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Hmm denk dat het ni 100% duidelijk was :)
Ik heb geen nummer dat overgedragen moet worden maar enkel een discovery line die ik niet meer wil maar niet zeker van ben of ik het mag opzeggen..

Zal morgen nog maar is proberen te bellen naar de helpdesk om de instructies te bevestigen :) wil maar zelf geen vertraging forceren omdat ik iets te vroeg heb opgezegd..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ReLoad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 4 keer

Ok sorry, een beetje te rap willen waarschuwen voor nummeroverdrachten. Had niet gedacht dat je puur internet had.

Indien er geen nummeroverdracht is, dan mag je alles opzeggen.

(Maar je kan beter pas je internet opzeggen als je scarlet volledig actief is, zodat je niet zonder internet zit.)

Er zijn volgende mogelijkheden:
  • Je wil je discovery lijn behouden voor telefoon ==> discovery niet opzeggen (€10?/maand), dommel internet opzeggen
  • Je wil je discovery lijn niet behouden ==> raw copper (geen telefoon signaal), discovery lijn en dommel intenet opzeggen
ENKEL bij scarlet VDSL is er geen meer kost voor raw copper (Zonder Belgacom-abonnement: geen meerkost).
Indien je je discovery lijn niet meer nodig hebt is dit een kost minder per maand.

Dit staat op de site van scarlet:
ADSL: Zonder Belgacom-abonnement: € 30/maand (+€ 5/maand)
VDSL: Zonder Belgacom-abonnement: geen meerkost!

Dus dicovery lijn behouden kost je € 10 / maand extra, scarlet vdsl zonder belgacom lijn kost je € 0/maand extra!
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Moet je dit eigenlijk ergens specifieren dat je een raw copper wilt ipv normale belgacom lijn?
Tijdens de bestelling ( online ) kon ik dit nergens aanduiden en werd enkel men huidig telefoonnummer gevraagd.

Nu weet ik niet of dit voor VDSL uberhaupt wel nodig is nog? ( en dus standaard een raw copper word? )
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Net maar even gebeld se!
Blijkbaar is de discovery line gewoon niet meer nodig en moet er niet gewacht worden met de opzeg van Dommel.
Ze raden natuurlijk ook aan om te wachten tot Scarlet er ligt om geen onderbreking te hebben.

Onderbreking stoort met niet dus straks maar even de opzegbrief posten :) ( en nu maar hopen dat ik een mooie snelheid haal )
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Zie maar dat je Dommel ruim op voorhand opzegt, ze rekenen je immers de laatste maand volledig aan en niet per dag, zoals normale ISPs.
Bvb, mijn aanrekeningsperide liep telkens tot de 14de van de maand. Ik stuur hen ruim een maand op voorhand een aangetekende brief, met de vraag om me op de 17de van de maand erop af te sluiten, aangezien Scarlet dan werd aangesloten. Ipv de laatste 3 dagen (14-17) apart aan te rekenen, rekenden ze de volledige periode (15-14) aan!
Hetzelfde hadden ze trouwens ook gedaan toen ik van Netconnect naar Homeconnect overschakelde, de overlappende periode (25 dagen) werd 2x aangerekend.
Blij dat ik daar weg ben.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

yuy,

Belgacom heeft vandaag onze tuin komen omspitten om onze lijn VDSL2 klaar te maken :)
Nu alleen nog alleen nog wachten op Scarlet om VDSL2 in de centrale aan te zetten :angel:
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

De tuin, of het voetpad? :lol:
Volgens mij hebben we een Belgacom mol in onze tuin zitten dan, maar dat even ter zijde :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Aangezien ik op een appartement woon zal ik hier geen last van hebben :)
Nu is het maar even wachten tot de technieker langskomt!

Dommel brief is onderweg en de domiciliëring is ook stopgezet :)
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

en voila
actief op Scarlet

Zeer goede service.
De technieker heeft wel even moeten zoeken maar dat was doordat BGC blijkbaar in de kast op straat wat fouten had gemaakt..
al bij al op een uurtje was het gefixed :) ( en in totaal een kleine 2 weken )

Afbeelding
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

Te vroeg victorie gekraaid blijkbaar..
Theeft net geen 24u gewerkt of men sync is weg -_-

Vond het wel grappig dat de eerste scarlet medewerker vroeg om eens met kabel ipv wifi te proberen ( want dit gaat mijn sync in orde zetten natuurlijk )..
Nujah gelukkig een 2de helpdesk medewerker aan de lijn gekregen die een technieker gaat laten komen van belgacom
Hopen dat die niet te lang op zich laat wachten ( en we mogen weer verlof nemen ) en dat het snel weer werkt..
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

overschakeling Scarlet is echt een nachtmerrie.

Het aanvragen is geen probleem, maar dan allereerst loopt de planning tussen Belgacom en Scarlet grondig fout waardoor ze hier pas 14 dagen later dan voorzien kwamen installeren.

Ondertussen hadden we alles al in orde gemaakt voor de opzegging van onze Belgacom lijn voor Scarlet.

Sinds hun installatie zitten we ondertussen al 14 dagen zonder telefoon, Scarlet verwijt Belgacom natuurlijk dat de fout bij hen ligt.

Belgacom TV, om één of andere reden krijg ik irritante flitsen in verschillende kleuren die het beeld storen, precies of er storing op de uitzending zit. Maar dit laat ik even buiten beschouwing aangezien ik nog één kabel moet testen om te zien of het beeld beter is.
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2011, 20:43
Twitter: DirkRonsmans
Locatie: Haasrode
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 5 keer

hier is het alweer opgelost vandaag
kleine week zonder internet omdat blijkbaar iemand de kabel in de wijkkast had uitgetrokken -_-

Hopen da da ze da ni nog is doen :)
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Ik heb onlangs een dikke week zonder internet en telefoon gezeten door een kabelbreuk.
Daarvoor heb ik 25 € korting gekregen op mijn eerstvolgende factuur.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”