Cisco introduceert Linksys E4200-router

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Cisco heeft een nieuwe Linksys-router geïntroduceerd. De Linksys E4200 heeft een rank ontwerp gekregen en zou op de 5GHz-band bruto-wifi-snelheden tot 450Mbps aanbieden. De router heeft ook aansluitmogelijkheden via de usb-poort.

http://tweakers.net/nieuws/72098/cisco- ... outer.html

Voor de mensen die slechte wifi connectiviteit hebben lijkt me dit toestel wel iets
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Nee, de mensen die slechte wifi-connectiviteit hebben moeten eerst kijken waaraan het ligt. Als de router in de kelder staat en plafond/vloer is van gewapend beton, dan moogt ge nog zo een goed toestel hebben, u bereik zal op niks blijven trekken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Alle toestellen gebruiken trouwens standaard hetzelfde wettelijke vermogen... in theorie zijn ze dus identiek wat betreft het signaal, al kan het antenne ontwerp bij het ene model misschien wel iets efficienter zijn dan het andere model al moet je ook hier geen wonderen van verwachten (en echte testen van de E4200 zijn er nog niet, dus ook dat is wat voorbarig).
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Thuis staat de modem/router (een linksys) ook in de kelder en er liggen ook gewapende gewelven, het signaal is nog te ontvangen tot op de zolder en je kan daar zonder problemen surfen, maar als je een bestand doorstuurt merk je wel dat het langzamer is.
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik was, op zoektocht naar een extra router, gebotst op deze Linksys. Het wifi gedeelte van de Scarlet box is zoals geweten zeer povertjes.
Maar nu ik bovenstaande uitleg lees, vrees ik dat ik met deze E4200 een mug wil doodslaan met een oorlogswapen.
Klopt deze redenering?
Welke router met goed wifi bereik kunnen jullie me aanraden ?
Het signaal moet enkele bakstenen muren kunnen passeren.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Het is de routerfunctie die zijn gebreken heeft...
Niet de modem denk ik.

Wat ik je wel hoef te vermelden, is dat je beter in de 2,4 GHz-band blijft voor het bereik hoor...
Dusja... of je echt nood hebt aan zo'n machien dat zal je zelf moeten bepalen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik ben heel tevreden van mijn Netgear WNDR3700 dual band gigabit router met DD-WRT firmware. Ik gebruik hem als wireless access point en switch. Wireless bereik is goed tot op de verdieping en dat gaat door enkele muren en de betonnen vloerplaat.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

honda4life schreef:Het is de routerfunctie die zijn gebreken heeft...
Niet de modem denk ik.

Wat ik je wel hoef te vermelden, is dat je beter in de 2,4 GHz-band blijft voor het bereik hoor...
Dusja... of je echt nood hebt aan zo'n machien dat zal je zelf moeten bepalen.
Het wifi gedeelte is toch ook niet goed te noemen: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=28496

Ik had inderdaad ook al gelezen dat die 5GHz band enkel goed was voor de snelheid, niet voor het bereik
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik bedoelde het niet op de wifi van de BBOX2 hoor :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

seagull schreef:Ik ben heel tevreden van mijn Netgear WNDR3700 dual band gigabit router met DD-WRT firmware. Ik gebruik hem als wireless access point en switch. Wireless bereik is goed tot op de verdieping en dat gaat door enkele muren en de betonnen vloerplaat.
Jouw Netgear is de iBood van de dag http://www.ibood.com/be/nl/
...mmm wat zal ik doen?
Heb gisteren nogmaals een andere frequentie gekozen van de wifi in m'n scarlet box.
Signaal is nu minder gestoord, maar bereik is erg povertjes.

edit: als ik deze nu aansluit op een wan poort van m'n scarlet box, dan kan ik toch nog de overige wan's van m'n scarlet box gebruiken hé? Natuurlijk kan ik via de Netgear m'n toestellen aan de Scarlet box niet zien, niet?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”