Welke aanbieder voor Belgisch DID nummer?

Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Het was de bedoeling om een DID nummer bij WeePee te bestellen voor een eenmalig bedrag, maar hier wil ik nu van afstappen.
Ik ben niet tevreden over de service van WeePee en twijfel ook aan de continuïteit van het bedrijf. Vandaar dat ik het aanbod van andere providers eens wil vergelijken.

Eigenlijk zoek ik een andere provider die een nummer aan een eenmalig bedrag kan aanbieden. Voor zover heb ik die buiten WeePee nog niet gevonden.

3starsnet heeft een lokaal belgisch nummer voor 20 euro per jaar en eenmalig 10 euro belkrediet.
Nomado biedt dit aan voor 24 euro per jaar

Kent iemand nog andere bedrijven die mogelijk een interessanter aanbod hebben?
peewee_power
ISP Official
ISP Official
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 jan 2011, 23:36
Bedankt: 14 keer

Beste Jorgo,

Zou ik je mogen vragen waarom je niet tevreden bent met onze service?

En ik kan je verzekeren dat er niks te vrezen is aan de continuiteit van ons bedrijf. Boekjaar 2010 zal weldra neergelegd worden en dit ziet er heel anders uit dan 2009!

MVG

Het WeePee Team
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

peewee, mogen wij, puur uit interesse, hier een berichtje verwachten als deze is neergelegd?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Ik ben tevreden over weepee maar waarom is de neerlegging van hun jaarrekenng te laat? Meestal is dat een slecht voorteken

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

@kriske regelmatig staatsblad.be & nbb.be checken .. de vorige werd pas in juni neergelegd zag ik ...( wat inderdaad vrij laat is .. 6 maand na einde boekjaar ).
Maar ook dat is zeker geen uitzondering ....
(let ook op een balans zegt wel iets maar ook niet meteen alles , trouwens de concullega's van Weepee hebben ook niet altijd een positieve balans .. )

Wat de TS betreft over de service van Weepee kan ik alleen maar vol lof zijn , ik heb nu 4 nummers bij Weepee en dit is allemaal vlekkeloos verlopen .

Een alternatieve provider waar je éénmalig betaald voor DID nummer in België weet ik zo niet direct ..was voor mij ook één van redenen om met WeePee in zee te gaan .. Anders zou ik daar nu geen 4 nummers hebben .
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik ben maar een low-profile user (één weepee -account met nummer en ééntje zonder), en heb er geen klagen van.
Tevreden gebruiker dus!
peewee_power
ISP Official
ISP Official
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 jan 2011, 23:36
Bedankt: 14 keer

Die mag je absoluut verwachten ;-)

Ze zijn laat omdat onze boekhouder erg veel werk heeft met het verwerken van alles.... we zijn beloofd dat het dit jaar wat vroeger zal kunnen neergelegd worden...

MVG

Het WeePee Team
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er zijn er echt nie zoveel die ze vóór juni neerleggen, hoor :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

guntherstassen schreef:Ik ben tevreden over weepee maar waarom is de neerlegging van hun jaarrekenng te laat? Meestal is dat een slecht voorteken

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De wet zegt: ten laatste einde juni moet de jaarekening neergelegd. Zo simpel is dat.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

peewee_power schreef:Beste Jorgo,

Zou ik je mogen vragen waarom je niet tevreden bent met onze service?
-Jullie adverteren met een DID nummer aan 18 euro maar dit is enkel te kopen met belkrediet. Dit belkrediet kan je alleen per 20 euro kopen. De werkelijke prijs is dus 20 euro en ook al gaat het maar om 2 euro vind ik dit bedrieglijke reclame en oneerlijk/ethisch ondernemen.
-De helpdesk reageert vaak laat op tickets of geeft zelfs geen antwoord.
-Telefonisch zijn jullie slecht te bereiken, zo heb ik enige tijd terug 30 minuten aan de lijn gehangen zonder een antwoord te krijgen
-Het bestellen van een telefoontoestel was een ramp. Geen orderbevestiging, verzendbevestiging, late levering, slechte opvolging. Een helpdesk die niet weet waarover het gaat. Zo valt geen zaken te doen. Als overmaat van ramp worden er dan ook nog geen verontschuldigingen geuit of een (voorstel tot) compensatie geuit.
Het geeft me als klant een "het geld is binnen en opvolging / service is een verliespost" gevoel..
peewee_power schreef: En ik kan je verzekeren dat er niks te vrezen is aan de continuiteit van ons bedrijf. Boekjaar 2010 zal weldra neergelegd worden en dit ziet er heel anders uit dan 2009!

MVG

Het WeePee Team
Waar het mij om gaat is dat een DID nummer als eenmalige kost evenduur is bij de concurrentie als jullie deze dienst na een jaar stop zouden zetten, of jullie firma ophoud te bestaan.

Ik ben bovendien op zoek naar een bedrijf waar goed , op langdurige basis, mee samen te werken valt en nogmaals tot op heden geeft jullie support mij die indruk niet.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Bij prepaid is het toch volkomen normaal dat je krediet in schijven koopt en dat je dat dan opgebruikt volgens noodzaak. Die 2 Euro kan je toch opbellen ? Ge kunt ook zagen dat je geen krediet per 0,10 euro kunt kopen om eens iemand op te bellen.

Laattijdige reacties van Weepee zijn uitzonderlijk. Dat zal iedereen hier bevestigen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
strangerke
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2008, 18:32
Locatie: Limburg
Contacteer:

-De helpdesk reageert vaak laat op tickets of geeft zelfs geen antwoord.
Hier kan ik van meespreken , paar keer een vraag gesteld en NOOIT meer iets van terug gehoord :evil: :evil: zoiets zegt voor mij al genoeg over een bedrijf :think:

Over de rest kan ik niets zeggen , dat is aan de reacties hier te zien dan misschien wel goed :roll: :roll:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

jorgo schreef: -Jullie adverteren met een DID nummer aan 18 euro maar dit is enkel te kopen met belkrediet. Dit belkrediet kan je alleen per 20 euro kopen. De werkelijke prijs is dus 20 euro en ook al gaat het maar om 2 euro vind ik dit bedrieglijke reclame en oneerlijk/ethisch ondernemen.
Je vergeet er dan wel bij te melden dat je bij aanmaak van een account zowieso 2€ gratis krijgt om onmiddellijk mee te bellen. Bij welke andere provider krijg je dit ? En het lijkt me niet meer dan logisch dat je bij pre-paid krediet nodig hebt. 2€ lijkt me toch wel zeer redelijk.
jorgo schreef: -De helpdesk reageert vaak laat op tickets of geeft zelfs geen antwoord.
-Telefonisch zijn jullie slecht te bereiken, zo heb ik enige tijd terug 30 minuten aan de lijn gehangen zonder een antwoord te krijgen
Ik kan enkel uit eigen ervaring spreken maar ik heb enkel positieve ervaringen hiermee. Zelfs tijdens weekends en buiten de kantooruren snelle respons (ok, weliswaar op een betaalnummer maar welke andere Belgische telecomprovider geeft deze service zonder dure SLA's ?)
jorgo schreef: Waar het mij om gaat is dat een DID nummer als eenmalige kost evenduur is bij de concurrentie als jullie deze dienst na een jaar stop zouden zetten, of jullie firma ophoud te bestaan.
Kost tel nummer Weepee 1 jaar: min 20€ (+2€ gratis belkrediet). Kost 3starsnet 1 jaar: min 30€. Over wie spreek je dan als concurrentie ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jorgo schreef:Eigenlijk zoek ik een andere provider die een nummer aan een eenmalig bedrag kan aanbieden. Voor zover heb ik die buiten WeePee nog niet gevonden.
Voor zover ik weet heb je de 3 bekende Belgische VoIP providers opgenoemd, en WeePee is inderdaad de enige waar je voor een éénmalig bedrag een DID nummer kan kopen / porteren.

Wat de service betreft heb ik persoonlijk alleen goede ervaringen. Ik heb bij WeePee al een 10-tal nummers geporteerd, en dat is steeds vlekkeloos verlopen.
OK, ze zijn telefonisch heel moeilijk bereikbaar (hoewel in noodgevallen zijn ze altijd bereikbaar op hun noodnummer), maar hun support via e-mail / website vind ik OK: altijd to-the-point, en technisch zéér goed op de hoogte.

Wat betreft de webshop: ik heb geen ervaring met hardware aankopen, maar het aankopen van belkrediet ging vlekkeloos, inclusief orderbevestigingen / verloop van de bestelling:
  1. orderbevestiging bijna onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling op de webshop.
  2. 45 minuten later: e-mail met de details voor de bankoverschrijving.
  3. 2 dagen later: order-update per e-mail: status = levering online.
  4. gevolgd door de factuur in PDF.
  5. en gevolgd door de activatiecodes voor het belkrediet in PDF.
Er moet dus iets serieus misgegaan zijn met uw order ?

Wat betreft de continuïteit van het bedrijf zou ik mij maar geen al te grote zorgen maken. Een balans van een BVBA laat nooit gigantische winsten zien .... misschien ook beter wachten tot de balans 2010 verschijnt om oordeel te vellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Betreffende de bestelling en levering van hardware heb ik enkel positieve ervaringen met WeePee.
Online bestellen, online betalen, facturen etc direct in mijn mailbox, gevolgd door een snelle levering.
Ik zou echt niet weten hoe men dit kan verbeteren.

Idem voor belkrediet aankopen: online bestellen, online betalen, factuur etc direct in mijn mailbox en direct te activeren.

Verder sluit ik me aan bij het standpunt van Philippe:
  • De reguliere telefonische openingsuren zijn inderdaad beperkt maar ik ben wel altijd netjes en "to the point" geholpen geweest (nu zelfs via een gratis 0800 nummer: daar kan zelfs Telenet wat van leren ...) .
  • Ook de vragen via e-mail (mét ticketnummer) werden telkens goed opgevolgd.
Kortom: tot op heden enkel positieve ervaringen met WeePee.
jorgo schreef:-Jullie adverteren met een DID nummer aan 18 euro maar dit is enkel te kopen met belkrediet. Dit belkrediet kan je alleen per 20 euro kopen. De werkelijke prijs is dus 20 euro en ook al gaat het maar om 2 euro vind ik dit bedrieglijke reclame en oneerlijk/ethisch ondernemen.
Wat je hiermee wil bereiken ontgaat me volledig.
Wil je een telefoonnummer van 18 euro aanschaffen maar vind je twee euro belkrediet teveel?
Toch niet vergeten dat je ook nog twee euro gratis krijgt van WeePee bij de opening van je account? Dus eigenlijk kost je nummer maar 16 euro. :wink:
Ik ben dan ook zo vrij geweest om de overtollige tekst in je bericht door te halen. :mrgreen:


Edit:
Ik heb eens even mijn laatste bestelling nagekeken.
  • Zondagavond online de bestelling geplaatst (telefoontoestel). Woensdagvoormiddag werd de telefoon geleverd.
  • De tijdspanne tussen online bestelling van het nieuwe nummer (omstreeks 22u00 's avonds!!) en de activatie bedroeg welgeteld 1 uur een 1 minuut (de tijd tussen het versturen van de e-mail "Overeenkomst met de eindgebruiker" en het ontvangen van de e-mail dat het nummer geactiveerd werd).
Nu zal ik bij de activatie van dat nieuwe telefoonnummer wel héél véél geluk gehad hebben dat dit zo snel was gegaan. Dat begrijp ik ook wel. Ik kon het toen zelf amper geloven dat het zo snel al in orde was.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 15 maa 2011, 01:05, in totaal 1 gewijzigd.
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

Aan jorgo:

Mag ik alle ticket nummers even waarop niet werd gereageerd ... het lijkt me zeer vreemd dat er niet gereageerd word op ticket nummers aangezien
deze automatisch worden ge-escaleert naar een queue ...

Ook 30 minuten aan de lijn hangen lijkt me zo raar, na 3 minuten kom je op een antwoord apparaat wat bij ons dan in het ticketing systeem komt
zodoende we de mensen niet nodeloos aan de lijn moeten laten hangen ... dus graag ook de tijdstippen wanneer je gebeld had, zodoende we kunnen nakijken
wat er fout liep ;) Bellen naar ons kan op een 0800 nummer ... dus veel meer dan tijd zal het niet gekost hebben,

Ook het probleem bij uw bestelling interesseert me enorm .. graag order nummer ... vind het ook vreemd dat er geen orderbevestiging was ... dit gebeurd namelijk automatisch, indien u iets besteld zou hebben dat niet op voorraad was word dat ook bij de bestelling gemeld ... de standaard leveringstermijn is dan ook geen 4 werkdagen,

Ivm nummer van 18 euro ... vind ik bedrieglijke reclame ... al eens reclame van belgacom of telenet gezien ? Graag zou ik ook wel eens weten op welke plaatsen u onze reclame dan hebt gezien ?

Het nummer is onderdeel van een dienst en niet een product op zichzelf ... omdat de dienst op zichzelf gratis is kan men dat niet zomaar er vanuit gaan dat
het nummer een product op zich zou zijn dat men dan zomaar afzonderlijk kan verkrijgen !
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ik kan ook alleen maar bevestigen dat mijn ervaring met weepee (administratief en helpdesk) heel positief is. Zelfs voor ik klant was heb ik zoals zovelen zo'n testaccount aangemaakt waarbij je 1 euro belkrediet kreeg. Ik heb toen de helpdesk gecontacteerd via mail omdat ik mijn voip account niet werkende kreeg en tot mijn eigen verbazing kreeg ik heel snel antwoord.

Ook de aankoop van een telnr. verliep administratief goed en de kostprijs daarvan is zoals hierboven al gemeld heel goedkoop. Die betwiste 2 euro vind ik dan ook spijkers op laag water zoeken. Bij de meeste telco's gaat het trouwens omgekeerd, je vraagt iets aan tegen een geafficheerde prijs en als de factuur komt blijkt het heel wat meer te kosten maar het verschil mag je zeker niet op bellen, surfen of wat dan ook. Maar dat systeem blijken veel klanten wel te aanvaarden ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ben sinds jaren klant bij weepee en heb nog geen negatieve ervaringen
Zelfs bij uitval door storing heb ik steeds een antwoord gekregen op mijn mails om uitleg
Hun reactie op een info of bij prbleem is veel sneller dan bij grotere bedrijven zaols telenet, dommel of belgacom
Ik heb alle berichten hier gevolgt en heb er een bedenking bij
Waarom da soort vragen en gedoe?
Wat hun jaarlijkse neerlegging van hun boekhouding betreft wat hebben wij als gebruikers daar zaken mee?
Als de service/prijs verhouding maar goed blijft da s alles wat men als gebruiker van een bedrijf verlangt
Ik heb andere ervaringen gehad met VOIP providers hoor waar je geen enkele support verkreeg bij problemen, zelfs nie als de adapters door hen waren verkocht
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Idem dito hier! Ik heb momenteel een 15-tal nummers bij hun en heb nooit te klagen gehad over hun werking! Testaccountje gekregen met 2€ belwaarde en daarmee beginnen experimenteren. Toen ik achteraf overschakelde naar een eigen VOIP centrale in een datacenter, heb ik een geweldige hulp gehad aan hun technische kennis! Met het verhuizen van nummers naar hun toe heb ik geen probleem, maar de aanvraag van nieuwe nummers gaat zo goed als meteen. Het vroegere 078 (of was het 070?) nummer is nu vervangen door een gratis te bellen 0800 nummer, wat naar klantvriendelijkheid al kan tellen (nietwaar telenet)!

Zojuist voor een bedrijf een paar vraagjes gehad rond het aanvragen van een 04 nummer (Luik). Daar ik weet dat WeePee dit standaard niet kan leveren, heb ik hun 0800 nummer gebeld en hierrond uitleg gevraagd. Telefoon is welgeteld 4x overgegaan nadat ik onze allergekende Suzy aan de lijn had die mij meteen een perfecte oplossing gaf voor het probleem!

Kortom : ik ben een héél tevreden klant bij Weepee!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Over de 18/20 euro & belwaarde discussie:

Aangezien het om een eenmalige aankoop gaat zie ik een DID nummer niet als dienst maar als product. Dat je dat niet kan betalen aan de opgegeven prijs vind ik gewoon niet eerlijk, punt.
Ik weet dat je per account 2 euro belkrediet krijgt en dat die overige 2 euro van de 20 euro belkrediet kan opgebeld worden.
Daar is het mij echter niet om te doen. Het mooie van VOIP vind ik dat jij de vrijheid hebt om te bepalen bij wie je je producten afneemt. Als ik met andere woorden een andere uitgaande provider wil gebruiken en WeePee enkel voor het inkomend DID nummer dan vind ik dat ik daar recht op heb.

Over de hele financiële discussie en over de solvabiliteit van WeePee:

Daar kan en ga ik geen uitspraken over doen. Het punt wat ik wou duidelijk maken is dat MIJN ervaringen met WeePee voorlopig niet positief zijn, en dat ik dus huiverig ertegenover sta om nog producten bij hun aan te schaffen.
Anders gezegd: als ik voor een bepaald bedrag per jaar bij een ander bedrijf een DID nummer kan kopen, dan zou ik dit momenteel verkiezen. Dit topic was bedoeld om een beter inzicht hierop te krijgen.

Ik wil echter ook open kaart spelen t.o.v. WeePee en hun als bedrijf de kans bieden zich te verontschuldigen en / of de problemen die ik gehad heb op te lossen. Mocht dit gebeuren dan zal ik dit zeker ook melden en het niet nalaten positieve reclame voor hun te maken.
[email protected] schreef:Aan jorgo:

Mag ik alle ticket nummers even waarop niet werd gereageerd ... het lijkt me zeer vreemd dat er niet gereageerd word op ticket nummers aangezien
deze automatisch worden ge-escaleert naar een queue ...

Ook 30 minuten aan de lijn hangen lijkt me zo raar, na 3 minuten kom je op een antwoord apparaat wat bij ons dan in het ticketing systeem komt
zodoende we de mensen niet nodeloos aan de lijn moeten laten hangen ... dus graag ook de tijdstippen wanneer je gebeld had, zodoende we kunnen nakijken
wat er fout liep ;) Bellen naar ons kan op een 0800 nummer ... dus veel meer dan tijd zal het niet gekost hebben,

Ook het probleem bij uw bestelling interesseert me enorm .. graag order nummer ... vind het ook vreemd dat er geen orderbevestiging was ... dit gebeurd namelijk automatisch, indien u iets besteld zou hebben dat niet op voorraad was word dat ook bij de bestelling gemeld ... de standaard leveringstermijn is dan ook geen 4 werkdagen,

Ivm nummer van 18 euro ... vind ik bedrieglijke reclame ... al eens reclame van belgacom of telenet gezien ? Graag zou ik ook wel eens weten op welke plaatsen u onze reclame dan hebt gezien ?

Het nummer is onderdeel van een dienst en niet een product op zichzelf ... omdat de dienst op zichzelf gratis is kan men dat niet zomaar er vanuit gaan dat
het nummer een product op zich zou zijn dat men dan zomaar afzonderlijk kan verkrijgen !
Ik ga opzoeken om welke ticketnummers het ging en deze naar jullie doorsturen.

Het bellen was inderdaad gratis maar fijn is anders. Ik heb wel degelijk een 20-tal minuten, ononderbroken, aan de lijn bij jullie gehangen zonder iemand aan de lijn te krijgen.
Dit was op donderdag 24 februari 2011 om 11:11 met een gespreksduur van 20minuten en 20 seconden.

Order nummers van bestelling heeft u ook nog van me te goed.

17/02: bestelling op de website gedaan en meteen via netbanking via jullie site het geld overgemaakt.
Hierbij staat: Versturen met De POST (incl. BTW) (+4 Dagen levering): 8.50EUR
Ik verwacht dus de telefoon ergens de week erna. (rond de 23ste)
Uitgaande van de track&trace bij de post blijkt dat het toestel pas 3 maart verstuurt is, oftewel 3 weken later...
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

Het toestel dat u bestelde stond ook op onze website niet in voorraad, er werd u volgens onze tickets duidelijk gemaakt dat deze in bestelling stonden en dat u
even geduld moest uitoefenen, wij maken deze telefoons namelijk niet zelf en zijn hier onderhevig aan het uitlevering van de distributie van gigaset. We kunnen
dit alleen maar communiceren naar onze klanten. En zoals u duidelijk kan lezen zijn er mensen die hier wel genoeg voldoening aan hebben,

Een DID kan in België KAN geen product zijn, in tegenstelling tot vele andere populaire aanbieders dienen wij ons WEL aan de Belgische en Europese wetgeving te houden, indien u zich hierin niet kan in vinden kunnen wij alleen maar aanbevelen om eens de wet door te nemen en de nodige bijsturingen door te geven aan onze politiekers .... de huidige wetgeving stippelt het gebruik van nummers duidelijk uit ... hier kunnen wij niet rond. Het is niet omdat een technologie iets toelaat of mogelijk stelt het ook rechtsgeldig is ...

Een nummer in België is niet los koppelbaar van de onderliggende dienst ... wij weten ook wel dat er hopen 'cheap' providers zijn die zowel de Europese als Belgische wetgeving aan hun laar lappen ... dit is een kwestie van verantwoordelijkheid ... en deze nemen wij graag ;serieus; op.

In plaats van onze continuïteit in vraag te stellen zou u beter deze aanbieders hun continuïteit in vraag stellen.
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 mei 2009, 13:25
Bedankt: 11 keer

@jorgo,

Ivm met 20 minuten aan de telefoon hangen, dit werd ook uitgeklaard, u belde blijkbaar via Skype naar ons ... en er was wat grondig fout met de call queue
met calls originerend van skype ... dit werd opgelost zodoende niemand nog in het niets kan blijven hangen zoals bij u het geval was, alvast onze excuses voor dit ongemak en bedankt om het ons te melden.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

[email protected] schreef:Het toestel dat u bestelde stond ook op onze website niet in voorraad, er werd u volgens onze tickets duidelijk gemaakt dat deze in bestelling stonden en dat u
even geduld moest uitoefenen, wij maken deze telefoons namelijk niet zelf en zijn hier onderhevig aan het uitlevering van de distributie van gigaset. We kunnen
dit alleen maar communiceren naar onze klanten. En zoals u duidelijk kan lezen zijn er mensen die hier wel genoeg voldoening aan hebben,
Dan had ik hier wel eens graag een bewijs van gezien. Zal ik mijn ontvangen e-mails en de factuur hier anders posten waar het tegendeel uit blijkt?
Er is mij nooit gemeld dat ik 'even geduld moest uitoefenen' :!:

Dat jullie je telefoons zelf niet maken is nogal logisch en dat jullie hiermee insinueren dat ik zo naïef zou zijn om zoiets te geloven vind ik ook van geen respectvolle houding getuigen, maargoed.
Ik was wel zo naïef te geloven dat jullie de bestelprocedure zouden opvolgen en eerlijk naar de klant communiceren hoelang de verwachte levertijd zou zijn.
Zodra jullie bestelling binnen is een mailtje met de track&trace code en iedereen was gelukkig geweest.

Het toverwoord is gewoon communicatie. Wachten op iets onbekend levert frustraties op, een levertermijn krijgen zorgt ervoor dat zaken efficiënt geplant kunnen worden.
[email protected] schreef: Een DID kan in België KAN geen product zijn, in tegenstelling tot vele andere populaire aanbieders dienen wij ons WEL aan de Belgische en Europese wetgeving te houden, indien u zich hierin niet kan in vinden kunnen wij alleen maar aanbevelen om eens de wet door te nemen en de nodige bijsturingen door te geven aan onze politiekers .... de huidige wetgeving stippelt het gebruik van nummers duidelijk uit ... hier kunnen wij niet rond. Het is niet omdat een technologie iets toelaat of mogelijk stelt het ook rechtsgeldig is ...
Hier had ik graag wat meer uitleg over gehad. Waarom is het tegen de Belgische en Europese wetgeving om bij provider X een inkomend nummer te nemen en providers Y en Z voor uitgaande oproepen? Ik zou eerder denken dat zoiets de vrije marktwerking bevordert en dat de EU hier een voorstander van is :wink:
[email protected] schreef: Een nummer in België is niet los koppelbaar van de onderliggende dienst ... wij weten ook wel dat er hopen 'cheap' providers zijn die zowel de Europese als Belgische wetgeving aan hun laar lappen ... dit is een kwestie van verantwoordelijkheid ... en deze nemen wij graag ;serieus; op.

In plaats van onze continuïteit in vraag te stellen zou u beter deze aanbieders hun continuïteit in vraag stellen.
Wat heeft een inkomend nummer dat ik aanschaf bij jullie dat ik enkel inkomend gebruik te maken met het niet los koppelen van der onderliggende dienst? Zijn Nomado en 3stars dan ook 'cheap' providers die de wetgeving aan hun laars lappen in jullie ogen?

Dus jullie trekken de legaliteit van een provider als Betamax in twijfel? Welke wetgevingen lappen zij dan aan hun laars?
Mocht betamax hierdoor genoodzaakt zijn haar diensten te staken dan heeft meer dan 90% van de VOIP gebruikers hier een probleem, want die gebruiken allemaal een of andere Betamax kloon als uitgaande provider :-)
[email protected] schreef:@jorgo,

Ivm met 20 minuten aan de telefoon hangen, dit werd ook uitgeklaard, u belde blijkbaar via Skype naar ons ... en er was wat grondig fout met de call queue
met calls originerend van skype ... dit werd opgelost zodoende niemand nog in het niets kan blijven hangen zoals bij u het geval was, alvast onze excuses voor dit ongemak en bedankt om het ons te melden.
Geen probleem, ik ben blij dat jullie dit probleem tenminste erkennen. Nu de rest nog en jullie hebben van een ontevreden een tevreden klant gemaakt die heel wat producten en diensten op korte termijn bij jullie zal gaan afnemen :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jorgo...ik zou jou als klant echt niet willen. Als het gras aan de overkant zoveel groener is, dan ga je gewoon naar daar.
Ik zou zeggen doorspit de BIPT site maar eens en je zal zien dat weepee's uitleg klopt. En nergens maar dan ook nergens trekt weepee de betrouwbaarheid van betamax in twijfel alsook zie ik nergens een beschuldiging naar illegale activiteiten.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

jorgo schreef: Dus jullie trekken de legaliteit van een provider als Betamax in twijfel? Welke wetgevingen lappen zij dan aan hun laars?
Mocht betamax hierdoor genoodzaakt zijn haar diensten te staken dan heeft meer dan 90% van de VOIP gebruikers hier een probleem, want die gebruiken allemaal een of andere Betamax kloon als uitgaande provider :-)
Man, man, jorgo. :evil:

Wat zit je nu toch met bijzonder weinig kennis van zaken, erg scherp, destructief en volkomen onterecht, uit te halen naar WeePee.
Enig opzoekwerk zou zulks natuurlijk kunnen voorkomen...
Een spreekwoord zegt: "Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden."
Wel toch nog dit: in België dien je over een licentie te beschikken en te betalen om telefoondiensten mogen uit te baten.
Misschien gaat er nu bij jou alvast één belletje rinkelen?

Verder sluit ik me aan bij het standpunt van krisken. Dixit.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Ik wil ook nog even aanvullen dat ook ik zeer tevreden ben van Weepee. Ben altijd goed en correct geholpen. Ik snap alleen niet hoe ze kunnen blijven bestaan terwijl volgens mij heel veel mensen hun service "misbruiken" door ze enkel voor inkomende gesprekken te gebruiken, en voor uitgaande gesprekken een Betamax kloon nemen... Of zouden de interconnectietarieven voldoende zijn om dit business model (van éénmalige betaling voor een DID) te rechtvaardigen?

PS. enige nadeel is dat er soms wel veel taalfouten staan in de emails van support (niet hier op het forum, ik vermoed dat dat iemand anders is). Voor velen zal dit geen rol spelen, maar ik vind dat toch wel wat storend.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Edward Valckx schreef: Of zouden de interconnectietarieven voldoende zijn om dit business model (van éénmalige betaling voor een DID) te rechtvaardigen?
Het is altijd moeilijk om iemand anders zijn rekening te maken.
WeePee leeft (gelukkig) niet alleen van de residentiële klanten. Ze hebben ook grote business klanten.
Die particulieren nemen ze er gewoon bij, omdat ze de capaciteit hebben, en daar ook niet zoveel werk mee hebben.
De interconnectie fees brengen natuurlijk een (kleine) bron van inkomsten , maar er zijn ook veel klanten die (uit)bellen met Weepee (voorbeeld hun geporteerd nummer doorschakelen naar GSM enz ...)
Ze zijn ook nog actief op andere domeinen, data services, hosting, PBX oplossingen ....
En niet te vergeten hun on-line VoIP shop.

Conclusie: hun inkomsten komen niet alleen van de terminatietarieven en verkoop van DID's !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik denk dat enkel bedrijven en/of mensen met kennis van voip zich bezig houden met betamaxklonen hoor. Ik heb familie een weepee nummer aangeraden om goedkoop te kunnen bellen. Deze mensen zijn al blij dat ze geen terugkerende kosten (abonnement zoals bvb belgacom / telenet) hebben en ze nog goedkoper bellen op de koop toe. Deze gaan gewoon credit opladen en bellen met weepee...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Bedrijven via Betamax ? Ik weet het niet hoor. Ik bel gemiddeld per maand voor 250€ via Betamax (en ongeveer hetzelfde via Weepee) en ik mag toch wel zeggen dat de kwaliteit serieus beter is via Weepee. De laatste weken internationaal via Betamax enorm veel problemen (kwaliteit, eenrichtingspraak, overbezet etc.). Als je voor één gesprek 6 a 7 maal moet opnieuw bellen da's ni echt efficient hé.

Betamax is enkel goed voor mensen (meestal thuisgebruikers) die zich er permanent mee bezig kunnen houden en da's toch volgens mij een zeer beperkte groep. Voor de meeste bedrijven is het echter geen alternatief vrees ik.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wel kijk, ik ging ervan uit dat bedrijven meer zouden kiezen voor betamaxklonen om de telefoonkosten nog wat meer naar beneden te trekken tov traditionele telefonie...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

de bedrijven gaan botsen tegen de 2000tal minuten per week bij voipbuster; en kwaliteit mag dan ook wel wat meer zijn;
ook als er problemen zijn ... betamax is niet bereikbaar voor support
bedrijven bellen waarschijnlijk wel meer dan 20 euro/maand en kunnen dan zeker beter de "goedkopere" beltarieven bij nomado/3starsnet betalen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Wat een zever over die 2 euro belkrediet die je "moet" opmaken als je een nummer bij weepee koopt.
Je moest GVD wreed content zijn dat weepee een tel nummer aan dergelijke prijs (18 euro eenmalig) aanbiedt.

Heb je al eens over het volgende nagedacht ...
Bij openen van een nieuw account krijg je 2 euro belkrediet.
dus bel je met die andere twee euro die je zogezegd teveel betaalde aan halve prijs ...

Is da nu zo moeilijk om die 4 euro op te gebruiken en daarna over te stappen naar een andere uitgaande provider :bang:
Of ze te laten staan in het geval dat uwen andere cheapass superprovider er eens uitligt ...
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

krisken schreef:Jorgo...ik zou jou als klant echt niet willen. Als het gras aan de overkant zoveel groener is, dan ga je gewoon naar daar.
Ik zou zeggen doorspit de BIPT site maar eens en je zal zien dat weepee's uitleg klopt. En nergens maar dan ook nergens trekt weepee de betrouwbaarheid van betamax in twijfel alsook zie ik nergens een beschuldiging naar illegale activiteiten.
krisken: daarom ook deze thread: welke kleur gras is er aan de overkant
Kan je me een paar zoektermen geven om op de BIPT site te weten of weepee's uitleg klopt?
In plaats van onze continuïteit in vraag te stellen zou u beter deze aanbieders hun continuïteit in vraag stellen.
Het lijkt me dus wel DUIDELIJK dat weepee de betrouwbaarheid van betamax in twijfel stelt.
wij weten ook wel dat er hopen 'cheap' providers zijn die zowel de Europese als Belgische wetgeving aan hun laar lappen
Ik interpreteer "wetgeving aan hun laarS lappen" als niet-legale zaken doen m.a.w. illegaal. Kan je me zeggen wat daar fout aan is?

Verder zul je me ook nooit als klant krijgen aangezien ik niet zou weten welke diensten ik bij jou kan afnemen, en dan nog :-)
eternum schreef:
jorgo schreef: Dus jullie trekken de legaliteit van een provider als Betamax in twijfel? Welke wetgevingen lappen zij dan aan hun laars?
Mocht betamax hierdoor genoodzaakt zijn haar diensten te staken dan heeft meer dan 90% van de VOIP gebruikers hier een probleem, want die gebruiken allemaal een of andere Betamax kloon als uitgaande provider :-)
Man, man, jorgo. :evil:

Wat zit je nu toch met bijzonder weinig kennis van zaken, erg scherp, destructief en volkomen onterecht, uit te halen naar WeePee.
Enig opzoekwerk zou zulks natuurlijk kunnen voorkomen...
Een spreekwoord zegt: "Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden."
Wel toch nog dit: in België dien je over een licentie te beschikken en te betalen om telefoondiensten mogen uit te baten.
Misschien gaat er nu bij jou alvast één belletje rinkelen?

Verder sluit ik me aan bij het standpunt van krisken. Dixit.
Ik heb nergens verklaard een VOIP guru of dergelijke te zijn, ik ben hier om te leren. Kan je me op basis van voorgaande quote naar Krisken zeggen waarom mijn "scherp, destructief en volkomen onterecht" uithaal naar Weepee?
Kan je me verder, net zoals krisken, even in de goede richting helpen door aan te geven welke artikels / wetten ik zou moeten lezen om "een belletje te laten rinkelen"?
duizend schreef:Wat een zever over die 2 euro belkrediet die je "moet" opmaken als je een nummer bij weepee koopt.
Je moest GVD wreed content zijn dat weepee een tel nummer aan dergelijke prijs (18 euro eenmalig) aanbiedt.

Heb je al eens over het volgende nagedacht ...
Bij openen van een nieuw account krijg je 2 euro belkrediet.
dus bel je met die andere twee euro die je zogezegd teveel betaalde aan halve prijs ...

Is da nu zo moeilijk om die 4 euro op te gebruiken en daarna over te stappen naar een andere uitgaande provider :bang:
Of ze te laten staan in het geval dat uwen andere cheapass superprovider er eens uitligt ...
Je begrijpt de discussie niet volgens mij, niet verwonderlijk want heel dit topic is eigenlijk ontaard.

In het contract dat je voor de DID in ondertekent staat dat WeePee zo goed als niets garandeert en dat ze vrij zijn om op elk moment kosten in dienst te brengen voor deze DID. Als ik dan al niet tevreden ben met de service, is het dan zo verwonderlijk dat ik vooraleer ik honderden euro's uitgeef aan nummers eerst eens ga kijken of er alternatieven zijn?!
En maar goed ook want door deze thread heb ik gemerkt dat die er wel degelijk zijn!

Of het 2 euro of 200, het gaat mij om het principe. Als ik geen behoefte heb om WeePee NIET als uitgaande provider te gebruiken dan is dat mijn goed recht. Nogmaals, er is geen garantie dat je voor 18 euro langer dan een jaar een DID hebt!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@jorgo: Slecht geslapen?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

jorgo schreef:krisken: daarom ook deze thread: welke kleur gras is er aan de overkant
...
[snip]
...
Je begrijpt de discussie niet volgens mij, niet verwonderlijk want heel dit topic is eigenlijk ontaard.
[off-topic]
We weten dat je over de Werkelijke kosten VOIP (betamax) providers ook eens een topic gestart bent.
Dat was i.v.m. een stijging van 10,69% t.o.v. het geadverteerde. Als ik het goed voor heb had je toen 2,73 euro extra betaald...
Dat is samen al een "verlies" van 4,73 euro. Dat loopt natuurlijk al aardig op voor jou, als student. Minstens een :beerchug:
[/off-topic]

Graag terug on-topic dan maar.
Heb jij intussen al groener gras gevonden?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kunnen we deze topic terug een beetje op de goede rails zetten ???
* Het is duidelijk dat sommigen heel positieve ervaringen hebben met WeePee, anderen niet ....
* Iedereen is vrij om zijn eigen mening te hebben, en daarvoor uit te komen. Daarvoor dient Userbase. Maar laat ons a.u.b. persoonlijke aanvallen achterwege laten. Dit geeft geen enkele toegevoegde waarde aan de topic.

Terug on-topic:

Wat betreft Betamax: onder het motto "gratis kan niet blijven duren" heb ik zelf ook grote twijfels aan de continuïteit van deze "low-cost" providers en hun business model ... but who cares ? Zolang het blijft duren, en je bent tevreden met de kwaliteit, kan je er maar van profiteren.
Als ik met Ryanair naar Madrid vlieg, maak ik mij ook geen zorgen over de continuïteit van het bedrijf. Ik neem zelfs het (berekend) risico dat ik niet meer terug thuis geraak :-( .

Wat betreft het "onwettelijke". Ik denk dat WeePee het voornamelijk heeft over het wettelijk kader (BIPT) waaraan Belgische VSP's moeten voldoen (en de daaruit volgende administratieve rompslomp en kosten zoals licenties). Providers die vanuit het buitenland opereren moeten hieraan niet voldoen, en kunnen - dank zij het Internet - hun diensten ook in België aanbieden.
Waarschijnlijk betalen zij ook de dure interconnectietarieven (vb gesprekken naar Telenet) niet, en profiteren ze van het feit dat Belgsiche providers de gesprekken vanuit het buitenland (gratis?) moeten termineren.

Een andere voorbeeld van een (Betamax) feature die "technisch wel mogelijk is, maar waarschijnlijk niet rechtsgeldig is volgens de telecom regels" is de mogelijkheid om met uw Betamax gesprek een CLIP mee te sturen die niets met deze lijn te maken heeft.
De Belgische / Europese regels zijn zeer strict wat betreft het meesturen (en/of het verbergen) van de caller-id, en het is normaal niet toegelaten om een caller-id mee te sturen die behoort tot een andere lijn (buiten enkele gecontroleerde uitzonderingen, bijvoorbeeld bij een call-forwarding).
Het feit dat je kan uitbellen, met een caller-id van een GSM, terwijl dat GSM toestel op een heel andere locatie kan zijn, is technisch wel mogelijk, in sommige gevallen zeer handig, maar kan ook tot misbruik leiden (of tot verwarring .. als je bv politie belt).

Wat betreft jouw bezwaar tegen de "verborgen" kosten voor een WeePee DID ...
Je hebt 100% gelijk dat zo'n nummer eigenlijk 20 EUR kost (minimale oplaadbeurt), en je krijgt er dan nog eens 4 EUR belkrediet bovenop (die je niet wens te gebruiken).
Ik zou daar toch niet zo'n punt van maken:
a) In jouw vergelijking met andere aanbieders moet je dan maar met 20 EUR rekenen, toch? Zelfs dan blijft WeePee de goedkoopste.
b) Het is altijd goed om een minimum van belkrediet te hebben, gezien sommige nummers niet via Betamax &Co te bereiken zijn (077, 090x, alle 12xx nummers, 0800, enz). Deze nrs kan je dan altijd nog via WeePee bellen.

Reacties (die toegevoegd waarde hebben aan deze discussie) zijn altijd welkom. Persoonlijke aanvallen (zelfs indien je het niet eens bent met de TS) niet.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

philippe_d schreef:Kunnen we deze topic terug een beetje op de goede rails zetten ???
Allé hup, omdat je het zo lief vraagt. :wink:

De originele vraag van de TS was de volgende:
jorgo schreef:Het was de bedoeling om een DID nummer bij WeePee te bestellen voor een eenmalig bedrag, maar hier wil ik nu van afstappen.
Ik ben niet tevreden over de service van WeePee en twijfel ook aan de continuïteit van het bedrijf. Vandaar dat ik het aanbod van andere providers eens wil vergelijken.


Eigenlijk zoek ik een andere provider die een nummer aan een eenmalig bedrag kan aanbieden. Voor zover heb ik die buiten WeePee nog niet gevonden.

3starsnet heeft een lokaal belgisch nummer voor 20 euro per jaar en eenmalig 10 euro belkrediet.
Nomado biedt dit aan voor 24 euro per jaar

Kent iemand nog andere bedrijven die mogelijk een interessanter aanbod hebben?
Op de website van het BIPT vind ik meer dan 70 operatoren die in België VoIP diensten aanbieden/aanboden inclusief al hun gegevens (o.a. website, telefoon- en faxnummer, BTW-nummer, adres, etc.)
Linkje naar de pagina: Openbare telefoondienst / Openbare netwerken.
Rechtstreeks linkje naar het Excel bestand: Operatoren.
Je kan in het Excel bestand sorteren op kolom "C" (Dienst). Dan krijg je netjes al deze bedrijven in een lijstje.
Mogelijkerwijze vindt je in deze lijst bedrijven die een interessanter aanbod hebben.
Mocht je het resultaat van je zoektocht hier op het forum willen delen, dan stel ik (en vast ook vele anderen met mij) dat erg op prijs.

PS 1. DID nummers zijn in principe niet beperkt tot VoIP maar ik vermoed dat je voorkeur wel naar VoIP gaat.
PS 2. DID Service Providers (incl. free DIDs)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”