Beste
Is er een mogelijk om mijn officieel versie van windows via nas server te installeren ? (maak een spiegel op de nas )
MVg
Windows installeren via nas server
Wel het zit zo
Ik heb mijn officle licentie , maar wil die op mijn nas server zetten (gewoon alles erop bewaren ...)
Van daaruit zou ik eens willen mijn besturing herzetten , dus zonder de DVd te gebruiken .Maar gewoon rechtstreeks van de nas server , nadien kan ik idd een spiegel maken .... .
Dus vandaag ....via iso of wat dan ook rechtstreeks over het netwerk installeren op pc
is dit mogelijk ?
Ik heb mijn officle licentie , maar wil die op mijn nas server zetten (gewoon alles erop bewaren ...)
Van daaruit zou ik eens willen mijn besturing herzetten , dus zonder de DVd te gebruiken .Maar gewoon rechtstreeks van de nas server , nadien kan ik idd een spiegel maken .... .
Dus vandaag ....via iso of wat dan ook rechtstreeks over het netwerk installeren op pc
is dit mogelijk ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Installeer 1 keer , maak een image met bijv. Acronis TrueImage op je NAS.
Naderhand kan je die image terugzetten vanaf je NAS , je hebt enkel de bootcd van Acronis nodig
Als het Windows 7 is dat je hebt ... je kan die heel eenvoudig op een USB stick ofzo zetten , dan gebruik je dat ipv je DVD , gaat veel sneller dan via DVD.
Naderhand kan je die image terugzetten vanaf je NAS , je hebt enkel de bootcd van Acronis nodig
Als het Windows 7 is dat je hebt ... je kan die heel eenvoudig op een USB stick ofzo zetten , dan gebruik je dat ipv je DVD , gaat veel sneller dan via DVD.
Floris Bakker for president!
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Hangt ervan af hoe flexibel dat moet zijn.
Wil je zonder tools, via PXE, dan gaat het wel wat lastiger worden
Wil je zonder tools, via PXE, dan gaat het wel wat lastiger worden
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Of je nog extra software zoekt te gebruiken voor te installeren.
Bijvoorbeeld een cdtje om het proces te starten, een memory stick,...
Bijvoorbeeld een cdtje om het proces te starten, een memory stick,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Nee, dat lukt niet, ttz, je kan niet ff je windows7.iso booten vanop je nas.
Wat dus wel kan, eerst windows7 installeren (dus met de dvd), een image maken (met bv. acronis) en die op je nas zetten.
Daarna kan je met een acronis boot cd (of dvd of usb of floppy of zip) je image vanop je nas terugzetten.
Wat dus wel kan, eerst windows7 installeren (dus met de dvd), een image maken (met bv. acronis) en die op je nas zetten.
Daarna kan je met een acronis boot cd (of dvd of usb of floppy of zip) je image vanop je nas terugzetten.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mits de nodige voorwaarden natuurlijk... Preboot Execution Environmenticeke schreef:Nee, dat lukt niet, ttz, je kan niet ff je windows7.iso booten vanop je nas.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
- Bedankt: 85 keer
Leuk topic.
Uit titel haal ik installatie van Windows terwijl in het topic sprake is van een image (backup), dus geen verse installatie.
Ikzelf heb een Synology NAS (zie onderschrift voor details)
Heb geprobeerd verse installatie te doen vanaf de NAS, maar vind dat zeer intensief en lastig (of mijn gebrek aan kennis misschien )
Ik had een poging gewaagt met Windows 7 AIK (Automated Installation Kit)
http://www.microsoft.com/downloads/en/d ... laylang=en
Bij mij had ik het probleem om de netwerkkaart aan de praat te krijgen in een PE omgeving die nodig is om de installatie over netwerk te starten.
Dan maar gewoon installatie gedaan.
Voor mijn backups (images) gebruik ik Macrium Reflect na een tijdje gewerkt te hebben met de gratis versie toch een "househod" licentie gekocht voor 4PC's.
Hiermee maak ik images van al mijn PC's in het netwerk op mijn NAS. Met een Linux rescue CD of PE CD, die je in het programma kan laten maken, kan je de image restoren indien nodig.
http://www.macrium.com/reflectfree.asp
Uit titel haal ik installatie van Windows terwijl in het topic sprake is van een image (backup), dus geen verse installatie.
Ikzelf heb een Synology NAS (zie onderschrift voor details)
Heb geprobeerd verse installatie te doen vanaf de NAS, maar vind dat zeer intensief en lastig (of mijn gebrek aan kennis misschien )
Ik had een poging gewaagt met Windows 7 AIK (Automated Installation Kit)
http://www.microsoft.com/downloads/en/d ... laylang=en
Bij mij had ik het probleem om de netwerkkaart aan de praat te krijgen in een PE omgeving die nodig is om de installatie over netwerk te starten.
Dan maar gewoon installatie gedaan.
Voor mijn backups (images) gebruik ik Macrium Reflect na een tijdje gewerkt te hebben met de gratis versie toch een "househod" licentie gekocht voor 4PC's.
Hiermee maak ik images van al mijn PC's in het netwerk op mijn NAS. Met een Linux rescue CD of PE CD, die je in het programma kan laten maken, kan je de image restoren indien nodig.
http://www.macrium.com/reflectfree.asp
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs