Fibernet: modem/only versus modem/router

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Niemand?
Anderen hebben dit ook of..?
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Dafke schreef:Hoe komt het dat dit blijft staan op mijn telenet pagina?
Ik zou bij god zelfs niet weten hoe men aan deze pagina komt? Ik heb dit ook al enkele keren zien verschijnen hier in de fora.
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Aanmelden met Klantenlogin -> Links: "Mijn Modem". Daar staat trouwens altijd Eurodocsis 1.1. Niet op letten, wil niets zeggen.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Hoe fiks je dat nou? Kijk naar mijn loginscherm:
Afbeelding
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Staat bij "Algemeen", niet bij "Mijn internet".
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Ambroos schreef:Staat bij "Algemeen", niet bij "Mijn internet".
I don't think so:
Afbeelding
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

De modem-only staat bij "algemeen" (met foto erbij), de wireless modem staat bij "internet" onderaan zoals je ziet bij bovenstaande screenshot, zonder foto :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Allee vooruit, ik moet dan speciaal naar mijn garage lopen om het type te weten :bang:

Trouwens nog een (en reeds op hoop van zege uitgeprobeerde) nutteloze link gevonden:
https://www.telenet.be/mijntelenet/acti ... ctivate.do
Afbeelding
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Patje schreef:De modem-only staat bij "algemeen" (met foto erbij), de wireless modem staat bij "internet" onderaan zoals je ziet bij bovenstaande screenshot, zonder foto :)
Mijn Wireless Modem staat toch echt wel bij Algemeen, twee keer zelfs, één keer voor data, één keer als EMTA!
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Bij mij staat wireless modem onder mijn internet, net zoals in de screenshot van Madcompie, blijkbaar is het dan allemaal verschillend .... maar volgens de online support moet het staan bij "mijn internet"
http://onlinesupport.telenet.be/content ... gasearch=1
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

De instellingen van je wireless modem staan natuurlijk bij "Mijn Internet", maar de afbeelding met het MAC-adres en de "Eurodocsis 1.1"-dinges staan bij "Algemeen"
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Nope bij algemeen staat er niks bij mij, geen foto en geen docsis 1.1 .... enkel deze 4 punten.
Bijlagen
Mijn Telenet algemeen.jpg
(7.02 KiB) 2241 keer gedownload
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
siamsquare
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 jan 2011, 12:41

Gewoon effe bellen naat Telenet! Heb hetzelfde meegemaakt en zeg hen dat de verkeerde modem in Mijn Telenet staat!
Bij mij heeft het een maand geduurd..heb dan uiteindelijk gedreigd om te veranderen van provider en een paar uur later was het gefixed!
Kreeg er een maand Fiber 60 gratis bovenop ...minste dat ze konden doen!

gr33tz
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Die afbeelding van mijn modem enzo moet ik niet hebben zenne, ik kan aan de instellingen van de wireless router en das voor mij voldoende _ mag zo blijven van mij ...
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
k_dejonge
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 feb 2011, 15:21

Wanneer gaat die herrie over die modemonly nu eens stoppen? De helft van de gebruikers staat te schreeuwen om een modem only, gewoon omdat de anderen dat ook doen zonder te weten waarom. En 't zijn net die gebruikers die eenvoudiger en beter af zijn met de modem-router versie.
Ik ben zelfstandig IT-er en gebruik mijn internet meer dan om alleen te surfen en te mailen, heb ook de modem-router en kan nog steeds wat ik vroeger kon en wil kunnen, zelfs nog met 2 extra draadloze routers achter de modem-router.
snarie
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Als Telenet gewoon toelaat om 1 of 2 toestellen (routers bijv) in MAC Passthrough te zetten, dan is iedereen kontent. Hun modem/router is inderdaad niet slecht, en voor de meeste klanten OK. Zij die meer willen kunnen dan via MAC Passthrough dan gewoon hun ding doen. Zij die nu uiterdrukkelijk een modem only willen, zullen wel zelf een IPV6 router mogen aanschaffen, als dat beschikbaar komt. Toegegeven nu moet men ook inleveren met de modem/router ingeval dan dyndns/voip, maar anderzijds spaart men een switch uit. Zo heeft alles zijn voor en nadelen... :-)
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

anderzijds spaart men een switch uit
Tja, de switch krijg je er toch bij
snarie
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

@kenneth, en uw switch verbruikt geen electriciteit?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

k_dejonge schreef:Wanneer gaat die herrie over die modemonly nu eens stoppen?
Misschien moet je dat eens aan Telenet vragen... zij hebben het probleem veroorzaakt, en kunnen het zonder moeite oplossen (MAC passthrough).

Trouwens als jij tevreden bent, prima... maar begin niet te vertellen met wat iemand anders tevreden moet zijn (ik moei mij ook niet met hoe jij je TV of ijskast aansluit).
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

snarie schreef:@kenneth, en uw switch verbruikt geen electriciteit?
Tja, heb hier 2 servers staan, 6core pc, laptop, een veel te grote lcd tv, beamer, ... Denk niet dat ik het verbruik van da switchke ga merken.

Heeft een maximum verbruik van 3,8 Watt. Als ik de telenet digicorder buitengooi, zou ik meer besparen
ocram
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 maa 2011, 17:32

k_dejonge schreef:Wanneer gaat die herrie over die modemonly nu eens stoppen?
Lees jij alles nog hardop dan? Ik hoor hier geen herrie.

Voor de woekerprijzen die Telenet vraagt mogen ze gerust de vraag "Welke modem wilt u?" op een gouden dienbladje komen presenteren. Ipv die rommel door iedereen zijn strot te rammen.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

volgende week woensdag komt de telenet installateur bij mij langs.

Naar welk nummer bel ik het best en welke menu opties neem ik het best om de juiste persoon aan de lijn te krijgen die ervoor kan zorgen dat er "modem only" op mijn dossier komt ?
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 jan 2011, 22:05
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Daar is ie dan eindelijk!!!
Afbeelding
Even gebeld met de helpdesk : blijkbaar moet je een nieuwe login maken, gebaseerd op uw bestaande TN login en "volledig beheer" aanvinken.
Nu kan idd. "alles" beheerd worden en heb ik idd. een menu zoals vb. Ambroos.
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
Majid0202
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 maa 2011, 17:01
Bedankt: 7 keer

Ik heb momenteel Funkyshake+ (dus met ComfortNet+ als internet) en ik heb nog een oude modem van motorola beneden staan. Ik heb van die modem een kabel gaan die naar een switch gaat, en van die switch gaat het naar een digibox en 1 kabel gaat naar boven in een andere switch. Van die switch die boven staat gaat er een kabel in nog een digibox en ook eentje naar een router met WIFI. (Dlink DI-524) en vanuit deze router gaan de LAN kabels naar mijn computers.

Nu is de vraag, ik heb een afspraak gemaakt en morgen komt de instalateur het plaatsen. Shake met Fibernet 40.
Ik ben nu aan het twijfelen of ik nu voor een modem only moet gaan of voor de modem/router.
Ik zou graag de voordelen weten en de nadelen van als ik een modem only pak.
En of het dan dezelfde snelheid is als ik de ene neem dan de andere. Want ik wil vooral mijn eigen router willen beheren en er mee zitten experimenteren, want ik volg Informaticabeheer en wil graag wat meer te weten komen over routers en dergelijke.
En ook of ik nu een 6120 of een 6540 ofzo moet pakken want ik zie hier vele modems ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Majid0202 schreef:Ik ben nu aan het twijfelen of ik nu voor een modem only moet gaan of voor de modem/router.
Lees het topic zou ik zeggen... is als meermaals aan bod gekomen.
Majid0202 schreef:En of het dan dezelfde snelheid is als ik de ene neem dan de andere.
De keuze heeft niets met snelheid te maken.
Majid0202 schreef:Want ik wil vooral mijn eigen router willen beheren en er mee zitten experimenteren, want ik volg Informaticabeheer en wil graag wat meer te weten komen over routers en dergelijke.
Je kan nog steeds een eigen router achter de TN router plaatsen... je zal alléén dubbele NAT hebben (wat niet ideaal is en mogelijks problemen geeft met sommige software/hardware die je aansluit). Maar nogmaals, lees de thread als je er meer over wil weten.
Majid0202
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 maa 2011, 17:01
Bedankt: 7 keer

TN heeft mij gezegd dat als ik een modem only wil dat ze dan de modem/router zullen plaatsen en dan gewoon de router functie zullen uitschakelen. Is dit dan beter dan de 6120 of kan ik dan nog altijd maar 4 computers aanhangen. en zal het de probleem met de dubbele NAT oplossen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Majid0202 schreef:TN heeft mij gezegd dat als ik een modem only wil dat ze dan de modem/router zullen plaatsen en dan gewoon de router functie zullen uitschakelen.
Zeg dat ze liegen dat ze zwart zien... de router functie is NIET uit te schakelen. Wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat je eigen router in een DMZ gaan plaatsen, echter dan heb je nog steeds dubbele NAT (omdat de DMZ van de TN modem geen echte DMZ is).

Ook dit kon je trouwens vinden in deze thread... lees hem eerst voor je alles opnieuw vraagt zou ik zeggen.
Majid0202
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 maa 2011, 17:01
Bedankt: 7 keer

Laatste vraag:
Ik gebruik geen dyndns of vpn ofzoiets. Ik heb een dlink DI-524 momenteel en ik wil deze laten werken achter de modem/router. Ik ben dan bang dat het slechte snelheid zal opbrengen want mijn dlink router ondersteunt geen docsis 3.0 . Moet ik dan toch voor een modem only gaan als ik wil dat er helemaal geen snelheidverlies is en ook dat de router zal werken.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Als je je eigen router écht en zonder beperkingen wil kunnen beheren ga je mijn inziens best voor de "modem only".
Zoniet zal je vroeg of laat geconfronteerd worden met de beperkingen die nu eenmaal inherent zijn aan de huidige gecombineerde oplossing die Telenet aanbiedt.

PS 1. Docsis 3 staat geheel los van je router. Dat (Docsis 3) doet de modem van Telenet dus.
PS 2. Ik ken de Wan<=>Lan doorvoersnelheid van jouw eigen router, de D-Link DI-524, niet. Dit zou voor een mogelijke bottleneck kunnen zorgen. Maar aangezien je studierichting zich in de informatica bevindt, zal je allicht nog wel wat gaan experimenteren met andere routers ....
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 25 maa 2011, 18:10, in totaal 1 gewijzigd.
Majid0202
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 maa 2011, 17:01
Bedankt: 7 keer

eternum schreef:Als je je eigen router écht en zonder beperkingen wil kunnen beheren ga je mijn inziens best voor de "modem only".
Zoniet zal je vroeg of laat geconfronteerd worden met de beperkingen die nu eenmaal inherent zijn aan de huidige gecombineerde oplossing die Telenet aanbied.

PS Docsis 3 staat geheel los van je router. Dat (Docsis 3) doet de modem van Telenet dus.
Wat zijn die beperkingen dan eigenlijk? is dat dan alleen dat dyndns en vpn niet werkt?(dat ik zowiezo al niet gebruik). Want ik denk van men eigen zo dat als ik toch voor een modem only ga dat ik dan later zowiezo een andere router moet aankopen die ipv6 de wifi b/g/n en de hoge snelheden aankan. Dus als ik nu een modem/router zou pakken waarmee toch een router achter zou werken ...

Met die modem only zal ik dan ook de 38,.. mbps halen op mijn pc als de modem/router?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Voor een exacte omschrijving én opsomming van al de beperkingen zal je je tot Telenet moet wenden.
Doch allicht zal je bij Telenet bot vangen.
Aanwijzingen kan je hier in de betreffende topics vinden.
Door geen gebruik te maken van de door Telenet aangeboden gecombineerde oplossing sluit je alvast de beperkingen uit (welke het ook allemaal mogen zijn: nu en in de toekomst).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Majid0202 schreef:Wat zijn die beperkingen dan eigenlijk?
RTFT... waarbij de laatste T staat voor thread :lol:
Majid0202 schreef:is dat dan alleen dat dyndns en vpn niet werkt?(dat ik zowiezo al niet gebruik).
Niemand zal trouwens een complete lijst kunnen geven van wat al dan niet werkt... de courante dingen kan je hier al langer vinden, maar niemand weet wat jij gebruikt of wil gebruiken, laat staan of er problemen mee kunnen zijn.
Majid0202 schreef:als ik toch voor een modem only ga dat ik dan later zowiezo een andere router moet aankopen die ipv6 de wifi b/g/n en de hoge snelheden aankan.
Als je louter een modem only neemt is de router natuurlijk jou verantwoordelijkheid... ofwel wil je dit en draag je de gevolgen ofwel neem je gewoon de combi.
Majid0202 schreef:Met die modem only zal ik dan ook de 38,.. mbps halen op mijn pc als de modem/router?
Ben je kort van geheugen of wat... zie m'n antwoord van vr maart 25, 2011 17:23.

En BOSAL... wat je PB betreft, als jij tevreden bent met de combi is dat fijn voor jou... niemand verplicht je van deze thread te lezen ! Gezien de meer dan 17.000 views lijkt het me een onderwerp waar wel meer mensen een probleem mee hebben (al weten de meeste wel niet waarom)... of moet iedereen die meer dan 10 GB per maand wil het ook maar afbollen bij Telenet ?
Majid0202
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 maa 2011, 17:01
Bedankt: 7 keer

Heb net gebeld naar TN en verteld dat ik de maandag ben vergeten te vermelden dat ik graag een modem only zou willen hebben en ik zei of ze het op mijn dossier zou willen opschrijven. Ze zei dat ze dit zeker zal opschrijven en dat ze de installateur met een modem only zal laten komen. In 1 minuutje gefixt. deze keer gaat het al wat sneller zo te zien dan 3 of 4 maanden geleden.! Bedankt voor alle informatie r2504 en eternum. :d
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als de installateur komt, ga je wel een paar geldige redens moeten opgeven waarom je die modem-only wil, want daarvoor moet hij dan nog bellen naar telenet en goedkeuring vragen.
Weet wel dat straks dan uw router niet meer zal voldoen betreft IPv6, jij zelf zal dan een nieuwe router moeten kopen.
Ps: met de modem-only of de combi modem haal je dezelfde snelheid ... een goeie 38 Mbps.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Als je tevreden bent met wat basic port forwarding, en de modem/router staat op een goede plaats, dan doet hij echt wel z'n werk! Hier thuis haal ik over zowel g als n veel hogere snelheden met de ingebouwde wireless dan met m'n Edimax die ik had, en over een veel grotere afstand.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
orkidea
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:48

Heb net een nieuwe aansluiting shake+ fibernet 40 laten doen.
Ik had bij mn online bestelling niet gekozen voor een wireless aansluiting.
De technieker vroeg ter plaatse of ik wireless wou. Ik zei dat ik het niet hoefde en dat ik liefst de modem only had.
Hij deed een beetje lastig en zei dat hij deze niet mocht installeren. Heb hem dan gezegd dat hij achteraf toch nog eens mocht terugkomen voor de modem.
Hij is hem dan maar gaan halen uit zijn camionette. :banana:
Majid0202
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 maa 2011, 17:01
Bedankt: 7 keer

Patje schreef:Als de installateur komt, ga je wel een paar geldige redens moeten opgeven waarom je die modem-only wil, want daarvoor moet hij dan nog bellen naar telenet en goedkeuring vragen.
Weet wel dat straks dan uw router niet meer zal voldoen betreft IPv6, jij zelf zal dan een nieuwe router moeten kopen.
Ps: met de modem-only of de combi modem haal je dezelfde snelheid ... een goeie 38 Mbps.
De installateur kwam dus binnen me de modem/router, ik merkte dit snel op door het icoontje van TN. Ik vroeg tegen hem is dit de modem only, hij zei ja, ik bleef doorvragen, ik heb gevraag om een modem only zonder wifi, hij zei awel dat is den deze (ik weet dat het die ni was). Pas nadien toen ik zei dat het de 6120 was die ik moest hebben dan pas zei hij: aah je wilt de modem only. (Hij wou me in het zak steken,wss dacht ie deze Noord-Afrikaan kent hier toch niks van). Hij vroeg dan waarom ik het nodig had. Ik zei ja voor VOIP(kweet zelf ni wat dit is ;)) en dan zei hij ik heb hier niks van in mijn camionnete. Ik zei dan ja dan maak ik maar een andere afspraak he. Dan zei hij ik zal is zien in mijn camionette, na 5 minuten kwam hij terug binnen me de 6120 en pakte zijn laptopje erbij en begon mailtje te schrijve naar TN. Alleszins ik heb nu een modem only met snelheden soms tot 42 à 43 ahha ookal heb ik FN40!!!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Majid0202 schreef: Hij vroeg dan waarom ik het nodig had. Ik zei ja voor VOIP(kweet zelf ni wat dit is ;))
Als je echt niet weet waarom je de modem-only nodig hebt, dan was het zéér onverstandig van jou om een modem-only te vragen, en niet de nieuwe wireless modem/router !
Zoals hier al verschillende keren geschreven, is de TN modem/router de beste oplossing voor de grote meerderheid van de gebruikers. Alleen als je speciale toepassingen nodig hebt (en je dus een advanced user bent), kan het is sommige gevallen beter zijn om de modem-only te nemen, en dan een eigen router aan te kopen.
Maar uit je post te lezen, neem ik aan dat je niet tot deze categorie behoort.

Laat je niet (mis)leiden door enkele mensen die hier om de 2 dagen de modem/router van TN komen afbreken, maar beslis op basis van wat jij nodig hebt !!!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Laat je niet (mis)leiden door enkele mensen die hier om de 2 dagen de modem/router van TN komen afbreken, maar beslis op basis van wat jij nodig hebt !!!
Het probleem is dat de meeste zelf niet weten wat ze nodig hebben en het vermoedelijk gewoon "cool" vinden om een modem-only te hebben. Als deze mensen dan beginnen met uitspraken "van ik weet zelf niet wat dat is" en "ik studeer informatica" dan is dit enkel spijtig voor zichzelf... en zeker niet de fout van mensen die de combi's afbreken (trouwens ik denk dat er steeds genoeg informatie wordt gegeven over de voor en nadelen, en dat het aan de persoon zelf is om te beslissen).

Feit blijft dat je met een modem-only eigenlijk niet echt iets mis kan doen (het is namelijk wat TN de laatste 10 jaar steeds heeft aangeboden). Het is natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid (en op eigen kosten) van eventueel hardware updates uit te voeren indien nodig (WAN-to-LAN snelheid, wireless snelheid, IPv6, ...).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

philippe_d schreef:Laat je niet (mis)leiden door enkele mensen die hier om de 2 dagen de modem/router van TN komen afbreken, maar beslis op basis van wat jij nodig hebt !!!
Ik ben benieuwd waar jij voor zou gaan Philippe:
  • een "modem only" van Telenet + een Fritzbox
  • een gecombineerde modem/router van Telenet (+ een Fritzbox)
Ik zal zelfs niet één keer hoeven te raden, dunkt me zo.

Maar, voortgaande op jouw redenering, heeft Telenet allicht de afgelopen jaren een zéér onverstandige politiek gevoerd van enkel een modem oplossing aan te bieden (eventueel optioneel een router). Toch? Of zie ik dit verkeerd?

In ieder geval zullen de mensen die heden voor de gecombineerde oplossing (modem/router) van Telenet gaan, quasi zeker uitgesloten worden van bijvoorbeeld VoIP. Van "vendor lock-in" gesproken...

Uiteraard kan men achteraf steeds een "modem only" laten plaatsen mits betalen van installatie- en activatiekosten.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”