ADSL, internet comfort 7mbps + 2x belgacom tv

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Beste,

Bij mijn ouders hebben ze al sinds geruime tijd ADSL comfort (oude light abbon.) met een BBOX1 en 2tv's met op beide belgacom digitale tv zonder vaste lijn met een i-talk abbon.

Vermits hun ADSL snelheid maar 7mpbs is kunnen ze max. op de 2 tv's gelijk naar een SD kanaal kijken, HD op één tv ontvangen is dus ook niet mogelijk vermits de snelheid te laag is.

Kunnen ze met behoud van hun huidig abbonement op vdsl2 gezet worden, dus internet comfort 12mbps, met 2 decoders en dan op beide HD ontvangen?
Mag ik dan veronderstellen dat hun lijn dan zal syncen op bv 20mpbs waarvan er 12mpbs naar het internet gaat?
Of kan je met een internet comfort nooit HD ontvangen als je 2 decoders hebt vermits je maar max. een 12mbps lijn hebt?

Bedankt.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Je veronderstelling klopt: op VDSL2 zullen ze je op 16, 20 of 30 Mbps syncen (afhankelijk van beschikbaarheid) en enkel Internet aftoppen op 12 Mbps. Het zou wel kunnen dat er 50 € activatiekost is, hoewel dat veelal onderhandelbaar is.

Heb je al de test gedaan om te checken of je BGC TV kan krijgen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
sky
Elite Poster
Elite Poster

Oké, bedankt voor de info.
De beschikbaarheidstest voor BGC tv was deze morgen niet beschikbaar, dus heb ik nog niet kunnen testen.
Misschien dat ze de site aan het updaten zijn ofzo.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nu is hij beschikbaar.
Wel duidelijk zeggen dat u 1 maand gratis de pack wilt en geen activeringskosten wilt betalen.
Als ze niet willen vragen hoe je best dan kan opzeggen.
Zoals gezegd is dit onderhandelbaar bij belgacom.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
sky
Elite Poster
Elite Poster

Ik kan nog steeds niet aan de webcheck, ik zal in het weekend eens zien. Op de site van edpnet stond alleszins dat vdsl niet beschikbaar, dus ik vrees ervoor.

Is er iemand van de BGC techniekers die de afstand tot centrale en max. snelheid eens kunnen nakijken die ze zouden moeten kunnen halen.

Want nu staan ze op 7mbps. Adsl2+ zou toch nog een stuk hoger moeten kunnen gaan dan dat, ik dacht zelfs tot 20 of 24mbit als je kort genoeg bij de centrale zit.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

die link hierboven werkt inderdaad niet
deze nieuwe wel

http://www.belgacom.be/bwt/Login.action ... _locale=nl
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

sky schreef:Want nu staan ze op 7mbps. Adsl2+ zou toch nog een stuk hoger moeten kunnen gaan dan dat, ik dacht zelfs tot 20 of 24mbit als je kort genoeg bij de centrale zit.
Wie zegt dat ze op ADSL2+ zitten. Misschien zitten ze op ADSL1 (max 8 mbps) ?
Het max. profiel dat je bij Belgacom kan krijgen op ADSL2+ is trouwens 12 mpbs
Misschien zit je al op dit profiel, maar synct de modem maar aan 7mbps wegens de lijnwaarden.
Kijk eens in de modem welke attenuation en SNR je uitleest.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

2 televisies -> 2 decoders... moet je daarvoor dan 2x 12,50euro/maand betalen om met 2 televisies naar "belgacom tv" te kijken?
terwijl via Telenet je voor 12,50euro met wel 5 tv's analoog en 1 tv digitaal kunt kijken?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Eh? Je betaalt slechts één keer het abo, maar wel 2 decoders, net zoals bij Telenet het geval is maar bij Telenet is het abo 13 € en bij BGC 12,5 € of zoiets.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

philippe_d schreef:
sky schreef:Want nu staan ze op 7mbps. Adsl2+ zou toch nog een stuk hoger moeten kunnen gaan dan dat, ik dacht zelfs tot 20 of 24mbit als je kort genoeg bij de centrale zit.
Wie zegt dat ze op ADSL2+ zitten. Misschien zitten ze op ADSL1 (max 8 mbps) ?
Het max. profiel dat je bij Belgacom kan krijgen op ADSL2+ is trouwens 12 mpbs
Misschien zit je al op dit profiel, maar synct de modem maar aan 7mbps wegens de lijnwaarden.
Kijk eens in de modem welke attenuation en SNR je uitleest.
Als ik mij niet vergis is het max profiel op adsl bij belgacom maar 4,6Mbit. Voor 6, 7, 9 en 12Mbit moet je adsl2+ krijgen.
Goztow schreef:Eh? Je betaalt slechts één keer het abo, maar wel 2 decoders, net zoals bij Telenet het geval is maar bij Telenet is het abo 13 € en bij BGC 12,5 € of zoiets.
En de huur van de decoder is €6.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

12,50euro abbo/maand
+ 6euro/decoder per maand... daar komt dus die 18,50euro/maand

en bij Telenet "had" je al een "hd decoder" voor 3 euro/maand ... ik merk nu dat ze die nog alleen "verkopen"... digicorder is 8euro/maand...

t'is idd ietske goedkoper bij Belgacom als je de digitale televisie vergelijkt

maar zolang de tv's analoog kunnen kijken voor diezelfde 12,50euro en de "oude" digicorders nog voor 1 euro verkocht worden...

laten we hopen dat met die belgacomtv-on-PC er op bepaald moment je gewoon je smartphone/ipad/popcornhour/AppleTV etc kunt gebruiken ipv zo'n huuroplossing van Belgacom

of een dvb-c CI+ kaartje
knuppel
Member
Member
Bedankt: 17 keer

Bij Telenet kost digitale TV nooit 3€, je betaalt steeds je kabekabonnement nog.
Gewoon even de zaken naast elkaar zetten.

Pack Internet Comfort + Belgacom TV: 43,87€/maand. 12Mbps down, 1,5Mbps up. Volume 50GB.
Refurbished 2de HD decoder: 99€ in aankoop

Telenet Shake+: 35€ + kabelabonnement. 48,4€ in totaal. 15Mbps down, 512kbps up. Volume 15GB.
Als je meer volume wilt zit je direct op Fibernet 40, met 100GB volume, maar wel voor 49,95€ + kabelkost of ongeveer 64€ (of dus 20€/maand meer dan wat je nu betaalt).

Internet Comfort bij Belgacom houden, en digitaal bij Telenet nemen:
33€ voor internet, 8€ voor digicorder, kabelabonnement toevoegen geeft ongeveer 55€. Voor die prijs kan je beter een tweede decoder bij Belgacom huren.

De Shake+ heeft een tamelijk zwak internet (laag volume, lage upstream), je houdt wel je analoog.
sky
Elite Poster
Elite Poster

Oké, bedankt, dan zullen ze nog even moeten wachten tot er vdsl2 beschikbaar is.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”