Helaas heb je gelijk...maar ik ga het daar niet bji laten. Op het bestelformulier staat 'Belgacom TV Comfort' en dat product wordt geadverteerd met V4 vanaf 1 november (of V3b tot uitputting van stock). Dus een V3b kunnen ze geven en dan hebt ge geen poot om op te staan, maar een V3 leveren kunnen ze niet maken. Wholesale of niet. Dan hadden ze het maar Scarlet TV moeten noemen, want dan had ge helemaal geen poot om op te staan qua decoder model. Nu veel praktisch verschil tussen V3 en V3b is er wel niet, het echte voordeel komt met V4 en die kan je niet claimen wegens '...tot uitputting stock' clausule.dean3009 schreef:Scarlet deelt aan de meeste nieuwe klanten nog steeds de V3 uit (correct me if I'm wrong ).
Nieuwe HD TV decoder BGC
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik zie door de decoders het bos niet meer
is onderstaande de recentste? of is er ondertussen alweer een andere?
is onderstaande de recentste? of is er ondertussen alweer een andere?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
dank voor de link als ik dat zo zie is er uiterlijk geen verschil tussen V3b & V4
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- ikhlaske
- Pro Member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Als je per se een nieuwe afstandsbediening wil, ga dan gewoon langs de BGC shop en vraag een nieuwe of zeg dat deze niet naar behoren functioneert
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
- ikhlaske
- Pro Member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 15 dec 2010, 13:25
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Zolang dat het werkt is het goed voor mij
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
Ik heb nu sinds een week de v4 en deze werkt idd een stuk vlotter. Al hapert hij soms nog wel eens (na een koude start bv), maar nooit meer dan een seconde of 3. De synchronisatieproblemen bij het zappen naar een HD zender zijn er wel nog steeds, maar dat heeft me nooit erg gestoord.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Hmmm, als ik de verbeteringen lees van v3 naar v4 zou ik ook wel graag die nieuwere hebben. Hebben 2 v3 sinds van halfweg 2008.
En dat ding kan bij momenten echt irritant worden. Niet zozeer de traagheid (al vindt die meestal tesamen daarmee plaats), maar wel dat afstandsbediening commando's meerdere keren uitgevoerd worden. Bvb als je op cijfer 1 drukt (10 seconden wacht), kom je op kanaal 11 uit. Druk je 1x om te zappen naar het volgende kanaal (en je wacht terug 10 sec) zit je zelfs 2 of 3 kanalen verder. Idem dito in de menu's bvb in de on-demand catalogus.
Maar 't is al bij momenten dat dit zich voordoet.
En dat ding kan bij momenten echt irritant worden. Niet zozeer de traagheid (al vindt die meestal tesamen daarmee plaats), maar wel dat afstandsbediening commando's meerdere keren uitgevoerd worden. Bvb als je op cijfer 1 drukt (10 seconden wacht), kom je op kanaal 11 uit. Druk je 1x om te zappen naar het volgende kanaal (en je wacht terug 10 sec) zit je zelfs 2 of 3 kanalen verder. Idem dito in de menu's bvb in de on-demand catalogus.
Maar 't is al bij momenten dat dit zich voordoet.
- solid-killer
- Premium Member
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
een vraagje,
Als je BGCTV hebt bij scarlet, mag je dan eigenlijk een belgacomcentrum binnen stappen en vragen naar de nieuwe decoder ?
dat gedeelte blijft toch de verantwoordelijkheid van belgacom ?
Als je BGCTV hebt bij scarlet, mag je dan eigenlijk een belgacomcentrum binnen stappen en vragen naar de nieuwe decoder ?
dat gedeelte blijft toch de verantwoordelijkheid van belgacom ?
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Neen. Scarlet is een eigen "onafhankelijke" entiteit binnen de belgacom groep. Zijn worden dusdanig ook als olo behandeld en kunnen niet genieten van technische ondersteuning van belgacom personeel in de winkels of helpdesk. Alles dient te gebeuren via de scarlet klantendienst en helpdesk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
mogen we er van uitgaan de de nieuwe decoder beter is dan de oude ?
Of zitten er nog bugs in ?
Of zitten er nog bugs in ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Iemand die al beschikt over de nieuwe interface, lay-out van het BGC TV Menu ?
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
ween ween
Een beetje geduld kan geen kwaad hoor. Niet iedereen wordt op dezelfde dag omgeschakeld.
Een beetje geduld kan geen kwaad hoor. Niet iedereen wordt op dezelfde dag omgeschakeld.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Plus Member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 28 apr 2011, 16:18
- Locatie: Oostbelgie
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 17 keer
Eerst een hallo aan alle forianer!
Voor meer info: Ik leef als een Duitser in Oost-België en ben Belgacom-klant voor 4 jaaren.
Ik kan Nederlands/Vlaamse lezen en begrijpen, maar niet schrijven. Voor het schrijven gebruik ik de Google vertaler - deze is niet altijd goed, dus ik moet nu en dan naar eigen gevoel corrigeeren. Voor dat vraag ik om begrip.
Over de decoder: Afgelopen herfst heb ik een Belgacom TV aanbod aanvaard en in de starter-pakket de decoder V3 gekrijgt. Als ik een AV-systeem heb, heb ik via HDMI de decoder aangesloten op mijn Denon AVR en van daar de Plasma to. Helaas merkte ik direct dat via de HDMI-uitgang de surround-sound niet paste: geen center, geen surround, alleen front li/re. De technische diensten kwam thuis, vroeg zich af, ruilte de V3 tegen de V3b, vroeg zich weer af, belde het service center. Geen oplossing - de HD-audio via HDMI bleef verkeerd. Het voorstel het geluid via de Toslink verbinding met de AVR te maken en het beeld via HDMI direct naar de TV to was niet echt behulpzaam, maar hulpeloos. Waarom de fabrikant van de decoder niet vooraf ook in de configuratie decoder - AVR - TV heeft getest, ik begrijp het niet.
Ik bereid een verslag bij Belgacom ... en hoorde niets meer!. De decoder verdween in de doos - mijn voornaamste bron is de satelliet-receiver.
3 weken geleden heb ik toevallig in de Belgacom-community gelezen, dat er een nieuwe decoder (V4) is uit gekomen. Voor het eerst heb ik het technisch probleem met de V3b daar beschreven - de meeste kon het niet begrijpen omdat ze de decoder rechtstreeks op de TV hebben angesloten. Maar er waren ook enkelen die het probleem had ervaren. Maar ook daar kwam de slechte tip van belgacom weer. Waarom heb ik een dure AVR voor een goede surround-sound, tenzij ik het niet kon gebruiken?!
Lang verhaal - korte sin: ik belde de Hotline, ze hebben mij een ticket nummer gegeven en de volgende belgacom-winkel gaf mij een nieuwe decoder V4. Nu ist sound zoals het hoort - de AVR herkent, want het geluid is in HD (Dolby Digital EX: Club RTL HD, TF1 HD, 2 HD) en schakelt om.
Kwintessens: Iedereen die een V3 heeft moet testen of deze via HDMI het surround-sound op de AVR correct reproduceert.
Anders wordt het de techn. hotline bellen, voor een ticket vragen en in en Belgacom-Shop uitwisselen voor en V4.
Ik weet de Belgische wet van de consument niet zeker, maar ook gekocht decoders moeten worden vervangen.
Groeten
Voor meer info: Ik leef als een Duitser in Oost-België en ben Belgacom-klant voor 4 jaaren.
Ik kan Nederlands/Vlaamse lezen en begrijpen, maar niet schrijven. Voor het schrijven gebruik ik de Google vertaler - deze is niet altijd goed, dus ik moet nu en dan naar eigen gevoel corrigeeren. Voor dat vraag ik om begrip.
Over de decoder: Afgelopen herfst heb ik een Belgacom TV aanbod aanvaard en in de starter-pakket de decoder V3 gekrijgt. Als ik een AV-systeem heb, heb ik via HDMI de decoder aangesloten op mijn Denon AVR en van daar de Plasma to. Helaas merkte ik direct dat via de HDMI-uitgang de surround-sound niet paste: geen center, geen surround, alleen front li/re. De technische diensten kwam thuis, vroeg zich af, ruilte de V3 tegen de V3b, vroeg zich weer af, belde het service center. Geen oplossing - de HD-audio via HDMI bleef verkeerd. Het voorstel het geluid via de Toslink verbinding met de AVR te maken en het beeld via HDMI direct naar de TV to was niet echt behulpzaam, maar hulpeloos. Waarom de fabrikant van de decoder niet vooraf ook in de configuratie decoder - AVR - TV heeft getest, ik begrijp het niet.
Ik bereid een verslag bij Belgacom ... en hoorde niets meer!. De decoder verdween in de doos - mijn voornaamste bron is de satelliet-receiver.
3 weken geleden heb ik toevallig in de Belgacom-community gelezen, dat er een nieuwe decoder (V4) is uit gekomen. Voor het eerst heb ik het technisch probleem met de V3b daar beschreven - de meeste kon het niet begrijpen omdat ze de decoder rechtstreeks op de TV hebben angesloten. Maar er waren ook enkelen die het probleem had ervaren. Maar ook daar kwam de slechte tip van belgacom weer. Waarom heb ik een dure AVR voor een goede surround-sound, tenzij ik het niet kon gebruiken?!
Lang verhaal - korte sin: ik belde de Hotline, ze hebben mij een ticket nummer gegeven en de volgende belgacom-winkel gaf mij een nieuwe decoder V4. Nu ist sound zoals het hoort - de AVR herkent, want het geluid is in HD (Dolby Digital EX: Club RTL HD, TF1 HD, 2 HD) en schakelt om.
Kwintessens: Iedereen die een V3 heeft moet testen of deze via HDMI het surround-sound op de AVR correct reproduceert.
Anders wordt het de techn. hotline bellen, voor een ticket vragen en in en Belgacom-Shop uitwisselen voor en V4.
Ik weet de Belgische wet van de consument niet zeker, maar ook gekocht decoders moeten worden vervangen.
Groeten
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)