NMBS wil aanwezigheid in sociale media versterken

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Volgens Digimedia wil de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen, kortweg NMBS, meer tijd investeren in sociale media.

De NMBS realiseert zich dat reizigers heel actief zijn op Facebook en Twitter. Meer dan ooit ventileren reizigers hun ontevreden via deze sociale netwerken. Daar wil de NMBS op inspelen. De naamloze vennootschap heeft vier communicatieagentschappen ingeschakeld. 'We beginnen er laat mee, maar we hebben de wil om snel te leren,' luidt het bij de Spoorwegen. Momenteel zijn ze al actief via Twitter, al lijkt dit profiel zich enkel te richten op mensen die internationaal reizen.

De NMBS heeft in het verleden verschillende applicaties gelanceerd die de reizigers moet helpen bij het gebruik van de trein. Sinds eind vorig jaar is het mogelijk info op te vragen via een applicatie op een iOS of Android toestel. Ook is er een mobiele website (m.nmbs.be), een sms-nummer (2828) en een abonnementsdienst voorbehouden voor abonnees.

Even een noot voor wie actief is op Twitter: volg zeker dé enige echte @nmbs_fan voor uw dagelijkse portie uiterst positief nieuws over de Spoorwegen.

UB Frontpage
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik zou liever hebben dat hun treinen "aanwezig" zijn in het station wanneer ze dat horen te zijn (conform hun uurrooster). Het feit dat je hun uurrooster kan raadplegen vanaf smartphones heeft mijn insziens ook niks met sociale media te maken, ma soit.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Misschien moeten ze eerst zorgen dat er voldoende treinen zijn....
Momenteel kan ik om de twee uur een trein nemen, in de spitsuren om het uur.
En dat, anno 2011, in een Limburgse stad met meer dan 40.000 inwoners.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”