apparaatbeheer overzicht in Ubuntu

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Wat is in Ubuntu (10.10) het alternatief voor het windows/apparaatbeheer overzicht :-( ? Ik vind dit niet zo direct terug in de menu's ...?
'k moet een niet meer opstartende vista laptop win7 op installeren maar ik vrees dat ik na de install nog drivers nodig zal hebben en daarom liever nu dat apparaatoverzicht ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Tommy78
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 11 jun 2010, 15:46
Twitter: MrAtommyk
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Je kan Gnome-device-manager installeren (staat niet standaard geïnstalleerd).
Normaal gezien gaat ubuntu bij installatie wel zowat al je hardware herkennen en daarvoor de geschikte drivers configureren.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Voor pci devices: lspci
Voor usb devices: lsusb

(er zullen er wellicht nog meer zijn)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Tommy78 schreef:Je kan Gnome-device-manager installeren (staat niet standaard geïnstalleerd).
Normaal gezien gaat ubuntu bij installatie wel zowat al je hardware herkennen en daarvoor de geschikte drivers configureren.


Ubuntu is niet geïnstalleerd hoor, zoals ik schreef gaat het om een windows laptop. Deze is opgestart met Ubuntu (zonder installatie) dit om de toepassingsdata veilig te stellen.
Het ubuntu os werkt naar behoren maar het is niet te bedoeling iets te installeren op de schijf.

Ik dacht dat er misschien een volwaardig apparaatoverzicht was vanuit de grafische interface maar allicht zal dit dan niet bestaan ?
Enfin, dan toch 1 reden waarom meer dan 90% van de pc's met windows werkt :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Meeste mensen hebben apparaatbeheer nog nooit van dichtbij gezien, dus daarom heeft Ubuntu onnodige zaken niet standaard geinstalleerd. Dat is ook een van de redenen waarom het stabieler draait ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ubuntu werkt in het algemeen uitstekend zo, eigenlijk nog nooit echt problemen gehad op eender welke computer waar ik Ubuntu op getest heb qua drivers..
Verplaats je je HDD waar Ubuntu opstaat, naar een geheel andere computer, is de kans groot dat het werkt.
Probeer dat maar eens zonder blue screen met windows :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Bos007
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2009, 11:52

hardinfo
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

System Profiler and benchmark, staat bij systeemgereedschap.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”